چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟ علایم ویروس چینی, کرونا ویروس, ویروس جدید چینی, ویروس مرگبار

جهت مشاوره در زمینه چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟ علایم ویروس چینی, کرونا ویروس, ویروس جدید چینی, ویروس مرگبار


چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

?چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

?علائم ویروس کرونا درست شبیه سرماخوردگی و آنفلونزاست؛علائمی مانند آبریزش بینی،سردرد،سرفه، تب،تنگی نفس،لرزش و درد بدن و در موارد شدیدتر،عفونت می‌تواند به ویژه در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و خودایمنی، باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

در این خبر به چند نکته مهم در مورد کرونا ویروس coronavirus خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

به گزارش مشاورگروپ ؛ محققان هنوز این نوع جدید از ویروس کرونا و روش درمانی مبتلایان را به‌خوبی نمی‌شناسند. آنها فقط متوجه شده‌اند که باید اکسیژن کافی به بیمار برسد و بدن او هیدراته بماند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، توضیحاتی در مورد ویروس کرونا ارائه داده است که به ۵ مورد آن در اینجا اشاره شده است:

۱. ویروس جدید

این ویروس نوعی از ویروس کروناست که تاکنون دیده نشده بود. آن می‌تواند موجب بیماری‌های تنفسی، از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سارس که نوعی بیماری خطرناک تنفسی و مهلک است شود و می‌تواند ۱۰برابر خطرناک‌تر از سارس باشد.

۲. روش انتقال ویروس کرونا

به نظر می‌رسد ابتدا این بیماری از حیوانات شروع و به انسان منتقل شده است و اکنون با جهشی که در آن صورت گرفته، از انسانی به انسان دیگر سرایت می‌کند. البته هنوز سرعت انتقال آن مشخص نیست و دانشمندان در این زمینه در حال بررسی هستند.


۳. علایمی شبیه سرماخوردگی

بنا بر بررسی‌های محققان، سرعت بیماری‌زایی این ویروس ملایم و به مراتب آهسته‌تر از سارس است. علایم آن شبیه سرماخوردگی معمولی یا آنفلوانزاست. آن با تب، سرفه و اشکال در تنفس بروز می‌کند.

۴. پیشگیری از ابتلا به کروناویروس

با توجه به اینکه سرعت بروز علایم در این بیماری بسیار کند است، معلوم نیست که چه تعداد از افراد دیگری به این بیماری مبتلا شده‌اند. بنابراین باید همچنان به هشدارهای پیشگیری‌کننده توجه شود. از این موارد می‌توان به رعایت بهداشت فردی، شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، فاصله گرفتن از افراد مبتلا، پرهیز از سفرهای غیرضروری به مکان‌های آلوده اشاره کرد. همچنین به محض مشاهده علایمی شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا خود را به مراکز درمانی برسانید.

۵. تکمیل تدریجی راهنماها

دانشمندان همچنان در حال بررسی ویروس کرونا هستند و اطلاعات آنها در این زمینه به‌تدریج تکمیل می‌شود. بنابراین دایما در جریان اخبار این ویروس باشید تا اگر راهنمایی جدیدی ارائه شد، از آن با خبر شده و از خطر ابتلا به این بیماری مصون بمانید.

علایم کرونا ویروس چینی و راه های پیشگیری از آن

ویروس جدیدی در چین به نام کرونا ۲۰۱۹-nCoV که با عنوان ویروس اسرار آمیز شناخته شده باعث مرگ سه نفر و ابتلا شدن چندین نفر در این کشور شده.

بعد از شنیدن خبر انتشار بیماری و ویروس جدید در چین بیشتر مردم به یاد ویروس سارس در چین افتادند، ویروس مرگباری که در سال ۲۰۰۲ در چین شیوع پیدا کرد و به سرعت به دیگر کشورهای جهان نیز سرایت کرد. از زمان شیوع تا پایان این اتفاق بیماری سارس جان ۷۷۴ نفر را گرفت. با این وجود به نظر می رسد که ویروس کرونا هم شبیه به ویروس سارس باشد.

چه چیزی تا اینجای کار در مورد ویروس جدید چینی می دانیم؟

ویروس جدید چینی به نام ۲۰۱۹-nCoV یا کرونا نوعی ویروس از گروه کوروناویروس است (از گروه ویروس سارس) که تاکنون در هیچ انسانی مشاهده نشده است. این احتمال می رود که این ویروس جدید چینی از رحیوانات آلوده در بازار غذاهای دریایی و حیوانات وحشی در شهر ووهان شیوع پیدا کرده است. کوروناویروس ها خانواده گسترده ای از ویروس ها هستند که تنها ۶ نوع آن که احتمالا ۲۰۱۹-nCoV هفتمین مورد آن باشد انسان ها را بیمار کرده است.

راه های پیشگیری ویروس جدید چینی ۲۰۱۹-nCoV

سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه كرده است كه از تماس “محافظت نشده” با حیوانات زنده بپرهیزند و گوشت و تخم مرغ را به طور كامل بپزند همچنین از تماس نزدیك با كسی كه علایم سرماخوردگی یا آنفلوانزا دارند خودداری كنند.

علایم بیماری و ویروس چینی کرونا

علایم بیماری جدید چینی کرونا ۲۰۱۹-nCoV شامل عفونت، مشکلات تنفسی، تب، سرفه و تنگی نفس است.

آخرین اخبار از ویروس جدید چینی

به گفته مقامات چینی، شمار مبتلایان به ویروس ناشناخته‌ ای از خانواده ویروس‌ های کرونا حدود ۲۲۰ نفر است. احتمال می‌‌رود که بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر به این بیماری ناشناخته مبتلا هستند. تاکنون سه تن از مبتلایان جان باخته‌ اند.

روز دوشنبه، ۳۱ دی شی جینگ پینگ، رئیس جمهوری چین در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که دولت تمام توان خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس “اسرارآمیز”ی که گفته می‌شود از خانواده‌ ویروس‌های کرونا است، به‌کار می‌برد.

بیشترین تعداد بیماران ویروس جدید اسرارآمیز چینی در ووهان ثبت شده‌اند. حال ۳۵ تن از آنان وخیم گزارش شده است. دو تن از مبتلایان در پکن زنگی می‌کنند و یک نفر هم در شن‌ژن، در جنوب چین. هر سه نفر پیش از ابتلا در شهر ووهان بوده‌اند. تعداد محدودی از موارد مبتلا به بیماری چینی نیز در خارج از چین شناسایی شده است: دو مورد در تایلند، یکی در ژاپن، دیگری در کره جنوبی و یک مورد در تایوان. گفته شده این افراد آلوده اخیرا از شهر ووهان بازگشته بودند.


تهیه و ترجمه توسط سایت علمی دانشگاهی ؛ مشاورگروپ

منبع: مدیکال اکسپرس
bbc.com

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی