چگونه عربی را برای کنکور بخوانیم

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه عربی را برای کنکور بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم آنهم فقط به دو ماه مطالعه ؟ این سوالی است که خیلی از داوطلبان مصمم به قبولی در کنکور از مشاورین دپارتمان مشاور گروپ می پرسند که برای دریافت پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید تا با تکنیک های طلایی 100 زدن عربی بیشتر آشنا شوید.

 

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم ، همانطور که می دانید درس عربی در کنکور هر 5 گروه آزمایشی بسیار مهم و تاثیر گذار است و به عقیده ما هر داوطلبی با هر سطح درسی که دارد می تواند در صورت مقید بودن به اجرای یکسری از تکنیک های طلایی مطالعه ی درس عربی ، در مدت زمان باقیمانده تا کنکور به درصد خیلی خوبی در این درس برسد و تجربه نشان داده که این هدف دست یافتنی است .

پس اگه می خوایین خیال خود را از درصد بالای این درس در کنکور راحت کنید ، توصیه می کنیم این متن را تا آخر به دقت بخوانید و به دقت هم اجرا کنید .

تذکر و توجه : با هر سطحی درسی که هستید و در صورتی که به دنبال افزایش درصد خود در درس عربی هستید ، نکات و تکنیک های گفته شده در اینجا برایتان کارساز است.

چگونه عربی را از صفر شروع کنیم

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم ، شما با حدود 20 تا 30 درصد، از بسیاری از رقبا در درس عربی جلو می افتید و با افزایش این درصد، جلو افتادنتان از یک تصاعد تقریباً هندسی ! تبعیّت می کند.

حالا که موضوع روشن شد، تنها این سوال مطرح می شود:

در فرصت باقی مانده چه باید کنیم و چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم؟

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم ، پیشنهاد ما کاملا مشخص، دارای الگوریتم و برپایه ی آمار و تجربه است. ما پیشنهاد می کنیم که :

1) خوش بین و واقع بین باشید! نه به فکر 100 درصد و پاسخ گویی به همه ی سوالات باشید و نه به فکر سفید گذاشتن، سعی کنید در فرصت باقی مانده به این دید برسید که دقیقا کدام سوال های دفترچه ی سوال را سر جلسه خواهید زد.
(از این جا برای خودمان حساب می کنیم، هر یک سوال در درس عربی معادل 4 درصد است…)

 

2) نخستین پیشنهاد ما ترجمه و تعریب است، در درجه ی اول، سوال های 26 تا 30، و در درجه ی دوم سوال های 31 تا 33. این سوالات کاملا تکنیک محور هستند و با دانستن یک سری نکات می توان سراغ آن ها رفت.

راهکار: به صفحه جمع بندی عربی کنکور بروید، درس نامه های ترجمه ی بسیار مفید (نوشته ی خانم منصورخاکی) و بخش سوم از همایش جمع بندی عربی این جانب را بررسی کنید، سپس ترجمه و تعریب های 3 تا 4 سال اخیر را از کتاب زرد حل کنید.

3) پیشنهاد بعدی ما، منصوبات است، این مبحث معمولا سه تا چهار سوال پایانی را در دفترچه شامل می شود، اولویت ها در منصوبات (باتوجه به آمار و تجربه ی سال های اخیر) چنین است:

اولویت اول) مفعول مطلق و منادا

اولویت دوم) تمییز

اولویت سوم) مفعول فیه و حال

اولویت چهارم) مستثنی

راهکار: به صفحه ی جمع بندی عربی کنکور بروید، مطالب مربوط به منصوبات یا بخش دوم همایش جمع بندی عربی این جانب را بررسی کنید، سپس تست بزنید، باز هم فقط تست کنکورهای اخیر.

4) پیشنهاد بعدی ما سوالات تحلیل صرفی و اعراب است، این مبحث سوالات 40 تا 42 دفترچه را شامل می شود.

 

راهکار: جزوه تجزیه اسم و تجزیه فعل همایش را مطالعه نمایید و سعی کنید به حذف گزینه در این سوالات مسلط شوید. می توانید بخش سوم همایش را هم تماشا کنید. معمولا یک تا دو سوال از این سه سوال، کاملا راحت و سر راست هستند.

5) پیشنهاد بعدی ما سوال وصف و اضافه است. سوالی که در بیشتر اوقات از «جمله ی وصفیه» پرسیده می شود.

راهکار: این مبحث را در بخش دوم همایش تماشا کنید و تست بزنید، کاملا با یک ساختار و فرمول ساده به این مبحث مسلط می شوید.

خب دوستان عزیز ! اکنون باید کار کنید و زحمت بکشید و برای خودتان مشخص کنید که کدام یک از سوالات دفترچه، سهم و هدف شما هستند . (هر سوال، 4 امتیاز!)

بودجه بندی درس عربی در کنکور سراسری

بودجه بندی درس عربی در کنکور سراسری در ادامه بیان شده است. تعداد سوالات عربی از هر مبحث به صورت زیر است:

عربی:۲۵سوال / زمان:۲۰دقیقه / هر سوال۴۸ ثانیه

  • ترجمه و تعریب از سه پایه ۱۲ سوال
  • قواعد از سه پایه ۵ سوال
  • درک مطلب ۴ سوال
  • تحلیل صرفی ۳ سوال
  • تشکیل ۱ سوال
  • واژگان ۱ سوال
  • مفهوم ۱ سوال

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم از زبان رتبه برتر کنکور

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم از زبان رتبه 360 کنکور تجربی منطقه 1 و دانشجوی  دندانپزشکی تهران :

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم ، یادمه پاییز پارسال که با آزمون های ازمایشی جلو می رفتم همیشه عربی حدود 20 30 درصد میزدم و درصد 70% 80% برام یک رویا شده بود!

دیگه بعد از چندتا آزمون که دیدم درصد عربیم تغییری نمیکنه و حتی داره کمتر میشه با خودم گفتم شاید روشم اشتباهه پس تصمیم گرفتم روش خودمو عوض کنم .

یکم که با دوستامو و مشاورم صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که اولا سرجلسه اول با سوالات ترجمه شروع کنم بعدش سوالات سوالات متن رو جا بزنم و برم سراغ سوالات قواعد بعدش برگردم سراغ سوالات متن ، این روش خوبییش این بود که قبلا تا میرسیدم به متن وقت میزاشتم روش و شاید اونقد روش فکر میکردم که به برخی سوالات آسون قواعد نمی رسیدم ولی اونجوری دیگه کل قواعد رو نگاه میکردم و هر چی بلد بودم میزدم بعدش میرفتم سراغ سوالات تجزیه و ترکیب متن در آخر هم به سراغ سوالات درک متن میرفتم.

بعدش برای قسمت ترجمه به کتابفروشی مراجعه کردم و یه کتاب مخصوص نکات ترجمه که حاوی تست های ترجمه هم بود خریدم . اینجوری اول نشستم کل نکات رو مثل نکته ی اینکه اگر لن همراه فعل مضارع بیاد ترجمه فعل میشه مستقبل منفی رو خوندم بعدش هم بصورت روزانه حدود 10 تا15 دقیقه وقتمو برای تست های ترجمه گذاشتم و نیز به تکنیک حل سوالات ترجمه به روش حذف گزینه هم مسلط شدم و اینجوری شد که تونستم سر جلسه اکثر تست های ترجمه رو میزدم.

برای قسمت قواعد هم اول سعی کردم درسنامه های خوبی رو از طریق های مختلفی مثل جزوات دبیران شهر و درسنامه های کتاب های آموزشی تهیه کنم و همشونو اونقد میخوندم تا مفهومشون برام واضح بشه . بعد خوندشون هم میرفتم سراغ تست های کتابام و سعی میکردم توی 2 هفته فاصله زمانی آزمون ها با برنامه ریزی کل تست های اون مبحث آزمون رو بزنم. اشاره می کنم زدن کل تست های یک مبحث خیلی به تسلط روی اون مبحث بهم کمک کرد ، شاید اوایل که شروع کردم به تست زنی قواعد یکم برام خسته کننده و کسل بود ولی به تدریجش که عربی رو یاد گرفتم برام شیرین تر شد و نسبت به عربی مشتاق شده بودم.

برای قسمت متن هم که دیگه همونطور میدونید باید هم به ترجمه هم به قواعد مسلط باشید.

با تغییر روشم اول میرفتم سراغ سوالات تجزیه و ترکیب و اونا رو میزدم بعد هم سراغ سوالات اعراب و حرکت گذاری و در آخر هم صورت سوال های درک متن رو می خوندم و میرفتم متن رو سریع میخوندم و در آخر جواب درک متن رو میدادم.
خب برای درک متن مخصوصا قسمت تجزیه ترکیب سعی می کردم بیشتر برم سراغ تست های کنکوری و بیشتر تست بزنم که بعد یه مدت دیگه با تکنیک حذف گزینه هم بیشتر سوالات به راحتی حل میشد.

برای قسمت حرکت گذاری هم به این نتیجه رسیدم که حتما باید اول قواعدمو خوب مسلط بشم که بتونم اون رو در جمله ی صورت سوال نقش کلمات داده شده رو تشخیص بدم . اینجوری خیلی راحت با تشخیص نقش کلمه میتونستم به پاسخ صحیح سوال برسم.
برای قسمت درک متن سوال هم کار خاصی نمیتونستم بکنم چون هر متن تو آزمونای مختلف موضوع منحصر به فرد خودشو داشت و تنها کاری که کردم متن های کنکورهای رشته های دیگه رو کار کردم.

با این چیزایی که گفتم منم تونستم عربیمو در عرض3.2 ماه از 20 درصد به بالای 70% بیارم و تثبیتش کنم تا حدی که در بعضی آزمونای قلم چی به 100 هم رسوندم و او درسیو که ازش فراری بودم به مورد علاقه ترین درسم در سال کنکور تبدیل شد پس مطمئنم اگه شما هم در درس عربی مشکل دارید با گذاشتن وقت و توجه بیشتری به این درس در این زمان های باقیمانده تا کنکر می تونید به یه درصد خیلی خوب توعربی برسید.

سوالات متداول داوطلبان

تعداد سوالات عربی در کنکور سراسری چه تعداد است؟

عربی از دروس عمومی کنکور سراسری می باشد. داوطلبان باید به 25 سوال در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ دهند.

چگونه عربی کنکور را 100 بزنیم؟

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با نحوه 100 زدن عربی در کنکور پرداخته ایم.

تعداد سوالات ترجمه و تعریب عربی در کنکور چه تعداد است؟

حدود 12 سوال از مبحث ترجمه و تعریب در کنکور سراسری طراحی می شود.

4.8/5 - (21 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه عربی را برای کنکور بخوانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. بدون نام

    خیلی عالی . ‌من هم ازبعضی از دبیران و مشاوران همینو شنیدم

    ولی چطوری درک مطلب رو جواب دادی و صد زدی؟ من بعضی از دبیران کنکور برای راه حل درک مطلب پرسیدم گفتند جواب درک مطلب خيلي سخته و بی خیالش بشید بهتره. باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تا تست درک مطلب بزنی تا دستت بیاد و این خيلي دشواره

    من رتبه های دو رقمی و تک رقمی کنکور رو نگاه کردم معمولا عربیشون ۸۵ درصد بوده یا نهایتا ۹۰

    پاسخ
  2. علی

    عالی بود

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی