کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

جهت مشاوره در زمینه کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد سخا چیست ؟ کد سخا را از کجا بگیریم ؟ کد سخا چند رقمی است ؟ نحوه دریافت آن چگونه است ؟ کد سخا کجا نوشته شده است ؟ در این مقاله به یکی از سوالات متداول همراهان مشاور گروپ پیرامون کد سخا پاسخ خواهیم داد. سامانه سخا برای پیگیری مسائل مرتبط به سربازی راه اندازی شده است تا متقاضیان خدمات از سازمان نظام وظیفه بتوانند برخی از اطلاعات و پیگیری های خود را از طریق این سامانه الکترونیک انجام دهند.

متقاضیان برای استفاده از خدمات سامانه سخا باید به پرتال جامع سازمانی به نشانی اینترنتی services.epolice.ir مراجعه نمایند. در ادامه مقاله تمامی توضیحات در رابطه با نحوه دریافت و ورود به سامانه به صورت کامل ارائه داده شده است. هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا لازم است بدانید در این مقاله بیان شده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کد سخا چیست ؟

سربازی دورانی است که تمام پسران باید آن را طی کنند و افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند در اولین مرحله باید به پلیس +10 مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات خود کنند. اگر فرد مشمول دانشجو بوده باید برگه فراغت از تحصیل خود را با خود به همراه داشته باشد تا آخرین وضعیت تحصیلی او در سیستم ثبت گردد.

پس از خرید دفترچه خدمت سربازی و ثبت مشخصات در سیستم، برگه ای با عنوان برگه سبز خدمت تحویل مشمولان داده می شود که در آن تاریخ اعزام آنها مشخص گردیده است. مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند.

services.epolice.ir

مشمولان برای انجام خدماتی مانند تمدید یا تعجیل در خدمت، تاریخ اعزام، محل خدمت، استعلام غیبت خدمت سربازی و … باید به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به نشانی اینترنتی : services.epolice.ir مراجعه نموده و با درج کد ملی و کد سخا (کد 5 رقمی) وراد صفحه شخصی خود شوند.

کد سخا چه کاربردی دارد ؟

مشمولان پس از دریافت کد مذکور، با مراجعه به پرتال جامع سازمانی به نشانی اینترنتی https://services.epolice.ir و و درج کد سخا و شماره ملی ، می توانند وارد صفحه شخصی خود شده و درخواست خود را ثبت نمایند. از جمله کاربرد های کد سخا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت

مشمولانی که می خواهند تاریخ اعزام خود را تغییر دهند، می توانند در خواست خود را از طریق سامانه سخا  services.epolice.ir ثبت کرده و در روز های بعد آن را از طریق همین سامانه  پیگیری کنند.

  •  درخواست ارسال مجدد کارت پایان خدمت

مشمولانی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اند در این قسمت می توانند درخواست صدور کارت جدید خود را ثبت نمایند.

  • در خواست خروج از کشور

مشمولانی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و قصد دارند به مسافرت های زیارتی و سیاحتی بروند،  با ثبت نام در سامانه سخا services.epolice.ir می توانند تمام مراحل را به صورت اینترنتی انجام دهند.

در این سامانه مشمولان می توانند مراحل درخواست تا دریافت گذرنامه را با استفاده از سامانه سخا مشاهده کنند که در تمام مراحل پیامک کوتاه برای آنها ارسال می شود.

سامانه سخا چیست

در پاسخ به این سوال که سامانه سخا چیست؟ این گونه می توان پاسخ داد که سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه یا سامانه سخا شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت می باشد که خدماتی نظیر فرایند اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت ها، نحوه خروج از کشور و معافیت های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت، بررسی امریه و جذب، اطلاع از محل خدمت سربازی را ارائه می کند.

تلفن گویای سامانه سخا به شماره 096480 و شماره سامانه پیامکی 110206010 است.

کد سخا را از کجا بگیریم ؟

مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند. بنابراین، کد سخا یک شناسه 5 رقمی می باشد که برای هر فرد به صورت اختصاصی صادر می شود و  هر فرد می تواند به همراه شماره ملی برای ورود به سایت نظام وظیفه از آن استفاده کرده و شرایط اعزام، امریه، تعویض کارت و … را مشاهده نماید. کد مذکور برای هر سرباز محل اعزام را به او اعلام می کنند اما به علت برخی از مسایل تا روز قبل از اعزام جای آن کد را نمی گویند.

پس از ثبت اطلاعات تاریخ اعزام تعیین می شود که فرد مشمول از طریق آن باید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تارخ اقدام نماید. لازم به ذکر است، این موضوع از طریق پلیس +10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه یا سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه قابل انجام است.

دریافت غیر حضوری کد سخا

امکان دریافت کد سخا به صورت اینترنتی (غیر حضوری) برای افراد فراهم شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، که امکان مراجعه حضوری به سازمان نظام وظیفه وجود ندارد، دریافت کد به صورت الکترونیکی لزوم بیشتری پیدا کرده است. دریافت کد سخا جهت ورود به سامانه نظام وظیفه و استفاده از خدمات آن نظیر درخواست خروج از کشور، درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت و … الزامی می باشد.

لازم به ذکر است، جهت ثبت درخواست و دریافت کد در مرحله اول باید به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +10) مراجعه نمایید و پس از دریافت کد سخا ، برای پیگیری و درخواست امور مربوط به نظام وظیفه به سامانه سخا به نشانی اینترنتی services.epolice.ir مراجعه نمایید.

دریافت کد سخا از طریق پیامک

سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای خدمات دهی آسان و سریع به مشمولان و کاهش مراجعات حضوری در پی شیوع ویروس کرونا،  اقدام به فعالسازی سامانه پیامک به شماره 110206010 نموده است که در دو سرویس  ارائه خدمات می نماید.

سرویس اول:  اطلاع رسانی اعلام بررسی و اقدامات انجام شده درخواستهای  مشمولان توسط حوزه های وظیفه عمومی مانند : تاریخ برررسی پرونده ، تایید ،ارسال به شورا ، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام ، عودت ، صدور کارت ، تحویل به پست و غیره

سرویس دوم:  استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و رمز سخا که فقط کافیست علامت ؟ را به شماره 110206010 پیامک نموده سپس در صورت :

دریافت آخرین وضعیت مشمولین: عدد1 ،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده: عدد2،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت: عدد3،کد سخا،کدملی 

را به این سامانه ارسال نمایید.

***افراد می توانند برای دریافت کد سخا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه نمایند .

کد سخا در برگه سبز

برگه سبز، برگه سبز رنگی می باشد که سازمان نظام وظیفه، در جواب مدارک ارسال شده برای شما می فرستد و داخل آن تاریخ اعزام مشمولان مشخص شده است. مشمولانی که برای معافیت پزشکی اقدام نکرده باشند، چند هفته قبل از اعزام، برگه سفید رنگی دریافت می کنند که داخل آن مرکز آموزش و ساعت و محل معرفی به مرکز اعزام کننده نوشته شده است.

دفترچه سبز (برگه سبز) آخرین برگه ای است که قبل از اعزام دریافت می کنید. علاوه بر تاریخ اعزام مشمولان، یک کد چند رقمی نیز داخل آن نوشته شده است.

پس از ثبت مشخصات در سیستم، برگه ای با عنوان برگه سبز خدمت برای مشمولان فرستاده می شود که در آن تاریخ اعزام آنها مشخص گردیده است. مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند.

دریافت کد سخا با شماره ملی

برای دریافت کد سخا با شماره ملی چنانچه قصد استفاده از سامانه پیامکی را دارید، می توانید علامت سوال را به شماره 110206010 ارسال نمایید.

سپس از گزینه های موجود متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برای مثال به منظور اطلاع از آخرین وضعیت مشمولان بایستی عدد (1) را به همراه کد سخایی که قبلا دریافت نموده اید و همچنین شماره ملی خود پیامک کنید.


کد سخا برای ثبت نام خودرو

دریافت کد سخا از طریق تلفن گویا

مشمولین خدمت سربازی میتوانند جهت کسب اطلاعات کامل در خصوص تمامی موارد مربوط به خدمت سربازی و جهت کسب اطلاعات در خصوص استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق تلفن گویا باسازمان نظام وظیفه تماس بگیرند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه پاسخ سوالات خود را بیابند.

همچنین برای کار با سیستم تلفن گویای سامانه خدمات الکترونیک نظام وظیفه، کافی است شماره نظام وظیفه تماس حاصل کرده و با انتخاب شماره «1» از قوانین و مقررات وظیفه عمومی و با انتخاب شماره «2» و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

  • تلفن گویای سامانه سخا: 096480
  • سامانه پیامکی سخا: 110206010

ورود به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه

در این مقاله اطلاعات لازم در رابطه با نحوه دریافت کد سخا از طریق پیامک و دریافت کد سخا با شماره ملی در اختیار شما قرار داده شد. در ادامه مقاله نحوه ورود به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه با استفاده از شماره ملی و کد سخا ارائه داده شده است:

  • مراجعه به سایت services.epolice.ir
  • انتخاب گزینه “خدمات اینترنتی وظیفه عمومی” مطابق تصویر زیر:

کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

  • با انتخاب منوی “خدمات اینترنتی وظیفه عمومی” طبق فرم مذکور به صفحه پرتال جامع سازمانی ناجا هدایت می شوید:

کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

** برای ورود به پرتال جامع سازمان نظام وظیفه ابتدا نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد 5 رقمی سخا) را وارد نمایید. چنانچه به کد سخا دسترسی ندارید از کلید “فراموشی کلمه عبور” استفاده نموده و کلمه عبور خود را بازیابی نمایید.

***جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده های احتمالی از اطلاعات شخصی شما، از دسترسی سایرین به کد سخای خود جلوگیری نمایید.

***برای ورود به سیستم ترجیحا از مکان های عمومی مانند کافی نت ها استفاده نکنید.

لیست کد سخا نظام وظیفه

مشمولانی که کد اعزام دارند ولی از محل آن آگاهی ندارند، می توانند به راحتی محل آموزش خود را بیابند. محل آموزش به همراه کد مربوطه در ادامه مقاله بیان شده است:

کد ۱ : مرکز اموزش ولیعصر تبریز
کد ۲ : نیروی انتظامی سعید آباد (آذر بایجان شرقی)
کد ۳ : ارومیه
کد ۴ : بیرجند
کد ۵ : کرمان ارتش ۰۵
کد ۶ : اراک نیروی انتظامی ۰۶
کد ۷ : شهید بهشتی اصفهان
کد ۱۱ : اراک نیروی انتظامی شهید دستغیب جهرم-فارس (ناجا)
کد ۱۲ : نیروی انتظامی مرزن آباد چالوسه
کد ۱۳ : نیروی انتظامی مشکین شهر
کد ۱۴ : اصلاندوز اردبیل
کد ۱۷ : نیروی هوایی شیراز ارتش منطقه هوایی شهید دوران
کد ۲۰ : نیروی هوایی ارتش دانشگاه هوایی ستاری – شمشیری آذری (تهران)
کد ۲۱ : پایگاه شکاری شهید نوژه همدان(نیروی هوایی ارتش)
کد ۲۷ : نیروی هوایی سمنان.
کد ۲۸ : نیروی هوایی ارتش بابلسر
کد ۳۱ : پدافند هوائی ارتش – هاشم آباد
کد ۳۲ : پدافند نیروی هوایی تهران
کد ۳۵ : نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی ۰۱
کد ۳۶ : نیروی زمینی ارتش تهران آموزشی ۰۲
کد ۳۷ : ارتش نیروی زمینی عجب شیر
کد ۳۸ : مربوط به ۰۴بیرجند
کد ۳۹ : کرمان نیروی زمینی ارتش

