منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402 ، دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد و ضرایب هر کدام از دروس، و البته بازار کار این رشته اهدافی است که در این مقاله تخصصی توسط گروه مشاور گروپ دنبال می شود.

قطعا ارتقا سطح کیفی و هنری آثار هنری امروز و حفظ بهتر آثار تاریخی نیازمند پژوهش ها و بررسی و مطالعه در ریشه و تتاریخچه و مبدا و مناشا این هنر ها و تاریخ مربوط به آن است. رشته هنر های پژهشی در واقع به پژوهش و تحقیق درباره ی آثار هنری ملی و اسلامی و حکمت ها و نقاشی و … می پردازد.

درواقع فعالیت هنری تنها به آفرینش صرف محدود نمیشود. مطالعه در آثار هنری قرون مختلف خود مقدمه ی آفرینشی نوین است. دیگر رشته ی مجموعه هنرهای پژهشی و صنایع دستی همان طور که از نام آن پیداست صنایع دستی است. رشته ای که هیچ کس به وضوح نمی تواند بگوید که هنر است یا صنعت. هنری که گاه در بافت فرش، این میراث کهن ملی مان نمود پیدا می کند گاه در طراحی و ساخت سفال و ابزار و وسایل با ته مایه ی هنری. که در کنار نگاه هنرمندانه به دستان صنعت گرانه نیز نیازمند است.در صورت نیاز به دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. با ما همراه باشید.

در صورتی که درباره ی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مربوط به رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402 به سوال و یا ابهامی برخوردید می توانید از مشاوران خودتان در مشاور گروپ صحیح ترین و بروز ترین راهنمایی ها را دریافت نمایید. ما تا آخر مسیر همراه شماییم.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست دروس رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  2. فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان
  3. نقد هنری و ادبی
  4. اصول فلسفه و عرفان اسلامی
  5. شناخت مواد و مصالح
  6. هنرهای دستی و سیرتحول آن در ایران و جهان
  7. مباحث موزه

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد هنرهای پژوهشی و صنایع دستی

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد هنرهای پژوهشی و صنایع دستی را برای شما آورده ایم.

ضرایب کنکور کارشناسی ارشد هنرهای پژوهشی و صنایع دستی


منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

قطعا شناخت منابع مناسب که اطمینان داشته باشید با خواندن آن ها می توانید برای رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402 آماده شوید، یکی از اصلی ترین گام هایی است که برای آمادگی در کنکور باید بردارید. اینکه منابع جامع باشند و برای آمادگی در کنکور نیز اثر بخش، بسیار مهم است. ما  در این بخش سعی داریم منابع مناسب رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402 که پس از جستجوها به آن دست یافتیم را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عنوان دروس رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402 منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) عمومی: ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. ۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. ۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. ۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی: ۱- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته صنایع دستی English for the Students of Handicrafts، تالیف اکرم ناشر، انتشارات سمت. ۲- کتاب زبان تخصصی پژوهش هنر، تالیف سروش رزمی، انتشارات سیمیا.

فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان ۱- نقاشی ایران، روئین پاکباز ۲- تاریخ ادبیات جهان، حسین معماری ۳- درباره ادبیات و نقد ادبی، خسرو فرشیدورد، ۴- انواع ادبی، دکتر سیروس شمیسا ۵- تاریخ ادبیات ایران، صادق رضازاده ۶- انواع ادبی محمود عبادیان ۷- مکتب های ادبی، جلد ۱ و ۲ رضا سیدحسینی ۸- خط و زبان در گذر فرهنگ ایران، مصطفی فرزام ۹- هنر در گذر زمان، هلن گاردنر ۱۰- خلاصه تاریخ هنر، پرویز مرزبان ۱۱- تاریخ هنر، ارنست گامبریج ۱۲- دایره المعارف هنر، رویین پاکباز ۱۳- خوشنویسی در ایران، لیلی براتزاده ۱۴- سیر هنر در تاریخ هنرستان (۱ و ۲) ۱۵- آشنایی با بناهای تاریخی هنرستان ۱۶- آرایه های ادبی و تاریخ ادبیات جهان ۱۷- تاریخ تمدن، جلد اول، مشرق زمین گاهواره ی تمدن، ویل دورانت، ۱۸- نقاشی ایرانی، شیلا کنبی، ترجمه مهدی حسینی، نشر دانشگاه هنر ۱۹- مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبش های هنر قرن ۲۰، ادوارد لوسی اسمیت، ترجمه علیرضا سمیع آذر، نشر نظر ۲۰- هنر مدرنیسم، ساندرو بکولا، ترجمه هلیا دارابی، رویین پاکباز، فرهنگ معاصر ۲۱- در جستجوی زبان نو: تحلیلی از سیر تحول هنر نقاشی درعصر جدید، رویین پاکباز، نگاه ۲۲- دانشنامه اساطیر یونان و روم، مایک دیکسون، ترجمه رقیه بهزادی، نشرکتابخانه طهوری ۲۳- فرهنگ اساطیر شرق باستان، گوندولین لیک، ترجمه رقیه بهزادی، نشر کتابخانه طهوری ۲۴- سبک شناسی معماری ایرانی، محمد کریم پیرنیا، نشر سروش دانش
نقد هنری و ادبی ۱- حقیقت و زیبایی، بابک احمدی ۲- فن شعر ارسطو، ترجمه: زرین کوب ۳- نقد ادبی، سیروس شمیسا ۴- آشنایی  با آراء متفکران درباره هنر جلد ۵، ۴، ۳ و ۲ محمد مددپور ۵- پنجاه متفکر بزرگ معاصر، جان لچت ۶- سیر حکمت در اروپا، محمد علی فروغی ۷- آشنایی با نقد ادبی، زرین کوب ۸- تاریخ و مسائل زیباشناسی، جان هاسپرس ۹- مبانی نقد ادبی، ویلفرد گرین
اصول فلسفه و عرفان اسلامی ۱ -تاریخ فلسفه در ایران و جهان اسلام، دکتر علی اصغر حلبی ۲- فلسفه عرفان، دکتر سید یحیی یثربی ۳- عرفان نظری، دکتر سید یحیی یثربی ۴- حکمت هنر و زیبایی در اسلام، دکتر شهرام پازوکی ۵- سیری در فلسفه و عرفان اسلامی (شاهین محسنی،انتشارات آیندگان)
شناخت مواد و مصالح ۱- آشنایی با چوب و هنرهای مرتبط با آن، حسین یاوری ۲- شیشه ایرانی، شینجی فوکائی ۳- سفال و سرامیک سازی، حسین یاوری ۴- خواص مواد، مریم افسری ۵- گزیده خواص مواد، آرش امیریه ۶- خواص مواد، داریوش امیری کاشانه ۷- تاریخ هنر، فرهاد گشایش ۸- هفت هزار سال هنر سفال گری در ایران، محمدتقی احسانی
هنرهای دستی و سیر تحول آن در ایران و جهان ۱- خلاصه تاریخ هنر، پرویز مرزبان ۲- هنر در گذر زمان، هلن گاردنر ۳- خط و زبان در گذر فرهنگ ایران، مصطفی فرزام ۴- دایر ه المعارف هنر، رویین پاکباز ۵- نگرشی بر صنایع دستی در جهان، حسین یاوری ۶- نقاشی ایرانی، بازل گری ۷- فرش ایران، محمد جواد نصیری ۸- آشنایی با هنرهای سنتی، حسین یاوری ۹- سفال و سرامیک سازی، حسین یاوری ۱۰- شیشه گری دستی در ایران، حسین یاوری ۱۱- واژه نامه توصیفی خاتم سازی، نسرین طباطبائی ۱۲- آشنایی با چوب و هنرهای مرتبط با آن، حسین یاوری ۱۳- منبت کاری، حمید طوجی ۱۴- هفت هزار سال هنر فلزکاری در ایران، محمدتقی احسانی ۱۵- هنر خاتم سازی در ایران، دلشاد طهوری ۱۶- هندسه نقوش، مرجان کشاورزی ۱۷- نقاشی روی گچ، هادی سیف ۱۸- تاریخ نگارگری در ایران، شریف زاده ۱۹- آشنایی با مینیاتورهای ایران، آرتور پوپ ۲۰- خوشنویسی در ایران، لیلی برات زاده ۲۱- کتاب آرایی در تمدن اسلامی، هروی ۲۲- تاریخ هنر ایران در دوره اسلامی (نگارگر ی) زهرا رهنورد ۲۳- تاریخ هنر ایران در دوره اسلامی (کتاب آرایی) زهرا رهنورد ۲۴- آثار هنری ایران، یحیی ذکاء ۲۵- سیری در صنایع دستی ایران، جی گ ک ۲۶- صنایع دستی کهن ایران، هانس وولف ۲۷- صحافی و جلدهای اسلامی، هالدین ۲۸- مروری بر تاریخ نقاشی معاصر غرب، دکتر پریسا شادقزوینی ۲۹- مبانی هنرهای فلز کاری و نگارگری و سفالگری و معماری …. فایق توحیدی ۳۰- تمامی کتاب های دکتر یاوری ۳۱- فرهنگ و هنر ایران و جهان محمد افروغ ۳۲- تاریخ پارچه و نساجی در ایران، دکتر فرید طالب پور
مباحث موزه

۱- موزه داری (نوشین دخت نفیسی، ناشر: سازمان میراث فرهنگی کشور) ۲- مجله موزه ها ۳- کتاب مطالعات موزه ها، سید محمود میرعزیزی ۴- موزه، موزه داری و موزه ها، محمد زاهدی، بهار ه حاجیها …ناشر چهارباغ ۵- موزه و موزه داری در ایران، ندا رسولی، ناشر: سازمان اسناد ملی ایران) ۶- فرهنگ و واژگان موزه شناسی، مارال زارع، ناشر: آستان قدس رضوی ۷- موزه های جهان، رشید صدفیان

۸- Museum basic
۹- Running a museum
۱۰- Key concept of museology

دانشگاه های محل پذیرش رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی

قطعا در کنار اینکه رشته مورد علاقه تان بسیار پر اهیت است این فاکتور که در کدام دانشگاه این رشته مورد علاقه را بخوانید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه در کدام شهر درس بخوانید، اینکه دور از خانه و شهرتان به دانشگاه بروید و یا در شهر خودتان. شبانه باشد و یا روزانه و بسیاری از فاکتور هایی که در انتخاب دانشگاه می تواند برای شما پر اهمیت باشد. در این بخش دانشگاه هایی را که در رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی پذیرش دارند را در اختیار همراهان خود می گذاریم.

هنرهای پژوهشی

هنرهای پژوهشی

هنرهای پژوهشی

هنرهای پژوهشی

هنرهای پژوهشی

بازار کار رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی

صنایع دستی در این برهه از زمان طرفداران بیشتر یپیدا کرده. هستند کارآفرینان بسیار موفقی که از کارگاه های کوچک خود به کارهای خیلی بزرگ رسیده اند. هر کدام از این گرایش ها از بافت فرش و گلیم گرفته تا راحی و ساخت سفال و سرامیک و ظروف و  عروسک و ابزار و وسایل این چنینی همه و همه می توانند بازار کار کسی باشند که کارشناس ارشد رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی است.

البته تفاوت شما با کسی که به طور سنتی به این هنر ها می گردازد توانایی بالای علمی و مدیریتی شماست. قطعا شما می توانید با ترکیب علم و هنرتان در این حیطه بسیار بدرخشید. در حیطه ی هنر های پژهشی هم همانطور که از نام آن پیداست می توانید به پژوهش د رتاریخ هنر ملی و دینی و… بپردازید و علمتان را در اختیار علاقه مندان و هنرمندان بگذارید.

سوالات متداول رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

گرایش های رشته هنرهای رایانه ای چیست؟

طراحی شبیه ساز هوشمند، تولید بازی های رایانه ای ، هنرهای چندرسانه ای، آثار و مواد آلی و آثار و مواد معدنی

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد 1402 چه زمانی است؟

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1402 در روزهای8 تا 10 اسفند 1401 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

برای دریافت راهنمایی درباره رشته هنرهای تصویری و طراحی کنکور کارشناسی ارشد 1402 به کجا باید مراجعه نمایم؟

شما می توانید تمام روز های هفته حتی ایام تعطیل از طریق تماس با شماره های زیر با مشاوران خود در مرکز مشاورگروپ تماس حاصل بفرمایید تا پاسخ به روز سوالات خود را دریافت نمایید.

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی