روش مطالعه منطق | چگونه منطق را با خاک یکسان کنیم ؟!!!

روش مطالعه منطق

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه منطق | چگونه منطق را با خاک یکسان کنیم ؟!!!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه منطق : درس منطق ، کتابی حفظی – مفهومی است. پس دانش آموزان هم باید به مرور پیوسته آن پرداخته و هم با نگاهی تحلیلی و مفهومی آن را مطالعه کنند. هنگام مطالعه کتاب باید ضمن توجه به مسائل جزئی و ریز و حتی پاورقی ها، کلیت مطالب را نیز درک کند.

روش مطالعه منطق

در مطالعه ی درس منطق باید دو مطلب را رعایت کنند:

یکی اینکه در صورت عدم درک یک مطلب با کمک معلم خود بتوانند مشکل خود را رفع کرده و به درک درستی از مطلب دست یابند.

دوم اینکه پس از مطالعه ی هر مبحث تست های مربوط به آن را نیز بررسی کنند.

خوب همونطور که میدونید یکی از مشکلات بزرگ جامعه علوم انسانی مخصوصا از سال 92 به بعد منطق بوده و هست چرا که اصلا منطبق با کتاب نبود
اما هر چیزی راه حلی داره
اول از همه کتاب رو به عنوان منبع اصلی کنار بذارید
فقط خلاصه مطالبش رو از روی کتاب کمک درسی بخونید هر روز نیم ساعت تا یک ماه قبل از کنکور مطالب رو مرور کنید
مرحله بعد کتاب دینی و اقتصاد و علوم اجتماعی هست که دنده های کمکی منطق هستن دینی پیش درس7.8.9 رو یه کپی ازش بگیرین و به جزوه منطقتون اضافه بکنید
همچنین درس اقتصاد فصل عرضه و تقاضا و علوم اجتماعی سه درس آخر .
بعد از این کار سراغ سوالات سال کنکور سال 90 تا 96 برین و پاسخ تشریحی تک تک سوالات رو یادداشت کنید
توی هر سوال حتی اگه از یه جنس هم باشن مطمئن باشین که نکته جدید هست
مخصوصا مبحث مطالعه و پایه های استدلال که اصلا با کتاب بیگانه هستن !!
باید نکته هاتون حدود 50 صفحه بشه واسه خوندن اونم هر شب 15 دقیقه وقت بذارین بعد از این مرحله هر 7 روز یک بار سراغ اون دروس اقتصاد و … ضعیفه قیاس استدلال تمثیل تصور و تصدیق کنید حدود 1200 مسئله منطقی وجود داره تو این دروس ضعیفه مطمئن باشین بعد از این کار به سطح قابل قبولی در منطق میرسین که لازم به ذکر نیست که چقد اهمیت داره در کنکور .

هنگام تست زنی باید به پاسخ های تشریحی سوالات دقت داشته باشند. با بررسی پاسخ های تشریحی می توان به درک و فهمی عمیق از مطالب دست یافت.

محتوای کتاب به گونه ای است که به راحتی می توان مطالب را به شیوه های مختلف خلاصه و دسته بندی کرد. مباحث منطق به گونه ای سازمان دهی شده اند که به راحتی می توان آن را به صورت نمودار ها و جداول مختلف خلاصه کرد و یا از درخت دانش برای خلاصه برداری استفاده کرد .

برای یادگیری تعریف مفاهیم مهم نیز می توان آن ها را به همراه مثال های مهم و مشهور تمرین کرد تا در ذهن تثبیت شود.

آخرین نکته ی مربوط به کتاب منطق اینکه مباحث کتاب فلسفه پیش ارتباط تنگاتنگی با مباحث این کتاب دارد و برای درک مطالب کتاب فلسفه حتما باید بر مطالب منطق تسلط داشته باشند.

کتاب منطق به چه صورتی باید‌‌ مطالعه شود‌‌؟

د‌‌ر ابتد‌‌ای توضیح این مطلب، که کتاب منطق به چه صورتی باید‌‌ مطالعه شود‌‌، لازم است متذکر شویم که مطالب کتاب منطق به‌طور زنجیره ای به هم وابسته‌اند‌‌. یعنی برای فهمید‌‌ن کامل یک مبحث لازم است که ابتد‌‌ا بر مباحث قبلی مسلط شد‌‌ه باشید‌‌. مثلاً د‌‌ر د‌‌رس هفتم که راجع به تعریف است، از مطالب کلیات خمس که موضوع د‌‌رس ششم است، استفاد‌‌ه شد‌‌ه است و د‌‌اوطلبانی که د‌‌رس شش را به خوبی مطالعه نکرد‌‌ه باشند‌‌، مسلماً د‌‌ر د‌‌رس هفت نیز با مشکلات فراوانی روبه رو می شوند‌‌.

نکته‌ اول : د‌‌ر خواند‌‌ن این کتاب آن است که د‌‌رس های کتاب را به ترتیبی که د‌‌ر کتاب آمد‌‌ه اند‌‌ و با د‌‌قت و عمق کافی بخوانید‌‌.

نکته‌ د‌‌وم : که می خواهم بسیار بر روی آن تأکید‌‌ کنم، خلاصه برد‌‌اری از د‌‌روس است. این‌کار د‌‌قت و عمق مطالعه‌ شما را افزایش می د‌‌هد‌‌ و به‌علاوه، د‌‌وره‌کرد‌‌ن مطالبی را که پیش‌تر خواند‌‌ه اید‌‌، برای شما آسان‌تر می کند‌‌.

د‌‌اوطلبانی که د‌‌ر ماه های پایانی مطالعه‌ خود‌‌ برای کنکور، بتوانند‌‌ د‌‌انسته­ هایشان را بهتر و سریع‌تر مرور کنند‌‌، به‌طرز شگفت انگیزی نتیجه‌ بهتری می­گیرند‌‌.

خلاصه‌برد‌‌اری شما می تواند‌‌ به‌صورت یک نمود‌‌ار ساد‌‌ه از رئوس مطالب گفته‌شد‌‌ه د‌‌ر یک د‌‌رس باشد‌‌؛ مانند‌‌ آن‌چه که د‌‌ر پایان د‌‌رس مبحث قضایا آمد‌‌ه است؛ و یا د‌‌رک و برد‌‌اشتتان از یک مفهوم را به زبان خود‌‌تان بنویسید‌‌ و سعی کنید‌‌ تمام نکات مهم را د‌‌ر آن بگنجانید‌‌. به هر حال، آن‌چه که اهمیت د‌‌ارد‌‌ این است که با د‌‌ید‌‌ن خلاصه هایتان نکات گفته‌شد‌‌ه د‌‌ر کتاب را به‌خاطر بیاورید‌‌.

نکته‌‌ سوم : برای مطالعه‌ د‌‌رس منطق این است که پس از خلاصه برد‌‌اری و مرور خلاصه هایتان، سعی کنید‌‌ خود‌‌تان پرسش و تمرین انتهای هر د‌‌رس را بد‌‌ون مراجعه به متن کتاب جواب بد‌‌هید‌‌. ممکن است نتوانید‌‌ پاسخ برخی سؤالات را د‌‌ر خلاصه هایتان بیابید‌‌ و مجبور شوید‌‌ به متن کتاب مراجعه کنید‌‌ که این نشانه‌ آن است که شما از خلاصه‌کرد‌‌ن آن نکته غافل شد‌‌ه اید‌‌.

با این ترفند‌‌ شما می توانید‌‌ خلاصه هایتان را تکمیل کنید‌‌. بد‌‌ نیست بد‌‌انید‌‌ که هر‌ساله تعد‌‌اد‌‌ی از سؤالات کنکور، از مثال های بخش های پرسش و تمرین طرح می‌شوند‌‌. پس فاید‌‌ه‌ بزرگ د‌‌یگر این ترفند‌‌ این است که شما با مواد‌‌ اولیه کنکور سراسری به‌خوبی د‌‌ست و پنجه نرم می کنید‌‌.

 مشاور گروپ


یک طرح ویژه برای فارغ التحصیلان و کنکوریهای نظام قدیم 

❗️نظام قدیمی ها !
حتما میدونید کنکور برای شما رقابت خاص و حساسیه و باید از همین الان یه راه اساسی و بدون ریسک واسه قبولی تون پیدا کنید !

? مشاور گروپ با ارائه “طرح ویژه فارغ التحصیلان” به همه نگرانی های شما پایان داد 
با ثبت نام در این طرح دیگه غصه ‌کنکور و قبول نشدنو نمیخورین و به تنها چیزی که فکر میکنین رسیدن به هدفتونه ?

? مشاور گروپ از لحظه اولین تماس شما تا خود کنکور سراسری یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای بهتون میده  که کاملا ویژه فارغ التحصیلان هست . این برنامه با آزمون های آزمایشی کاملا هماهنگن و ترکیب برنامه با آزمون های آزمایشی و دیگر منابعی که معرفی می کنیم  بهتون این امکانو میده در یک تایم مطالعاتی خاص چندین برابر نسبت به رقبایی که بدون برنامه ریزی حرفه ای  درس میخونند نتیجه بگیرید و بازده داشته باشید 

? اگه تا به این لحظه نگران قبول نشدن و پشت کنکور موندنتون بودید دیگه نگرانی تمومه
ما با این طرح برای شما یک برنامه ریزی دقیق فراهم کردیم که هم کیفیتش بی نظیره و هم هزینه این طرح خیلی از شرکت در سمینار و همایش های بی فایده و خرید کتابای رنگارنگ کنکوری ارزونتر در میاد  . میدونید چرا ؟ چون ما مسیری رو به شما نشون میدیم که خودمون رفتیم و موفق شدیم .

✅ برای شرکت در طرح فارغ التحصیلان همین الان با شماره زیر تماس بگیرید …


رتبه های برتر



یکی از بهترین راهکار ها برای اینکه بتونین متمرکز تر درس بخونین اینه که فکر کنین به هدفتون رسیدین !

پزشکی ، مهندسی ، وکالت …
هر کدومشونو که دوس داری
از همین لحظه به بعد فکر کن که خانوم یا آقای دکتری یا مهندسی

کسی که داره با تمام وجودش برای یه هدف بزرگ تلاش میکنه مستحق این هست که به خودش مدرک افتخاری اون رشته رو بده  …

بزرگ فکر کنید
بزرگ تلاش کنید ❤️



4.5/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه منطق | چگونه منطق را با خاک یکسان کنیم ؟!!!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی