چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟

حذفیات کنکور سراسری 99  : 

جهت مشاوره در زمینه چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99 :  دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جوان گفت: کنکور آسیب‌های فرهنگی و جدی به نظام آموزشی می‌زند و حذف کنکور که امکان‌پذیر نیست اما امیدوارم آسیب‌های آن را کاهش دهند.

به گزارش مشاورگروپ ، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 58 با موسسان انجمن‌های اسلامی در حضور رهبر انقلاب تصمیم گرفته می‌شود فعالیت انجمن اسلامی به صورت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شکل بگیرد.


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99 : وی افزود: اتحادیه تلاش کرد از همان ابتدا خط انقلابی بودن و اتصال مستقیم خود به خط ولایت فقیه را حفظ کند و سال‌های نخست انقلاب نماینده رهبری در اتحادیه منصوب می‌شود و ما تنها تشکل غیردولتی هستیم که از طرف ولی فقیه نماینده داریم.

تاریخی گفت: در مدرسه فعالیت‌هایی که توسط انجمن اسلامی رخ می‌دهد با محوریت دانش‌آموزان است و با همفکری سایر دانش‌آموزان اقدام به برنامه‌ریزی می‌کنند تا سال 73 اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تنها تشکلی بود که در مدارس فعالیت می‌کرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان‌کرد: 16 هزار دانش‌آموز شهید عضو اتحادیه بودند و سرگذشت آنها را تحت عنوان “همکلاسی دانش‌آموزی” به نسل امروز معرفی می‌کنیم و تلاش کردیم به عنوان یک بازوی همراه با آموزش وپرورش در عرصه تعلیم و تربیت باشیم هر چند در برهه‌های مختلف نسبت به مسیر حرکت آموزش و‌پرورش نقدهای جدی داشتیم.


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99 : تاریخی ادامه‌داد: انتظار داریم آموزش و پرورش در نگاه با تشکل‌ها نگاه رقابتی نداشته باشد و هر چقدر بار مسئولیت خود را به دوش آنها بگذارد به نفع اوست و می‌تواند جایگاه نظارتی را داشته باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: یکی از محورهای سند تربیت 6 ساحتی است اما سازوکارهای پیش‌بینی شده در نظام ارزیابی آموزش وپرورش و به ویژه کنکور فقط یک ساحت آن هم علمی و فناوری را مورد توجه قرار می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان‌کرد: ساخت تربیتی و اعتقادی و عبادی و اخلاقی سند تحول بسیار مهم است اما به دلیل غلبه کنکور از آنها غافل هستیم، تربیت 6 ساحتی از مطالبات جدی است و تا زمانی که با این خط کنکور جلو برویم در عرصه تعلیم و تربیت ضعف‌های جدی خواهیم داشت.

تاریخی مطرح‌کرد: در پیمایش‌های ملی که انجام دادیم مشخص شد دانش‌آموزانی که عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی می‌شوند به طور محسوس آسیب‌های اجتماعی آنها کاهش می‌یابد از جمله بحران هویتی و مشکلات مربوط به حجاب و عفاف؛ عضویت در تشکل‌ها دیوار صیانتی جدی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99 : وی افزود: بازی‌های گروهی و تشکیلاتی از سال 99 با عنوان “تاما” ارائه می‌شود و هویت بخشی به کارگروهی و جمعی مدنظر است، زیرا الان سازوکار نظام آموزشی کنکور و نمره است که مهارت فردی افراد را تقویت می‌کند و هیچگاه نیامدیم مسئله مهارت کارگروهی را تقویت کنیم. 50 بازی را به عنوان پایلوت طراحی کردیم که مبتنی بر بازی‌های گروهی است و المپیک بازی‌های تشکیلاتی را در مقطع متوسطه اول از پاییز 99 اجرا می‌کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: طراحی منظومه فکری و تربیتی نوجوان تراز انقلاب اسلامی یکی دیگر از اقدامات است، اقدام دیگر تربیت و تعالی دختران است که به لحاظ جسمی و رفتاری تفاوت‌هایی را دارند اما در نظام تعلیم و تربیت ما دختران و پسران از یک مجموعه تربیتی برخوردارند، این منظومه یک سند پشتیبان است تا برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را مشمول این برنامه کنیم.

تاریخی عنوان کرد: ما خودمان را پرچمدار جنبش دانش‌آموزی اعلام کردیم و گفتمان‌هایی هچون دفاع از حقوق دانش‌آموزان، نقد منصفانه تعلیم و تربیت، گفتمان مهدویت و “صف به صف قاسم‌ها پی خونخواهی تو” را ایجاد کرده‌ایم. هم‌اکنون در 14 هزار مدرسه در دوره متوسطه اول و دوم دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی را داریم و به نسبت 40 سال فعالیت با نقطه مطلوب فاصله داریم اما در نقطه قابل دفاعی هستیم و آموزش‌وپرورش درخواست توسعه کمی را از اتحادیه دارد اما توسعه کیفی برای ما در تربیت نخبگان و زبدگان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اول بهمن همایش نسل آفتاب برگزار می‌شود و از نخبگان فارغ‌التحصیلمان که مقام‌های مدیریتی خوبی دارند دعوت کردیم. سه معاون وزیر آموزش وپرورش پیش از این عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بودند.


چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟,حذف کنکور,حذف کنکور سراسری,کنکور 99 : دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در این همایش جمع‌آوری تجربیاتی که در این 40 سال داشتیم، مدنظر است و در تلاش برای کاستن از گسست نسلی و هویت بخشی به دانش‌آموزانی هستیم که هم‌اکنون مسئولیت گرفته‌اند. در حوادث اخیر مانند وقایع بنزین و تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار دانش‌آموزان بودند و امیدوارم مسئولان کشور این تاثیرگذاری را بپذیرند.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم به خاطر کنکور ممکن است فعالیت‌های اتحادیه تحت‌الشعاع قرار بگیرد و محدود شود؛ کنکور آسیب‌های فرهنگی و جدی به نظام آموزشی می‌زند و حذف کنکور که امکان‌پذیر نیست اما امیدوارم آسیب‌های آن را کاهش دهند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه چرا کنکور را نمیتوان حذف کرد ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403