پرستاری یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمین شده است ؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمین شده است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ رشته علوم تغذیه در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. رشته پرستاری نیز تنها در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

پرستاری یا علوم تغذیه ؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمین شده است ؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ تعداد واحد درسی هر دو رشته حدود ۱۳۰ واحد است که حدود ۸ ترم تحصیلی طول می کشد. همچنین این دو رشته تفاوتهایی از نظر تعداد و عنوان واحدهای کارآموزی و نیز واحدهای تخصصی دارند واحدهای کارآموزی رشته پرستاری حدود ۳۹ واحد ولی واحدهای کارآموزی رشته علوم تغذیه حدود ۱۸ واحد می باشد که می توانید جزئیات را برای رشته علوم تغذیه و پرستاری با کلیک بر روی نام هر کدام از آنها مشاهده کنید.

آیا پرستار فقط در بیمارستان کار می کند؟ تنوع محل کار پرستار چگونه است؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ پرستاران معمولا در محیط های درمانی و بیمارستانی کار می کنند. قطعا شما تا به حال با نحوه کار یک پرستار در فیلم های سینمایی و تلویزیونی آشنا شده اید اما کار به همین جا ختم نمی شود و انجام وظایف پرستاری دارای نکات و ویژگی هایی است که ممکن است برای شما بسیار ناخوشایند و شاید هم جذاب و چالشی باشد.

تنوع محیط کار پرستاران زیاد است و علاوه بر محیطهای درمانی، شما می توانید آنها را در مراکز امدادی (نظیر اورژانس و هلال احمر)، حمایتی( نظیر شیرخوارگاه ها، مراکز بهزیستی، مددکاری،سرای سالمندان) مراکز تادیبی و امنیتی ( نظیر زندانها و مراکز بازپروری معتادان)، مراکز آموزشی(مهد کودک ها) و… بیابید.پرستاری یا علوم تغذیه ؟

کارشناس تغذیه کجا کار می کند؟ ویژگی محل کار کارشناس تغذیه چیست؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ کارشناس تغذیه در محل هایی مانند کارخانجات صنایع غذایی، بیمارستانها ، درمانگاهها و شرکتهای مختلف مشغول به کار می شود. همچنین می تواند دفتر مشاوره داشته باشد و به مراجعان مشاوره تغذیه بدهد. گروهی از کارشناس تغذیه نیز در محل هایی مانند کارخانجات صنایع غذایی مشغول به کار می شوند و از دانش تغذیه خود در فرآیند تولید مواد غذایی استفاده می کند.

در حال حاضر، آن گروه از فارغ‌التحصیلانی که دفاتر مشاوره دارند، کار پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه را انجام می‌دهند و می‌توانند به تمام گروه‌های سنی و جنسی از جمله خانم‌های باردار،‌ کودکان و سالمندان،‌ مشاوره و توصیه تغذیه‌ای برای داشتن الگوی غذایی سالم و بهره‌مندی از زندگی سلامت‌ بدهند؛ یعنی فارغ التحصیلان از مقطع کارشناسی تا دکترا می‌توانند مشاوره‌های تغذیه‌ای لازم و مناسب را به مراجعان خود بدهند. از طرف دیگر، این افراد می‌توانند به بیماران مختلف مانند بیماران قلبی، دیابتی، گوارشی، افراد چاق یا لاغر و… که مشکلات تغذیه‌ای دارند هم مشاوره تغذیه‌ای بدهند تا کمبودهای احتمالی ریزمغذّی‌ها در بدن این بیماران برای کنترل بهتر بیماری آنها جبران شود.پرستاری یا علوم تغذیه ؟

ادامه تحصیل پرستاری بعد از لیسانس تا چه مقطعی امکان پذیر است؟ ادامه تحصیل تغذیه چطور؟

پرستاری یا علوم تغذیه ؟ هر دو رشته امکان ادامه تحصیل تا سطح دکترا را در ایران دارند. یعنی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پرستاری و علوم تغذیه می توانند با شرکت در آزمون های مرتبط وارد مقاطع ارشد و دکترا شوند. البته از آنجا که در این دو رشته با مدرک لیسانس هم می توان وارد بازارکار شد، بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی ترجیح می دهند وارد حوزه کسب و کار شوند.

با پرستاری و علوم تغذیه می شود استاد دانشگاه شد؟

اگر جزو دانش آموزان ممتاز و موفق باشید، می توانید به شغل استاد دانشگاه هم فکر کنید. خوبست بدانید که از هر دو رشته پرستاری و علوم تغذیه می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. البته برای استاد دانشگاه شدن ابتدا باید تا مقطع دکترای تخصصی این رشته ها ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید.پرستاری یا علوم تغذیه ؟

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمین شده است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی