پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99

پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 - 99

جهت مشاوره در زمینه پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99 :     طبق روال سال های گذشته ، ثبت نام دکتری 98 برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد آذر ماه آغاز خواهد شد .


پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 - 99



پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99  :   از این رو داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دکتری 98 می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 98 در آزمون مذکور ثبت نام نمایند . با توجه به این که شرایط و ضوابط شرکت در آزمون دکتری از بخش های مختلفی تشکیل شده ، ممکن است طی فرآیند ثبت نام سوالاتی در ذهن داوطلبان به وجود آید . پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99  /

با توجه به این که امسال هم ثبت نام دکتری سراسری و ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ادغام شده ، همین امر باعث به وجود آمدن سوالاتی در این زمینه شده است . به همین خاطر سعی کرده ایم در این مقاله پاسخگوی سوالات پرتکرار ثبت نام دکتری 98 برای دانشگاه های سراسری و آزاد باشیم .پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99 ///


سوالات پرتکرار ثبت نام دکتری 98 – 99

سوالاتی که بین داوطلبان دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد به صورت مشترک مطرح می شود به شرح زیر است :


– چه کسانی می توانند در آزمون دکتری 98 ثبت نام کنند ؟

فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) یا دکتری حرفه ای و یا دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای که تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در این آزمون ثبت نام کنند .

–  آیا برای ثبت نام آزمون دکتری شرط معدل وجود دارد ؟

داوطلبانی که معدل آنان کمتر از 14 می‌ باشد ، حق ثبت‌ نام و شرکت در آزمون دکتری 98 را ندارند .

– آیا امکان تعویض کارت اعتباری ثبت نام که به اشتباه توسط داوطلب کنکور دکتری خریداری شده ، وجود دارد ؟

امکان تعویض کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری وجود ندارد اما سازمان سنجش بعد از اتمام زمان فروش کارت اعتباری کنکور دکتری ، اقدام به مغایرت گیری نموده و سریال های بدون استفاده را به همان کارت بانکی استفاده شده جهت خرید ، باز می گرداند که البته پروسه اداری جهت مغایرت گیری و مکاتبات یک ماه طول می کشد . پس بهتر است که داوطلبان گرامی ، شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون دکتری 98 ، نسبت به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 98 اقدام نمایند .

-آیا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند در ثبت نام دکتری 98 شرکت نمایند ؟

دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع فوق در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 98 ، در صورت داشتن سایر شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 98 می بایست تا پایان مهلت تعیین شده برای ثبت نام ، از تحصیل انصراف قطعی دهند . در صورت عدم انصراف قطعی و قبولی در کنکور دکتری 98 قبولی آنها لغو خواهد شد .

– آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه دکتری 97 از شرکت در کنکور دکتری 98 محرومند ؟

پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه دکتری 97 ، مجاز به ثبت نام در کنکور دکتری 98 نیستند .

– هزینه ثبت نام کنکور دکتری 98 چه قدر است ؟

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 98 به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب از سایت ثبت نام دکتری امکان پذیر است . وجه ثبت نام برای شرکت در این آزمون در سال گذشته 600 هزار ریال معادل 60 هزار تومان بوده است و در سال 98 با کمی تفاوت اعلام خواهد شد .

– داوطلبان آزمون دکتری 98 مجاز به ثبت نام در چند رشته امتحانی هستند ؟

هر داوطلب بر اساس عنوان مدرک تحصیلی پیشین خود حداکثر مجاز به ثبت نام در یک رشته امتحانی است .

– آیا ثبت نام دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می شود ؟

خیر . آزمون دکتری هم چون سال گذشته به صورت یکپارچه و توسط سازمان سنجش برگزار شده و در واقع سایت ثبت نام دکتری 98 با سایت ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 98 تفاوتی ندارد .

– دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باید چه معدلی را در فرم ثبت نام اینترنتی دکتری 98 درج کنند ؟

دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 97 و یا 31 شهریور 98 فارغ التحصیل می شوند ، در هنگام ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحد های گذرانده شده خود را تا تاریخ 31 شهریور 97 درج کنند . این افراد در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 98 فرصت خواهند داشت نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند . همچنین تکمیل فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری الزامیست .

– آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری 98 برای داوطلبان وجود دارد ؟

بله ، داوطلبانی که پس از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 98 شاهد مغایرتی در اطلاعات ثبت نامی خود می باشند ، می توانند در زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 ، نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کنند . سازمان سنجش هر ساله فرصت دوباره ای برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری 98 در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در نظر می گیرد اما توصیه می شود برای اطمینان بیش تر ، فرم ثبت نام خود را با دقت تکمیل نمایید .

– آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام برای آزمون دکتری 98 وجود دارد ؟

هر ساله سازمان سنجش پس از پایان مهلت مقرر ثبت نام یک بازه زمانی چند روزه برای داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده اند مشخص می کند . به دلیل کم بودن فاصله ی زمانی ثبت نام کنکور دکتری تا زمان برگزاری آزمون دکتری 98 ، سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که از ثبت نام دکتری 98 بنابر هر دلیلی جا مانده اند ، مهلت جداگانه ای در نظر نمی گیرد . اما امکان ثبت نام برای این دسته از داوطلبان وجود خواهد داشت . برای مطالعه راهنمای نحوه ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری 98 کلیک کنید . این داوطلبان می توانند از طریق ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش ، مشکل خود را با کارشناسان این سازمان در میان بگذارند .

–  آیا می ‎توان همزمان داوطلب آزمون دکتری و پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بود ؟

 بله ، داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری به طور همزمان امکان ثبت‌نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی را دارا هستند . برای اطلاع از زمان تمدید مهلت ثبت نام دکتری 98 عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی مشاور گروپ شوید .


1480617919 کانال تلگرام دکتری

سوالات پرتکرار داوطلبان تحصیل در دانشگاه های سراسری دکتری 98

سوالاتی که بین داوطلبان دکتری سراسری مطرح می شود به شرح زیر است :


– آدرس سایت ثبت نام آزمون دکتری سراسری 98 چیست ؟

متقاضیان ثبت نام دکتری 98 برای ورود به دانشگاه های سراسری ، باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و در آزمون دکتری 98 شرکت کنند .

– آیا رعایت شرط تجانس رشته در کنکور دکتری 98 الزامیست ؟

بله ، کلیه داوطلبان باید با توجه به عنوان رشته مدرک تحصیلی خود ، رشته امتحانی کنکور دکتری را انتخاب نمایند .


سوالات پرتکرار داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد دکتری 98

سوالاتی که بین داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد مطرح می شود به شرح زیر است :


– آیا برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 باید جداگانه ثبت ‎نام کرد؟

خیر ، آزمون دکتری 98 همانند آزمون دکتری 97 به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و ثبت ‎نام برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد تنها یک بار در سایت سنجش صورت می‎ گیرد . در نتیجه نیازی به ثبت نام دکتری آزاد 98 به صورت جداگانه نیست .

– آدرس سایت ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 چیست ؟

با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 با سراسری ، متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 ، باید همانند سایر داوطلبان به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .

– آیا برای ثبت ‎نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 نیاز به پرداخت هزینه مجزا در سایت سنجش است ؟

– خیر ، داوطلبان تنها با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 98 از طریق سایت سازمان سنجش ، می ‎توانند در آزمون دکتری 98 ثبت‎ نام کنند و همزمان با داوطلبان دانشگاه ‎های سراسری در یک آزمون مشترک شرکت نمایند .

– آیا رعایت شرط تجانس رشته در ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98 هم الزامیست ؟

بله ، به دلیل ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98 با دکتری سراسری ، تمامی داوطلبان دانشگاه آزاد باید از قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 98 که تحت عنوان دفترچه ثبت نام دکتری 98 منتشر می شود ، پیروی کنند یعنی کلیه داوطلبان باید با توجه به عنوان رشته مدرک تحصیلی خود ، رشته امتحانی کنکور دکتری را انتخاب نمایند .


داوطلبان عزیز می‌توانند سایر سؤالات خود را در زمینه ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 98 در بخش نظرات مطرح نمایند.

1- آیا پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری تخصصی 97 اجازه شرکت در آزمون دکتری 98 را دارند؟

– بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری 98، تنها کسانی که جزو پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون دکتری 97 باشند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری 98 نیستند .


2- آیا دانشجویان مقطع دکتری، می‎توانند در آزمون دکتری 98 شرکت کنند؟

– بر اساس اعلام سازمان سنجش، دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت‌نام، مجاز به ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون دکتری 98 نیستند.


3- آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که هنوز فارغالتحصیل نشده‎اند هم می‎توانند در کنکور دکتری 98 شرکت کنند؟

– بله، همه کسانی که تا پایان شهریور ماه 98 موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد شوند، مجاز به ثبت‎نام و شرکت در آزمون دکتری 98 هستند.


4- آیا در ثبت نام آزمون دکتری 98 شرط معدل وجود دارد؟

– داوطلبانی که معدل مقطع کارشناسی ارشد آنان کمتر از 14 می‌باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری 98 را ندارند.


5- اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‎نام در آزمون دکتری 98 از جمله کدهای رشته‎های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته امتحانی، دانشگاه و شهر را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

– پس از ورود به سامانه ثبت‎نام آزمون دکتری 98 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، می‎توانید از منوی سمت راست، قسمت «جداول موردنیاز جهت ثبت‌نام»، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آوردید.


6- آیا می‎توان در آزمون دکتری 98 در دو رشته امتحانی شرکت کرد؟

– خیر، داوطلبان آزمون دکتری 98 تنها مجاز به انتخاب یک رشته امتحانی هستند.


7- آیا امکان شرکت در هر رشته امتحانی موردعلاقه داوطلب در آزمون دکتری وجود دارد؟

– خیر، برخی از رشته‌های امتحانی مقطع دکتری دارای شرط تجانس مدرک کارشناسی ارشد داوطلب هستند و لازم است داوطلبان با توجه به رشته های مجاز به ثبت نام آزمون دکتری رشته های مختلف که در  ثبت نام دکتری 98 درج شده، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در کنکور اقدام نمایند.


8- برای شرکت در آزمون دکتری 98 دانشگاه آزاد باید جداگانه ثبت‎نام کرد؟

– خیر، آزمون دکتری 1398 سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و بنابراین ثبت نام دکتری آزاد 98 هم به صورت همزمان با ثبت نام دکتری سراسری 98 در سایت سازمان سنجش خواهد بود.


9- هزینه ثبت نام دکتری 98 چقدر است؟

– هزینه ثبت‎نام در آزمون دکتری 98 فعلاً 60هزار تومان است. اما بنا بر اعلام سازمان سنجش، با توجه به عدم وصول مصوبه هیأت محترم وزیران درخصوص میزان هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری سال 98، مبلغ دریافتی بصورت علی‌الحساب می‌باشد و پس از وصول مصوبه هزینه ثبت‌نام آزمون‌های سال 1398، مبلغ مابه‌التفاوت هزینه ثبت‌نام در مراحل بعدی اخذ خواهد شد.


10- آیا برای ثبت‎نام آزمون دکتری 98 دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه مجزا در سایت سنجش است؟

– خیر، داوطلبان تنها با پرداخت یک هزینه ثبت‌نام، همزمان داوطلب دکتری دانشگاه‎های سراسری و آزاد محسوب شوند.


11- آیا می‎توان همزمان داوطلب آزمون دکتری و پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بود؟

– بله، داوطلبان آزمون دکتری 98 دانشگاه آزاد و سراسری به طور همزمان امکان ثبت‌ نام دکتری بدون آزمون را دارند.


12- کسانی که هنوز دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و معدل آنها نهایی نشده، باید چه معدلی را هنگام ثبت‎نام در سایت سازمان سنجش درج کنند؟

– داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ 98/6/31 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود را حداکثر تا تاریخ 97/6/31 در تقاضانامه درج نموده و نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج دفترچه ثبت‎نام کنکور دکتری 98 از سوی دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای خود اقدام نموده و آن را نزد خود نگهداری نمایند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه گردد.


13- آیا در مقطع دکتری تخصصی حقوق پرداخت می‌شود یا امکان اشتغال وجود دارد؟

– در حال حاضر هیچ گونه حقوقی از سوی وزارت علوم به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پرداخت نمی‌شود و تنها وام ویژه دانشجویان دکتری هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود. میزان وام ویژه دکتری در سال 97 ، حداکثر ماهی 700هزار تومان است. 


14- آیا فرصتی برای اصلاح معدل به دانشجویان کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور دکتری 98 داده خواهد شد؟

– آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا 97/11/30 و یا 98/6/31 از دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‎ای فارغ‌التحصیل می‌شوند، در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه، می‌توانند نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‎التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان 97/11/30) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده خود تا تاریخ 97/11/30 (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ 98/6/31) اقدام نمایند.


پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون مقطع دکتری ، منوط به کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارائه شده در این مقاله می باشد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب حدنصاب نمره در آزمون دکتری نشده اند.

داشتن حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).
دارا بودن حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی. متقاضیان دوره بدون آزمـون می بایست فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .متقاضیان براسـاس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد.
توجه داشته باشید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد می بایست با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.
تهیه و ارائه نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

علامندان به پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان ) در مقطع دکتری می بایست دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم :
1. شرط معدل : برای گروه های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است . حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی 17 ، علوم انسانی 18.5 و سایر گروه های آزمایشی 17.5 می باشد .
2. نمره پایان نامه : حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 18.5 باشد .
3. همنام بودن رشته فارغ التحصیلی : رشته ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد .
4. دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه : داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند ، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، باید فایل مقالات ، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند .
5. تعداد نیمسال های تحصیلی ارشد : متقاضیان باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند .
6. عدم وجود دروس معادل سازی شده : آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمیتوانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند .

شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران می باشد . این دانشگاه هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور ( مخصوص افرادی با سوابق تحصیلی ممتاز ) در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید . تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است . شهریه دکتری دانشگاه آزاد 98 شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد .

شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد . شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود . لازم به ذکر است که شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با شهریه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون دکتری ندارد و تنها تفاوت آن دو در شرکت در جلسه آزمون کتبی می باشد . در حال حاضر هیچ اطلاعیه مبنی بر میزان شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 منتشر نشده است

هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 98

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 920000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) اقدام نمایند.

تذکر 1: متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

تذکر 2: داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3: با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان دکتری بدون آزمون آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است، لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تذکر 4: داوطلبان پذیرش بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) در دوره دکتری تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنما «جدول شماره 2» را عیناً دارا باشند.

تذکر 5: فایل تصویر داوطلب میبایست با اسکن از عکس 3×4 یا 6×4 باشد که در سال جاری تهیه شده است، با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تذکر 6: داوطلب لازم است نسخه ای از ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که معدل کل دوره و نمره پایان نامه (یا نتیجه ارزیابی توصیفی) در آن قید شده و به تأیید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد را در قالب یک فایل با فرمت jpg آماده و در زمان ثبت نام مطابق دستورالعمل مندرج در سامانه بارگزاری نماید.

مراحل بعد از ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98

داوطلبان پس از انجام ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد می توانند چند روز مانده به برگزاری آزمون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه دکتری دانشگاه آزاد 98 با مراجعه سایت سازمان سنجش نمایند . طبق سال گذشته زمان برگزاری آزمون دکتری 98 احتمالا در نیمه اول اسفند ماه می باشد .

چند روز بعد از برگزاری کنکور دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری 98 بر بروی وب سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که شرکت کنندگان می توانند با توجه به پاسخنامه ، تعداد سوالاتی که به آن ها پاسخ صحیح داده اند را محاسبه کرده و از نرم افزار تخمین رتبه دکتری استفاده نموده و تراز تقریبی خود را محاسبه کنند .

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری که به صورت یکپارچه منتشر می شود ، مسیر دانشگاه آزاد و سازمان سنجش از یکدیگر جدا خواهد شد . داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، می توانند به صورت جداگانه در سایت های سنجش به نشانی sanjesh.org و دانشگاه آزاد به آدرس azmon.org فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند .

داوطلبانی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را کسب نموده اند ، به مصاحبه دانشگاه های سراسری و آزاد دعوت خواهند شد . مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری در زمان های مختلف برگزار شده و نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد و سراسری احتمالا همچون سال گذشته در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد .

اسم هر داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی فقط در یک دانشگاه اعلام می شود و پذیرفته شدگان نهایی می بایست در تاریخ هایی که توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، برای ثبت نام در محل دانشگاه حضور داشته باشند .


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه پاسخ به سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری آزاد 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی