معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان | معافیت تحصیلی دانش آموزان

معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان | معافیت تحصیلی دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان را همراه با شرایط در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. دانش آموزان پسر زمانی که به سن مشمولیت می رسند یا در آستانه آن قرار می گیرند؛ سوالات بسیاری در خصوص معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان یا به طور کلی معافیت تحصیلی دانش آموزان دارند.

مشمولین نظام وظیفه، همیشه دغدغه برای پذیرش و ادامه تحصیل خود را دارند و در این راستا تدابیری برای رسیدگی به درخواست آنها برای ادامه تحصیل خود در نظر گرفته شده است. مشاور گروپ در این مقاله به برسی پذیرش مشمولین نظام وظیفه در مدارس بزرگسالان می پردازد.

معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

دانش آموزان پسری که در آستانه ی فارغ التحصیلی قرار دارند، ممکن است موفق به دریافت مدرک دیپلم یا قبولی در دانشگاه نشوند؛ در اینجا معافیت تحصیلی دانش آموزان، به کمکشان می آید و فرصتی به آنها می دهد تا تحصیلات خود را تکمیل کرده یا ادامه دهند و پس از آن به خدمت سربازی بروند.

معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان، که یکی از انواع معافیت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود برای افرادی کاربرد دارد که از تحصیل در مدارس روزانه جا مانده اند یا به دلایل دیگر نمی توانند در این مدارس تحصیل کنند، و از طرفی وارد سن مشمولیت شده اند. این گروه با دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان و تحصیل در مدارس بزرگسالان، موقتا از گذراندن خدمت سربازی، معاف می شوند.

شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

عزیزانی که متقاضی دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان، هستند در صورتی که می بایست در مدرسه بزرگسالان ادامه تحصیل دهند، لازم است که شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان، را داشته باشند. در ادامه شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان را به شرح زیر برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

  • دانش آموز باید گواهی معافیت تحصیلی اش را از سازمان نظام وظیفه بگیرد. و سپس در بازه زمانی مشخصی، فرصت خواهد داشت که برای ثبت نام در مدارس بزرگسالان اقدام کند.
  • برای دانش آموز مشمولی که بدون ترک تحصیل و طبق مقررات از دوره روزانه به مدارس بزرگسال انتقال پیدا کرده در صورتی که اشتغال به تحصیلش قبلا به سازمان نظام وظیفه اعلام شده باشد، نیاز به دریافت دوباره ی معافیت تحصیلی نیست.
  • اگر دانش آموز در زمان مقرر در مدرسه ثبت نام نکند، مدیر مدرسه موظف است ترک تحصیل او را اعلام کند.
  • دانش آموز از زمان مشمولیت نظام وظیفه اگر سه ماه و بیشتر به طور متوالی (پشت سر هم)  غیبت غیر موجه یا بدون اطلاع قبلی داشته باشد، به عنوان ترک تحصیل از مدرسه اخراج می شود. مدیر مدرسه موظف است ترک تحصیل او را به حوزه نظام وظیفه محل اعلام کند.
  • اگر دانش آموزی پس از ثبت نام ، از ابتدا یا در طول نیم سال تحصیلی با عذر موجه غایب شود و این غیبت تا پایان نیم سال تحصیلی ادامه پیدا کند، و در امتحان هیچ یک از درس ها هم  شرکت نکند ، برای دانش آموز وقفه تحصیلی منظور خواهد شد. وقفه تحصیلی، به معنای ترک تحصیل نیست. تشخیص غیبت موجه هم بر اساس دلایل و مدارک ارائه شده، با مدیر مدرسه است.
  • دانش آموزی که دفترچه آماده به خدمت (بدون مهر غیبت) گرفته است، اگر تاریخ اعزام درج شده در دفترچه اش حداقل تا پایان نیم سال یا دوره تابستانی باشد ، می تواند با رعایت سایر شرایط ، در آن نیم سال یا دوره تابستانی ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهد.
  • ثبت نام و تحصیل دانش آموز مشمولی که ترک تحصیل داشته مجاز نیست. و فقط در صورت رفع ممنوعیت قانونی از نظر  سازمان نظام وظیفه عمومی ادامه تحصیل دانش آموز موردی نخواهد داشت.
  • مدیر مدرسه پسرانه باید مشخصات تمام دانش آموزان مشمول را که به تحصیل مشغول اند را به حوزه نظام وظیفه محل اعلام کند
  • مدیر مدرسه باید  ترک تحصیل و فراغت از تحصیل دانش آموزان را به حوزه نظام وظیفه اعلام کند.
  • دانش آموزان اتباع خارجی که در کشور تحصیل می کنند، مشمول قانون نظام وظیفه نمی شوند.

همچنین می توانید برای دریافت توضیحات تکمیلی و دقیق تر درباره معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان با

شماره تماس ثابت از سراسر کشور : 1613 907 909

همانطور که احتمالا می دانید دانش آموزان پسر با ورود به سن 19 سالگی مشمول قانون نظام وظیفه شناخته می شوند و در صورتی که موفق به دریافت مدرک دیپلم نشوند، باید به مدارس بزرگسالان منتقل شده و در آنجا به تحصیل بپردازند. اما نکته اینجاست که به علت ورودشان یه سن مشمولیت ادامه تحصیل آنها در مدارس بزرگسالان نیز ، با شرایطی امکان پذیر خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر در خصوص شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان می توانید به سایت رسمی نظام وظیفه کشور به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه کنید.

شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

در این مقاله به برسی این شرایط که در آیین نامه مدارس بزرگسال آمده است پرداخته ایم. اگر شما هم جز دانش آموزان مشمول نظام وظیفه هستید ، این مطالب حتما به دردتان میخورد.

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان

✔️ شرایط معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان چیست؟

برای دانستن شرایط کامل پذیرش مشمولین نظام وظیفه در مدارس و نحوه تحصیل آنها می توانید مقاله را مطالعه کنید.

✔️ آیا مشمولین نظام وظیفه می توانند در مدارس بزرگسالان تحصیل کنند؟

بله- مشمولین نظام وظیفه با اخذ معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان یا معافیت تحصیلی دانش آموزان، برای زمان محدودی معاف از خدمت بوده مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی مدارس بزرگسالان | معافیت تحصیلی دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403