چرا در آزمون های آزمایشی پیشرفتی ندارم با اینکه ساعات مطالعه بالایی دارم ؟!

پیشرفت در آزمون های آزمایشی

جهت مشاوره در زمینه چرا در آزمون های آزمایشی پیشرفتی ندارم با اینکه ساعات مطالعه بالایی دارم ؟!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پیشرفت در آزمون های آزمایشی : حتما شما هم براتون پیش اومده که هی درجا می زنید و تو آزمون ها پیشرفت کندی دارید و یا اصلا با مشکل عدم پیشرفت در آزمون های آزمایشی مواجه هستید .خیلیاتون شاید آزمون های آزمایشی شرکت میکنین. ولی خب آزمون شرکت کردن یک طرف ، تحلیل آزمون آزمایشی یک طرف ….

پیشرفت در آزمون های آزمایشی

پیشرفت در آزمون های آزمایشی »  آزمون میدیم که چی بشه؟ خب علل متعددی داره … ولی یکی از مهم ترین عللش عیب یابی و رفع نواقص مطالعمون هست.

ما وقتی آزمون میدیم با یه سری سولات رو به رو میشیم که اینجا میخوایم بگیم چطور با اونا برخورد کنیم:)

در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم که دلیل عدم پیشرفت یا پیشرفت کند در آزمون ها علی رغم ساعت مطالعه بالا چیه ؟

سوالی که شاید برای شما هم پیش اومده باشه پس حتما خوندن این مطلب رو از دست ندین .

پیشرفت در آزمون های آزمایشی » مزایای تحلیل آزمون آزمایشی

1- بررسی و تحلیل دقیق نتایج آزمون به شما کمک میکنه تا درک دقیقی از سطح علمی ، میزان پیشروی دروس ، کیفیت مطالعه و … داشته باشید .

پیشرفت در آزمون های آزمایشی »  کارنامه و مشاوره های شخصی سازی شده آزمون های گزینه 2 به شما در شناخت نقاط ضعف و قوتتان کمک خواهد کرد و شما می توانید با شناسایی و رفع نقاط ضعف خود پیشرفت خوبی داشته باشید .

2- توقع خود را پایین بیاورید و سعی کنید در هر آزمون کمی پیشرفت کنید . در صورتیکه بخواهید پیشرفت بسیاری در هر آزمون داشته باشید اشتباهات شما زیاد شده و بی دقتی های زیاد سبب می شود درصدهای مورد نیاز خود را کسب نکنید .

3- مهمترین وظیفه شما در حال حاضر تحلیل دقیق آزمون های آزمایشی و بررسی علل عدم نتیجه گیری تان خواهد بود .

زیرا تحلیل آزمون به شما کمک خواهد کرد تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده ، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت خود را پایدار نمایید .

4- اگر عدم پاسخگویی شما مفهومی بودن تست ها یا متوجه نشدن دروس باشد ، با مطالعه دقیق و مجدد مطالب و زدن تست های آموزشی فراوان ، می توانید مطالب را به صورت عمقی در ذهن خود تثبیت نمایید .

5- اگر تعداد تست های پاسخ نداده شما زیاد است ، علت عدم پاسخگویی را بیابید . در صورتیکه به دلیل کمبود وقت نتوانسته اید به سوالات پاسخ دهید و در منزل در درس مورد نظر درصد مطلوبی داشتید ، باید با افزایش تعداد تست آموزشی و ایجاد تسلط روی مباحث این مشکل را رفع نمایید …پیشرفت در آزمون های آزمایشی

6-یکی دیگر از دلایل عدم نتیجه گیری در آزمون های آزمایشی بی دقتی است . لیست بی دقتی های خود را یادداشت کرده و روز قبل از آزمون آزمایشی این لیست را مرور کنید تا میزان بی دقتی های شما کاهش یابد .
7-در صورتیکه علت عدم نتیجه گیری شما در آزمون ، معلومات است ، استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مناسب ( منابع تست و یا کلاس و … ) برای کاهش مدت زمان یادگیری مباحث و تکمیل آموخته ها از طریق تست زنی به شیوه آموزشی بهترین تصمیم راهبردی است .

8- دقت داشته باشید که باید در تحلیل آزمون خود ، تمام سوالات اعم از غلط ، نزده و صحیح را بررسی کنید .

برای برطرف کردن مشکلات مهارتی در بررسی سوالات آزمون باید ابتدا ببینیم مهارت آزمون دادن یعنی چی اصلا!

مهارت آزمون دادن یعنی رفتار شما در برخورد با انواع سوالات آزمون. یعنی در واقع سناریوی آزمون دادن.

پیشرفت در آزمون های آزمایشی » برای بررسی سوالات آزمون در بعد مهارتی, رفتارتون سر جلسه آزمون رو باید آنالیز بکنید. مثلا بررسی سوالات آزمون که روشون مکث بیهوده داشتید و وقتتون رو الکی صرف اون سوال کردید. کدوم سوال رو بهتر بود حل نکنید. کدوم سوال رو تو دور اول نباید حل میکردید و غیره.

پیشرفت در آزمون های آزمایشی »  در نهایت متناسب با اون رفتارتون برای اصلاح مهارت آزمون دادنتون تصمیم بگیرید. مثلا با خودتون بگید که من سعی میکنم در ریاضی, در محاسباتم یا یادآوری فرمول ها دیگه عجله نکنم. قول میدم همه ی گزینه هارو در زیست بررسی بکنم. سعی میکنم در ادبیات به صورت سوال و فعل جمله کاملا توجه بکنم. و سایر تصمیم هایی که میتونید بگیرید.



مشاور گروپ



توصیه ای که من دارم برای بررسی سوالات آزمون اینه که سوال هارو دسته بندی بکنید :

  • دسته اول سوالاتی که بهشون پاسخ صحیح دادید.
  • دسته دوم سوالاتی که نخونده بودید و خب قاعدتا پاسخ هم ندادید.
  • دسته سوم سوالاتی که خونده بودید و پاسخ ندادید.
  • دسته چهارم سوالاتی که پاسخ غلط دادید.

دسته اول هم خود به دو گروه تقسیم میشوند. اولین گروه, سوالاتی هستن که شما با علم بر موضوع سوال شده تونستید به سوال جواب بدید یعنی سوال رو کاملا بلد بودید و درست جواب دادید و گروه دوم سوالاتی هستن که شما شانسی به جواب درست رسیدید.


رتبه های برتر


پیشرفت در آزمون های آزمایشی »  تحلیل سوالات گروه اول خیلی انرژی خاصی ازمون نمیگیره. صرف اینکه چک بکنیم پاسخنامه رو و راه حل هارو ببینیم چون ممکنه گاهی در پاسخنامه راه حلی ارایه شده باشه که نسبت به راه حل ما بهتر بوده.زمانی هم که شانسی درست جواب دادیم راه حل اون سوالو ما خوب بلد نبودیم و به این طریق راه حل درست سوالو یاد میگیریم.
دسته دوم سوالات آزمون یعنی سوالایی که نخونده بودیم و پاسخ نداده بودیم که مسلما نمیتونیم تحلیل کنیم چون اول باید در رابطه با این دسته, مطالعه و تست زنی صورت بگیره و سپس در بعد آزمون دادن اونهارو تحلیل بکنیم.پیشرفت در آزمون های آزمایشی

حالا بعد همه اینا باید واسه هر کدومشون برنامه ریزی کنین و این نواقص رو کم کم برطرف کنین تا اینکه تا کنکور دیگه تعداد اینا به حداقل تعداد ممکن برسه.
بنابراین شما می توانید با بیشترین تلاش و بررسی دقیق نتایج آزمون های آزمایشی ، نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرده و با گرفتن تصمیمات راهبردی مناسب برای بهبود وضعیت علمی خود بکوشید .

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه چرا در آزمون های آزمایشی پیشرفتی ندارم با اینکه ساعات مطالعه بالایی دارم ؟!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403