قوانین نظام وظیفه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

نظام وظیفه وزارت بهداشت

جهت مشاوره در زمینه قوانین نظام وظیفه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله قصد دارد به موضوع مهم نظام وظیفه آقایان بپردازد. شما در این مقاله با وضعیت نظام وظیفه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98 آشنا می‌شوید.

نظام وظیفه

وضعیت نظام وظیفه در آزمون ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان مرد که در آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی ناپیوسته سال 1397 شرکت می‌کنند، لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام)، یکی از شرایط مشروحه زیر را ازلحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

  • دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.
  • دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص).
  • متولدین سال 1352 و قبل از آن به‌شرط اینکه تغییر سن نداده باشند.
  • مشمولان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی) دارای برگ آماده‌به‌خدمت بدون غیبت که زمان پذیرش و ثبت‌نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد.

تبصره :

افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می‌باشد، در صورت عدم تمدید موعد اعزام، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 97/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی (وفق تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی) فارغ‌التحصیل می‌شوند.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.
  • کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.
  • کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.
  • طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه.

نکته مهم در حوزه نظام وظیفه:

به شرطی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به‌موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه، معافیت تحصیل طلبه‌ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. این‌گونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت‌نامه حوزه علمیه مربوط را ارائه نمایند.

  • مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا …) در مدت اعتبار آن.
  • کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) فارغ‌التحصیل مدرک کارشناسی فاقد غیبت اولیه و به‌شرط داشتن سایر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی.

تبصره:

کارکنان وظیفه‌ای که خدمت آنان تا تاریخ 97/6/31 به اتمام می‌رسد مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند لیکن باید پس از قبولی و موقع ثبت‌نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند.

  • دانشجویان انصرافی دانشگاه‌ها درصورتی‌که در سنوات تحصیلی اولیه موضوع تبصره (1) ماده (33)، انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً از امتیاز یک‌بار انصراف استفاده نکرده باشند.

تذکر مهم در حوزه نظام وظیفه:

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نمی‌باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند.
  • فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی‌باشند.
  • سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال می‌باشد.
  • دانشجویان موردپذیرش در دانشگاه‌ها می‌بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس +10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند. در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آن‌ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

مطالب تکمیلی

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رو عکس زیر کلیک نمایید.

ارشد

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه قوانین نظام وظیفه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403