بهترین مکان مطالعه کنکوری ؛ از زبان قبولی پزشکی تهران کنکور سراسری 96

مکان مطالعه کنکوری

جهت مشاوره در زمینه بهترین مکان مطالعه کنکوری ؛ از زبان قبولی پزشکی تهران کنکور سراسری 96

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مکان مطالعه کنکوری  : برای هر شخصی که خواستار مطالعه باکیفیت و یادگیری خوب و با بازده بالا می باشد، مکان مناسب مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است . در ادامه با مشاور گروپ همراه باشید …

مکان مطالعه کنکوری

مکان مطالعه بر افزایش تمرکز و حواس تاثیرگذار است

  ممکن است مکان مناسب مطالعه نزد برخی افراد ساده و یا کم اهمیت باشد طوری که برخی والدین می گویند: ((شخصی که بخواهد مطالعه کند تو هر زمان و مکانی مشغول مطالعه می شود.)) اما باید بگویم که مکان مناسب مطالعه تاثیر مهمی در یادگیری و همچنین تمرکز حواس ما دارد.

یکی از سوالات متدوالی که دانش آموزان می پرسند این است که مکان مطالعه در خانه و اتاقشان باشد یا کتابخانه ؟ پاسخ این سوال بستگی به شرایط دانش آموز دارد. در واقع نمیتوانم به طور مطلق بگویم کدامیک مناسب تر است چراکه بستگی به خود شخص دارد که در کدام محیط یادگیری بهتری دارد. اما می توان یکسری اصول و مشخصاتی برای مکان مناسب مطالعه مشخص کرد که ضروری است داوطلبین کنکور سراسری و یا هر شخصی که قصد مطالعه و یادگیری دارد آن ها را رعایت کنند چرا که نقش بسیار مهمی در موفقیت ایفا می کند.

مکان مطالعه باید شرطی شود

مهمترین ویژگی مکان مطالعه این است که مکان مطالعه را شرطی کنیم.یعنی مکان مطالعه یا میز مطالعه ی شما فقط باید برای درس خواندن باشد نه فکر کردن به مسائل غیر درسی،با موبایل حرف زدن،میوه خوردن و چرت زدن و…یکی از دلایل نداشتن تمرکز در مطالعه همین است که ما در مکان و میز مطالعه همه کار انجام می دهیم.

شاید در ابتدا اجرای این شرایط کمی سخت باشد ولی بعد از مدت کوتاهی ضمیر ناخودآگاه شما شرطی میشود و بطور ناخودآگاه وقتی پشت میزمطالعه مینشیند،ضمیرناخودآگاه اجازه نمی دهد به چیز دیگری جز در س خواندن، فکر کنید و این یعنی تمرکز در مطالعه.

با رعایت و پیاده سازی نکات زیر درمکان مطالعه ی خود میتوانید ،هم از درس خواندن لذت بیرید هم تمرکز و دقت شما در مطالعه بیشتر خواهد شد.

البته با توجه به اینکه نمیتوان یک نسخه ی واحد برای همه ی داوطلبان پیچید ونمیتوانیم کلا بگوییم مطالعه درمنزل بهتره یا کتابخونه،رعایت اصول زیرمیتواند شما رادر تعیین وانتخاب سریع مکان مطالعه یاری کند.

1-سکوت نسبی نه مطلق:

سعی نکنید که مکان مطالعه ی شما سکوت مطلق باشد.چرا که به این سکوت مطلق در درس خواندن عادت میکنید و مطمئنا این سکوت مطلق را درجلسه ی آزمون وحتی کنکور ممکنه نشه دید.و شما قطعا دراینصورت نخواهید توانست متمرکز شوید.سکوت نسبی و نرمال خوب است.

2-محدوده ی شخصی:

سعی کنید درمکان شخصی خود مطالعه کنید،مکانی که فقط برای درس خواندن شماست نه خوردن و خوابیدن و یا تماشای تلویزیون و…

3-هرچیزی که حواس شما را پرت میکند از محدوده ی فضای درس خواندن خود دور کنید خواه موبایل باشد یا یک قاب عکس کوچک روی دیوار.

کجا درس بخونيم بهتره؟

✍️ جاهایی که رفت و آمد زیاده درس نخونید. چون سریع حواستون پرت میشه و نمی تونید درست و حسابی تمرکز کنید.

✍️ اگر تو محل مطالعه تلویزیون یا کامپیوتر دارید، اونا رو به جای دیگه ای منتقل کنید. چون هم فضای اتاق بیشتر می شه و هم یه وقت وسوسه نمی شید که ازشون استفاده کنید.مهندس حسين بنائي.

✍️ در محیط مطالعه از همراه داشتن موبایل حتی در حالت سکوت یا به بهونه ی گرفتن وقت ،پرهیز کنید. اگه نمی تونید گوشی رو از خودتون جدا کنید ، موقعی که درس می خونید ، حتما خاموشش کنید.

✍️ زودتر از موعد محیط مطالعه رو ترک نکنید و به بودن در اون عادت کنید . چون هر بار که تو درس خوندن وقفه بندازید، ذهنتون تمرکزش رو از دست می ده و به همین راحتی بازده مطالعه کم می شه. به علاوه باید چند دقیقه ای رو هم صرف مرور کردن چیزهایی بکنید که قبلا خونده بودید.

✍️ موقع درس خوندن نه دراز بکشید و نه راه برید. یک میز و صندلی مناسب برای درس خوندن در نظر بگیرید و خودتون رو بهش محدود کنید، چون با پشت میز نشستن ، تمرکز بیش تری خواهید داشت.


رضا باقرپور-پزشکی تهران



رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بهترین مکان مطالعه کنکوری ؛ از زبان قبولی پزشکی تهران کنکور سراسری 96

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فو

    دمت گررم میگم چرا تمرکز ندارمم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی