ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۲ my.medu.ir ابتدایی

پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۲ my.medu.ir ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ با تغییرات بسیار زیادی روبرو شده است. به همین دلیل ما این مقاله مشاور گروپ را به قانون جدید ثبت نام کلاس اولی ها اختصاص داده ایم تا شما والدین گرامی با خیال راحت مراحل پیش ثبت نام کلاس اول را پشت سر بگذارید.

پیش ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲

تکمیل فرم پیش ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ برای دانش آموزانی که حداقل سن ورود به مقطع ابتدایی را داشته و قصد دارند در مدرسه ثبت نام کنند امری ضروری است. سن ثبت نام کلاس اول نیمه اول ۹۶ و نیمه دوم ۹۵ اعلام شده و کلیه دانش آموزانی که به سن شش سال تمام رسیده اند می توانند در مدارس ثبت نام کنند.

محل استقرار مدارس

دامنه سن ثبت نام کلاس اول 1402 – 1403

ابتدای سن پذیرش

انتهای سن پذیرش

شهر

1394/7/1 دوم مهرماه سال نود و چهار

1396/7/1 اول مهرماه سال نود و شش

روستا

1392/7/1 دوم مهرماه نود و دو

1396/7/1 اول مهرماه سال نود و شش

یکی از مراحل اصلی پیش ثبت نام کلاس اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شرکت در طرح سنجش سلامت می باشد که ثبت نام آن در my medu.ir سامانه سنجش دانش آموزی انجام می شود و اولیا برای نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بایستی از ابتدای فروردین ماه 1402 در سامانه my.medu.ir ثبت نام کنند.

سنجش سلامت بدو ورود یعنی چه؟ سری آزمایشاتی که برای تشخیص و در سامانه my medu.ir والدین دانش آموزان می توانند برای فرزند خود که مهر ۱۴۰۲ وارد دبستان می شوند اقدام به نوبت گیری سنجش سلامت کنند. پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت می‌ کنند؛ و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می نمایند. یعنی بر خلاف سال‌ های گذشته دانش آموز، اول سنجش را انجام می‌ دهد و بعد ثبت نام کلاس اولی‌ ها در مدارس تکمیل خواهد شد.

طرح سنجش سلامت نوآموزان

این یکی از تغییرات اصلی در فرآیند نام نویسی و به نوعی قانون جدید ثبت نام کلاس اولی هاست چرا که همه ساله برنامه سنجش سلامت کلاس اولی ها در تابستان اجرا می شد و آخرین مرحله ثبت نام پایه اول دبستان بود اما امسال برای اولین بار زمان سنجش نوآموزان به فصل بهار تغییر پیدا کرده و پیش از هر اقدامی باید به آن بپردازید.

توجه داشته باشید که بقیه مراحل ثبت نام کلاس اول ابتدایی به صورت حضوری انجام می شود و تنها نوبت گیری سنجش بدو ورود و همچنین تکمیل فرم پیش ثبت نام پایه اول به صورت اینترنتی و آنلاین خواهد بود.

در سال های گذشته سایت پادا ثبت نام کلاس اول را بر عهده داشت و والدین ملزم به تکمیل فرم پیش ثبت نام سامانه پادا کلاس اول بودند اما با تغییرات اعمال شده این سامانه هم تغییر پیدا کرده است.

ثبت نام کلاس اول my.medu.ir

سامانه جدید پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir  است. در واقع سامانه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود از پادا به مای مدیو تغییر کرده و پیش ثبت نام اولیه کلاس اولی ها در سال تحصیلی 1402 – 1403 از طریق my medu.ir مای مدیو پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

توجه داشته باشید که مطابق با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداقل سن ثبت نام کلاس اول 6 سال تمام تعیین شده است. یعنی برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی سال 1402-1403، نیمه اول سال 96 و قبل تر از آن می باشند و نیمه دوم سال 1395 مشمول ثبت نام در پایه اول ابتدایی خواهند بود و بچه های که متولد نیمه دوم سال 1396 هستند اجازه ثبت نام برای پایه اول ابتدایی را ندارند.

اگر فرزند شما هم شرایط سنی ورود به دبستان را دارد، باید با مراجعه به سایت مای مدیو ثبت نام کلاس اول را آغاز کنید زیرا از این تاریخ به بعد ثبت نام دانش آموزان پایه اول در مای مدیو انجام می شود.

زمان ثبت نام کلاس اول

زمان ثبت نام کلاس اول به نوعی از بهمن ماه و با آغاز فرآیند سنجش بدو ورود دانش آموزان آغاز شده است اما به صورت رسمی ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی از دهه دوم اردیبهشت ماه در سراسر کشور شروع می شود.

ثبت نام کلاس اولی ها آغاز شد!

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام پایه‌ اول ابتدایی گفت: امسال سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و خیلی جلو هستیم. باتوجه به اینکه ثبت‌نام کلاس‌ اولی‌ها منوط به انجام سنجش سلامت بود و تا به امروز نزدیک به ۶۰ درصد دانش‌آموزان سنجش را انجام داده‌اند، ثبت‌نام پایه اول هم از روز شنبه این هفته یعنی 9 اردیبهشت 1402 آغاز شده و فعالیت‌های ساماندهی نیز به تناسب در حال شکل‌گیری است.

والدین برای پیش ثبت نام باید به سامانه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود my medu.ir مراجعه کنند.

فرم پیش ثبت نام پایه اول

فرم پیش ثبت نام پایه اول در سایت مای مدیو قرار گرفته است و شامل مشخصات نو آموز از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره شناسنامه و کد ملی، فرزند چندم خانواده، وضعیت جسمانی و بیماری خاص، تعیین سرپرست و اینکه با چه کسی زندگی می کند و … است.

همچنین اطلاعات فردی پدر و مادر دانش آموز به همراه آدرس و کد پستی منزل و احراز محل سکونت دانش آموزان از دیگر موارد فرم پیش ثبت نام پایه اول است. لینک دانلود فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی را مشاهده می کنید.

برای دانلود فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

راهنمای پیش ثبت نام کلاس اول

در این بخش راهنمای تصویری در قالب راهنمای پیش ثبت نام کلاس اول my medu.ir خدمت شما عزیزان ارائه می گردد. پیش از هر چیز باید به سامانه my medu بروید که این امر با کلیک بر روی تصویر زیر امکان پذیر شده است. کافیست روی تصویر زیر کلیک کنید تا مستقیما به صفحه اصلی مای مدیو وارد شوید.

پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.comحالا از بخش انتخاب نقش گزینه والدین و سایر را انتخاب و سپس نوع تابعیت ایرانی یا اتباع خارحی را تعیین نمایید. با کلیک بر روی گزینه ورود از درگاه دولت به پنجره خدمات ملی هوشمند وارد می شوید.

مراحل پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

مطابق تصویر زیر شماره تلفن همراه خود (والدین) را وارد کنید و بعد از درج کد امنیتی، ارسال رمز یکبار مصرف را انتخاب نمایید تا کد 5 رقمی برای شما پیامک شود.

پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش والدین my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com


حالا کد 5 رقمی پیامک شده را در کادر مشخص وارد نمایید تا به صفحه حساب کاربری مای مدیو خود هدایت شوید.

کدفعالسازی پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش والدین my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

بعد از ورود به حساب کاربری، روی گزینه پیش ثبت نام کلاس اول کلیک نمایید.

نحوه پیش ثبت نام کلاس اول my.medu.ir مشاور گروپ Moshavergroup.com

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول۱۴۰۲ در این بخش از مقاله با هم بررسی می کنیم.

مدارک پیش ثبت نام پایه اول
  • اصل شناسنامه دانش آموز و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل شناسنامه پدر و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل شناسنامه مادر و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی والدین دانش آموز
  • کپی برگه واکسیناسیون دانش آموز

برای دریافت واکسن 6 سالگی فرزند خود باید به پایگاه های سلامت و سرای محله ها مراجعه نمایید. البته می توان انجام واکسیانسیون را در مرحله اول و همراه با سنجش سلامت انجام داد زیرا کودکان در سن 6 سالگی، یک واکسن خوراکی که برای فلج اطفال و یک واکسن سه گانه(دیفتری، کزاز و سیاه سرفه) که بصورت تزریقی است دریافت می کنند.

  • اصل و کپی مدارک محل سکونت دانش آموز

(اصل و کپی بنچاق و سند)، (اصل و کپی اجاره نامه هولوگرام دار همراه با یکی از قبوض آب و برق یا تلفن)

  • برگه حضانت و سرپرستی جهت دانش آموزانی که والدین آنها متارکه کرده اند یا پدرشان فوت کرده است

این برگه به منظور ثبت و تعیین سرپرست دانش آموز در سرویس تعیین ابویت در سامانه my.medu.ir  توسط مدیران مدرسه دریافت می شود

  • شش تا دوازده قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده
  • هزینه خرید کتاب و بیمه دانش آموز

برای اطلاع از لیست قیمت کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

  • تکمیل فرم ثبت نام کلاس اولی ها در سامانه ثبت نام کلاس اول سال ۱۴۰۲
  • برگه ارزیابی سلامت ثبت نام کلاس اول سنجش بدو ورود

این برگه را در پایان مراحل سنجش سلامت نو آموز خود از پایگاه سنجش دریافت کرده بودید


مشاوره ثبت نام پایه اول

والدین گرامی توجه به برخی نکات برای تعیین مدرسه ای که قصد ثبت نام فرزند خود در آن را دارید، تاثیر بسزایی در سطح علمی دانش آموز و بالطبع آن، آینده فرزند دلبندتان دارد. پس حتما پیش از انجام قطعی مراحل ثبت نام حتما از وضعیت معلمان و کادر آموزشی و اجرایی مدرسه تحقیق کنید. می توانید این کار را به راحتی با نظر سنجی و بررسی سطح رضایت اولیاء و دانش آموزان سال قبل آن مدرسه متوجه شوید.

یک پارامتر بسیار مهم در ثبت نام دانش آموزان ابتدایی فاصله مدرسه تا محل سکونت است. اگر شما امکان همراهی کودک خود تا مدرسه را دارید یا می توانید از سرویس مدرسه استفاده کنید شاید این مساله دغدغه تان نباشد ولی در غیر اینصورت نزدیک مدرسه و منزل راحتی فرزند شما را فراهم می کند.

امکانات و فضای آموزشی مدرسه موجب می شود تا علاوه بر یادگیری کتاب های درسی، ابعاد مختلف شخصیت فرزند شما رشد کند. همانطور که می دانید برخی از مدارس در ارائه این خدمات و امکانات مبلغی را تحت عنوان شهریه مدرسه دریافت می کنند که حتما پیش از انجام مراحل ثبت نام کلاس اول، باید از میزان مبلغ شهریه مدارس مطلع باشید.

مشاوره تلفنی مشاور گروپ Moshavergroup.com


ما در این مقاله مشاور گروپ به مهم ترین موضوعات پیرامون ثبت نام کلاس اول پرداختیم و همانطور که مطالعه کردید، مطابق با قانون جدید ثبت نام کلاس اولی ها از سال 1402 – 1403 فعالیت های سامانه پادا کلاس اول به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir سپرده شده  و بنابراین از این به بعد سایت کلاس اول دبستان مای مدیو می باشد.

اگر شما هم جزو گروه والدین دانش آموزان عزیز این مرز و بوم هستید و درباره نحوه کار با این سامانه سوال دارید می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️مراحل پیش ثبت نام کلاس اول my medu.ir چیست؟

✔️راهنمای تصویری ثبت نام کلاس اول در سامانه مای مدیو را در این مقاله مشاور گروپ مشاهده نمایید. اگر سوالی داشتید با 9099071613 تماس بگیرید.

✔️مهلت ثبت نام کلاس اول تا چه زمانی تعیین شده؟

✔️فرآیند سنجش سلامت ثبت نام مدرسه ها حدودا بهمن ماه آغاز شده ولی مهلت ثبت نام کلاس اول تا تیر ماه و زمان پایان تکمیل ظرفیت مدارس ادامه دارد.

✔️سن ثبت نام کلاس اول چقدر است؟

✔️سن ثبت نام کلاس اول 6 سال تعیین شده است بنابراین دانش آموزان متولد نیمه اول 96 و نیمه دوم 95 می توانند اقدامات لازم برای ثبت نام پایه اول دبستان را انجام دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۲ my.medu.ir ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد سلطانی

    کلاس اول دبستان

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی