چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 – 99

چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 - 99

جهت مشاوره در زمینه چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 – 99 : داوطلبان کنکوری می‌توانند به دو صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل شوند.


چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 - 99


به گزارش  مشاور گروپ و به نقل از  آنا، آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نظام واحدی است. در این نظام هر درس با توجه به سرفصل و حجم مطالب از یک، دو، سه، چهار و … واحد درسی تشکیل شده است.

دانشجویان در هر نیمسال تحصیلی با انتخاب تعدادی از دروس براساس ضوابط مربوط و حضور در کلاس‌های نظری و عملی آن‌ها، در پایان نیمسال تحصیلی در امتحان آن دروس شرکت می‌نمایند و پس از موفقیت در امتحان کلیه دروس فارغ‌التحصیل می‌شوند. در این نظام آموزشی چنانچه دانشجویی در یک درس نمره قبولی نیاورد فقط ملزم به گذراندن مجدد درس است.چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 – 99

براساس مفاد آیین‌نامه آموزشی تعداد واحدهای درسی لازم برای گذراندن هر یک از دوره‌های کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی تعیین و اعلام می‌شود.

نظام آموزشی تمام‌وقت

این نظام آموزشی برای دانشجویانی است که تمامی وقت خود را صرف تحصیل در دانشگاه می‌کنند و کلاس‌های درس آن‌ها ممکن است صبح یا عصر یا هر دو باشد. حداکثر طول مدت تحصیل در نظام آموزشی تمام‌وقت برای دوره کاردانی ۳ سال، کارشناسی ۶ سال و دکتری حرفه‌ای ۹ سال است و براساس مقررات و آیین‌نامه‌های موجود به دانشجویان مشمول نظام‌وظیفه عمومی دارای شرایط لازم باشند، معافیت تحصیلی در طول مدت مجاز حداکثر تا زمان فراغت از تحصیل داده می‌شود.

نظام آموزشی پاره‌وقت

برای پاسخگویی به نیاز داوطلبانی که به هر دلیل نمی‌توانند در دوره تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بپردازند نظام آموزشی پاره‌وقت که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است، در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های غیرپزشکی در تعداد زیادی از واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی پاره‌وقت بیش از حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی تمام‌وقت است. چنانچه دانشجویان نظام آموزشی پاره‌وقت امکان انتخاب و گذراندن واحدهای درسی بیشتری را داشته باشند، می‌توانند این دوره را مانند دانشجویان نظام آموزشی تمام‌وقت در حداقل مدت طی کنند.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره کاردانی نظام آموزشی پاره‌وقت چهار سال و در دوره کارشناسی ۸ سال است. در مورد افراد مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند حداکثر دوره کارشناسی نظام آموزشی پاره‌وقت ۷ سال است. به فارغ‌التحصیلان این نظام آموزشی مانند نظام آموزشی تمام‌وقت مدرک تحصیلی رسمی مربوط به نظام پاره‌وقت اعطا خواهد شد.

کلاس‌های نظام آموزشی پاره‌وقت در وقت عصر تشکیل می‌شود ولی اگر تعداد دانشجویان به تف کیک زن و مرد در یک درس به حدنصاب تشکیل یک کلاس نرسد، ممکن است آن کلاس توأماً با دانشجویان تمام‌وقت در اوقات صبح یا عصر تشکیل گردد. از لحاظ ارزش علمی و استخدامی بین مدرک فراغت از تحصیل تمام‌وقت و پاره‌وقت اختلافی وجود ندارد.


4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونگی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زهره

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بگم تراز یا رتبه ی من به حد نصاب پذیرش در سه رشته ی اصلی ( پزشکی ، دندان ، دارو ) نمیرسه ، ولی اگه ظرفیت دانشگاه خالی بود و تکمیل ظرفیت بیاد و من در تکمیل ظرفیت شرکت کنم امکان قبولی در این رشته هارو دارم یا نه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403