چگونه با 100 زدن زیست ۱۴۰۳ ، پزشکی یا دندانپزشکی قبول شویم ؟

100 زدن زیست 98

جهت مشاوره در زمینه چگونه با 100 زدن زیست ۱۴۰۳ ، پزشکی یا دندانپزشکی قبول شویم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

100 زدن زیست ۱۴۰۳ : برای قبول شدن در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و دارو سازی باید پشتکار داشته باشید، منظورم ساعت مطالعه بالا و اصولیست (هر چقدر هم که هوش بالایی دارید نیاز هست که ساعت بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید . با گذشت زمان متقاضیان این رشته رو به افزایش است و شما باید دارای قدرت رقابت با تمام آنها را داشته باشید تا موفق شوید.)…

100 زدن زیست 98

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  برای قبول شدن در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و دارو سازی باید پشتکار داشته باشید، منظورم ساعت مطالعه بالا و اصولیست (هر چقدر هم که هوش بالایی دارید نیاز هست که ساعت بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید . با گذشت زمان متقاضیان این رشته رو به افزایش است و شما باید دارای قدرت رقابت با تمام آنها را داشته باشید تا موفق شوید.)100 زدن زیست ۱۴۰۳/

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   بی شک قبولی در رشته پزشکی برای بسیاری از داوطلبان کنکور یک رویاست.اما شاید با نگاهی اجمالی به حداقل درصد های مورد نیاز در این رشته و تکیه به برنامه ریزی هدفمند راه رسیدن به این رشته پر طرفتار هموار تر شود .در مسیر رسیدن به رشه پزشکی بسیاری به دنبال حداقل درصد دروس و آخرین رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی در کنکور سال های پیش اند اما برای داوطلبی که پرمتقاضی ترین رشته کنکور تجربی را نشانه گرفته، پیگیری حداقل درصد و کم ترین رتبه، کار توصیه شده ای نیست چراکه برنامه ریزی برای کنکور را باید به صورتی انجام داد که جای هیچ شک و شبهه ای برای قبولی نباشد.100 زدن زیست ۱۴۰۳ /

مهم ترین درس در رشته تجربی (با توجه به ضریب ،انحراف معیار و درصد های داوطلبان) بدون شک زیست شناسی است

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   زیست شناسی درسی صرفا حفظی نیست. همه ی مطالب آن را حفظ نکنید.

برای اطمینان از قبول شدن تو رشته های خوب حتما باید درصد زیست بالای ۵۰ داشته باشید
حتما و حتما ، باید و باید تمام مطالب و درس های کتاب را بخوانید و هیچ چیزی را حذف نکنید
برای اطمینان از قبول شدن تو رشته های خوب حتما باید درصد زیست بالای ۵۰ داشته باشید
حتما و حتما ، باید و باید تمام مطالب و درس های کتاب را بخوانید و هیچ چیزی را حذف نکنید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  باید بیشتر وقتتان را برای زیست شناسی اختصاص دهید (حدود بیست در صد از ساعت مطالعه هفتگی)

در هفته بین ۱۱ الی ۱۶ ساعت زیست بخوانید (زیر ۱۱ ساعت قابل قبول نیست و شانس موفقیت شما را پایین می آورد)

سعی کنید اولین درسی که در روز میخوانید زیست باشد (حتی المقدور صبح و با انرژی کامل )

مهم ترین چیز در مطالعه زیست مرور مرور و مرور است

اولین و مهم ترین منبع و مرجع هر متقاضی باید کتاب درسی باشد.

در این راه باید حتما منابع خوبی داشته باشید.

جزوه معلم مدرسه یا اموزشگاه یا خصوصی(هر منبعی که قابل درک تر است )

از جزوه های متعدد استفاده نکنید. یک جزوه کافیست

از کتاب های متعدد تست استفاده نکنید . مطالعه یک کتاب تست در هر سال تحصیلی کفایت میکند.

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   ممکن است حین تست زنی سوالی را درست پاسخ دهید اما استدلال غلطی برای آن ارائه دهید. این دسته از سوالات یادداشت کنید تا بیشتر حواستان به آن باشد.

هیچ فصلی را حذف نکنید ، تمام فصول را با دقت بخوانید ؛ اگر مثلا بخش گیاهی را حذف کنید پنجاه درصد سوالات را از دست داده اید و در کنار آن به میزان قابل توجهی شانس قبولی خود را نابود کرده اید.

به محضی که به بخشی از کتاب مسلط شدید مرور را کنار نگذارید.

موفقیت شما به میزان تسلط شما به کتاب درسی بستگی دارد

ریز و مفهومی مطالعه کنید و به دنبال ارتباط بیت مباحث مختلف باشید .مطمئنا خیلی از تست های کنکور سبک و سیاق جدیدی خواهند داشت اما وقتی شما عمیق مطالعه کرده باشید گیج نمیشوید.

به کلمات کلیدی در هر سوال دقت بیشتری کنید . نباید سبک و سیاق طرح سوال شما را گمراه کند.

بسیاری از جملات کتاب استثنا های زیادی دارند که در قسمت های دیگر کتاب یا حتی کتاب های سال های دیگر مشخص میشوند، به این استثناها خوب دقت کنید

هیچ تصویر ، پاورقی ، زیرنویس و جدولی را فاکتور نگیرید.

بر فعالیت دانشمندان مسلط باشید.

به رده بندی جانداران خیلی دقت کنید ؛ با مشاهده اسم یک جاندار باید متوجه شوید یوکاریوت یا پروکاریوت است؛

به سبک ترکیبی مطالعه کنید ؛دیدگاه و ذهن باز و آماده ای داشته باشید .حین مطالعه به کلمات و جملات خوب فکر کنید و ببینید چه ارتباطی با دیگر اطلاعاتی که کسب کرده اید دارد.


مشاور گروپ


100 زدن زیست ۱۴۰۳ » بهترین منبع مطالعاتی را انتخاب کنید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   حتما این سوال در ذهن شما نقش می بندد که بهترین منبع مطالعاتی چیست؟ شاید ذهنتان به سمت موسسات مختلف برود و کتاب های زیست شناسی آن‌ها مدنظرتان باشد! اما سخت در اشتباهید چرا که بهترین منبع برای مطالعه درس زیست شناسی فقط و فقط کتاب درسی خودتان هست. کتاب درسی را مو به مو مطالعه کنید به هیچ عنوان نزارید نکته‌ای از دید شما پنهان بماند. از هيچ خط كتاب ‌درسی ساده رد نشوید، مطالبی که از نظر شما شاید ساده به نظر بیایند و توجهی به آن نداشته باشید می‌تواند مدنظر طراحان سوالات کنکور باشد.100 زدن زیست ۱۴۰۳ /

100 زدن زیست ۱۴۰۳ » مرورهای متوالی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   با یه گل بهار نمیشه! همانطور که با یک بار خواندن مباحث زیست شناسی کاری از پیش نخواهید برد. یکی از کلیدی ترین نکات برای موفقیت در این درس همین مرور چندین باره مطالب زیست شناسی هست. روش مرور کردن این درس به این صورت هست که بعد از اینکه مطلبی را خواندید چند دقيقه به ذهن خود استراحت دهید و سپس مطالبی که خواندید را مرور کنید. مرور دوم را روز بعد انجام دهید و مرور سوم را یک هفته بعد. در هنگام مطالعه‌ی فصل های جديد، مطالب فصل قبل را مرور نماييد تا آنها را فراموش نکنيد. آنقدر باید مرور داشته باشید تا به سطحی از تسلط برسید که چشم بسته مطالب کتاب را به یاد بیاورید. البته حفظ کردن طوطی‌ وار به درد نمیخورد، یادگیری عمیق و مفهومی را توصیه می‌کنیم.100 زدن زیست ۱۴۰۳ /

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  زیست شناسی را عمیق و مفهومی بخوانید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  خیلی از داوطلبان به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند: “زیست شناسی را بیشتر از همه درس‌ها می‌خوانم اما چرا در آزمون درصد بالایی کسب نمی‌کنم؟”

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  طبیعی است داوطلبی که متن کتاب درسی را سطحی می‌خواند و به درک عمیق مفاهیم درسی توجهی ندارد در انتخاب گزینه صحیح سوالات آزمون مشکل داشته باشد. برای اینکه در این درس به موفقیت برسید حتماً کتاب درسی را به صورت دقیق و مفهومی بخوانید. مفهومی خواندن یعنی هر جمله را با دقت بخوانید و کلمات کلیدی را پیدا کنید و معنای دقیق آن‌ها را روشن کنید. مطالب را به یکدیگر ربط دهید. تفاوت‌ها و تشابه‌ها را تعیین کنید و نکات یک موضوع را دسته‌بندی کنید. اگر مطلبی را خوب بفهمید و یاد بگیرید، می‌توانید آن را به زبان خودتان بیان کنید و به پرسش‌های آن پاسخ دهید. با مفهومی و عمیق خواندن به راحتی می توانید مطالب را تجزیه و تحلیل کنید.100 زدن زیست ۱۴۰۳ /

خودتان را به جای طراح سوالات زیست شناسی بگذارید

فرض کنید شما طراح سوالات زیست شناسی هستید به کدام قسمت کتاب درسی بیشتر توجه می‌کنید؟ کدام نکات ترکیبی را برای طرح سوال در نظر می‌گیرید؟

اگر توانستید از متن کتاب درسی سوالاتی معقول طرح کنید یعنی مطالب را عمیق خوانده و یاد گرفته‌ اید.

اگر جای طراح سوالات باشید باید متن کتاب درسی را به قدری حلاجی کنید تا نکاتی استخراج شود که از دید بسیاری از داوطلبان پنهان مانده! پس برای کسب درصد بالاتر لازم است که ذهن طراحان را بخوانید و مانند آن‌ها فکر کنید.

سوالات تستی را تجزیه و تحلیل کنید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ » سوالات کنکور، آزمون آزمایشی و کتاب های کمک آموزشی را به خوبی تحلیل کنید. گزینه به گزینه هر سوال را بررسی کنید و نکات آن را در دفتری یادداشت کنید. قسمت هایی از کتاب درسی که طراح به آن توجه داشته است و شما نتوانستید به سوال مطرح شده از آن قسمت پاسخ صحیح دهید را دوباره بررسی کنید. وقتی تست‌ می‌زنید بعضی از سوالاتی که اشتباه می‌زنید را علامت بزنید تا بعداً دوباره مرور کنید. نكاتی كه كنكوری به نظر می‌آیند و تست‌های دام دار را مشخص کنید و قسمت مربوط به آن را از کتاب درسی با دقت بخوانید. تاکید می‌کنم که هر نکته جالب که می‌تواند به عنوان سوال کنکور مطرح شود را یادداشت کنید.

مشاور گروپ

100 زدن زیست ۱۴۰۳ » زمان زیادی به مطالعه زیست شناسی اختصاص دهید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  یادم می‌آید یکی از کنکوری‌ها از من سوال پرسید چرا درصد زیست شناسی من از ۳۰ درصد بیشتر نمی‌شود؟

ساعت مطالعه او را پرسیدم و گفت که در هفته فقط ۶ تا ۷ ساعت زیست شناسی را می‌خواند!

ساعت مطالعه کم در زیست شناسی یعنی خودکشی! اگر خواهان درصد بالایی در این درس هستید باید روزانه حداقل ۲ ساعت برای مطالعه زیست شناسی در نظر بگیرید. در واقع زیست با ضریب ۱۲ در کنکور تجربی بیشترین تاثیر را دارد، بنابراین برای قبولی در رشته‌های تاپ و برتر به این درس بیشتر از قبل اهمیت داده و ساعت مطالعه خود را در این درس افزایش دهید.

کتاب کمک آموزشی خود را درست انتخاب کنید

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  جانم برایتان بگوید بعضی از کتاب های بازار به قدری حجیم هستند که با دیدنشان آدم وحشت می‌کند!

البته حجم زیادی از این کتاب ها را شوخی‌های بی مزه مؤلف اشغال کرده! بعضی از کتاب ها هم آنقدر به جاده خاکی زده اند که اصلا نمی شود روی نکات پرت آن قسمت حساب کرد!

منبع کمک آموزشی خود را با دقت انتخاب کنید کتابی را استفاده کنید که در کمترین زمان بیشترین حجم اطلاعاتی مفید را به شما انتقال دهد و یک راست سر اصل مطلب برود چرا که سال کنکور جای وقت تلف کردن با نکاتی که بی خود و بی جهت مطرح شده‌اند و حاصل تراوشات ذهن مؤلف هستند، نیست!

شایان پور میربابایی:چطور توانستم زیست را در کنکور 100 بزنم؟

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »   شایان پور میربابایی علاوه بر آنکه رتبه 1 کشور در رشته ی تجربی را به دست آورد یک رکورد منحصر به فرد دیگر هم برجا گذاشت . درصد زیست او در کنکور 100 شد. دانش آموزان زیادی می خواستند بدانند که روش مطالعه شایان برای این درس چگونه بوده که به این موفقیت رسیده است. با او گپی در مورد روش مطالعه ی زیست داشتم .البته همان طور که خود شایان هم در مصاحبه اشاره کرده روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است و دانش آموزان با آشنایی با روش های مطالعه ی دیگران می توانند به روش مطالعه مطلوب خود دست پیدا کنند.

یک سری از دانش آموزان هستند که فکر می کنند حتما دبیر خصوصی برای زیست داشتید . برای آنها چه جوابی دارید ؟

من دبیر خصوصی نداشتم اما دبیرهای خیلی خوبی داشتم که از آنها بهترین استفاده را بردم. آقای میر محمدی در سال دوم و آقای همتی در سال های سوم و چهارم دبیرهای زیستم بودند. در اینجا از آنها تشکر ویژه می کنم . هم به لحاظ درس دادن و امتحان گرفتن و هم به لحاظ ارتباط دوستانه ای که با دانش آموزان داشتند.

مهم ترین منبع مطالعه ی زیست شما چه بود ؟

مهم ترین منبع من ، کتاب درسی ام بود و نکات مهم از تست ها را هم در کتاب درسی ام یادداشت می کردم.

روش مطالعه ی شما برای درس زیست چگونه بود که اینقدر خوب جواب داد؟

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است . من از این روش استفاده کردم و از آن نتیجه گرفتم. در ابتدا متن کتاب درسی را کامل می خواندم . خیلی با دقت این کار را انجام می دادم . اگر نکته ای وجود داشت که با مطالب قبلی ارتباط داشت ، استنتاج خود را یادداشت می کردم . شکل های کتاب را هم بررسی می کردم و نکات آن را یادداشت می کردم . این یادداشت برداری های من در خود کتاب درسی و گوشه های آن بود. بعد از آنکه چند دور مطالعه می کردم و به تسلط نسبی می رسیدم سراغ تست زدن می رفتم .

اولویت شما برای تست زدن چگونه بود ؟ و بعد از تست زدن چه می کردید ؟

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  در کل تست های کنکور را برای خودم در اولویت قرار می دادم.کنارتست هایی که غلط جواب داده بودم یا جواب نداده بودم، برای خودم علامت می زدم تا بعدا به این تست ها توجه کنم. به جواب همه ی تست ها – حتی تست هایی که درست جواب داده بودم – نگاه می کردم تا اگر نکته یا استدلال بهتری وجود دارد از آن استفاده کنم . نکات تست ها را هم در خود کتاب درسی می نوشتم .

شما در 64 آزمون برنامه ای کانون شرکت کردید . آیا در آزمون ها درصد زیست شما صد بود ؟ بعد از آزمون چه می کردید؟

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  من به ندرت زیست را در آزمون ها 100 می زدم . بعد از آزمون همان کارهایی که بعد از تست زدن انجام می دادم می کردم . همه ی جواب ها را نگاه می کردم . نکات را برای خودم در کتاب درسی می نوشتم . اما اینجا یک کار دیگر هم انجام می دادم و اینکه خود تست های غلط جواب داده را در کتاب خود آموز یادداشت می کردم تا در آزمون های جمع بندی یا دوره ای بتوانم آن را مرور کنم.


مشاور گروپ



احتمالا کتاب درسی شما باید پر از نوشته و نکته باشد؟

بله

در هفته چقدر برای زیست وقت می گذاشتی ؟

در سال چهارم به طور میانگین 12 ساعت در هفته وقت می گذاشتم البته دوستانی داشتم که بیشتر هم وقت می گذاشتند و این زمان مخصوص به هر فرد است.

با توجه به اینکه درصدهای دیگر شما هم در کنکور خوب بوده ، چگونه غرق در مطالعه ی زیست نمی شدید و به درس های دیگر هم توجه می کردید ؟

با تکمیل دفتر برنامه ریزی و برنامه ریزی خودم این کار را انجام می دادم . دفتر برنامه ریزی به تعادل کمک می کند تا به همه ی درس ها توجه کنی.

آیا روش دیگری هم برای مطالعه زیست داشتید که بخواهید به آن اشاره کنید ؟

گاهی اوقات برای خودم تست طراحی می کردم . سعی می کردم پیش بینی کنم کدام قسمت ها و کدام نکته ها می تواند مورد توجه طراحان باشد. برای قسمت های حفظی و فرار زیست از خلاصه برداری هم استفاده می کردم .فصل چرخه ها را برای خودم خلاصه کردم . برای نکات سه فصل آخر زیست پیش 2هم جدول درست کرده بودم تا مطالب را بهتر به یاد بسپارم.
جایگاه شما در زیست؟

اولین قدم برای کسب درصد مطلوب در این درس اینه که جایگاه خودتون را بشناسید،به آمار زیر که توسط کانون قلم چی منتشر شده توجه بفرمایید:

دانش‌آموزان سال گذشته ی کانون که در کنکور ۹۲ شرکت کردند با میانگین تراز ۵۰۰۰ در کانون ، در کنکور زیست را حول و حوش ۲۰ درصد زدند.(۲ سوال از۱۰سوال)،میانگین تراز ۵۵۰۰ درس زیست را ۴۰ درصد زدند (۴ سوال از۱۰سوال)،میانگین تراز ۶۰۰۰در کنکور ۶۰ درصد زیست زده‌اند(۶ سوال از۱۰سوال) و میانگین تراز ۷۰۰۰ در کنکور ۷۰ درصد زیست زده‌اند(۷سوال از۱۰سوال).

 

پس اولین قدم اینه که تراز مطلوب خود را بشناسید و برای رسیدن به آن تراز هدف گذاری کنید.

تنظیم ساعت مطاالعه زیست

قدم دوم برای موفقیت در زیست تنظیم ساعت مطالعه ی این درس است،ماهیت این درس نیاز به مرورهای متوالی دارد پس هر روز باید این درس را در برنامه ی مطالعاتی خود قرار دهید. من به شخصه سال کنکور یادم نمیاد روزی نبوده باشه که حداقل نیم ساعت زیست نخونده باشم! زیست مرور میخواد . بارها و بارها . ولی به این نکته هم توجه کنید مرور همراه با فهم مطالب!

روش تست زنی برای موفقیت در زیست

قدم سوم برای موفقیت زیست روش تست زنی است .توصیه من اینست که با روش جعبه لایتنر تست‌‌های هر فصل را کار کنید. مثلاً اگر امروز تست‌های پروتئین‌سازی را کار می کنید به فواصلی که در کار با جعبه لایتنر مشخص است،دوباره از این فصل تست بزنید. منظورم تست‌های آن فصل است نه تکرار مجدد تست‌هایی که قبلاً زده‌اید. ببینین رندومی تست بزنین. مثلا درس ۱ ۲۷۰تا تست داره. شما ۳تا ۹۰تا بزنین. امروز ۱ ۳ ۶ ۹ ۱۲ … پس فردا ۲ ۴ ۷ ۱۰… اینجوری بارها و بارها زیست رو مرور کردین!

مشاور گروپ

 
موفقیت در زیست ۱۴۰۳

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  با انجام سه قدم بالا ممکن است هم چنان به درصد مطلوب نرسیده باشید اگر به چنین مشکلی برخوردید مطمئن باشید دلیل آن عدم یادگیری مفهومی مطالب کتاب درسی است. برای یادگیری مفهومی کتاب درسی بهتر است هر مطلبی را که می خوانید به طرح سوال و تست از آن مطلب برای خود نمایید.راجبه خط به خط کتاب فکر کنید. مثلا میخونین آلبومین پروتئین ، بگین چه خوبریا، پس پیوند دی پپتید داره، از اسید آمینه تشکیل شده، تو شبکه آندوپلاسمی ساخته شده. اینجوری زیست بخونین! بفهمین . ربط بدین.100 زدن زیست ۱۴۰۳ /

100 زدن زیست ۱۴۰۳ »  در گام آخر مواظب تعداد سوال های شک دار و اشتباهی که سر جلسه ی آزمون می زنید باشید . این مهم برمی گردد به همان گام اول یعنی با برنامه سر جلسه ی آزمون حاضر شوید و برای خود مشخص نمایید که از هر ۱۰ سوال به چند سوال باید جواب دهید و به دلیل این که زیاد این درس را می خوانید انتظار نداشته باشید که باید قادر به پاسخ گویی به همه سوال ها باشید بلکه در حد تراز مناسب خود باید به سوال ها پاسخ دهید.

من همیشه چه تو آزمونام چه تو کنکور میانگین درصد زیستم زیره ۹۰ نیومد. کار خاصی نمیکردم. فقط همین گام ها رو واقعا اجرا میکردم. شما هم اجرا کنین . تاثیرشو میبینین. سوالی داشتین بپرسین.



3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چگونه با 100 زدن زیست ۱۴۰۳ ، پزشکی یا دندانپزشکی قبول شویم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    با این درصدها احتمالش هست پزشکی دولتی قبول بشم؟منطقه2نظام جدید

    ادب70

    عربی80

    دینی70

    زبان50

    ریاضی 70

    زیست75

    فیزیک65

    شیمی70

    پاسخ
    1. user3

      در کل شانس دارید اما برای احتیاط زیست و شیمی رو 5 درصد هم افزایش بدید و دینی رو هم 80 بزنید

      پاسخ
    2. M.A

      سلام تو کنکور تراز هر درس اهمیت داره نه درصد این اشتباه رو نکن که با درصد ها ببینی میتونی پزشکی بیاری یا نه…

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی