پست داک چیست

پست داک چیست

جهت مشاوره در زمینه پست داک چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پست داک چیست؟ ما در این مقاله به بررسی و معرفی پست دکترا پرداخته ایم. برای اطلاع از شرایط و آشنایی با پسادکترا با مشاور گروپ همراه باشید.

پست داک چیست

پست داک:پسا دکترا

هنگامی که افراد مدرک دکتری خود را گرفتن و فارغ التحصیل شدند ممکن است تمایل داشته باشند تا دوباره ادامه تحصیل بدهند و درس خواندن خود را متوقف نکنند. در این شرایط یک عده تصمیم می گیرند مدرک دوم دکتری را بگیرند و عده این تصمیم می گیرند پست داک:پسا دکترا بخوانند.

به نظر خیلی از افراد مدرک دوم گرفتن در دوره phd باعث هدر رفتن زمان و نامناسب بودن این کار است. پست داک یا فوق دکتری اصلاحی است که در ایران کاربرد دارد به معنی ادامه تحصیل دادن در مقاطع بالاتر از دکتری است در فیلد و منابع مشخص زیر نظر استاد راهنما کارهای پژوهشی انجام می دهند.

در دوره پست داک بیشتر در خصوص پژوهش و تحقیق دانشجویان فعالیت میکنند تا اینکه دوره آموزشی خاصی را بگذرانند.

دوره پژوهشی معمولا 5 سال است که بسته به نوع دانشگاه یا موسسه تعداد این سالها متفاوت است. در طول این 5 سال افراد حقوق دریافت میکنند و این عامل میتواند یکی از عوامل علاقه افراد به ادامه پست داک باشد. در ایران هم تعدادی دانشگاه در مقطع فوق دکتری یاپست داک وجود دارد.

شرایط پست داک چیست

شرایط پست داک چیست؟ هر موسسه  و دانشگاه شرایط پذیرش پسادکترا متفاوتی دارد و برای همه نمیتوان یک نسخه واحد پیچید. ما درجدول زیر یکسری شرایط معمول و روتین را برای شما توضیح دادیم. برای اطلاع از شرایط اختصاصی باید کشور و موسسه مدنظر خود را جستجسو کنید.

برای این امر میتوانید از کارشناسان مشاور گروپ کمک بگیرید.

شرایط پست داک چیست
مهم ترین شرط برای پذیرش پسا دکترا، پیدا کردن و پذیرش استاد راهنما به معنی حمایت علمی و مالی آن دانشگاه در قبال فرد است. به این نکته باید توجه کرد گرفتن تایید استاد و پذیرش اولیه به معنای استخدام و پذیرش نهایی فرد نمی باشد. دریافت مدرک دکترا در رشته مرتبط

3 تا 5 سال بعد از فارغ التحصیلی دکتری مهلت ارسال درخواست فوق دکتری را دارند

موضوع پژوهشی فرد نباید توسط فرد دیگری انجام شده باشد در غیر این صورت پیشنهاد وی رد خواهد شد. برای انجام این کار فرد بایدبه دانشگاه درخواست دهد در صورت موافقت یک معرفی نامه دریافت کند

مرتبط بودن سابقه تحصیلی و طرح پیشنهادی فرد یکی از مهم ترین اصول پذیرش در پست داک است

داشتن حداقل 2 یا  مقاله علمی چاپ شده
موضوع طرح یا پژوهش باید اهداف خاص و مشخصی را دنبال کند این شرایط عمومی و کلی برای پذیرش در پست دکتری بود. هر دانشگاه و موسسه ای در داخل و خارج از کشوره شرایط  اختصاصی برای پذیرش افراد در پست داک داردند و با  هم متفاوت می باشد.

چگونه برای پست داک اقدام کنم

اگر میخواهید بدانید چگونه برای پست داک اقدام کنم؟ باید این نکته را متذکر شد که هر دانشگاه و موسسه و کشوری شرایط و روش های متفاوتی را در پیش داردو همه افراد نمی توانند با یک روش و شیوه خاص اپلای خود را تضمین کنند. در این قسمت به برخی از موارد مهم می پردازیم.

چگونه برای پست داک اقدام کنم
برای انجام اپلای پست دکتری می توانید از طریق دانشگاه های بین المللی و هم از مراکز تحقیقاتی بین المللی اقدامات لازم را انجام دهید. مدرک زبان یکی از عوامل مهم در اپلای پست داک می باشد
با اولویت‌ های مرکز آموزشی همراستا باشد. مجری طرح پسا دکتری دارای سوابق، اهداف و برنامه منسجم باشد
مسئول طرح پسا دکتری دارای سوابق و برنامه منسجم و تعریف شده پژوهشی باشد. سوابق تحصیلی و حرفه ای مسئول و پژوهشگر پسادکترا با طرح ارائه شده مرتبط باشد.
اهداف تعریف شده در طرح برجسته و قابل حصول در بازه زمانی تعیین شده باشد. داشتن مدرک دکتری تخصصی مورد قبول وزارت علوم یا وزارت بهداشت
دارای مقالات چاپ شده در مجلات معتبر نمایه شده در ISC یا ISI عدم اشتغال در سازمان‌ ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی
نداشتن مشکل نظام وظیفه برای اقایان

آیا برای پست داک مدرک زبان لازم است

این که شما در کدام موسسه و کشوری میخواهید اپلای کنید در بحث زبان متفاوت است. ممکن برخی از موسسات مدرک زبان برایشان مهم باشد و در پذیرش دانشجو تاثیر گذار است و برخی از موسسات و یا استاد راهنما خیلی برایش در اولویت نباشد

به طور کلی برای تعامل با اساتید و همکلاسی ها و ارتباط موثر و پیشرفت کردن در امور کارها دانستن و تسلط نسبی به زبان ممکن است بسیار کم کننده و پیشرو برای فرد متقاضی باشد

پذیرش پست داک

برای پذیرش پست داک ابتدا باید هدف خود را برای گذراندن دوره پست داک مشخص کنید. برای چی و به مدت چند سال می توانید این دوره را گذرانده و به اتمام برسانید. آیا میخواهید در ایران بمانید یا برای پذیرش پست درخارج از کشور اقدام کنید.

برای اپلای کردن کدام کشور ها را مد نظر قرار دارید و برای همان موسسه و کشور باید شرایط پیرش و اپلای پست دکتری را بدانید و طبق آن اقدام کنید. مهم ترین مرحله هم پیدا کردن استاد راهنما در فیلد مشخص خودتان در کشوری که مدنظر داید می باشد با پذیرش و تایید اولیه استاد راهنما ما بقی کارها با تلاش خودتان و کمک گرفتن از استاد راهنما ممکن می شود.او به شما راهنمایی میکند چه اقداماتی را باید انجام دهید تا بتوانید در این دانشگاه یا موسسه ادامه تحصیل دهید.

پذیرش پست داکحقوق پست داک

در دوره پست داک در طول دوره پژوهشی افراد حقوق و مزایا دریافت میکند و شهریه ای را به موسسه یا دانشگاه پرداخت نمیکند.

این افراد می توانند علاوه بر آن کار های پروژه ای برای افراد دیگر انجام دهند و درآمد داشته باشند و یا به تدریس در دانشگاه بپردازند

به طور کلی میزان مبلغ دریافتی افراد پست دکتری از استادیار کمتر و از یک دانشجوی بورسیه بیشتر است. میزان حقوق و مزایای پست داک یکسان نیست و در دانشگاه و موسسات مختلف متفاوت است و این حقوق پست داک را موسسه میزبان پرداخت میکند.

حقوق پست داک

مدارک لازم برای دریافت پذیرش پسادکتری

مدارک لازم برای دریافت پذیرش پسادکترا برای همه موسسات و کشورها یکسان نیست و ممکن است متفاوت باشد. ما به طور کلی مدارک مهم و ضروری را برای شما توضیح داده ایم.

🔴 دریافت پذیرش نامه از یک استاد معتبر برای این دوره

🔴 مدارک مقاطع قبلی

🔴 توصیه نامه از یک استاد معتبر که به خوبی به توانایی های فرد واقف باشد

🔴 انگیزه نامه ای که هدف فرد از تحصیل را به وضوح روشن می سازد

🔴 پروپزال تحقیقاتی

🔴 رزومه قوی تحصیلی شامل: مقالات چاپ شده، گواهی نامه ها، موفقیت های علمی و تحصیلی

🔴 پاسپورت

🔴 مدارک شناسایی: کارت ملی و شناسنامه

اگر در خصوص پست داک و اپلای پسادکتری در کشور مدنظر سوال داشتید می توانید از کارشناسان مشاور گروپبا شماره 9099071613 راهنمایی های مورد نظر خود را دریافت کنید.

پست داک چیست؟

دوره پژوهشی بعد از مدرک دکتری را پست داک یا پسادکترا می نامند. برای دیدن جزییات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.

شرایط پذیرش پست داک چیست؟

شرایط پذیرش پست دکترا در متن مقاله آمده است.

آیا برای پست داک مدارک زبان لازم است؟

برخی موسسات مدرک زبان میخواهند و برخی ها نه

حقوق پسادکترا چه قدر است؟

بستگی به کشور و موسسه مورد نظر حقوق فوق دکترا متفاوت است.

برای پذیرش پسادکترا چه مدارکی لازم است؟

برای دیدن مدارک لازم اپلای پست داک به مقاله رجوع کنید.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه پست داک چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی