پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

پرستاری یا علوم آزمایشگاهی

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ در دانشگاه های کشور رشته پرستاری و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند. اما در هردو رشته امکان ادامه تحصیل تا سطح دکترا هم وجود دارد. بنابراین فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری یا علوم آزمایشگاهی با شرکت در آزمون می توانند در مقطع ارشد ودکترا ادامه تحصیل دهند.


پرستاری یا علوم آزمایشگاهی



پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ بسیاری از افرادی که وارد این دو رشته می شوند تا مقطع کارشناسی ادامه داده و وارد بازارکار می شوند. البته در رشته علوم آزمایشگاهی درصد بیشتری از فارغ التحصیلان نسبت به پرستاری تا مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل می دهند.

یک کارشناس آزمایشگاه بعد از لیسانس تا چه مقطعی می تواند ادامه تحصیل دهد؟ پرستار چطور؟

پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ هردو رشته امکان ادامه تحصیل تا سطح دکترا را در ایران دارند. اما معمولا بیشتر افرادی که وارد این دو رشته می شوند فقط تا مقطع کارشناسی ادامه می دهند . البته پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه پس از کارشناسی برای مقطع ارشد و دکترا می توانند به غیر از رشته خود، در برخی از رشته های دیگر نیز وارد شوند.

آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی بعد از پایان تحصیلات کارشناسی رشته پرستاری (به صورت کارشناسی به پزشکی) وجود دارد؟ در مورد علوم آزمایشگاهی به پزشکی چطور؟


برای علاقه مندان رشته پزشکی که به هر دلیلی موفق به قبولی و تحصیل در رشته پزشکی نشده اند و به جای آن در یکی از رشته های کارشناسی گروه پزشکی و علوم ریاضی و فنی تحصیل می کنند، امکان جالبی وجود دارد. این امکان، کارشناسی به پزشکی ( لیسانس به پزشکی ) نام دارد.پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟


در این روش، علاقه مندان پزشکی می توانند پس از پایان تحصیلات کارشناسی و گذراندن طرح (اگر که رشته آنها طرح داشته باشد)، به شرط داشتن شرایط لازم و در صورت قبولی در آزمون کارشناسی به پزشکی، به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. در حال حاضر این طرح در یکی از بهترین دانشکده های پزشکی (علوم پزشکی تهران) اجرا می شود .پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟

کارشناس آزمایشگاه کجا کار می کند؟

پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ یک کارشناس آزمایشگاه همانطور که از نامش پیداست، معمولا در یک آزمایشگاه تشخیص طبی مشغول به کار می شود. این آزمایشگاه می تواند یکی از بخش های یک بیمارستان باشد یا اینکه به طور مجزا و به صورت آزمایشگاه تشخیص طبی مستقل باشد. کارشناسان آزمایشگاه در بیمارستانها و یا مراکز تشخیصی مستقل معمولا با نمونه های آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی و گزارش های پزشکی سر و کار دارند. تعدادی از آنها نیز ممکن است بخشی از وقت خود را با بیماران و مراجعه کنندگان و کارهایی از قبیل خون گیری یا دریافت نمونه های آزمایشگاهی بگذرانند. غیر از بیمارستان و مراکز تشخیص طبی، آنها حتی ممکن است در محیط های غیر طبی نظیر آزمایشگاههای صنعتی، دارویی، مواد غذایی و مشابه آن کار کنند. (به عنوان کارشناس آزمایشگاه یک کارخانه صنایع غذایی یا لابراتوار بهداشتی یا شرکت دارویی و …). در این صورت معمولا تمرکزشان روی تشخیص عوامل بیماریزا و پیشگیری از بیماری است و نه فرد بیمار و تشخیص بیماری او .

محل کار پرستار چگونه است؟

پرستاران معمولا در محیط های درمانی و بیمارستانی کار می کنند. قطعا شما تا به حال با نحوه کار یک پرستار در فیلم های سینمایی و تلویزیونی آشنا شده اید اما کار به همین جا ختم نمی شود و انجام وظایف پرستاری دارای نکات و ویژگی هایی است که ممکن است برای شما بسیار ناخوشایند و شاید هم جذاب و چالشی باشد.پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟


کار پرستاری سخت و طاقت فرساست و گاهی شما باید ساعت های طولانی را در محل کار سپری کنید. پرستاران معمولا با افراد مختلفی سر و کار دارند. آنها به نوعی رابط پزشکان و بیماران می باشند. در شغل پرستاری سطوح مختلفی وجود دارد و در هر سطح وظایف و شرح کار پرستار متفاوت می شود. همچنین تنوع محیط کار پرستاران زیاد است و علاوه بر محیطهای درمانی، شما می توانید آنها را در مراکز امدادی(نظیر اورژانس و هلال احمر)، حمایتی( نظیر شیرخوارگاه ها، مراکز بهزیستی، مددکاری،سرای سالمندان) مراکز تادیبی و امنیتی( نظیر زندانها و مراکز بازپروری معتادان)، مراکز آموزشی(مهد کودک ها) و… بیابید.پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟


بارشته پرستاری می شود استاد دانشگاه شد؟ با علوم آزمایشگاهی چطور؟

پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ اگر دانش آموز ممتازی باشید یا حداقل جزو دانش آموزان موفق در کلاس باشید شاید تا حالا به شغل استاد دانشگاه فکر کرده باشید. خوبست بدانید که از هر دوی این رشته ها می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. بنابراین اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید امکان این کار از طریق هر دو رشته وجود دارد. البته ابتدا باید تا مقطع دکترای تخصصی این رشته ها ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید.


دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته




امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403