پرستاری یا اتاق عمل ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

پرستاری یا اتاق عمل ؟

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا اتاق عمل ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پرستاری یا اتاق عمل ؟ در اینجا می خواهیم تفاوت بین دو رشته  پرستاری و اتاق عمل را از نظر بازار کار و تحصیل در دانشگاه به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم . توصیه می کنیم جهت افزایش آگاهی در زمینه انتخاب رشته با مشاور گروپ همراه شوید…

پرستاری یا اتاق عمل ؟

پرستاری یا اتاق عمل ؟

بعد از فارغ التحصیلی رشته پرستاری :

پرستاری یا اتاق عمل ؟ پرستاری رشته ای است که در آن درست بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله وارد بازارکار شده و شغل و حقوقتان تضمین شده است . رشته پرستاری با وجود سختی هایی که دارد از یک بازار کار عالی برخوردار است . از بین تمام رشته های کارشناسی تنها رشته ای است که که بیکار ندارد مگر اینکه کسی بعد از فارغ التحصیلی تمایلی به کار در این رشته نداشته باشد .

درآمد یک پرستار بسته به محل استخدام ، پست های بیمارستان ، ساعت شغلی و موقعیت جغرافیایی تغییر می کند .

پرستاری یا اتاق عمل ؟ محل استخدام برای پرستاران ، بیمارستان ها ،کلینیک ها، پارا کلینیک های دولتی و خصوصی ،ادارات و سازمان ها و به عنوان مربی در دانشکده ها و … می باشد . شغل در این مراکز به صورت 3 شیفت در گردش ( صبح ، عصر و شب ) یا شیفت ثابت می باشد .

پرستار در بیمارستان بر اساس سطح تحصیلات و سابقه کار در پست های پرستار شیفت ، سرپرستار ، سوپروایزر(بالینی ، کنترل عفونت و آموزشی ) و یا ریاست پرستاری بیمارستان مشغول به کار شود .

حتی یک پرستار می تواند به طور مستقل فعالیت کند یعنی می تواند با تاسیس مرکز بهداشت خصوصی به ارزیابی وضعیت سلامت افراد جامعه بپردازد یا مهدکودک دایر نماید ، به طور کلی فرصت های شغلی یک پرستار بسیار وسیع و گسترده است .

رشته پرستاری در خارج از کشور :

پرستاری یا اتاق عمل ؟ دانش پژوهان بعد از اخذ مدارک تحصیلی خود اعم از دیپلم ، پیش دانشگاهی ، لیسانس و فوق لیسانس ، می تواند تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه های خارج از کشور ادامه دهد ، اما روند اقدام به پذیرش دانشگاه های بین المللی متفاوت است . پرستاران مهمترین عنصر هر سیستم پزشکی محسوب می شوند و بنابراین در سراسر جهان مورد نیاز هستند .

البته هنوز هم پیشنهاد ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور ، دانشجویان را شگفت زده می کند . برترین دانشگاه جهان برای ادامه تحصیل در این رشته دانشگاه پنسیلوانیا در کشور آمریکاست اما قبول شدن در این دانشگاه به همین راحتی ها نیست و یکی از دانشگاه هایی که مورد تایید آمریکاست(تاحدودی البته )،دانشگاه های موجود در کاناداست که اکثر پرستاران ایران تمایل زیادی به ادامه تحصیل و مهاجرت به این کشور را دارند.پرستاری یا اتاق عمل ؟

بازارکار و درآمد رشته پرستاری

 پرستاری یا اتاق عمل ؟ اگر مي خواهيد زود استخدام بشوید و شغل و حقوقتان تضمين باشد پرستاری بهترين رشته است. رشته پرستاری با وجود سختی های که دارد از یک بازارکار عالی برخوردار است از بین تمام رشته های کارشناسی تنها رشته ای است که بیکار ندارد (مگر اینکه کسی خودش نخواهد کار کند).

درآمد یک پرستار بستگی به محل استخدام، پست های بیمارستان، ساعت شغلی و موقعیت جغرافیایی دارد. برخی گفته های حاکی از آن است که درآمد پرستار و پزشک بیمارستان اختلاف فاحشی با هم دارند که شاید خیلی عادلانه نباشد.

 پرستاری یا اتاق عمل ؟ از طرفی در مقایسه، درآمد پرستار در ایران با سایر کشورها بسیار متفاوت و کمتر می باشد که گاهی باعث مهاجرت پرستاران به خارج از کشور شده است. پرستار می تواند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز درمانی، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان دولتی و خصوصی کار کند. شرایط محیط کار پرستار بستگی به نوع مسئولیت و بخشهای بیمارستان و مراکز درمانی که در آن مشغول می باشد، دارد مثلا یک پرستار که در بخش اورژانس و یا پایگاه اورژانس بیمارستان کار می کند یا پرستاری که در بخش اطفال بیمارستان یا بخش داخلی و جراحی و یا ICU و CCU و یا اطاق عمل از نظر شرایط محیط کار با هم تفاوت دارند .

پرستار می تواند در بیمارستان براساس سطح تحصیلات ( کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکتری ) و سابقه کار، در پستهای پرستار شیفت ، سر پرستار ، سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت ، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان مشغول به کار شود .همچنین می تواند به صورت پرستار خصوصی در منازل بیماران کار کند.پرستاری یا اتاق عمل ؟

بازه ی درآمد رشته پرستاری:

 پرستاری یا اتاق عمل ؟ اکنون با اجرای طرح تحول سلامت، حقوق و دریافتی پرستاران به ویژه در بیمارستانهایی که این طرح در آنها اجرا می شود بهبود نسبی یافته است. حقوق پرستاران در بیشتر موارد متناسب با سختی کاری که دارند، نیست. متوسط درآمد یک پرستار در ایران حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ماه در سال ۱۳۹۵ بوده است.

بازار کار رشته اتاق عمل

پرستاری یا اتاق عمل ؟ اغلب تکنولوژیستهای اتاق عمل دربیمارستانها ومراکزمراقبتی سیاراستخدام میشوند. اگرچه بیمارستانها اولین استخدام کننده این گروه میباشنداماانتظارمیروداستخدام آنها درمراکزجراحی سیار، مراکزمراقبتی سرپایی ومطبهای پزشکان افزایش یابد. به هرحال به علت زمینه آموزشی وسیع وتخصصی که این افراددارند، سازمانهای استخدام کننده واین دانش آموختگان میتوانندگزینه های زیررانیزدرنظربگیرند.
تخصص یافتن درزمینه های موردعلاقه مانندجراحی قلب ، ارتوپدی واطفال و….

استخدام توسط یک سازمان پزشکی برای ارائه محصولات آنها
آموزش تکنولوژیست های اتاق عمل
خدمات نظامی
استخدام بعنوان مشاور
البته برخی ازاین مشاغل نیازبه دوره های آموزشی اضافی دارد.
فارغ التحصیلان می توانند بعد ازدوره ی کارشناسی، باکسب مجوزدر بخشهای جراحی، اتاقهای عمل و مراکز جراحی سرپایی، اورژانس ها، مطبها، بیمارستانهای خصوصی و دولتی و به طورکلی هر جایی که نیاز به اتاق عمل یا مهارتهای فنی اتاق عمل باشد، استخدام شوند .

وظایف یک کمک جراح به صورت زیر می باشد:

آماده کردن اتاق عمل
کنترل رطوبت و ایمنی
استریل کردن وسایل جراحی
حضور به عنوان دستیار فنی جراح
کمک به جمع آوری نمونه، محافظت و فرستادن آن به آزمایشگاه
حضور در اتفاق ریکاوری
استریل کردن اتاق پس از جراحی

بازه درآمد کارشناس اتاق عمل چقدر است ؟

سقف درآمدی کارشناسان اتاق عمل

پرستاری یا اتاق عمل ؟ شاید در بین ما افراد زیادی باشند که کنجکاوند از سقف درآمدی کارشناسان اتاق عمل آگاه شوند.
این رشته از جمله رشته هایی است که از نظر اشتغال و درآمد جزو یکی از ایده آل های جامعه ما محسوب می شود.این رشته متناسب با میزان فععالیت فرد و توانمندی هایی که کسب می کند می تواند تا بی نهایت و گاهی با فعالیت های جانبی در این رشته در سطح یک جراح درآمد داشته باشد.

شاغلین در این رشته متناسب با مرکزی که مشغول بکار می شوند و نوع بکارگیری آنها در غالب نیروی دولتی،نیمه دولتی و خصوصی می تواند متفاوت باشد.

پرستاری یا اتاق عمل ؟ سقف درآمدی نیروهای دولتی در شرایط فعلی حاکم بر درمان کشور و متناسب با سابقه افراد و میزان کارانه ای که از مرکز درمانی به آنها نسبت به عملکردشان پرداخت می شود بین 2میلیون تا 5 میلیون متغیر است.
از مزایای این رشته اشتغال در چند مرکز به صورت تلفیقی از دولتی و خصوصی و نیمه خصوصی می باشد که بنا به پتانسیل هر فرد و میزان فعالیت در آن مراکز درآمد ناشی از آن مراکز نیز به این عدد اضافه می گردد.

لازم به توضیح می دانم که سقف درآمدی رشته کارشناسی اتاق عمل بعلت مهارت های کسب شده در این رشته و چند منظوره بوده مهارت افراد فارغ التحصیل در این رشته و توانایی اشتغال در مراکز غیر اتاق عمل باعث می شود فارغ التحصیلان هر میزان درآمدی که مدظر دارند با کمی تمرکز و یک سری آموزشهای تخصصی در بعضی زمینه ها ،افزایش یابد و محدودیتی ندارد.پرستاری یا اتاق عمل ؟

درآمد رشته کارشناسی اتاق عمل در مراکز خصوصی متناسب با زمینه کاری که شخص انتخاب می کند می تواند درآمدی بالغ بر 20تا30 میلیون تومان در مراکز خصوصی افزایش پیدا کند و این امر مستلزم گذراندن یک سری آموزشهای تخصصی در جراحی هایی که نیاز به کمک جراحان تخصصی و فوق تخصصی دارند می باشد.

پرستاری یا اتاق عمل ؟ از مزایای دیگر این رشته نیاز مبرم به فارغ التحصیلان این رشته می باشد و طی سالهای گذشته و حاضر همچنان نیاز به فارغ التحصیلان می باشد و هنوز مراکز زیادی در کشور هستند که از نبود نیروی فارغ التحصیل اتاق عمل رنج می برند و گاهی مجبورند از نیروی آموزش دیده تجربی استفاده کنند.
شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که چگونه می شود حقوق یک کارشناس اتاق عمل تا سقف یک جراح افزایش پیدا کند!!!
من به شما توضیح می دهم که در این زمینه به علت گستردگی زمینه های جراحی همانطور که متخصصین دسته بندی می شوند ، کارشناسان اتاق عمل نیز می توانند دسته بندی شوند.
دسته از کارشناسان با گذراندن مراحل دستیاری تخصصی جراحی های خاص مثل جراحی اعصاب،ارتوپدی،زیبایی،فک وصورت،چشم،گوش و حلق بینی،قلب و عروق و… می توانند اطلاعاتی نزدیک به یک جراح کسب کنند و در جراحی ها همانند یک جراح در پروسه جراحی انجام وظیفه نموده و به درمان بیماران کمک کنند.پرستاری یا اتاق عمل ؟

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پرستاری یا اتاق عمل ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403