دریافت کد سخا نظام وظیفه

کد ۴۰ : نیروی زمینی ارتش کازرون
کد ۴۱ : ۰۸ نیروی زمینی ارتش خاش (سیستان و بلوچستان )
کد ۴۲ : نیروی زمینی ارتش هوابرد شیراز
کد ۴۴ : تیپ هوابرد ارتش شیراز
کد ۴۵ : نیروی زمینی ارتش مراغه
کد ۴۷ : نیروی زمینی ارتش گروه ۳۳ توپخانه پرندک
کد ۴۹ : نیروی زمینی ارتش لشگر ۱۶ زرهی قزوین
کد ۵۲ : مرکز آموزش ۲۳ پرندک (تهران)
کد ۵۳ : لشکر ۳۰ دوآب
کد ۵۴: لشگر ۵٨ چهل دختر شهارود
کد ۵۷ : ارتش لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه
کد ۶۴ : پادگان نبی اکرم میبد (یزد)
کد ۷۱ : نیروی زمینی سپاه امام رضا(ع) کازرون
کد ۷۲ : پادگان شهید ثابت خواه ، سپاه ، گیلان غرب کرمانشاه
کد ۷۳ : نیروی زمینی سپاه پادگان شهید قاضی تبریز
کد ۷۴ : نیروی زمینی سپاه ولیعصر(عج) آباده
کد ۷۵ : وزارت دفاع قزوین
کد ۷۶ : نیروی انتظامی تبریز
کد ۷۷ : هواپیمایی کرمان
کد ۷۸ : نیروی هوای سپاه خاتم یزد
کد ۸۰ : ستاد مشترک سپاه
کد ۸۱ : سپاه مرودشت یا نیروی هوایی ارتش مهرآباد – تهران
کد ۸۲ : سپاه مرودشت
کد ۸۳ : نیروی زمینی سپاه مالک الشتر ارومیه
کد ۸۷ : نیروی مقاومت سپاه پادگان خاتمی یزد
کد ۸۶ : کهریزک تهران ارتش
کد ۸۸ : نیروی هوائی سپاه اردکان
کد ۸۹ : سازمان زندان کرج
کد ۹۱ : سپاه ( نیروی زمینی ) در اقلید فارس (شیراز )
کد ۹۴ : سپاه پادگان ولیعصر ساری
کد ۱۰۱ : دزفول سپاه
کد ۱۰۵ : هتل ولیک بابل پادگان المهدی بابل نیروی زمینی سپاه

کد سخا نظام وظیفه

کد ۱۱۹ : نیروی دریایی ارتش سیرجان کرمان
کد ۱۱۵ : لشگر چهار شکاری دزفول
کد ۱۲۳ : نیروی زمینی سپاه شهید هاشمی نیشابور
کد ۱۳۵ : سپاه شهید قدوسی یزد
کد ۱۵۹: یگان ویژه شیراز
کد ۱۷۴: پدافند هوایی شیراز
کد ۱۷۵ :نیروی هوایی ارتش پایگاه شکاری دزفول
کد ۱۷۶ : نیروی هوایی امام حسین – تهران
کد ۱۸۱: نیرو هوایی مشهد
کد ۱۸۲ : نیروی هوائی تهران ارتش
کد ۱۸۵ : ستاد مشترک سپاه شهدای کرمانشاه یا شهید همت روانسر
کد ۱۸۹: نیروی هوایی شیراز
کد ۲۰۰: شیرگاه قائم شهر نیروی انتظامی
کد ۲۰۶ : هواپیمایی قلعه مرغی
کد ۲۱۵ : پادگان شهید پازوکی سپاه (لشکر ۲۷ ) واقع در افسریه
کد ۲۲۶ : مازاد (یعنی در روز تقسیم هر جا که نیرو لازم بود به انجا اعزام خواهید شد)
کد ۲۳۲: یگان ویژه زاهدان
کد ۲۳۴ : نیروی دریایی
کد ۲۳۵: مرکز اموزش تکاور نزاجا لشگرک تهران تو جاده لواسانات
کد ۲۳۸: ارتش شیراز
کد ۲۵۶ : مازاد (یعنی در روز تقسیم هر جا که نیرو لازم بود به انجا اعزام خواهید شد یا پادگان شهید مدرس نیروی زمینی سپاه واقع در جنب شهرک خاتم الانیبا(ص) بعد از پل فردیس کرج
کد ۲۷۷ : یگان امداد فاتب
کد ۳۳۵ : تکاور لشگر ۵۷ ارتش تهران ( پشت نظام وظیفه تهران )

در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با ورود به سامانه سخا و یا دریافت کد سخا با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول مشمولان

نشانی اینترنتی پرتال جامع سازمانی وظیفه عمومی ناجا چیست؟

افراد برای ورود به سامانه سخا (پرتال سازمانی وظیفه عمومی ناجا) باید به نشانی اینترنتی مراجعه نمایند.

سایت سخا چه خدماتی ارائه می دهد؟

مشمولان برای انجام خدماتی نظیر درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت، امریه، معافیت و … می توانند به این سامانه مراجعه نمایند.

نحوه دریافت کد سخا از طریق پیامک چگونه است؟

نحوه دریافت کد سخت از طریق پیامک و به صورت اینترنتی (غیر حضوری) در این مقاله بیان شده است.

4.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کد سخا | کد سخا چیست ؟ | هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403