برای هر درس چقدر تست بزنیم؟ تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور

چقدر تست بزنیم

جهت مشاوره در زمینه برای هر درس چقدر تست بزنیم؟ تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای هر درس چقدر تست بزنیم ؟ سوال پرتکرار و مهم همه ی داوطلبان کنکور است چرا اگر دقیق بدانید برای هر درس و هر مبحثی با توجه به اهمیت آن در کنکور چقدر باید تست بزنیم ، مسلما بهترین نتیجه را در کنکور خواهید گرفت . برای هر درس چقدر تست بزنیم و با چه برنامه ی تمرین تست زنی داشته باشیم ؟

چقدر تست بزنیم , توصیه میشه داوطلبان رشته تجربی در هفته 1000 تا 1200 تست بزنند و داوطلبان رشته انسانی نیز در هفته 1000 تا 1200 کار کنند . جالبه بدونید داوطلبانی که ساعات مطالعه ی بالایی داشتند اما تست زنی را زیاد جدی نمی گرفتند در نهایت در کنکور نتیجه ی خوبی هم کسب نکردند در حالی که تست زنی مداوم و منسجم باعث افزایش کیفیت مطالعه و نیز باعث افزایش ساعات مطالعه مفید می شود که در نهایت منجر به کسب بهترین نتیجه در کنکور می گردد.

چقدر تست بزنیم , لذا چقدر تست زدن برای موفقیت در کنکور بسیار تعیین کننده خواهد بود و باید جدی گرفته شود.
توجه داشته باشید که تست زنی نیز مانند ساعت مطالعه باید به صورت متعادل بین دروس تقسیم شود و در تمامی مباحث چه ضعیف و چه قوی باشید ، باید تست زنی داشته باشید.

چقدر تست؟

60 % تست زنی را به دروس اختصاصی و 40 % را به تست زنی دروس عمومی بپردازید البته این میزان در دو ماه نزدیک به کنکور که عمومی های باید بیشتر مطالعه و مرور شوند ، برعکس می شود. یعنی 60 % تست زنی به عمومی ها اختصاص داده می شود و 40 درصد به اختصاصی ها.

. فراموش نكنید كه ما برای پیشرفت بیشتر و كسب نتیجه نهایی باید در تمام درس‌ها توانایی خوبی نشان دهیم.

چقدر تست بزنیم / تکنیک های حرفه ای تست زنی

چقدر تست بزنیم , مدیریت زمان در تست زنی یعنی اینکه چگونه از زمان در نظر گرفته شده برای هر تست ، خوب و درست استفاده کنیم تا بتوانیم بهتر و سریعتر به مقصود و اهداف از پیش تعیین شده ی خود برسیم.
به تعبیری دیگر مدیریت زمان یعنی رعایت انضباط شخصی در این شیوه مدیریت پدیده نظم سرلوحه همه امور قرار می گیرد .

چقدر تست بزنیم / انجام تست های زمان دار از مهارت های مدیریت زمان است:

چقدر تست بزنیم , شما داوطلب کنکوری باید به این نکته توجه داشته باشید که آزمون دادن یک مهارت است و کسب این مهارت تنها با تمرینات مستمر و منظم در شرایط آرامش بدست می آید تا در شرایط تنش زا و استرس زای کنکور بتوان از این مهارت قدرتمند بهره گرفت . لذا توصیه می کنیم داوطلبان حتما روش های تست زنی زماندار را در خانه تمرین کنند.


برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

5465



چقدر تست بزنیم / نکاتی در مورد اهمیت فوق العاده مدیریت زمان در تست زنی:

1-فواید تست زنی زماندار:

تست زنی زماندار در خانه جهت کسب آمادگی بیشتر در آزمون ها دو مزیت و فایده خیلی موثر داره :

افزایش سرعت زنی : هر چه تمرین تست زنی زماندار شما بیشتر باشد باعث میشه کم کم براساس زمان در نظر گرفته شده برای هر تست ، به حل تست اقدام کنید.

-افزایش دقت: با تنظیم وقت خودتون برای دسته از تست ها می توانید علاوه بر افزایش سرعت ، افزایش دقت نیز داشته باشید. برخی داوطلبان در پاسخگویی به تست ها سرعت زیادی دارند و همیشه می گویند که وقت اضافه هم می آورم! این داوطلبان به دلیل عدم تنظیم وقتشان در پاسخگویی به تست ها بی دقتی های زیادی دارند و لذا از کسب درصدهایی که انتظارش را داشتند باز می مانند.

2- دروس تست زنی : اگر هر روز دروس مطالعه شده ی سه روز قبل خود را تست بزنید خیلی موثرتر است از طرفی چون کنکور ازمونی جامع از چند درس است لذا سعی شود حداقل سه درس را با هم تست بزنید تا علاوه بر کنترل زمان خود در چند درس ، تمرین انتقال و پرش ذهنی از یک درس به درس دیگر نیز فراهم شود و در این مهارت به تسلط برسید.

3- مدت زمان تست زنی: توجه داشته باشید با توجه به اینکه در جلسه آزمون و کنکور علاوه بر زمان ، اضطراب ناشی از امتحان نیز بر پاسخگویی و نتیجه گیری از آزمون تاثیر داره ، در نتیجه بهتره زمان تست زنی در خانه را از زمان استاندارد کمتر در نظر بگیرید تا به کنکور واقعی شباهت بیشتری پیدا کند.

4- منابع تست زنی: بهترین منابع برای تست زنی تست های کنکورهای سراسری و آزاد کنکورهای اخیر است.

5-ابتدا یادگیری و بعد تست زنی : جهت تذکر به یاد داشته باشید که هیچگاه قبل از یادگیری مبحثی به سراغ تست زنی نروید . همچنین اگر مجموعه تستی را با درصد کمتر 60 % حل کردید همان موقع تست زنی را متوقف کنید چون اینجوری فایده ای نداره و فقط اتلاف وقت است و باید مجددا برگردید و درس از ابتدا بخوانید و یاد بگیرید.

چقدر تست بزنیم , داوطلبانی که از الان یعنی بهمن و یا اسفند ماه تصمیم گرفتند به طور جدی درس بخوانند ، مدام به خودشان می گویند:

چقدر تست بزنیم , منکه تازه شروع کردم به درس خوندن ، چجوری باید برنامه ریزی داشته باشم ، چگونه و از  چه موقع باید تست بزنم ؟ چه آزمونی برم و روزانه چند ساعت برای هر درس باید وقت بگذارم و سوالاتی از این قبیل که اگر هم اکنون و در آغاز راه پاسخ داده نشوند ، نمی توانید مطالعه با کیفیت و تمرکزی داشته باشید و در نتیجه به موفقیت در کنکور هم نمی رسید.

چقدر تست بزنیم

تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور

چقدر تست بزنیم , این حرف را بر این اساس می گوییم که نمی توان داوطلبی را یافت که هیچ مبحثی را نخوانده و یا در ذهنش ندارد. شما 11 سال درس خوانده اید .

پس این غیر ممکن است که بگویید : چیزی نخوانده ام !

لذا اولین قدم در شروع مطالعه تا کنکور این است که این نگرش اشتباه و منفی را از خود دور کنید . حتی اگر اکنون دانش آموز پیش دانشگاهی هستید نیز نباید فکر کنید که امسال کنکور را می بازید چون زمان آزاد و کافی مثل فارغ التحصیلان برای مطالعه و تست زنی و تحلیل آزمون ها ندارید ! خیر . شما هم زمان زیادی دارید و فقط کافی است این تایم را بصورت دقیق و اصولی برنامه ریزی کنید.

تنها میسر غیر ممکن
مسیری است که هنوز شروع نکرده ای !
غیر ممکن فقط یک کلمه بزرگ است که توسط آدمهای کوچک استفاده می شود…

 چقدر تست بزنیم / تست زنی دروس پیش دانشگاهی:

چقدر تست بزنیم , در این بازه زمانی که دروس پیش یک تمام شده اند و شما نیز مباحث پیش دانشگاهی یک را فرا گرفته اید ، اکنون و برای یک هفته فقط برای دروس پیش دانشگاهی یک ، برنامه ی تست زنی را اجرا کنید تا اشکالات درسی پیش یک را قبل از شروع ترم دو رفع اشکال کنید و نیمسال دوم را نیز همگام با مدرسه یا بودجه بندی آزمون پیش بروید سپس در نیمسال دوم باید دروس پیش دانشگاهی 2 را بخوانید و تست بزنید.


عضویت در کانال مشاور گروپ و اطلاع از مقالات مشاوره ای و برنامه ریزی حرفه ای

5465



چقدر تست بزنیم  / مباحث کلیدی را بدانید و بیشتر بخوانید

چقدر تست بزنیم , دروس پایه از اهمیت و ضریب بالاتری در کنکور برخوردارند که به آن ها دروس طلایی کنکور گویند . برای مطالعه باید این دروس را براساس ضریب شان در کنکور بخوانید . وقتی می گوییم که دروس را براساس ضرایب آنها باید خواند یعنی اینکه لازم نیست همه ی کتاب های دبیرستان را بخوانید بلکه باید مباحثی که تست خیزند و از اهمیت بیشتری در کنکور سراسری برخوردارند با دقت ، تمرکز و چندین بار مطالعه و تمرین تست زنی ، مرور و جمعبندی داشته باشید تا در این مباحث به تسلط 100% برسید .

البته این تذکر را باید در اینجا مجددا تکرار کنیم که هیچ داوطلبی حق ندارد کتابی را کامل کنار بگذارد و از کنکور حذف کند !

این دسته از داوطلبان تنها اجازه دارند برخی از مباحث خاص را حذف و نخوانند اما حتما مباحث تست خیز و مهم یک درس را باید بخوانند . حذف مباحثی که در کنکور های اخیر بودجه بندی تست کمتری داشته است برای این داوطلبان مانعی ندارد.

چقدر تست بزنیم , زمانتان را ذخیره کنید

چقدر تست بزنیم , اگر در مباحث کلیدی و اصلی رشته ی خود ، ضعیف هستید در این مدت زمان باقیمانده تا کنکور حتی المکان با دوستان و یا معلم مدرسه رفع اشکال کنید و وقت خود را صرف رفتن به کلاس کنکور نکنید .مدت زمان باقیمانده تا کنکور محدود است و نباید صرف کارهای غیر ضروری شود . تا می توانید باید حجم زیادی از مباحث را مدت زمانی کم فراگیرید. تشنه و حریص یادگیری شوید . فرض کنید کنکور همین فرداست . مثل شب امتحان!

چقدر تست بزنیم , استفاده بهینه از زمان های مرده :

چقدر تست بزنیم , روزانه زمان های مرده ی زیادی دارید ،حتی اگر فارغ التحصیل باشید و در خانه مطالعه می کنید باز هم اوقات مرده ی زیادی دارید که بیاد شناسایی کنید و از آن ها برای مرور برگه های خلاصه نویسی شده ، لغات ، تاریخ ادبیات و هر مبحث کوتاهی که می دانید با یک مرور و یا نگاه کلی ، به یاد می آورید و نکات مرور می شوند ، حتما از این زمان های مرده ی روزانه ی خود استفاده کنید.
موفقیت در کنکور در همین استفاده از زمان های کوتاه برای یادگیری شروع می شود.


مطالب تکمیلی


وقتی چند بار در مسیر رسیدن به خواسته هامون تنبلی کنیم … کم کم به این باور میرسیم که توانایی رسیدن به آن را نداریم
درصورتی که علت عدم تلاش ماست…



بچه ها این موضوع رو از یاد نبرین :

افراد موفق برنامه دارند.
زندگی آنها جهت و مقصد دارد.

هیچ هیچوقت بی اراده کاری نمی‌کنند و بی مقصد پیش نمی‌روند.

به امیداینکه بهترین‌ها برایشان اتفاق بیفتد برای خود #هدف تعیین می‌کنند

بعد برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

اگر شما جزء اون آدمایی هستین که به خودتون میگین هر چه بادا باد… باید بگم نتیجه ای براتون حاصل نمیشه…

شروع کنید به برنامه ریزی کردن

‼️با دست به کاری نزدن به هیچ جا نمی رسید‼️

‼️یک ایده تا زمانی که آن را عملی نکنید هیچ فایده ای به حال شما ندارد. ‼️
چون:

در واقع تا وقتی که آن ایده بزرگ در سرتان جا خوش کرده، ضررش از نفعش بیشتر است.
چون که ضمیر ناخودآگاه شما می داند که دارید امروز و فردا می کنید.
تلاشی که برای ایجاد تاخیر در کامل کردن کارهای خود به خرج می دهید،
استرس، اضطراب، ترس و معمولا امروز و فردا کردن های بیشتر به دنبال خواهد داشت. ‼️

چرخه معیوبی که مرتب بدتر می شود تا زماني كه دست به انجام كاري بزنيد.

پيشرفت شما با كارهاي دشواري كه انجام مي دهيد شكل مي گيرد.

‼️اگر عملي نباشد در واقع پيشرفتي هم در كار نيست.‼️

مدام می گویید: خیلی دیر است اشتباه است،
برای متفاوت بودن و دست به کار جدیدی زدن هیچگاه دیر نیست.

این یک امر بدیهی است اما گاه لازم است با صدای بلند بگویید: من با بهتر ساختن خودم در حال حاضر، آینده ای بهتر را رقم خواهم زد.
اين لحظه یک شروع تازه است.
شکایت کردن از زمان هدر رفته و فرصت های از دست رفته در گذشته، بی فایده است.
شما نمی توانید در این مورد کاری انجام دهید

آینده شما نزدیک است.
آن را دو دستی بچسبید و با خودتان جلو ببرید. زمانی که با یک صخره مانع مواجه شدید، بین نشستن و دست به هیچ کاری نزدن و دست به کار شدن برای پیشرفت بیشتر، گزینه دوم را انتخاب کنید.
فکر کنید
و اگر مجبور شدید از صخره بالا بروید…

3.9/5 - (11 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برای هر درس چقدر تست بزنیم؟ تعداد تست روزانه نفرات برتر کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیراچ

    برای افراد مختلف متفاوته
    اما یک کنکوری حداقل 230 تست در روز که بیش از 60 درصد این تست ها اختصاصی باشه.

    پاسخ
  2. S

    سلام برای تسلط بر تست های یک کتاب کمکرسی حدودا چندبار باید تستهایش را زد؟

    پاسخ
    1. امین

      تا زمانی که تستاش برات پیش پا افتاده شه

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی