پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ با بازار کار اشباع نشده

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی

جهت مشاوره در زمینه پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ با بازار کار اشباع نشده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ با بازار کار اشباع نشده :  پردرآمدترین شغل رشته انسانی,شغل های رشته انسانی,بهترین رشته های تحصیلی در دنیا,شغل های رشته تجربی,شغل های رشته ریاضی,زیر شاخه های رشته تجربی,زیر شاخه های رشته ریاضی,زیر شاخه های رشته فنی حرفه ای

پر متقاضی ترین رشته در انتخاب رشته کنکور 1401

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ با بازار کار اشباع نشده  :

رشته های پر طرفدار در گروه انسانی

رشته علوم انسانی بعد از رشته تجربی پر جمعیت ترین رشته از نظر تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری است.

برای قبولی در رشته های پرطرفدار کنکور انسانی کسب درصدهای بالاتر در دروس اختصاصی و عمومی الزامی است. در زمان انتخاب رشته، داوطلب بر اساس علاقه و با توجه به اطلاعاتی که از رشته های علوم انسانی کسب کرده است، بهترین ها را انتخاب می کند.

کسب اطلاعات از آینده شغلی یکی از مهم ترین موارد قبل از انتخاب رشته در علوم انسانی است. بدیهی است اصلی ترین علت ادامه تحصیل و انتخاب رشته های پرطرفدار کنکور انسانی ، پیشرفت و شغل مناسب است. به همین علت، رشته های پر درآمد علوم انسانی در صدر انتخاب های داوطلبین ورود با دانشگاه های کشور قرار دارند.

رشته های پرطرفدار کنکور انسانی

تعداد افرادی که به رشته های پر درامد علوم انسانی تمایل دارند، بسیار بیشتر است. به این ترتیب شانس قبولی در رشته های پرطرفدار کنکور انسانی بسیار کمتر از دیگر رشته های انتخابی است.

دانش آموزانی که رشته تحصیلی علوم انسانی را در مقطع نهم به دهم انتخاب می کنند، باید از قبل راجع به رشته های پرطرفدار کنکور انسانی اطلاعاتی را داشته باشند. این آگاهی منجر به برطرف کردن ضعف در دروس پایه برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر می شود.

پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی

محبوب ترین رشته ها در زیر گروه علوم انسانی یا همان رشته های به اصطلاح” پولساز” که با داشتن بازار کار بیشتر، سطح درآمد بالاتر، جایگاه اجتماعی بهتر و … ملاک انتخاب رشته های پر طرفدار است که در لیست زیر آمده اند:

  1. حقوق
  2. آموزش ابتدایی
  3. روانشناسی
  4. کارشناسی ارشد علوم قضایی
  5. علوم قضایی
  6. آموزش زبان و ادبیات فارسی
  7. آموزش زبان و ادبیات عربی
  8. آموزش راهنمایی و مشاوره
  9. آموزش الهیات و معارف اسلامی
  10. مدیریت مالی
  11. آموزش علوم اجتماعی
  12. مدیریت بازرگانی
  13. حسابداری

از محبوب ترین رشته ها در شرکت کننده های کنکور انسانی بوده اند مخصوصا برای رتبه های برتر کنکور انسانی. رشته های پرطرفدار کنکور انسانی همیشه بازار کار مناسب تری هم داشته اند.

اغلب داوطلبان در هنگام انتخاب رشته کنکور، اولویت های اول را به رشته های پرطرفدار کنکور انسانی یعنی حقوق، روانشناسی و … اختصاص داده اند.

کد رشته های انتخابی در این 3 رشته بیشتر مربوط به 6 دانشگاه در سراسر کشور بوده است. محبوب ترین دانشگاه ها برای داوطلبان علوم انسانی عبارتند از:

  1. دانشگاه تهران
  2. دانشگاه شهید بهشتی
  3. دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
  4. دانشگاه علامه طباطبایی
  5. دانشگاه اصفهان
  6. دانشگاه شیراز

آینده شغلی رشته مدیریت

البته یک فارغ‌التحصیل رشته مدیریت نباید انتظار داشته باشد که از همان بدو امر به‌عنوان مدیر یک شرکت یا کارخانه مشغول به کار گردد. چون بخشی از مطالب و محتوای کلاس‌های مدیریت باید از محیط و سازمان‌های جامعه گرفته شود. بنابراین فارغ‌التحصیل این رشته در ابتدا باید به‌عنوان یک کارشناس در رده‌های پایین‌تر وارد بازار کار شده و سپس به مرور پله‌های ترقی را طی کند. یعنی می‌تواند در طیف وسیعی از شرکت‌ها و سازمانها به‌عنوان مسئول تدارکات، کارگزینی، امور مالی، بازاریابی و… مشغول به کار گردد.

آینده شغلی رشته حقوق

در حال حاضر به دلیل توسعه این رشته و تعداد زیاد فارغ التحصیلان آن، که از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وارد بازار کار می شوند. یافتن کار مناسب برای فارغ التحصیل با دشواری هایی توام است و بخصوص متقاضیانی که علاقه مند به کار خاصی در این رشته هستند. مثل متقاضیان وکالت، با محدودیت هایی مواجه می شوند. فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌ در زمینه‌های‌  زیر می‌توانند فعالیت‌ کنند:

  • حقوق قضایی
  • وکالت
  • محضرداری
  • کارشناسی‌ حقوقی‌ یا مشاوره‌ حقوقی‌

آینده شغلی حسابداری

فرصت های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می گیرد. تعداد فارغ التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند. مشاغل زیر به طور مستقیم به این رشته تحصیلی ارتباط دارد:

•حسابدار •حسابرس •مدیر •مالی •کارشناس •امور مالیاتی •کارمند بانک •رییس بانک •کارشناس گمرک •استاد دانشگاه  •پـژوهـــشــگـر •کارشناس پشتیبانی نرم افزار

در این قسمت براساس آمار قبولی ها در کنکور انسانی 96 ، پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی را در آن سال مشاهده می کنید.

001 002 003 004

4.2/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پرطرفدارترین رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ با بازار کار اشباع نشده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403