هوشبری یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

هوشبری یا پرستاری

جهت مشاوره در زمینه هوشبری یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هوشبری یا پرستاری ؟ رشته هوشبری در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد و چون پذیرش مقطع کاردانی خیلی محدود هست ما در اینجا فقط مقطع کارشناسی را بررسی می کنیم . اما رشته پرستاری تنها در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

هوشبری یا پرستاری

آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی بعد از پایان تحصیلات کارشناسی رشته پرستاری (به صورت کارشناسی به پزشکی ) وجود دارد؟

در مورد کارشناسی هوشبری به پزشکی چطور؟

هوشبری یا پرستاری ؟ برای علاقه مندان رشته پزشکی که به هر دلیلی موفق به قبولی و تحصیل در رشته پزشکی نشده اند و به جای آن در یکی از رشته های کارشناسی گروه پزشکی و علوم ریاضی و فنی تحصیل می کنند، امکان جالبی وجود دارد. این امکان، کارشناسی به پزشکی ( لیسانس به پزشکی ) نام دارد.

در این روش، علاقه مندان پزشکی می توانند پس از پایان تحصیلات کارشناسی و گذراندن طرح (اگر که رشته آنها طرح داشته باشد)، به شرط داشتن شرایط لازم و در صورت قبولی در آزمون کارشناسی به پزشکی، به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. در حال حاضر این طرح در یکی از بهترین دانشکده های پزشکی (علوم پزشکی تهران) اجرا می شود .

برای رشته پرستاری به پزشکی و رشته هوشبری به پزشکی هم این امکان وجود دارد و شما می توانید پس از تحصیلات دوره کارشناسی، شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی امتحان کنید.هوشبری یا پرستاری ؟

می خواهم در رشته پرستاری یا هوشبری استاد دانشگاه شوم

هوشبری یا پرستاری ؟ اگر دانش آموز ممتازی باشید یا حداقل جزو دانش آموزان موفق در کلاس باشید شاید تا حالا به شغل استاد دانشگاه فکر کرده باشید. خوبست بدانید که از هر دوی این رشته ها می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. بنابراین اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید امکان این کار از طریق هر دو رشته وجود دارد. البته ابتدا باید تا مقطع دکترای تخصصی در رشته پرستاری یا رشته های مرتبط ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید.

ظرفیت پذیرش پرستاری بیشتر است یا هوشبری؟

هوشبری یا پرستاری ؟ در سال ۹۵ حدود ۵ هزار نفر در دانشگاه های دولتی و پردیس ها در رشته پرستاری پذیرفته شده اند. از این تعداد تقریبا نیمی مرد و نیم دیگر زن بوده اند.

از بین دانشگاه های مختلف، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر بیشترین تعداد دانشجوی پرستاری را جذب کرده اند و دانشگاه های علوم پزشکی بم، پردیس خودگردان علوم پزشکی جندی شاپور و علوم پزشکی اصفهان با کمتر از ۲۰ نفر دارای کمترین آمار جذب دانشجو در این رشته بوده اند.

آیا پرستار فقط در بیمارستان کار می کند؟

چه محل کار دیگری برای پرستار وجود دارد؟

 هوشبری یا پرستاری ؟ پرستاران معمولا در محیط های درمانی و بیمارستانی کار می کنند. احتمالا تابحال کار پرستار را از نزدیک یا در تلویزیون دیده اید، اما شاید همه چیز به این سادگی نباشد. انجام وظایف پرستاری دارای نکات و ویژگی های خاصی است که ممکن است برای شما بسیار ناخوشایند و شاید هم جذاب و چالشی باشد.

هوشبری یا پرستاری ؟ تنوع محیط کار پرستاران زیاد است و علاوه بر محیط های درمانی، شما می توانید آنها را در مراکز امدادی (نظیر اورژانس و هلال احمر)، حمایتی( نظیر شیرخوارگاه ها، مراکز بهزیستی، مددکاری،سرای سالمندان) مراکز تادیبی و امنیتی ( نظیر زندانها و مراکز بازپروری معتادان)، مراکز آموزشی(مهد کودک ها) و… بیابید.

دانشجوی پرستاری باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد. مثلا او باید به یاری دید قوی بتواند کارهای ظریف و دقیق پرستاری را بخوبی انجام دهد و با شنوایی خوب صدای قلب را حتی اگر ضعیف باشد، بشنود. حتی داشتن قدی متناسب و عدم لکنت زبان یا لرزش دست در این رشته ضروری است . چون همین مشکلات به ظاهر کوچک، در کارایی یک پرستار و پیشرفت شغلی او و رضایت او از شغلش بسیار موثر است. یک پرستار باید طاقت شب‌بیداری، تغییر و افزایش شیفت‌ها، بدخلقی‌های همراهان بیمارها و احتمالا برخی پزشکان را داشته باشد.هوشبری یا پرستاری ؟

کارشناس هوشبری کجا کار می کند؟

 هوشبری یا پرستاری ؟ محل کار کارشناس بیهوشی در بیمارستان و کلینیک های جراحی و مراکز اورژانس می باشد. بیشتر تکنسین های بیهوشی در بیمارستان ها و برخی در مراکز عمل های سرپایی مشغول به کار هستند. کار آنها به صورت تمام وقت است و گاهی در شب ها و روزهای تعطیل به صورت شیفتی باید سرکار خود باشند.

محیط کار هوشبران در واقع همان اتاق عمل است که در آن کار می کنند زیرا هوشبران به عنوان دستیار متخصص بیهوشی در بخش هوشبری اتاق عمل مشغول کار هستند. ساعت کار مشخصی ندارند و در صورت لزوم در زمانی که لازم باشد باید در اتاق عمل حاضر شوند. محیط کار هوشبران باید ساکت باشد و آنها کار خود را در سکوت انجام دهند. هم چنین باید با پزشکان در ارتباط باشند.هوشبری یا پرستاری ؟

محیط کار کارشناس بیهوشی نسبت به رشته اتاق عمل که بر سر عمل حاضر میشوند ، محیط تمیز تری میباشد ولی در حین کار احتمال پاشیدن خون ، ترشحات و سایر موارد موجود در حین عمل میباشد که باید توجه داشت در صورت آلوده شدن میز کار ، دستگاه بیهوشی ، مانیتور ها یا هر قسمت دیگر سریعا نسبت به برطرف کردن آلودگی و ضد عفونی کردن محل عمل اقدام شود.هوشبری یا پرستاری ؟

کارشناس بیهوشی با نحوه استفاده از دستگاه های مختلف مرتبط با بیهوشی از جمله دستگاه اندازه گیری گاز خون و … آشنا بوده و در طول عمل علائم حیاتی بیمار از جمله ضربان قلب، نوار قلب، فشار خون و تنفس را مرتبا کنترل می کند.. او همچنین توانایی به هوش آوردن بیمار پس از عمل و انجام مراقبت های ویژه از بیماران بدحال را دارد. لازم به ذکر است که در هر مرکز درمانی این کارشناسان حتما باید زیرنظر متخصص بیهوشی فعالیت کنند.

هوشبری یا پرستاری ؟ معمولا در هر بیمارستان چندین اتاق عمل وجود دارد. هر اتاق عمل یک کارشناس هوشبری دارد اما متخصص بیهوشی کمتر از تعداد اتاقهاست. در واقع متخصصان بیهوشی به صورت گردشی در اتاقها حضور و فعالیت دارند. بنابراین مسوولیت شغلی هوشبران بالاست؛ چرا که در صورت بروز مشکل، باید قادر باشند تا زمان حضور متخصص بیهوشی اقداماتی را انجام دهند و بحران را کاهش دهند.

تفاوت کار پرستار با کارشناس هوشبری چیست؟

 هوشبری یا پرستاری ؟ کارشناسان بیهوشی علاوه بر آموختن روش های متعدد جهت بیهوش کردن و حذف درد در فرایند درمان، به علت مسئولیتی که دارند، از لحاظ اطلاعات دارویی و شناخت انواع بیماری ها واحد های بیشتری را سپری می کنند. رشته بیهوشی نسبت به پرستاری یکسری آموزش ها و دروس تخصصی دارند که باعث متمایز شدن این رشته از پرستاری می شود به نحوی که یک پرستار نمیتواند وظایف یک هوشبر را انجام دهد ولی عکس این قضیه تا حدی صادق است.

به طور کلی از آنجا که هوشبری تخصصی تر از پرستاری است، بازار کار محدود تری نیز نسبت به پرستاری دارد چرا که یک پرستار در صورت نیاز می تواند در تمامی بخش های یک بیمارستان فعالیت کند اما هوشبر خیر.

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

2.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هوشبری یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403