چگونه حرفه ای مرور کنیم

چگونه حرفه ای مرور کنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه حرفه ای مرور کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه حرفه ای مرور کنیم , می دانیم که در خرداد اساس فعالیت داوطلبان آزمون سراسری مرور و تثبیت مطالبی است که قبلا آموخته اند . تردید نداریم که اگر این کار جدی گرفته نشود به دلیل کثرت مباحث و مطالب درسی وقوع افت درصد و تراز برای تمام درس ها قطعی خواهد بود.

چگونه حرفه ای مرور کنیم

چگونه حرفه ای مرور کنیم

چگونه حرفه ای مرور کنیم برای انجام این مرور و تثبیت درس ها روش های گوناگونی وجود دارد . مرور درس ها براساس علاقه و احساس شخصی یکی از روش های مرسوم و که خلاف علاقه ی داوطلبان به انجام آن ، روشی غلط و گمراه کننده است .

چگونه حرفه ای مرور کنیم   : داوطلبی را تصور کنید که احساس می کند درس شیمی را کاملا فراموش کرده است و در مباحث فیزیک نیز از تسلط خوبی که قبلا داشته است ، برخوردار نیست . اکنون او برنامه ای تنظیم می کند تا در فرصت باقی مانده این دو درس را دوباره به صورت کامل ( مطالعه ی جزوه ، خلاصه نویسی ، تست های علامت دار و تست جدید ) مطالعه کند . وی چون در سایر دروس احساس مشکلی ندارد ، مطالعه و پرداختن به آنها را با چیدمانی خاص در برنامه ی خود می گنجاند.

ایراد برنامه ی این داوطلب یک کلمه بیشتر نیست . احساس.

او برنامه اش را بر پایه ی احساس چیده است . و اگر در موضوعی احساس او اشتباه کند که اتفاقا احتمال وقوع آن فراوان است ، به سختی دچار خطا خواهد شد.

چگونه حرفه ای مرور کنیم : بسیاری از داوطلبان در روزهای باقی مانده دچار این توهم می شوند که مباحث را فراموش کرده اند . این گروه اغلب در توجیه این فراموشی ادعا می کنند از مبحث مورد نظر هیچ نکته ای به یاد ندارند که آن را بازگو کنند . این گروه توجیه نمی کنند که مطالب و موضوعات را به صورت کنفرانسی یادآوری نمایند . این خطایی است که این گروه مرتکب می شوند . اینان بدانند که در صورت مواجهه با پرسش مطالب را به خاطر خواهند آورد.

چگونه حرفه ای مرور کنیم ؛ روش صحیح مرور

به همین دلیل است که توصیه می کنیم مرور داوطلبان باید بر مبنای آزمون های شبیه سازی شده باشد . می دانید آزمون های شبیه سازی شده چه آزمون هایی هستند؟

چگونه حرفه ای مرور کنیم آزمونی را شبیه سازی شده می نامیم که قرابت و نزدیکی با آزمون سراسری و سبک و سیاق آن داشته باشد . پس بهترین آزمون ها برای این شبیه سازی ، آزمون های سراسری سال های گذشته هستند. باید برنامه ی خود را به گونه ای تنظیم کنید که آزمون های سراسری سال های گذشته را در محیط و شرایطی که شباهت نزدیکی با محیط و شرایط آزمون سراسری داشته باشد ، برگزار کنید .

در این روش پس از برگزاری یک آزمون ، در طول 2 یا 3 روز به رفع اشکال مباحث ، درس ها و موضوعاتی که در همان آزمون با آنها مواجه بوده اید خواهید پرداخت.

چگونه حرفه ای مرور کنیم : همین ازمون دادن سبب می شود تا بسیاری از موضوعات برای شما تکرار شود . پرسش هایی را که درسی پاسخ می دید نیاز به مطالعه و بررسی ندارند. اما موضوعات مربوط به پرسش هایی که پاسخ نداده اید و یا اشتباه پاسخ داده اید نیاز به بررسی مطالعه و رفع اشکال دارد.

تکرار مطالب و موضوعات درسی در هر آزمون و نتیجتا در تمام آزمون هایی که می دهید ، مطابق با میزان تکرار آنها در آزمون های سراسری انجام می شود . و چون آزمون های سال های اخیر را برای مرور و تثبیت مطالعه انتخاب کرده اید با نزدیک ترین سبک و سیاق به آزمون سراسری خودتان آشنا می شوید.

یک نکته :

چگونه حرفه ای مرور کنیم  :  در این آزمون ها معمولا درس های عمومی به دلیل گستردگی و تنوع آنگونه که لازم و شایسته است در معرض تکرار و مرور قرار نمی گیرند . پس باید در برنامه ی مطالعاتی خود زمان های ویژه ای را به درس های عمومی اختصاص دهید . در این زمان مشخص ، هر یک از درس های عمومی را براساس محتوای کتاب های درسی و نیز خلاصه نویسی ها ، یادداشت برداری و خلاصه نویسی ها دوره و مرور خواهید کرد.
با این روش می توانید اطمینان داشته باشید که حرفه ای ترین اقدامی را که می توانسته اید ، انجام داده اید.

Untitled 1

برای انتخاب مقصد یک سفر ، نباید با کسی که تا بحال از خونه بیرون نرفته مشورت کرد!

برای درس خوندن با هر کسی مشورت نکن



5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه حرفه ای مرور کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403