کد خطای سیدا

کد خطای سیدا

جهت مشاوره در زمینه کد خطای سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد خطای سیدا چیست؟ کد خطا 2013 در سامانه سیدا چیست؟ کد خطا 2014 در سیدا چیست ؟ راه حل کد خطای سیدا چیست؟ کد خطای 2001 در سامانه سیدا. خطای کد دانش آموزی تکراری است در سیدا . خطای کدملی دانش آموز تکراری است در سیدا. منظور از کد خطای 1016 در سامانه سیدا چیست؟

کد خطای سامانه سیدا دانش آموزی

منظور از کد خطای سامانه سیدا دانش آموزی چیست؟ سامانه دانش آموزی سیدا به منظور ثبت نام و مشاهده کارنامه دانش آموزان راه اندازی شده است. در سال تحصیلی 1400، تمامی مراحل ثبت نام دانش آموزان به صورت اینترنتی و منحصرا از طریق سامانه سیدا (درگاه پادا) انجام می شود. باتوجه به آنکه، سامانه سیدا به تازگی راه اندازی شده است، ممکن است کاربران هنگام ورود به سامانه با مشکلاتی روبرو باشند که در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با کد خطای سیدا و ارائه راه حل برای آنها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

کد خطای 2013 در سیدا

منظور از کد خطای 2013 در سیدا چیست؟

کد خطای سیدا (کد 2013) : متن خطا: کد رشته تحصیلی سوابق با کد رشته تحصیلی دانش آموز مغایرت دارد این یعنی اینکه دانش آموز بعد از انتقال رشته خود را نیز تغییر داده است.

کد خطای 2014 در سیدا

کد خطای 2014 در سیدا : کد پایه تحصیلی دانش آموز با کد پایه تحصیلی و سوابق مغایرت دارد.

کد خطای سیدا کد 2001

کد خطای سیدا کد 2001 : در سوابق ارسالی بین ترم روزانه و بزرگسال برای یک کد دانش آموزی رکورد مشترک وجود دارد.

خطای فوق در مدرسه مبدا نشان داده شده است. اما در مدرسه مقصد این خطا می تواند متفاوت باشد. این خطا در مدرسه مقصد فقط شامل خطای 2001 می باشد.

*راه حل : با توجه به اینکه فعلا سیدا قادر نیست تا اطلاعات دانش آموزان انتقالی را به درستی منتقل نماید همین امر باعث ایجاد خطا می شود لازم است تا کار انتقال دانش آموز از طریق سنجش انجام گیرد.

خطای کد دانش آموزی و کدملی تکراری است

گزارش که در این خطا داده می شود این است که در قسمتی می نویسد “کد دانش آموزی تکراری است”و در قسمت دیگر گزارش می دهد که “کد ملی تکراری است”. علت این خطا تغییر در نام دانش آموزان می باشد.

راه حل : بعد از ثبت نمره حداقل ۲۴ ساعت باید صبر نمود تا نمره در سامانه بروزرسانی شود.

کلیه مدارسی که در عمیلات متوسطه دوم در دریافت با پیام (کد دانش آموزی درفایل درس دانش آموز وجود دارد ولی در فایل دانش آموزی نیست) مواجه هستند یکبار در سیدا برای دانش آموزانی که در این لیست هستند از منوی عملیات اولیه مشخصات فردی و پرونده دانش آموز ویرایش و مجددا اعتبار سنجی و تایید بزنند و ارسال مجدد داشته باشند.

کد خطای سیدا مغایرت اطلاعات سیدا با نمرات فاینال

منظور از کد خطای سیدا ، مغایرت اطلاعات سیدا با نمرات فاینال چیست؟ این خطا مربوط به مغایرت اطلاعات سیدا با نمرات فاینال می باشد این مغایرت به دو صورت می تواند ظاهر شود:

  • صورت اول؛ این است که این مغایرت مغایرت درستی نیست به عبارتی هیچ نمره ای در سیدا تغییر پیدا نکرده است.

راه حل : باید صبر نمود تا مغایرت خود به خود برطرف شود.

  • صورت دوم: مغایرتی است که در واقع مدرسه پس از ارسال نمرات به فاینال، نمرات ارسال شده را تغییر داده است پس این نمرات با نمرات فاینال مغایرت دارد.

در این مورد لازم است که نمرات دقیقا به همان نمره‌ ای که به فاینال ارسال شده است برگردانده شود.

نمونه های دیگری از این خطاها نیز وجود دارد که ممکن است عمومیت نداشته باشد و فقط برای یک سری از مدارس و یا حتی تنها برای تعداد اندکی از دانش‌آموز اتفاق بیفتد.

**این خطا ها مخصوصا در بخش اطلاعات تکمیلی دانش آموز ممکن است رخ دهد.

نکته: هر کدام از این بخش ها خود کد خطای مجزا خواهد داشت. که در ادامه بیان شده است:

کد خطای 1016 در سیدا

کد خطای سیدا ، منظور از کد خطای 1016 در سیدا چیست؟ راه حل آن چیست؟

کد خطای 1016 در سیدا :  وضعیت خانوادگی نامعتبر است.

برای برطرف کردن این موارد ابتدا وارد بخش مشاهده فردی و پرونده تحصیلی دانش آموزان شده و بر روی ویرایش کلیک نمایید سپس بخش دوم یعنی اطلاعات تکمیلی را لمس و بخش های مربوطه را تکمیل نمایید.

کد خطای سیدا خطای 3017

کد خطای سیدا خطای 3017

کد خطای سیدا خطای 3017 : برای درس غیر پودمانی نباید نمره مستمر یک نیمه اول مستمر 2 و نیمه دوم همگی خالی باشد. و این در حالی است که نه دانش آموز و نه مدرسه مربوط به کار و دانش نمی‌ باشد.

*راه حل : با توجه به بررسی هایی که انجام شد این خطا مربوط به ثبت نشدن نمره درس انضباط می باشد.

خطای ظرفیت در این رشته و پایه به حدالنصاب رسیده است

راه حل کد خطای سیدا ، خطای ظرفیت در این رشته و پایه به حدالنصاب رسیده است چیست؟

مدارسی که هنگام تایید دانش آموزان با خطای “ظرفیت در این رشته و پایه به حدالنصاب رسیده است” مواجه شدند. تا زمان رفع مشکل از طرف برنامه نویسان سامانه فعلا ازین راه جهت رفع مشکل اقدام‌ کنید:

ابتدا سال تحصیلی را به 1400-1401  تغییر داده و سپس به سازمان مدرسه رفته و تمام ظرفیت های هر پایه را باهم جمع و مجموع عدد را به تک تک پایه ها با زدن دکمه ویرایش اعمال کنید.

ابتدا ارسال به منطقه بزنید سپس صفحه را رفرش کرده تا دکمه ویرایش فعال شود سپس اقدام به ویرایش کنید درنهایت ارسال به منطقه زده و به کارشناس مربوطه اطلاع دهید تا تایید کند. بعد از تایید سراغ لیست دانش اموزان رفته و همه را تایید بزنید.

پس از اینکه اطممینان حاصل کردید که دیگر دانش اموزی برای تایید نمانده دوباره روال قبلی را تکرار ظرفیت ها را اصلاح و به تایید منطقه برسانید. قابل ذکر است تا زمانی که این خطا را مشاهده نکردید سازمان مدرسه را تغییر ندهید.

کد خطای سیدا خطای تعداد پودمان ها برابر 5 نمی باشد

برای تعدادی از دانش آموزان خطای تعداد پودمان ها برابر 5 نمی باشد داده می شود در حالیکه تعداد پودمان ها هم درست  می باشد لذا برای رفع این خطا از قسمت عملیات ضمن سال، ثبت انتخاب واحد و نمرات، درج سوابق کلیک نمایید. در این بخش درس پودمان به صورت یک درس نشان داده می شود.

در این قسمت میانگین نمره کل پودمان ها را به صورت یک نمره واحد ثبت نمایید.

خطای ثبت خودکار نمره یک پودمان، برای تمام پودمان ها

برخی کاربران در زمان ثبت نمرات دروس پودمانی، با مشکل ثبت خودکار نمره یک پودمان، برای تمام پودمان ها مواجه می شوند. پیشنهاد می شود تا زمان رفع خطای سامانه، نمرات دروس پودمانی، از قسمت ثبت نتایج انفرادی ثبت شود.

ضمنا از آنجاییکه این بخش در حال حاضر صرفا برای مدیر آموزشگاه فعال میباشد، ثبت نتایج از لیست کلاسی نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

اطلاعات کلاس و دانش آموز یکی از مدارس پرجمعیت به سیدا منتقل نگردیده و قابل مشاهده نیست.

براساس گزارش برخی کاربران، اطلاعات کلاس و دانش آموز یکی از مدارس پرجمعیت به سیدا منتقل نگردیده و قابل مشاهده نیست.

پس از بررسی ها مشخص گردید در زمان ایجاد کاربری برای مدیر مدرسه، با توجه به تکرار نام آموزشگاه با دو کد مختلف، کد قدیم مدرسه انتخاب و کد قدیم آموزشگاه، فاقد اطلاعات کلاس-دانش آموز بوده است.

در این حالت کارشناسی فناوری منطقه پس از ویرایش یا حذف کاربری مدیر، مجددا مدرسه را با کد اصلی ایجاد و مشکل مرتفع گردید.


در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با کد خطای سیدا پرداخته ایم. در صورت بروز هرگونه مشکل در سامانه سیدا می توانید با شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

آدرس سامانه سیدا چیست؟

کاربران برای ورود به سامانه باید به نشانی اینترنتی sida.medu.ir مراجعه نمایند.

برای رفع خطاهای سامانه سیدا چگونه عمل کنیم؟

راهنمای رفع خطاهای سامانه سیدا در این مقاله ارائه داده شده است.

منظور از کد خطای 2014 در سامانه سیدا چیست؟

کد پایه تحصیلی دانش آموز با کد پایه تحصیلی و سوابق مغایرت دارد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کد خطای سیدا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. لیلا آرمانجو

    برای ثبت نمرات درسامانه سیدا برای من میاد شماهر۵دقیقه مجاز به سمت نمرات هستید.هر۵دقیقه هم ثبت می کنم نمره ای ثبت نمی شود چکار کنم؟

    پاسخ
  2. ۱۲۳

    محل استقرار مدرسه خالی بوده و ثبت تغییرات زده شده . حالا در قسمت کلاسبندی خطا میده که محل استقرار خالی هست و وارد کلاسبندی نمیشه . لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
  3. فاطمه کریمی

    من نمیدونم هنگام ورود با سایت کد ارسالی را چی بزنم

    پاسخ
  4. عباس جاسمی

    سلام
    کد خطای ۴۰۱۲ در مدارس کاردانش زیاد گرفته می شود و از ارسال به امین جلوگیری میکند . شرح خطا به این شکل است که بطور مثال قبلا برای دانش آموزی درس پودمانی انتخاب شده و سپس حذفش کرده اند اما سیدا بعد از حذف هنوز در سابقه دانش آموز آن را ایراد می گیرد . که نباید اینچنین باشد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی