چگونه جمع بندی کنیم

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه جمع بندی کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم , مدام فکرتان اینجا و آنجاست. زود از درس خواندن خسته می‌شوید. ساعت‌ها وقت می‌گذارید تا چهار صفحه از کتاب درسی را بخوانید و بالاخره با هر جان کندنی که هست تمامش می‌کنید.

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : به خودتان می گویید «اگر حواسم جمع بود، اگر تمرکز داشتم، حتی نصف این مدت هم لازم نبود وقت بذارم برای این چهار صفحه!»
در جلسات مشاوره زیاد دیده‌ایم کنکوری‌هایی که آرزو دارند که بیش‌ترین بازدهی را از ساعت مطالعه خود داشته باشند. رسیدن به این آرزو فوت کوزه‌گری دارد و آن این است که در مدت زمان کمتر بیش‌ترین حجم درسی را بخوانید بدون اینکه کیفیت مطالعه قربانی شود.


چگونه در مدت زمان کمتر بیش‌ترین حجم درسی را بخوانیم


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم ,  استفاده از حداکثر توان


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که چقدر در طول روز انرژی ذهنی و جسمی‌تان بالا و پایین می‌شود؟ هر کدام از ما در بعضی ساعات فعال تر و پر انرژی تر هستیم، این ساعت‌ها بهترین زمان برای انجام کارهای مهم و ارزشمند است. در عین حال در بعضی ساعات انرژی کمتری داریم و نمی‌توانیم روی کارها به خوبی تمرکز کنیم.

بهترین راهکار برای اینکه بازدهی زیادی از مطالعه داشته باشید این است که درس‌هایی که سخت هستند و تمرکز زیادی می‌خواهند را در زمان اوج انرژی بخوانید.

در زمان افت انرژی برای تجدید قوا زمانی را اختصاص دهید. آب بنوشید، کمی قدم بزنید و یا اینکه چرت کوتاهی بزنید، البته تعجب نکنید! چرت زدن عملکرد ذهنی را بهبود می‌دهد. حتماً به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید بیش‌ترین بازدهی را از مطالعه داشته باشید.


یادداشت کردن کارها


چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : تصور کنید صبح که از خواب پا می‌شوید برنامه‌ای برای روز خود ندارید. سردرگم هستید و نمی‌دانید چه درسی را مطالعه کنید. یک ساعت طول می‌کشد تا تصمیم بگیرید چه درسی را بخوانید. ساعت‌ها طول می‌کشد تا یک مبحث را تمام کنید چرا که بازه زمانی خاصی را برای خواندنش در نظر نگرفته‌اید. به این ترتیب یک روز ارزشمند خود را از دست می‌دهید. اینجاست که با یادداشت کردن کارها می‌توانید حداکثر استفاده را از روزهایتان ببرید.

آدم‌های موفق همیشه از شب قبل می‌دانند فردا چه کاری را باید انجام دهند؛ بنابراین کارهای خود را از شب قبل یادداشت می‌کنند و بر اساس اهمیت اولویت‌بندی می‌کنند. با انجام همین کار ساده می‌توانید تحولی در استفاده از روزهایتان ایجاد کنید چرا که مغز شما بهتر متوجه می‌شود چه زمانی باید روی چه چیزی تمرکز کند.


برنامه ریزی برای جمع بندی دهم و یازدهم

اول صبح، مهم‌ترین کارها

برایان تریسی در کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید «اول صبح مهم‌ترین کارها را انجام دهید»

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید مهم‌ترین و سخت‌ترین کار را انجام دهید. به طور مثال برای دانش‌آموزی تمایل به خواندن درس ریاضی ندارد و آن را سخت‌ترین درس ممکن می‌داند. پس بهترین راهکار این است که ریاضی را اول صبح مطالعه کند چرا که معمولاً هنگام صبح مغز انسان در بهترین حالت آمادگی قرار دارد. هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد، اما همیشه برای انجام مهم‌ترین کارها وقت کافی هست.


تمرکز، تمرکز و تمرکز


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : برای اینکه ساعت مطالعه شما بازدهی مناسبی داشته باشد، نیازمند تمرکز بالایی هنگام درس خواندن هستید. ایجاد تمرکز یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه باید تکنیک‌های تمرکز حواس که قبلا در سایت محصل ایرانی توضیح داده‌ایم را بارها تمرین کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید. هر وقت هنگام مطالعه حواستان پرت شد با خودتان بگویید «ایست! برگردیم سر درس»


مقابله با وسوسه‌ها


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : شاید وسط درس خواندن وسوسه استفاده از موبایل به سراغتان بیاید و قصد داشته باشید چند دقیقه موبایلتان را چک کنید. دقیقاً مشکل از همین جا شروع می‌شود که شما درس خواندن را رها می‌کنید و در شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زنید. بهترین راهکار برای مقابله با این وسوسه‌ها خاموش کردن گوشی یا حداقل به حال پرواز (Air plan) در آوردن آن است.


جمع بندی در تابستان

فکر بزرگ، عمل کوچک

چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : از قدیم گفتند سنگ بزرگ نشانه نزدن است! وقتی برای خودتان برنامه روزانه برای خودتان تنظیم می‌کنید حتماً میزان توانایی‌تان را در نظر بگیرید و به قول معروف لقمه برگتر از دهانتان بر ندارید. کارهای بزرگ در نظر بگیرید و آن را به چند کار کوچک تقسیم کنید تا به راحتی از عهده انجام دادنش بر بیایید.


درس‌ها را در همان روز مرور کنید


چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : ممکن است هر روز مباحث جدیدی بخوانید بنابراین نکات مهم هر مبحث را همان روز مرور کنید. به دلیل اینکه چند روز بعد، نیاز به تلاش بیشتری برای یادآوری مطالب دارید یک مرور سریع در انتهای روز، باعث تثبیت مطالب خوانده شده و یادآوری آسان تر خواهد شد. با مرور کردن روزانه مطالب درسی در زمانتان صرفه‌جویی کنید.


نکاتی مهم در مورد جمع بندی دروس اختصاصی تجربی


اونها رو به سه دسته تقسیم میکنیم  :

 1. یادگرفتنی(ریاضی و فیزیک)
 2. حفظی و یادگرفتنی(شیمی)
 3. حفظی مفهومی (زیست)


?1. برای جمع بندی درسهای یادگرفتنی ریاضی و فیزیک اول خلاصه هایی که قبلا موقع مطالعه از روی درسنامه ها و یا جزوات نوشتید رو نگاه بندازید و بعد برید سراغ تست .بیشتر جمع بندی با زدن تسته. تست ازموهای جمع بندی ای که مثلا اخر هر فصل کتاب کمک درسی هست. این مراحل رو برای یک فصل به صورت کامل انجام بدید و سپس برید سراغ فصل بعد.


?2. جمع بندی درس شیمی هم مثل درس ریاضی و فیزیکه فقط اینجا این نکته بهش اضافه میشه که جنبه ی حفظی شیمی هم بالاست و باید متن کتاب و خلاصه های مربوط به نکات حفظی رو خیلی با دقت مرور کنید و مسائل رو با زدن تست جمع بندی کنید.


چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : بیشترین سوالی که این روزها بین بچه های کنکوری وجود داره منابع خوب برای جمع بندی هست.همیشه این رو در نظر بگیرید که بهترین منبع برای جمع بندی،دست نوشته ها،خلاصه نویسی،حاشیه نویسی و خط کشی های خودتون هست که در طول سال انجام دادید اما خوب بعضی از بچه ها هستن که در طول سال یا مطالعه خوبی نداشتن و یا اینکه خلاصه ای ننوشتن،برای این دسته از بچه ها استفاده از منابع جمع بندی موجود توصیه میشه .


۱.زیست شناسی
موج آزمون،دو جلد همایش نشر دریافت،جمع بندی زیست تخته سیاه،جمع بندی مهروماه
۲.شیمی
موج آزمون،۳ جلد فیل مبتکران،حل مساله شیمی خط ویژه،جمع بندی مهروماه
۳.فیزیک
خط ویژه،چکیده فیزیک پایه تخته سیاه،معجزه فیزیک کنکور مهروماه،جمع بندی فیزیک مهروماه
۴.ریاضی
خط ویژه،ریاضی همایش دریافت،جمع بندی مهروماه
۵.زمین شناسی
چکیده زمین خیلی سبز


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : منابع ذکر شده برای هر درس بر اساس اولویت هستش،منظور کتابی که اول از همه نوشته شده نسبت به بقیه در اولویته!

 کتاب های موج آزمون طبق تحقیقات بنده مناسب ترند البته اطلاع ندارم که فیزیک و ریاضی ام داره یا نه
 کتاب های موج آزمون و خط ویژه که تشتشون بیشتره برای کسانی که تسلط کامل یا نسبی به مطالب دارند مفیدتر خواهد بود.
 کسانی که تسلط ندارند،خوب یا کم خوندن می تونن از کتاب های همایش نشر دریافت یا مهروماه که درسنامش از تستش بیشتره استفاده کنن.
 کتابهای فیزیک مهروماه توصیه نمیشه.


 چگونه در دو ماه دروس را جمعبندی کنیم : کم کم داریم به دوران جمع بندی نزدیک میشیم . البته میشه گفت واسه بعضیا شروع شده.خیلیا ازم میپرسن کدوم کتابو بخونیم؟کدوم مبحثو بخونیم؟فلان کتاب خوبه یا نه؟

خب ببینید تو مرحله اول بهترین منبع برای جمع بندی مرور خلاصه هایی هست که نوشتین و بسیار با اهمیتن.تو مرحله ی دوم مرور از طریق حل تستهای کنکوریه.باور کنید تئوری خوندن یه متن با کاربردش تو حل تستها و سوالات از زمین تا آسمون فرق میکنه.برای کنکور تا میتونید سوال حل کنید و راه حلشونو درک کنید.



دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

5465 1



اما میریم سراغ منابعی که از نظر من برای دروس عمومی خوبن:

ادبیات:
3تا کتاب خوب معرفی میکنم:
خط ویژه که بیشتر شامل تستهای کنکوره
مهر و ماه :یه کتاب خییلیی قوی توی بخش درسنامه با تستای کم
همایش نشر دریافت :فقط درسنامه … که فوووق العاده قویه … حتی من ازش به عنوان منبع اصلیم هم استفاده میکنم … اینقد کامله ولی متاسفانه تست نداره یا خیلی کم داره…
اونهایی که تا حالا خوب خوندن بهتره از موج آزمون یا خط ویژه استفاده کنن و اونایی که تا حالا خوب نخوندن و میخوان تو دو ماه باقی مونده خوب بخونن میتونن از مهر و ماه یا نشر دریافت استفاده کنن
من تعریف کتاب موج آزمون رو هم زیاد شنیدم اما چون دقیق بررسیش نکردم نمیتونم کامل تاییدش کنم.

عربی:
4 تا منبع خوب هست
جمع بندی سیب مهر و ماه :یه کتاب خیلی مناسب با درسنامه های خیلی عالی ولی یه مشکلی که داره تستاش کامله تقریبا

لقمه مهر و ماه :به معنای واقعیه کلمه یه لقمه آماده و عالی ..100% مطالب توش هست … کاامله کااامله … فقط تستس نداره

خط ویژه : یه کتاب مناسب که با تستس پیش رفته

عربی کامل:یه کتاب واقعا کامل

دوستانی که قواعد رو کامل خوندن و دونبال مرورن میتونن از لفمه مهر و ماه استفاده کنن.دوستانی که تسلط کامل ندارن میتونن از قواعد و درسنامه عربی کامل گاج استفاده کنن و اونایی که دنبال یه مرور سریع و مختصرن میتونن از خط ویژه استفاده کنن.فقط یادتون باشه تست زدن یادتون نره…

دین و زندگی:
4 تا منبع خوب واسش هست
خط ویژه گاج – زیپ اندیشه فائق – جمع بندی سیب مهر و ماه – جمع بندی خیلی سبز
دوستان اینا نیازی به تحلیل و بررسی ندارن …. تو هر سطحی که هستین و هرچقدر که خوندین با هر کدوم از این کتابا پیش برید میتونید نتیجه خوبی بگیرید.تو دینی باید سطر به سطر و آیه به آیه بخونید و متوجه بشوید.برای جمع بندی نظر خود بنده رو خط ویژه گاج هست

زبان :
کتاب خوب هست 2 تا
فیل زبان مبتکران :درسنامه های خوب و تستای قوی
جمع بندی سیب مهر و ماه :میشه گفت یک کتاب کامل
فقط یه توصیه دلسوزانه:اگه کلاس زبان رفتین یا زبانتون خوبه یا تافل دارین هیچوقت مغرور نشید که من زبانم خوبه و نیازی به تمرین ندارم . خیلیا بودن که به قول خودشون تافل داشتن اما نتونستن از پس تستهای کنکور بر بیان.
برای زبان انگلیسی توصیه ی خود بنده اینه که پس از مسلط شدن رو گرامر و لغات هر شب یه ریدینگ و یک کلوز تست حل کنید تا دستتون راه بیفته.

در آخر هم اضافه کنم اینا صرفا یه پیشنهاد و نظر شخصی بنده هست.نظر هر کس میتونه متفاوت باشه یا با یه منبع و کتاب دیگه نتیجه بگیره.

راز موفقیت در چهار کلمه خلاصه می شود :

اول فکر کردن است؛
به ارزشهایی که میخواهی بر اساس آنها زندگی کنی، فکر کن

دوم باور کردن است؛
خود را باور کن و بر اساس آنچه فکر کرده ای، عمل کن تا به ارزشهایی که در سر داری برسی

سوم آرزو کردن است؛
آرزوی چیزی را بکن که بر اساس باورهایت نسبت به خود و ارزشهایی که در سر داری باشد

چهارم جرأت کردن است ؛
جرأت کن آرزوهایت را بر آورده کنی، آرزوهایی بر اساس باورها و
ارزشهایی که در سر داری

در برخورد با هر شرايط نامطلوبي در زندگي پنج انتخاب داريم:

1. كماكان قرباني شرايط بمانيم.
2. شرايط را تغيير دهيم.
3. نگاهمان را به شرايط تغيير دهيم.
4. شرايط را بپذيريم.
5. شرايط را متوقف كنيم.

مثلا اگر هنگامي با دوست يا همكارتان صحبت مي كنيد كه دائما حرفهاي نا اميد كننده و منفي مي زند و نه تنها از معاشرت با او لذت نمي بريد بلكه تمام انرژيتان هم تخليه مي شود، مي توانيد:
1. كماكان به آن روند ادامه دهيد و اذيت شويد.
2. صحبت كنيد ولي موضوعش را تغيير دهيد تا أذيتتان نكند.
3. صحبت كنيد ولي نگاهتان اينطور باشد كه مثلا: دارم اجازه مي دهم او انرژي اش را تخليه كند. دارم كمكش مي كنم.
4. بپذيريد همين كه هست. خودتان را اذيت نكنيد و مانند يك ناظر بدون دخالت احساسات به حرفهايش گوش كنيد.
5. رابطه را قطع نماييد.

يادتان باشد هيچوقت ‘مجبور نيستيد’ كاري را انجام دهيد و هميشه كاري كه در لحظه مي كنيد در واقع ‘انتخاب’ شما از يكي از اين پنج انتخاب بوده است. هميشه انتخاب اقدامات و احساساتتان با شماست.


مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان

پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613

تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در مورد اهدافتون با هیچ کس صحبت نکنید.
فقط تلاش کنید و ادامه بدید
با قدرت و انگیزه

وقتی از مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان
رمز موفقیتش را پرسیدند
او در جواب فقط یک جمله گفت:

«تنها رمز موفقیت من این است
زمانی که دیگران ترمز می گیرند من گاز می دهم!»

مطالعه کن وقتی که دیگران خوابند .
تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند.
خود را اماده کن وقتی که دیگران در خیال پردازیند.
شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند.
کار کن وقتی که دیگران در حال آرزو کردنند.
صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند.
گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند.
لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگینند .
پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردنند.
و به خاطر داشته باش که موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه پایان رسیدن !!

4.4/5 - (18 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه جمع بندی کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    سلام این مطالب واسه دوازدهمی هاست یا فرق نداره چون من دهمم و الان که نصف تابستون تموم شده تقریبا کل کتاب های تخصصی رو جمع بندی کردم و تست زدم ولی حس می کنم که بازدهم زیاد نبوده واسه همبن دوباره شروع کردم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی