ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | ثبت نام کارشناسی به پزشکی

ثبت نام لیسانس به پزشکی ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | ثبت نام کارشناسی به پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله مشاور گروپ به ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ می پردازیم. اگر شما هم شیفته رشته پزشکی هستید و می خواهید با استفاده از مدرک کارشناسی خود در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهید اما نمی دانید شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی را دارید یا نه با ما همراه باشید. زمان و نحوه ثبت نام لیسانس به پزشکی در سامانه  educationold.tums.ac.ir نیز ارائه شده است.

ثبت نام لیسانس به پزشکی

ثبت نام لیسانس به پزشکی آغاز شد. آزمون لیسانس به پزشکی یکی از آزمون‌هایی است که از سال ۸۶ برای داوطلبانی که مدرک کارشناسی دارند و قصد پذیرش در رشته های پزشکی دارند٬ برگزار می‌شود.
قبولی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های ایران چه دولتی و چه دانشگاه آزاد اسلامی، نیاز به کسب رتبه خیلی خوب در آزمون یکپارچه‌ای هست که هرساله در تیرماه برگزار می‌شود و بهترین ترازها، موفق به نشستن بر روی صندلی دوره‌های پزشکی می‌شوند اما از سال ۸۶ به این‌سو، شاهد پذیرش داوطلبانی برای تحصیل در رشته پزشکی هستیم که دارای مدرک کارشناسی هستند؛ بنابراین این آزمون مختص به داوطلبانی هست که مدرک کارشناسی داشته و علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند.

اگر شما هم ازجمله علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستید و موفق نشدید در آزمون سراسری رشته علوم تجربی که در تیرماه هرسال برگزار می‌شود شرکت کنید، نگران نباشید. فرصت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی برای آن دسته از علاقه‌مندانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی دارند فراهم‌شده است.

بدین ترتیب شما می‌توانید حتی اگر مدرک کارشناسی در رشته‌های غیرپزشکی مثل مهندسی یا در حوزه علوم تجربی دارید، در آزمون لیسانس به پزشکی برای ورود به دوره‌های پزشکی با مدرک کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان دانشگاه تهران شرکت کنید.

آیین نامه پذیرش و ثبت نام لیسانس به پزشکی در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در حال تغییر است و آئین نامه جدید هنوز تصویب نشده است. البته آن دسته از داوطلبانی که در دی تا بهمن 1401 اقدام به نام نویسی نموده اند با آیین نامه قبلی ارزشیابی خواهند شد و به گفته دکتر غلامرضا حسن زاده، دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی،  در این مسیر ابتدا باید ارزشیابی دوره هایی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده گرفته شود و بعد آئین نامه جدید اجرا شود.

به محض انتشار آیین نامه جدید پذیرش لیسانس به پزشکی این مقاله به روز رسانی و اطلاعات لازم در همین بخش درج می گردند.

درصورتی‌که برای ثبت نام لیسانس به پزشکی و آمادگی برای آزمون های وزارت بهداشت، با سؤالاتی مواجه شدید، از فرصت مشاوره تلفنی با مشاوران مشاور گروپ استفاده کنید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی

زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی آغاز شد. متقاضیان واجد شرایط که خواستار شرکت در این آزمون هستند می توانند از روز پنجشنبه 1 دی 1401 لغایت 10 بهمن با مراجعه به educationold.tums.ac.ir مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲
آغاز زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی
1401/10/1 1401/11/10

شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در این بخش شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه می شود. توجه داشته باشید که کلیه دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی، مجاز به ثبت نام لیسانس به پزشکی هستند. البته مطابق با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز می توانند برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند.

صرفا متولدین 1 دی ماه سال 76 به بعد، مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.

شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 اعلامی از سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بدین شرح خواهد بود.

شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402
  1.  واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران
  2.  فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند. دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز می توانند برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند.
  3. حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است (صرفاً متولدین اول دی 76 و بعد از آن) توجه داشته باشید که مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن ثبت نام لیسانس به پزشکی اضافه می گردد.
  4. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از نظر نظام وظیفه (در مورد آقایان)
  5. دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت و ثبت نام لیسانس به پزشکی را ندارند.

  6.  دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول که در ادامه مقاله ارائه می گردد.

  7.   معدل کل دیپلم 18 و بالاتر باشد. (در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف مورد قبول است)

  8. معدل مقطع کارشناسی 16 و بالاتر باشد.
  9. قبولی در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • تبصره 1 : مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می­ شود.
  • تبصره 2 : کسانی که خدمت نظام وظیفه آن ها حداکثر تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ (زمان ثبت نام پس از قبولی) به اتمام می­رسد می­توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند. در صورتی که پذیرفته شدگان در آزمون تا زمان ثبت نام کارت پایان خدمت دریافت نکرده باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد مکاتبه با سازمان نظام وظیفه و اخذ مجوز یا مهلت و خسارات احتمالی که از این ناحیه به داوطلب وارد می­شود ندارد.
  • تبصره 3 : در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.
  • تبصره 4 : دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند 7 و 8  شرایط ورود به دوره معاف هستند.

دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان عبارتند از :

الف)  برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

ج ) برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه .

ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام شده است.

ح) برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.

تبصره: دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفاً با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می­گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را کسب کنند. ( کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی لیسانس به پزشکی الزامی است)

مدارک ثبت نام لیسانس به پزشکی

برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی، می‌بایست مدارک زیر را هنگام ثبت نام در اختیار داشته باشید. لیست مدارک ثبت نام لیسانس به پزشکی به شرح زیر است:

  • ارائه برگ ثبت‌نام تکمیل‌شده که یک قطعه عکس 34 روی فرم ثبت نام الصاق گردد (برای دانلود فرم ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ کلیک کنید)
  • ارائه کارنامه معدل کل مقطع دیپلم متوسطه (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)
  • ارائه معدل مقطع کارشناسی رشته‌های موردپذیرش برای داوطلبان فارغ التحصیل کارشناسی
  • ارائه عکس و کپی از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • پرداخت هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی به‌صورت اینترنتی از درگاه شاپرک (غیر قابل استرداد)
  • ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان یا کارت معافیت دائم یا برگه اعزام به خدمت بدون غیبت (تبصره: براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا ،ادامه تحصیل مشمول دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و فرد می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید. مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت ازتحصیل وفاقد غیبت باشد)
  • مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می­باشند.
  • مدرک زبان انگلیسی(برای شرکت در مصاحبه و ارزیابی فراشناختی الزامی است در غیر اینصورت داوطلب از پذیرش و ورود به مرحله دوم باز می ماند)
  • عکس 34 داوطلب
مدرک زبان ثبت نام لیسانس به پزشکی

توضیحات

حد نصاب قبولی

نام مدرک زبان

50

MHLE

50

MCHE

50

MSRT

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

480

TOEFL (PBT)

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

60

TOEFL( IBT )

اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور

5

IELTS

480

TOLIMO

70

MELAB

داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می­توانند به صورت مشروط نسبت به ثبت نام لیسانس به پزشکی اقدام و در آزمون شرکت کنند بدیهی است در صورت قبولی در آزمون کتبی ارائه مدرک زبان در هنگام مصاحبه ضروری است در غیر اینصورت قبولی آن­ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی

هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی با هدف تامین هزینه های برگزاری آزمون از کلیه متقاضیان ثبت نام کارشناسی به پزشکی دریافت می گردد. این مبلغ توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تعیین شده است و هر داوطلب باید مبلغ یک میلیون ریال معادل 100 هزار تومان را در زمان ثبت نام به صورت الکترونیکی پرداخت نماید.

راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی در بخش نحوه ثبت نام ارائه شده است. با ما همراه باشید.

سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی

سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی educationold.tums.ac.ir که سایت ثبت نام اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران است که متقاضیان شرکت در این طرح برای نام نویسی باید به این سامانه مراجعه نمایند. به منظور سهولت دسترسی شما عزیزان لینک مستقیم سایت ثبت نام در جدول زیر قرار گرفته است.

برای ورود به سایت ثبت نام لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام لیسانس به پزشکی

برای آشنایی با نحوه ثبت نام لیسانس به پزشکی، در این بخش از مقاله راهنمای تصویری ثبت نام لیسانس به پزشکی ارائه می گردد. گام به گام با با راهنما پیش بروید تا مراحل نام نویسی شما با موفقیت به پایان برسد.

ابتدا از لینک موجود در جدول بالا به سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی مراجعه نمایید. این امر با جستجوی عبارت educationold.tums.ac.ir در نوار آدرس مرورگر هم امکان پذیر خواهد بود.

بعد از ورود، مطابق تصویر، روی گزینه شروع ثبت نام جدید برای آزمون کارشناسی به پزشکی بزنید تا به مرحله بعد وارد شوید.

ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

فرم ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی برای شما نمایش داده می شود. اطلاعات هویتی داوطلب از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه، نام پدر، وضعیت اشتغال، وضعیت مدرک زبان، شهر محل تولد، شماره تماس، وضعیت طرح و … مورد سوال قرار گرفته است.

فرم اطلاعات داوطلب ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

در فرم سوابق تحصیلی، باید مشخصات مقطع قبلی که در آن فارغ التحصیل شده اید را وارد و ثبت نمایید. با استفاده از گزینه افزودن می توانید اطلاعات تحصیلی خود مانند رشته تحصیلی، محل تحصیل، سال اخذ مدرک، معدل کل و … را در فرم وارد کنید. با کلیک بر روی اضافه کردن سطر به مشخصات تحصیلی، سطر جدیدی برای ثبت اطلاعات سوابق تحصیلی آزمون کارشناسی به پزشکی باز می شود.

فرم سوابق تحصیلی ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

در فرم آدرس محل سکونت اطلاعات محل زندگی خود را ثبت کرده و به مرحله بعد یعنی ارسال تصویر مدارک لازم برای ثبت نام لیسانس به پزشکی وارد شوید.

فرم محل سکونت ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

فایل اسکن شده مدارک را در قالب فایل های JPEG آماده کنید و با کلیک بر روی گزینه ارسال فایل، مطابق دستورالعمل یعنی در قالب jpg و حداکثر حجم 500 کیلوبایت بارگذاری نمایید. برای فایل های ارسالی علاوه بر نوع مدرک یک عنوان مشخص نمایید

به عنوان مثال در کادر نوع مدرک: مدارک مربوط به واجد الشرایط بودن آزمون لیسانس به پزشکی   توضیحات:  حکم کفالت

مدارک ثبت نام لیسانس به پزشکی

1 – اسکن تمام صفحات شناسنامه

2 – اسکن عکس 4×3 (تمام رخ، پشت زمینه سفید،طول 300 پیکسل ( 21.28mm) و عرض 226 پیکسل (16mm) کیفیت تصویر 300 (dots per inch))

3 – اسکن کارت ملی پشت و رو

4 – اسکن مدرک زبان انگلیسی

5 – اسکن مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد.(معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)

6 – اسکن مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد.

7 – پرداخت الکترونیکی مبلغ یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان

8 – فرم ثبت نام تکمیل شده (یک قطعه عکس 43 روی فرم ثبت نام الصاق گردد)

9 – کارت پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان

10 – مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی

ارسال مدارک ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

حالا مطابق تصویر زیر روی گزینه تایید و ورود به سامانه پرداخت هزینه ثبت نام لیسانس به پزشکی وارد شوید.

تایید و ورود به سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

در صفحه جدید پیش نمایش اطلاعات ثبت شده شما مانند نام و نام خانوادگی، شماره کد ملی و همچنین کد رهگیری 10 رقمی نمایش داده می شود. حتما  این کد ده رقمی را یادداشت کرده و تا پایان مراحل آزمون لیسانس به پزشکی نزد خود نگه دارید. ارائه کد رهگیری ثبت نام لیسانس به پزشکی برای پیگیری های بعدی ضروری می باشد.

کد رهگیری ثبت نام لیسانس به پزشکی moshavergroup.com

روی گزینه ورود به سامانه پرداخت بانک ملت بزنید تا به صفحه درگاه بانکی متصل گردید. توجه داشته باشید که مبلغ پرداختی به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود. تنها در صورتیکه به اشتباه دو بار مبلغ را پرداخت کرده باشید با مراجعه حضوری به حسابداری معاونت آموزشی می توانید اصل فیش پرداختی را به همراه درخواست خود ارائه دهید تا مبلغ برای شما بازگشت داده شود.

در صورت دریافت تاییدیه پرداخت موفق بانک، مجددا به صفحه ثبت نام برگردید. اگر پرداخت شما انجام شده باشد جدول لیست پرداخت شده ها برای شما به نمایش در می آید.

با نمایش صفحه فرم تعهد شاغلین انجام تعهدات قانونی ابتدا مندرجات فرم را کاملا مطالعه نمایید و سپس با انتخاب گزینه تعهد را می پذیرم، به مرحله بعدی ثبت نام لیسانس به پزشکی بروید.

با ورود به صفحه فرم چاپ فرم های پر شده و تعهدات امضا شده تا این مرحله، باید تمامی اطلاعات مراحل قبل را دریافت و پرینت نمایید. زیر تمامی صفحات امضا کرده و اثر انگشت بزنید. سپس از تمامی این صفحات اسکن بگیرید و در قالب فایل JPEG در تب اسکن تصویر مدارک بارگذاری نمایید.

برای اطمینان از صحت ثبت نام می توانید از گزینه گردش کار سمت چپ صفحه استفاده کرده و الگوریتم گردش را به صورت گرافیکی مشاهده نمایید. اگر یکی از مراحل به رنگ قرمز بود یعنی نقصی در آن مرحله وجود دارد که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

حدود 72 ساعت بعد از تکمیل مراحل، برای پیگیری ثبت نام لیسانس به پزشکی وارد سامانه شوید. می توانید روی گزینه دریافت فرم تاییدیه ثبت نام بزنید. این فرم را تا پایان مراحل آزمون لیسانس به پزشکی نزد خود نگه دارید.

تمدید مهلت ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

با تمدید مهلت ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 ، علاقه مندان واجد شرایط تا تاریخ 10 بهمن ماه 1401 فرصت دارند، نام نویسی خود را انجام دهند. فرآیند ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران educationold.tums.ac.ir، انجام می پذیرد. در صورت تمدید مجدد مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی این مقاله به روز رسانی و تاریخ نهایی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

جهت ثبت‌نام در آزمون لیسانس به رشته‌های پزشکی می‌بایست حداکثر تا پایان مهلت ثبت نام لیسانس به پزشکی مراحل نام نویسی خود را تایید و تکمیل نمایید. نحوه ثبت‌نام و شرایط را در ادامه مقاله مشاهده خواهید کرد.

منابع آزمون لیسانس به پزشکی

مطالعه دقیق منابع آزمون لیسانس به پزشکی می تواند موفقیت شما را در این آزمون تضمین نماید. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان حتی پیش از آغاز زمان ثبت نام، به دنیال دریافت لیست منابع هستند مقاله ای را با همین مضمون برای شما همراهان گرامی مشاور گروپ آماده کرده ایم. برای دریافت بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی باید چند روز قبل از برگزاری آزمون به سامانه ثبت نام لیسانس به پزشکی education.tums.ac.ir مراجعه کرده و کارت ورود به آزمون خود را دریافت نمایید. همانطور که می دانید به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنامه برای حضور در جلسه آزمون ضروری می باشد.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران معمولاً در هفته آخر خرداد ماه صورت می گیرد. احتمالا آزمون کارشناسی به پزشکی در تاریخ پنجشنبه 31 خرداد ماه برگزار می گردد.

 به محض انتشار اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران زمان دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی
اواخر خرداد ماه 1402

اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی و مشاهده کارنامه آزمون کتبی اعلام نشده است ولی همانطور که می دانید در مرحله اول اسامی افرادی که حداقل 50 درصد نمره آزمون را کسب کرده باشند اعلام و حداکثر به تعداد دوبرابر ظرفیت پذیرش دعوت به مصاحبه حضوری می شوند.

انتشار نتایج اولیه و همچنین اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی در سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می پذیرد.  بدین ترتیب اسامی پذیرفته شدگان نهایی منتشر و این گروه از داوطلبان باید خود را برای ثبت نام در دانشگاه های علوم پزشکی آماده نمایند.

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی به منظور تایید مدارک و ارزیابی فراشناختی داوطلب صورت می گیرد. اسامی دو برابر ظرفیت پذیرش لیسانس به پزشکی مشخص می شود، داوطلبانی که اسامی آن ها جزو پذیرفته شدگان اعلام می شود در بازه زمانی مشخص با به همراه داشتن مدارک لازم می بایست جهت انجام مصاحبه در محل اعلام شده حضور یابند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید.

معرفی دانشگاه های پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس

۶ دانشگاه برتر که قرار است طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس را اجرا کنند، معرفی شدند. این پذیرش در مدت ۵ سال به تدریج ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه ها را تامین می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر، از سال ۹۸ موضوع تغییر نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد و موضوع در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید و برای اجرا به سال ۹۹ موکول شد.
بر اساس این طرح لیسانس‌های مرتبط اعلام می‌شوند و پذیرش به صورت آزمون دانشگاهی است و آزمون درون دانشگاهی و با استانداردها و نظارت وزارت بهداشت برگزار می‌شود. مقرر شده بود این کار ابتدا با ۵ دانشگاه علوم پزشکی آغاز شود و به تدریج توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر که از امسال طرح پذیرش پزشکی از لیسانس را آغاز می‌کنند دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، مشهد، کرمان، اصفهان هستند.
قنبری یادآور شد: دانشگاه‌ها این پذیرش را با میزان ۵ درصد ظرفیتی که هر سال از سوی شورای گسترش دانشگاه‌ها به آنها داده می‌شود آغاز می‌کنند و بعد از ۵ سال این میزان ظرفیت به ۲۰ درصد دانشجوی ورودی می‌رسد.
وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در سند برآورد نیروی انسانی وزارت بهداشت تعیین شده است و تمامی دانشگاه‌ها در تعیین ظرفیت خود از این سند تبعیت می‌کنند.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در وزارت بهداشت در این زمینه بحث‌های زیادی صورت گرفته است و در اولین گام ۵ دانشگاه علوم پزشکی به غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران که پیش از این کار را انجام می‌داد اعلام آمادگی کردند.


برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون های دکتری با کارشناسان مشاورگروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

قابل توجه متقاضیان شرکت درآزمون کارشناسی به پزشکی

 الف- کد رهگیری به معنی تکمیل مدارک نیست. برای آگاهی از تکمیل بودن و تایید مدارک ضروری است مجددا” بعد از حداکثر سه روزکاری به سایت مراجعه تا پیام تکمیل مدارک را مشاهده کنید در غیر این صورت اعتراض بعد از این مهلت پذیرفته نیست.

ب- در صورت مشاهده پیام مدارک ناقص می باشد سریعا” نسبت به رفع نقص اقدام کنید.

بدیهی است در غیراین صورت مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود.

ج- شرکت کنندگان در آزمون مذکور می بایست فارغ التحصیل باشند. کارت دانشجویی، ریزنمرات ترم آخر و… پذیرفته نیست.

د- مرتب به سایت مراجعه و اطلاعیه ها و اخبارجدید را پیگیری کنید.

ه- مدارک به صورت دستی و مراجعه حضوری بعد از اتمام مهلت ثبت نام آزمون  لیسانس به پزشکی پذیرفته نیست.

و- برگ ثبت نام را از داخل سایت پرینت، به صورت دستی تکمیل، امضا و عکس دار کنید و سپس مجدد اسکن کنید.

ز- توجه داشته باشید که در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، پذیرفته شدگان باید  سهمیه آزاد برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل نمایند.

برای دریافت فرم ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ کلیک کنید

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی


ما در این مقاله آموزشی به زمان و نحوه ثبت نام لیسانس به پزشکی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی تهران educationold.tums.ac.ir پرداختیم و سعی کردیم راهنمای جامعی درباره این سرفصل ارائه کنیم. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام نیز می توانید از تلفن ثابت با ما تماس بگیرید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول ثبت نام لیسانس به پزشکی

✔️چه داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیستند؟

✔️به این موضوع توجه کنید که اگر شما دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد و دکترای عمومی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اعم از سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس‌های خودگردان باشید، حق شرکت در آزمون را ندارید. اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در داخل کشور هم باشید، از شرکت در آزمون منع می‌شوید.

✔️آیا دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور هم امکان ثبت نام لیسانس به پزشکی را دارند؟

✔️بله. منعی وجود ندارد. به شرطی که مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آن‌ها در داخل کشور اخذ نشده باشد.

✔️شرایط اختصاصی داوطلبان ثبت نام لیسانس به پزشکی چیست؟

✔️شرایط اختصاصی ثبت‌نام داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی به شرح زیر است:

  • دارا بودن معدل کل مقطع دیپلم 18 و بالاتر 
  • دارا بودن معدل مقطع کارشناسی 16 و بالاتر
  • حداکثر ۲۵ سال سن در زمان ثبت‌نام (مدت‌زمان سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود)
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ازنظر سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی

✔️ آیا ثبت‌نام در آزمون لیسانس به پزشکی، نیازمند مدرک زبان انگلیسی است؟

✔️ بله. کلیه شرکت‌کنندگان در آزمون لیسانس به پزشکی می‌بایست یکی از مدارک زبان انگلیسی داخلی یا خارجی را در اختیار داشته باشند:

  • مدرک زبان MHLE وزارت بهداشت ایران با نمره ۵۰ به بالا
  • مدرک زبان MSRT وزارت علوم ایران با نمره ۵۰ به بالا
  • مدرک زبان IELTS با نمره ۶ به بالا
  • مدرک زبان TOEFL کاغذی با نمره ۵۰۰ به بالا (برای نمره تافل اینترنتی از دانشگاه سؤال کنید)

✔️من لیسانس مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه آزاد دارم. آیا می‌توانم در این آزمون شرکت کنم؟

✔️ همان‌طور که در شرایط عمومی گفتیم، کلیه دارندگان مدرک مهندسی داخل کشور می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده و در صورت اخذ نمره قبولی، وارد تحصیل در دوره‌های پزشکی شوند.

✔️من مدرک زبان انگلیسی ۴ گانه را ندارم. آیا مجاز به شرکت در آزمون هستم؟

✔️داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی که مدرک زبان انگلیسی مصوب را در اختیار ندارند، می‌توانند به‌صورت مشروط در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، مدرک زبان را در مدت‌زمان اعلامی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آن‌ها در آزمون ملغی می‌شود.

✔️من واجد شرایط اختصاصی ثبت‌نام در آزمون نبودم اما ثبت‌نام کرد. آیا وجه پرداختی مسترد می‌شود؟

✔️خیر. هزینه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی غیر قابل بازگشت است.

✔️آیا برای ورود به مقطع دکترا پزشکی با مدرک کارشناسی، می‌بایست در مصاحبه هم شرکت کرد؟

✔️قبولی در آزمون ورودی به‌صورت چندمرحله‌ای و شامل آزمون کتبی و مصاحبه و ارزیابی فرا شناختی است.

✔️آیا برای دانشجویان استعداد درخشان، امتیاز تخصیص داده‌شده است؟

✔️بله. دانشجویان مشمول آیین‌نامه استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از احراز شرط معدل دیپلم 17 و بالاتر و معدل کارشناسی 16 و بالاتر معاف می‌باشند.

دانشجویان موضوع آیین‌نامه فوق عبارت‌اند از:

الف)  برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش‌آموزی (با معرفی وزارت آموزش‌وپرورش)

ج ) برگزیدگان حائز رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره‌های خوارزمی (در زمینه‌ی علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیرپزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت‌شده با تائید معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارتخانه‌های مربوطه.

ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته‌های غیرپزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تأیید شورای پژوهشی دانشگاه و بر اساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه‌ها اعلام گردیده است.

ح) برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تأیید مرکز رشد استعدادهای درخشان و معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها.

✔️ضرایب دروس در آزمون لیسانس به پزشکی چگونه است؟

  • فیزیولوژی (ضریب 3)
  • میکروب‌شناسی شامل باکتری‌شناسی
  • ویروس‌شناسی و انگل‌شناسی پزشکی (ضریب 3)
  • آناتومی (ضریب 3)
  • بیوشیمی (ضریب 2)
  • بافت‌شناسی و جنین‌شناسی (ضریب 2)
  • ایمونولوژی (ضریب 2)
  • زبان عمومی (ضریب 2)
  • ژنتیک (ضریب 1)
  • روانشناسی (ضریب 1)
  • تغذیه (ضریب 1)
  • فیزیک پزشکی (ضریب 1)
  • دروس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت و تنظیم خانواده (ضریب 1)
  • دروس اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ها و آمار مقدماتی (ضریب 1)

✔️زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 چه موقع است؟

✔️زمان ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی ابتدای دی ماه آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت. برای اطلاع از زمان دقیق به مقاله مراجعه نمایید.

✔️شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی چیست؟

✔️توضیحات مربوطه به صورت جامع در همین مقاله ارائه شده است. اگر نمی دانید واجد شرایط ثبت نام لیسانس به پزشکی هستید یا نه می توانید با ما در مشاور گروپ تماس گرفته و از جزییات ثبت نام مطلع گردید. پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب 9099071613

✔️سامانه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی چیست؟

✔️ثبت نام لیسانس به پزشکی در سایت educationold.tums.ac.ir که متعلق به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران است انجام می شود و کلیه داوطلبان برای تکمیل مراحل نام نویسی باید به این سایت مراجعه نمایند.

5/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | ثبت نام کارشناسی به پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ساناز

    سلام من معدل کل دیپلمم ۱۶.۶۶ومعدل لیسانسم۱۶.۵هست میتونم تو ازمون لیسانس به دندانپزشکی شرکت کنم

    پاسخ
  2. سارا

    سلام،اگر از مقطع کارشناسی ارشد انصراف داده باشیم چی؟حق شرکت در ازمون را داریم؟

    پاسخ
  3. سمیه رحیمی

    با سلام و احترام من کارشناسی طراحی صنعتی و دو ترم ارشد مواد و متالوژی بودم چون شبانه بودم انصراف دادم دوباره امسال ارشد اراک شبانه قبول شدم الان میخواستم ببینم اجاره دارم برای داروسازی شرکت کنم در ضمن من متولد 62هستم

    پاسخ
    1. K.d

      سلام خواستم بپرسم ازمون لیسانس به دندون پزشکی برگزار میشه و این که برای شرکت در این ازمون حتما باید سربازی رفت بلافاصله بعد فارغ التحصلی نمیشه شرکت کرد

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403