چگونه با معلومات کم تست بزنیم

n00070828 b

جهت مشاوره در زمینه چگونه با معلومات کم تست بزنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , به اعتقاد کارشناسان برای همه داوطلبان کنکور تست زنی ضروری و دارای اهمیت است حتی تست زنی را کاری ضروری و واجب می دانند حتی اگر داوطلبان کنکور از آن ترس دارند .

چگونه با معلومات کم تست بزنیم

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , تست زنی مشکل بیشتر کنکوریها می باشد و این هراس موجب شده تا یک تابو برای برخی شود . سوال این است چرا کنکوریها که می دانند همه سوالات ورودی دانشگاه تستی می باشد باز از زدن تست ترس دارند و تلاش می کنند از آن دوری کنند؟

چگونه با معلومات کم تست بزنیم ,  برای پاسخ گویی به این سوال باید بگویم که به دو عامل مرتبط است اول اینکه اعتماد به نفس کم موجب می شود تا داوطلب ترس را در دل خود ایجاد کرده و به مرور یک مشکل و معضل برایش شود و دلیل دیگر اینکه خود تست زنی به تنهایی ترسناک و حتی وحشتناک نیست بلکه پس از تست زنی وقتی جواب ها را چک می کند و به تعداد جوابهای اشتباه نگاه می کند دچار سرخوردگی و یاس شده و تصور می کند که چیزی بلد نیست و به قول معروف روحیه خود را باخته و خود را با خواندن جزوه و کتاب مشغول می کند.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , در واقع با فرار به جلو سعی می کند تا تست زنی را فراموش کند و تمرکزش را روی جزوه خوانی بگذارد کاری که به نظر می رسد اشتباه هست. باید تست زنی کرد حتی اگر می ترسید.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , اهمیت تست زنی کنکور سراسری بدون ترس

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , همه کنکوریها باید بدانند که برای تست زنی بدون ترس تلاش کنند اصلا دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد . در واقع مشکل داوطلب کنکور به دلیل تست نزدن هست و اگر بارها و بارها این کار را تکرار کند دیگر مشکلی نخواهد بود.

داوطلب کنکور به این امر مهم باید آگاه باشد که تست زنی یعنی تمرین و ممارست برای امتحان و آزمون اصلی کنکور است و تست آموزشی در واقع تمرین یادگیری است.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , آنچه را که مطالعه کردی با تست زنی امتحان می کنی تا نکات ضعف و قوت خود را بشناسی .

اگر تست زنی نکنی نمی توانی متوجه شوی که ایراد کارت کجاست؟ شاید این موضوع به روش مطالعه و شیوه یادگیری ات برگردد که نمی توانی درست و دقیق مطالعه کنی.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , علاوه بر اینها، یادگیری بدون امتحان کردن معنا ندارد باید خود را به انحا مختلف ازمایش کنی با تمرین است که وریزیده می شوی . یک ورزشکار برای کسب مدال باید سالها و روزها مرتب تمرین کند تا در میدان مسابقه موفق شود. پیشرفت تحصیلی در تست زنی به مرور به وجود می آید در آغاز ممکن است زیاد خوب نباشد ولی به مرور با تمریت تست زنی اشتباهات کمتر شده و تسلط داوطلب بیشتر می شود.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری با ریختن ترس داوطلب همراه شده و اعتماد به نفسش را بیشتر کرده و داوطلب کنکور یاد می گیرد بعد از مطالعه دقت و سرعت خود را در پاسخ به سوالات بسنجد و ایراد و اشکالات خود را به مرور رفع کند.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , عدم توجه به زمان در تست زنی

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , توصیه می شود که داوطلب در تست زنی برای کم کردن استرس و تقویت قدرت یادگیری در آغاز توجهی به زمان و مدت پاسخگویی به سوالات تستی نکند بلکه تمرکز اصلیش به یافتن جواب درست سوالات و فهمیدن دروس عمومی و اختصاصی کنکور باشد . داوطلب در تست زنی کنکور بیشتر باید به دنبال افزایش مهارت تست زنی، افزایش اعتماد به نفس، شناخت نقاط ضعف و رفع ترس از کنکور باشد. لذا زمان و مدت پاسخوگیی مهم نیست چون زمان در مراحل بعدی باید تمرین شود.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , در مرحله تست زنی آموزشی ، یافتن جواب صحیح سوالات مهم است و برای جواب دادن می تواند به کتاب و جزوه های درسی مراجعه کند و در آخر به پاسخ نامه تست مراجعه کند . چه بسا ممکن در حین تست زنی به نکته جالب یا مهمی برخورد کند لذا توصیه می شود تا آن را در دفترچه مخصوص و یا خلاصه نویسی یادداشت کند . در اینجا ممکن است که جواب بسیاری از سوالات را ندادند و یا اشتباه جواب بدهد که هیچ ایرادی ندارد چون هدف فقط و فقط آشنایی با تست زنی و افزایش آمادگی هست و این ایرادات طبیعی به نظر می رسد.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , روبرو شدن با ترس در تست زنی کنکور

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , داوطلب باید برای ریختن ترس و هراس از کنکور تست زنی کند و در واقع این ترس را قبول کند و با آن مبارزه کند. لذا توصیه اکید می شود هیچ گاه تست زنی آموزشی را رها نکند بلکه آن را بارها و بارها انجام دهد و جزو برنامه مرتب روزانه قرار دهید. بهتر است هر نوع درس اعم از حفظ کردنی ، فهمیدنی و محاسباتی، در پایان مطالعه تست زنی آموزشی اجرا شود تا ضمن امتحان نوع خواندن و تمرین کردن، افزایش توان تست زنی خود را محک زده و به مرور به شرایط مطلوب نزدیک شوید.

 چگونه با معلومات کم تست بزنیم , برای افزایش مهارت نیاز نیست از آغاز با تست زنی فراوان شروع کند به نسبت مقدار مطالعه دروس کنکور، تست زنی را از کم شروع کند و پس از مدتی هر چه به جلو می رود تعداد و زمان تستی زنی را بیشتر کند. در زمان تمرین به تعداد صحیح پاسخ ها و یا اشتباهات زیاد اصلا نباید توجه کرد چون هدف چیزی دیگری است هدف یادگیری و توانمندی در تسلط به تست زنی می باشد و اینکه ترس از بین برود پس از تقویت تست زنی در اواخر سنجش برای عملکرد موفق در کنکور مدنظر می باشد.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , سخن پایانی اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری

چگونه با معلومات کم تست بزنیم ,هدف از پرداختن به اهمیت تست زنی برای کنکور سراسری فقط و فقط ریختن ترس و اضطراب است و برای این کار باید حتما تست زنی کرد و از تمرین و تکرار نتراسید. این باور غلط را باید کنار بگذارید که نمی توانید همه سوالات را جواب دهید حتی رتبه برتر کنکور هم نمی تواند تمام سوالات را جواب دهد. جواب دادن تند و سریع کار هر کسی نیست پس زیاد ناامید نباشید. کاملا طبیعی هست هر انسانی در شروع کاری با مشکل مواجه شده و به مرور مهارت لازم را کسب کند داوطلبان کنکور هم اینگونه هستند و به مرور کسب تجربه می کنند.( مهارت تست زدن برای کنکور سراسری)

قدم هایت را با اعتماد به نفس بردار و با توکل به خدا ، ضمن مطالعه مستمر و برنامه ریزی شده همزمان تست زنی کنکور را تمرین کن و خودت را درگیر با تست و تست زنی کن تا موفقیت را به چشم ببینی پیشرفت برای کسانی است که از تمرین و تکرار نترسند.

موفقیت

موفقيت يعني : از مخروبه هاي شکست ، کاخ پيروزي ساختن
موفقيت يعني : خنديدن به آنچه ديگران مشکلش ميپندارند
موفقيت يعني : از تجارب انسان هاي موفق درس گرفتن
موفقيت يعني : خسته نشدن از مبارزه با دشواري ها
موفقيت يعني : هميشه جانب حق را نگاه داشتن
موفقيت يعني : اشتباه را پذيرفتن و تکرار نکردن آن
موفقيت يعني : با شرايط مختلف خود را وفق دادن
موفقيت يعني : حفظ خونسردي در شرايط دشوار
موفقيت يعني : از ناممکن ها ، ممکن ساختن
موفقيت يعني : نا کامي ها را جدي نگرفتن
موفقيت يعني : تکيه گاه بودن براي ديگران
موفقيت يعني : توانايي دوست داشتن
موفقيت يعني : عاشق زندگي بودن
موفقيت يعني : با آرامش زيستن
موفقيت يعني : قدردان بودن
موفقيت يعني : صبور بودن

مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان

پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , انگیزه‌ی درونی، مهم‌ترین عامل قبولی در کنکور

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , اگر شما هم جزء کسانی هستید که برای قبول شدن در این امتحان مهم درس می‌خوانید، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هدف شما تا چه اندازه برای‌تان مهم و ارزشمند است و حاضرید به خاطر آن‌ چه کارهایی کنید؟

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , به هر میزان که هدف برای‌تان ارزش داشته باشد انگیزه‌ی شما نیز قوی‌تر خواهد بود و می‌توانید در پیروی ازبرنامه‌ریزی برای کنکورمصمم‌تر و ثابت‌قدم‌تر عمل کنید. افزایش انگیزه زمانی به وجود می‌آید که هدف ارزشمند باشد و تنها در این حالت است که حاضر خواهید بود موانع سخت را پشت سر بگذارید. حتی اگر آن موانع عادت‌های بدتان باشد سعی می‌کنید آن‌ها را به حداقل برسانید. هر چه زمان می‌گذرد به این آزمون نزدیک‌تر می‌شوید و وقت شما کم‌تر می‌شود. آیا کارهایی که در طول یک روز انجام می‌دهید با ارزش‌ها و هدف‌‌ شما هم‌جهت است یا زمانی را که باید برای درس خواندن صرف کنید به انجام دادن کارهای دیگری می‌پردازید؟

 چگونه با معلومات کم تست بزنیم ,  فکر کردن به هدف موجب می‌شود انگیزه و استعدادهای درونی شما برانگیخته شود. اگر واقعاً به قبولی در کنکور می‌اندیشید پیشنهاد می‌کنم تمام عادت‌های روزانه‌ی خود را یادداشت کنید تا بتوانید از عوامل اتلاف وقت بپرهیزید. شما می‌توانید همه چیز را تحت کنترل خود درآورید و از آن‌ها در راستای رسیدن به خواسته‌ی خود استفاده کنید. موفقیت شما ناشی از عملکرد خودتان خواهد بود نه بهانه‌ها، شرایط زندگی، شانس و حرف‌های دیگران؛ پس بر هدف خود تمرکز کنید.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم , با یک برنامه ریزی حرفه ای

تا به حال چند بار برای خودتان برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

چند بار کاری را شروع کرده اما به اتمام نرسانده‌اید؟

چند بار تصمیم گرفته‌اید که مکالمه زبان، کلاس موسیقی و ورزش را به طور جدی شروع کنید اما بعد از مدتی بی‌تفاوت شده‌اید و آن‌ها را رها کرده‌اید؟

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و همیشه می‌خواهید «از شنبه» کاری را شروع کنید، بهتر است یک بار به جای برنامه‌ریزی بنشینید و فکر کنید که چرا برنامه‌هایتان عملی نمی‌شود!

این‌که هر روز قصد انجام کار بزرگی را دارید، یا هر روز یک ایده جدید دارید برای شما امتیازی محسوب نمی‌شود مهم این است که دست به کار شوید و ایده‌هایتان را عملی کنید.

توصیه‌های زیر شما را در عملی کردن برنامه‌هایتان یاری خواهد کرد:

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : چند کار را با هم شروع نکنید.

ممکن است شما بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله، حرارت زیادی برای برنامه‌ریزی داشته باشید و شروع به برنامه‌ریزی کنید اما توجه داشته باشید که گنجاندن کارهای متعدد و سنگین و گاهی خارج از توانتان خصوصاً برای شروع کار، شما را دچار سرخوردگی خواهد کرد.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : دلایل شما برای انجام کار کافی و منطقی باشد.

دلایل کافی شما را ملزم به انجام برنامه‌هایتان می‌کند سعی کنید برای انجام کارهایتان خودتان دلایلی بیابید.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : همه را باخبر نکنید.

اگر می‌خواهید کاری شروع کنید لزومی ندارد همگان باخبر شوند چون در این صورت شما مجبورید نظرات موافقان و مخالفان را تحلیل کنید و این انرژی زیادی از شما می‌گیرد اندکی صبر کنید وقتی کارهایتان عملی شد همه باخبر می‌شوند. ضمن این که انگیزه غافلگیر کردن دیگران را از دست داده و سست می‌شوید!

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : ترس نداشته باشید.

هیچ وقت از بدیع بودن برنامه‌هایتان نهراسید. افراد موفق کسانی هستند که از خطور افکار بدیع استفاده کرده و آن‌ها را عملی کرده‌اند. از انتقادهای دیگران هم نترسید. انتخاب کنید می‌خواهید بایستید و انتقادی نشنوید و جلب ترحم کنید یا می‌خواهید بدوید و مورد انتقاد باشید آیا می‌خواهید عمری در آرزوی دویدن به خاطر ترس از انتقاد،‌ بخزید!؟
  فراموش نکنید که همیشه مسیری که ارزش پیمودن دارد پر از مانع است.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : پیش از ظهور کار منتظر ظهور مهارت نباشید.

برای بهره‌برداری از کارها شناخت کامل آن‌ها لازم نیست.
فقط کافی است شروع کنید. این مساله ناشی از غرور شماست که می‌خواهید هنگام شروع کاری آن را با مهارت انجام دهید. تنها راه کسب مهارت این است که در کاری مدت‌ها بی‌دست و یا سرگردان باشید و صدها اشتباه از شما سر بزند.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : زنجیرها را پاره کنید.

عادت‌ها زنجیرهایی هستند که مانع عملی شدن برنامه‌هایتان می‌شوند. اگر شما به تنبلی عادت کرده‌اید بیماری خاصی ندارید فقط یک الگوی ذهنی را مرتباً تکرار می‌کنید. برای برطرف کردن عادت کافی است این الگو را به هم بزنید، افکارتان را عوض کنید و حتماً می‌دانید که تنها دو گروه نمی‌توانند افکارشان را عوض کنند ”دیوانگان تیمارستان و مردگان گورستان“.
بسیاری از رفتارهای ما پاسخ‌هایی هستند که از پیش در ذهن ما برنامه‌ریزی شده‌اند. در واقع ما به آن‌ها عادت کرده‌ایم، پس انتخاب کنید که آیا می‌خواهید به چیزی عادت کنید؟

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : عملی شدن کارهایتان یک رمز دارد و رمز آن «همین الان» است.

چگونه با معلومات کم تست بزنیم : یک برنامه عملی برای شروع کارهایتان این است که به جمله بالا عادت کنید. عادت هم با تکرار حاصل می‌شود. رابطه بین جمله بالا و عمل خود را حفظ کنید یعنی به محض این‌ که تصمیم به انجام کاری گرفتید آن را عملی کنید.

برای شروع بهتر است از کارهای جزیی و کوچک شروع کنید مثلاً تصمیم بگیرید به محض این‌که ساعت زنگ زد از خواب بیدار شوید و این کار را انجام دهید . تا می‌توانید فاصله بین قصد و انجام را کم کنید و به تصمیمات بزرگ‌تر بسط دهید تا به جایی برسید که هر موقع قصد انجام کاری را داشتید «همین الان» از ضمیر ناخودآگاه شما به خودآگاه راه پیدا کند و برنامه‌هایتان عملی شود.

یادتان نرود هر چه بیشتر طفره بروید و تلاش برای تحقق رویاهایتان را به تعویق بیندازید اعتماد به نفس و انگیزه کمتری خواهید داشت و هراس از این‌که نتیجه نگیرید بیشتر می‌شود پس از «همین الان» شروع کنید.

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از جدیدترین رتبه ها ، تراز و درصدهای قبولی های رشته های علوم پزشکی و نیز مقالات مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای با خبر شوید.

5465



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه چگونه با معلومات کم تست بزنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی