کارت حمایت تحصیلی | راهنمای جامع دریافت کارت حمایت دانش ‌آموزان اتباع خارجی

کارت حمایت تحصیلی | راهنمای جامع دریافت کارت حمایت دانش ‌آموزان اتباع خارجی

جهت مشاوره در زمینه کارت حمایت تحصیلی | راهنمای جامع دریافت کارت حمایت دانش ‌آموزان اتباع خارجی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با کارت حمایت تحصیلی و نحوه دریافت کارت حمایت دانش ‌آموزان اتباع خارجی پرداخته ایم. دانش آموزان اتباع خارجی که مدارک هویتی ندارند با کارت حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام کنند. در ادامه نحوه دریافت کارت حمایت اتباع ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

کارت حمایت تحصیلی اتباع خارجی

از سال 94 با صدور فرمان مترقی مقام معظم رهبری مدظله العالی، آموزش و پرورش، دانش ‌آموزان فاقد اوراق هویتی معتبر را صرفا با ارائه کارت حمایت تحصیلی در مدارس خود به صورت برابر با سایر دانش آموزان پذیرا بوده و برای ثبت نام آنها هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه در معرض آزمون‌های تشخیصی و غربالگری قرار می گیرند که این خدمات به دانش‌آموزان اتباع نیز به صورت یکسان ارائه می شود و معاونت سلامت برای آن دسته از دانش ‌آموزان اتباع واکسن‌ های مورد نیاز را دریافت نکرده‌اند، خدمات بهداشتی، ازجمله تزریق واکسن انجام می‌دهد.

ثبت نام اتباع با کارت حمایت تحصیلی

بر اساس شيوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی افرادی كه مدارک هويتی ندارند از طريق كارت حمايت تحصيلی كه اداره كل امور اتباع خارجی صادر می كند می توانند در مدارس ثبت نام كنند.

تمام دانش ‌آموزان اتباع خارجی که دارای کارت حمایت تحصیلی باشند هیچ مشکلی برای ثبت نام در هیچ دوره تحصیلی ندارند. در 9 استان کشور تراکم دانش آموزان اتباع بیشتر بوده و استان تهران بیشترین تراکم را از لحاظ دانش ‌آموزان اتباع خارجی دارد.

سیاست آموزش و پرورش در خصوص دانش ‌آموزان اتباع خارجی ادغام آنها با دانش ‌آموزان ایرانی بوده، در حالی که در اکثرکشورهای مهاجرپذیر، وضع اینگونه نیست و دانش‌آموزان اتباع برای تحصیل به کمپ‌های جداگانه فرستاده می‌شوند که این نشان از دید انسان دوستانه ما نسبت به اتباع خارجی دارد. فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی نامعتبر و فاقد مدارک اقامتی به صورت زیر است:

  • دریافت کارت حمایت تحصیلی.
  • مراجعه متقاضی به دفاتر تعیین شده از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی جهت اخذ برگه معرفی نامه سنجش سلامت و ایمن سازی به صورت سیستمی و فیزیکی جهت سنجش سلامت.

*** نتیجه سنجش سلامت و ایمن سازی گروه سنی 6 تا 18 سال اتباع خارجی جدیدالورود به مدارس توسط مرکز بهداشت شهرستان به دفاتر کفالت تعیین شده اعلام و از طریق آنها به صورت سیستم رایانه ای سناد به مدارس و ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

  • مراجعه متقاضی به مدارس ابتدایی برای ثبت ‌نام در دوره‌های ابتدایی و ادارات آموزش و پرورش برای دوره ‌های متوسطه اول و دوم جهت تعیین پایه تحصیلی.

برای آگاهی از نحوه دریافت رمز همگام دانش آموزان اتباع مقاله زیر را مطالعه نمایید:

دریافت رمز ورود دانش آموزان اتباع از طریق سامانه همگام

دریافت کارت حمایت تحصیلی

یکی دیگر از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم دانش ‌آموزان اتباع خارجی هستند که یا اقدام به دریافت کارت حمایت تحصیلی نکرده و یا اینکه کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده ولی برای ثبت نام به مدارس مراجعه نکرده‌اند که لازم است والدین آنها در این خصوص همکاری بیشتری با وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور داشته باشند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش ‌آموزان اتباع خارجی هنوز این ابزارها را در اختیار ندارند لازم است سازمان‌های بین المللی و حتی خیرین افغانستانی در این خصوص حمایت‌های بیشتری از این دانش‌آموزان داشته باشند.

لازم به ذکر است، دانش‌آموزانی که دارای کارت ویژه حمایت سال تحصیلی سال گذشته یا مدارک اقامتی نامعتبر و تاریخ گذشته هستند و در سال گذشته دارای سابقه آموزی در مدارس رسمی بودند اما به دلایلی موفق به تمدید مدارک خود نشده‌اند نیاز به تعیین پایه تحصیلی مجدد نداشته ولی جهت اخذ کارت ویژه حمایت تحصیلی و شناسه اختصاصی برای سال تحصیلی جدید باید به دفاتر تعیین شده از سوی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی مراجعه و بعد از آن برای ثبت‌نام به مدارس خود مراجعه کنند.

دریافت کارت حمایت تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی

دانش ‌‌آموزانی که دارای مدارک هویتی و اقامتی نامعتبر یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر هستند، فقط از طریق کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی که از سوی اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور صادر می‌شود می‌توانند در مدارس رسمی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.

کارت حمایت تحصیلی شامل مشخصات فردی اظهار شده از طرف ولی دانش‌آموز، شناسه اختصاصی و عکس دانش‌آموز و ولی او است. به منظور ساماندهی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی غیرمجاز و ثبت‌نام قطعی از افراد مذکور انجام مراحل ذیل الزامی است.

مدارک ثبت نام دانش آموزان اتباع

دانش آموزان اتباع خارجی که مدارک هویتی ندارند با کارت حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام کنند. مدارک ثبت نام دانش آموزان اتباع برای نام نویسی در مدارس به صورت زیر است:

  • گذرنامه که دارای پروانه اقامت باشد(دارای کد 16 رقمی فراگیر).
  • کارت هویت ویژه اتباع خارجی(صادره از اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور).
  • دارندگان کارت‌های آمایش 11، 12 یا 13.
  • دارندگان برگ تردد بین شهری (معادل کارت آمایش).
  • دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا(دارای کد 16 رقمی فراگیر).
  • گذرنامه مشمولین طرح خانواری با هر میزان اعتبار.
  • دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا.
  • کارت حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی.
  • دارندگان کارت اقامت ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع خارجی کشور).

***در خصوص بند 8 دارندگان کارت حمایت تحصیلی ضرورت دارد قبل از‌ آغاز سال تحصیلی برگه جدید صادر شود.

مدیران مدارس باید هنگام مراجعه دانش ‌آموز و قبل از ثبت ‌نام اولیه مدارک هویتی و اقامتی وی را کنترل کنند. (مسئولیت هرگونه تناقض مدارک هویتی و اقاماتی دانش آموزان پس از ثبت‌نام برعهده مدیران است).

شرایط ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی

شرایط ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس چیست؟ ثبت‌نام دانش ‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تا سطح دیپلم در مدارس دولتی همانند دانش‌آموزان ایرانی است.

بر اساس ضوابط، اتباع خارجی فاقد هویت، از طریق صدور کارت حمایت تحصیلی در مدارس ثبت ‌نام می‌شوند و شرایط ثبت نام آنها مانند دانش آموزان داخل کشور است.

ثبت‌ نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی رایگان است و مدارس اجازه دریافت پول هنگام ثبت‌نام را ندارند و دانش‌آموزان اتباع نیز بعد از صدور برگه هویت تحصیلی از فرمانداری‌ها امکان ثبت ‌نام در مدارس را داشته و پوشش تحصیلی برای تمامی دانش آموزان لحاظ خواهد شد.

بدینوسیله به اطلاع کلیه اتباع و مهاجرین خارجی فاقد مدرک می­‌رساند، جهت ثبت نام فرزندان لازم­‌التعلیم خود در مدارس اقدامات ذیل صورت پذیرد:

الف) طبق بخشنامه آموزشی ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان دارای برگه حمایت تحصیلی سال گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) می توانند با همان برگه قبلی در واحد آموزشی ثبت نام نمایند. سپس از ابتدای آبان ماه برای تجدید برگه و دریافت برگه حمایت تحصیلی سال (۱۴۰۲-۱۴۰۱) به منظور اخذ نوبت از اول آبان ماه نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir مراجعه و برای دریافت برگه سال جاری نوبت دریافت نمایند.

ب) طبق بخشنامه مزبور، دانش آموزان دارای برگه حمایت تحصیلی سال گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) که مقطع تحصیلی آنها تغییر داشته، می بایست برگه حمایت تحصیلی سال جاری(۱۴۰۲-۱۴۰۱) را دریافت نمایند. لذا برای اخذ نوبت از ۲۰ مرداد به نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir مراجعه و نوبت دریافت نمایند.

ج) دانش آموزان متقاضی اول ابتدایی دارای سنین ۶ تا ۸ سال که در «طرح بازشماری» شرکت نموده اند مشروط به ثبت نام در طرح مذکور برای اخذ نوبت از ۲۰ مرداد به نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir مراجعه و برای تجدید برگه در دفتر تعیین شده نوبت دریافت نمایند.

د) اتباع افغانستانی ثبت نام شده در «طرح سرشماری» که دارای فرزند در سن تحصیل می‌باشند به دفاتر کفالت مراجعه نکنند و منتظر ابلاغیه صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور باشند.

ثبت‌ نام دانش ‌آموزان اتباع خارجی در هنرستان‌

ثبت ‌نام دانش ‌آموزان اتباع خارجی در هنرستان ‌ها با رعایت سهمیه در رشته ‌های زیر مجاز است:

پذیرش 20 درصدی از ظرفیت هر ناحیه، شهرستان و منطقه فقط در شاخه فنی و حرفه ای شامل رشت ه‌های پویانمایی، سینما، موسیقی(نوازندگی ساز ایرانی)، موسیقی(نوازندگی ساز جهانی)، نمایش و نقاشی.

شاخه کارودانش در رشته های هتلداری، نقاشی ایرانی، صحافی و جلدسازی، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، آوز ایرانی و جهانی

پذیرش 10 درصدی از ظرفیت هر ناحیه، شهرستان و منطقه متناسب با سیاست‌های توسعه متوازن استان در سایر رشته ‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با دریافت کارت حمایت تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول دریافت کارت حمایت تحصیلی دانش آموزان اتباع

دانش آموزان اتباع فاقد هویت معتبر چگونه می توانند در مدارس ثبت نام نمایند؟

این دشته از دانش آموزان، فقط از طریق کارت ویژه حمایت تحصیلی که از سوی امور اتباع خارجی وزارت کشور صادر می شود، می توانند در مدارس رسمی ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

مدارک ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی چیست؟

مدارک ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

آیا دانش آموزان اتباع برای ثبت نام در مدارس باید هزینه پرداخت نمایند؟

ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس دولتی رایگان است و مدارس اجازه دریافت پول هنگام ثبت نام را ندارند.

3.8/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کارت حمایت تحصیلی | راهنمای جامع دریافت کارت حمایت دانش ‌آموزان اتباع خارجی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. تمیم آرین

    سلام من خودم برگه سرشماری دارم ولی به بچه هام ندادند میتونم برگه حمایت تحصیلی بگیرم ازتون ممنون میشم رهنمایی کنید

    پاسخ
  2. مددی

    با سلام خدمت شما
    برای ثبت نام از دوتا بچه هام یکی از مدرسه های تهران مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰ یک میلیون چهارصدهزار تومان اخذ کردند
    و از فورم و لباس طور جداگانه پول گرفتند

    پاسخ
  3. سمیرا

    با سلام خدمت شما
    برای ثبت نام از دوتا بچه هام یکی از مدرسه های تهران مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰ یک میلیون چهارصدهزار تومان اخذ کردند
    و از فورم و لباس طور جداگانه پول گرفتند

    پاسخ
  4. فرهاد

    سلام وقت بخیر. آیا با برگه حمایت تحصیلی میتوانیم برای کنکور اقدام کنیم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403