شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه الزهرا تهران به منظور گسترش روابط فرهنگی و علمی با کشورهای مختلف، امکان پذیرش دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف را فراهم آورده است. پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا باعث می شود زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ غنی ایران در میان کشورها رواج پیدا کند. این دانشگاه نقش بسیار مهمی در افزایش سطحی علمی دانشجویان زن در سایر کشورها داشته و تاثیر بسزایی در پرورش بانوانی متخصص برای فعالیت در جامعه بشری داشته است.

هر ساله پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا، طبق شرایط و قوانین خاص صورت می گیرد.


انواع بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا اعطا می شود

به طور کلی برای دانشجویان خارجی امکان دریافت 3 نوع بورسیه در دانشگاه الزهرا وجود دارد. هر یک از این بورسیه ها طبق شرایط خاصی به دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا اعطا می شود که با توجه به نوع بورسیه می توانند از خدمات و تسهیلات آن استفاده کنند. بورسیه نوع اول تسهیلاتی از قبیل بیمه درمانی و همچنین کمک هزینه در زمینه های مختلف ارائه می دهد. این کمک هزینه ها برای تحصیل، پایان نامه و همچنین مسکن ارائه می شوند. نوع دوم بورسیه برای دانشجویان خارجی فقط بیمه درمانی و خوابگاه مجردی فراهم می کند و تسهیلاتی در زمینه پایانه نامه و کمک هزینه تحصیلی فراهم نمی کند. در نهایت با استفاده از نوع سوم بورسیه، دانشجویان می توانند تنها از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند. وجه تشابه این سه نوع بورسیه، تحصیل رایگان و بدون هیچ گونه شهریه ای می باشد.

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا تهران

به منظور پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که با توجه به آنها، امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان خارجی فراهم می شود. یکی از مهم ترین شروط دریافت بورسیه، داشتن گذرنامه معتبر خارجی می باشد. در این شرایط دانشجو تحت هیچ شرایطی نباید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. سازمان امور دانشجویان وزارت علوم باید راجع به صلاحیت عمومی متقاضی تحقیقاتی انجام دهد تا هیچ گونه مشکل یا مانعی برای تحصیل دانشجوی مورد نظر در موسسات عالی کشور وجود نداشته باشد. به منظور پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا در مقاطع تحصیلی مختلف، حداقل معدل مجاز آنها برای پذیرش 17 می باشد. این متقاضیان ملزم هستند تا مدارک تحصیلی خود را به تایید وزارت خارجه و دیگر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برسانند تا روند ثبت نام و پذیرش آنها در دانشگاه الزهرا تکمیل شود.

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا تهران

به منظور پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا، مدارک خاصی مورد نیاز است تا فرایند ثبت نام دانشجویان خارجی طبق روند اداری تکمیل شود. اولین گام برای دریافت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا، تکمیل فرم درخواست بورسیه تحصیلی این دانشگاه می باشد. دقت داشته باشید تمامی اطلاعات خود را با دقت در فرم وارد کنید تا هیچ گونه مغایرتی در مدارک شما وجود نداشته باشد. دانشجویان خارجی ملزم به داشتن گذرنامه معتبر یا مدرک هویتی تایید شده به همراه یک قطعه عکس هستند. مدارک تحصیلی و ریزنمرات متقاضی تایید شده از سوی سفارت یا وزارت های ایران نیز مورد نیاز است که باید همراه با ترجمه فارسی یا انگلیسی ارائه شود.

در صورتی که متقاضی برای تحصیل در مقطع دکترا هستید، باید طرح نامه پژوهشی خود را نیز ارائه دهید و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی نیاز به دو معرفی نامه از سوی اساتید دانشگاه قبلی خود دارید. متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید رزومه علمی خود را نیز ارائه دهند. این رزومه شامل اطلاعاتی درباره مقالات چاپ شده، مقالات ارائه شده در کنفرانس های علمی و بین المللی، پروژه های اجرایی، جوایز و مدارج علمی می شود.

شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

برخی نکاتی که باید درباره پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا بدانید

مبلغ کمک هزینه ها (تحصیلی، مسکن، پایان نامه) توسط شورای بورس دانشگاه الزهرا مشخص می شود و به تایید هیات رئیسه خواهد رسید. این بورس ها طبق قوانین خاصی بنا بر پیشنهاد شورای بورس تخصیص و توزیع خواهد شد. بیاد داشته باشید تحصیل در برخی از رشته های خاص نیازمند مصاحبه خواهد بود. در صورتی که متقاضیان بورس در ایران نتوانند در آزمون زبان فارسی نمره قبولی را کسب کنند، نیازمند گذراندن دوره های فارسی می باشند. این دوره ها در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه الزهرا برگزار می شود. گاهی اوقات در برخی از شرایط خاص دانشجو می تواند این دوره ها را در مراکزی که مورد پذیرش وزارت علوم می باشد، بگذراند. در صورتی که کلاس های رشته مربوطه دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می شود، متقاضی باید دارای نمره تافل 5/6 باشد.

این موارد برخی از نکاتی هستند که درباره پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا باید از آنها آگاهی داشته باشید. در صورت سوال و یا هرگونه ابهام می توانید همین حالا با مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه الزهرا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403