هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر

مدرسه پرواز پسرانه مروارید آسمان کویر

جهت مشاوره در زمینه هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله از مشاورگروپ، به بررسی مدرسه پرواز پسرانه مروارید آسمان کویر می‌پردازد.

مدرسه پرواز، یک هنرستان هوانوردی کار و دانش است که غیردولتی بوده و سازمان هواپیمای کشوری متولی، و وزارت آموزش و پرورش متولی آن است. در این مقاله سعی داریم هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر را بررسی کرده و پاسخگوی سوالات شما درمورد آن باشیم.

هنرستان هوانوردی مشاور گروپهوانوردی

سیستم هوانوردی و قوانین آموزش هوایی غیرنظامی دنیا زیر پوشش دو سازمان است و هر کشوری با توجه به مسایل هوانوردی از قوانین یکی از این دو سازمان در سیستم خدمات پروازی و آموزشی خود پیروی می کند. ایکایو ICAO و کمیته فدرال هوانوردی FAA این دو سازمان هستند. اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران زیر پوشش ایکایو بوده و از قواتین این سازمان پیروی می‌کنند.

برای رشته خلبانی که پرطرفدارترین گرایش رشته هوانوردی است، دو نوع دوره خلبانی پرطرفدار در ایران وجود دارد که یکی مربوط به پروازهای شخصی و تفریحی بوده و دیگری، برای اشتغال در شرکت‌ها و خطوط هوایی است. این دو دوره عبارتند از:

  • دوره خلبانی هواپیماهای فوق سبک (ULL)
  • گواهینامه بازرگانی (PPL/CPL/IR)

هنرستان هوانوردی

هنرستان  هوانوردی، یک مدرسه پرواز است که به صورت غیردولتی اداره شده و جز مدارس کارودانش است. متولی این مدارس سازمان هواپیمایی کشوری بوده و مجری آن‌ها وزارت آموزش و پرورش است. این مدارس به آموزش مهارت‌های هوانوردی مثل خلبانی، مهمانداری، تعمیر و نگهداری هواپیما و … به صورت عمومی است و دانش‌آموزان اگرچه برای ورود به بازار کار راه سختی در پیش ندارند، اما برای ورود به مشاغل تخصصی هوانوردی، باید بعد از فارغ‌التحصیلی از هنرستان هوانوردی یا مدرسه پرواز، وارد دوره‌های دانشگاهی و یا دو.ره‌های کوتاه مدت آموزشی شوند و آموزش‌های تکمیلی را فرا بگیرند. زمانی که آموزش‌های آن‌ها به پایان رسید، می‌توانند با کسب مجوزهای لازم از آژانس هواپیمایی، به یکی از مشاغلی که در قسمت آینده شغلی مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر از این مقاله خواهیم خواند، وارد شوند.

در این مطلب قصد داریم هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر که توضیح آن را در بروشور زیر مشاهده می‌کنید، موردبررسی قرار دهیم.

بروشور هنرستان هوانوردی مراورید آسمان کویر

هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر

هنرستان هوانوردی مروارید اسمان کویر، یک مدرسه پرواز پسرانه در شهر قم است که به آموزش مهارت‌های عمومی هوانوردی به هنرجویان خود می‌پردازد. دانش‌آموزان این هنرستان پس از پایان دوره می‌توانند در رشته‌های خلبانی، مهندسی پرواز، مهندسی اویونیک E&E، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما A&P، مهندسی تکنولوژی هواپیما، خدمات فرودگاهی، مهمانداری و مراقبت پرواز تا سطح کارشناسی و بالاتر در دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسات آموزش عالی هوانوردی به صورت تخصصی، ادامه تحصیل دهند.

هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر در صفائیه قم قرار داشته و آدرس کامل آن در این مقاله، به اطلاع شما داوطلبان گرامی خواهد رسید. این مدرسه در 21 آبان 1392 تاسیس شده و به آموزش هنرجویان در دو حوزه مهمانداری و تعمیر و نگهداری هواپیما می‌پردازد.

هنرجوهای هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر در طول تحصیل با پروازهای سبک مثل گلایدر و کایت آشنا می‌شوند و طبق اعلام سایت هنرستان دانش پرواز شیراز، قادر خواهند بود پس از اینکه از هواپیمایی کشور مجوز دریافت کردند، شخصا آزانس هواپیمایی خود را تاسیس نمایند. در نهایت، مهارت‌های کسب‌شده مدارس هوانوردی هنرستان به شرح زیر است:

  • ایمنی زمینی فرودگاهی
  • مهمانداری هواپیما
  • اویونیک هواپیما
  • تعمیر و نگهداری هواپیما
  • خلبانی PPL

شهریه هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر

تعیین شهریه مدارس غیردولتی به عوامل زیادی بستگی دارد، میانگین درآمد مردم شهر، شهر محل قرارگیری مدرسه، میزان امکانات، تجهیزات و دوره‌های مدرسه، تصمیم مدیران مدراس و عوامل دیگری بر تعیین شهریه مدارس غیردولتی، تاثیرگذارند و هرسال در حدود 15 تا 20 درصد به مبلغ شهریه سال قبل، افزوده خواهد شد.

شهریه مدارس پرواز در تهران به طور میانگین در حدود 15 میلیون تومان بوده و در نهایت بعد از تاثیر عوامل بالا، میزان دقیق شهریه هر مدرسه پرواز، مشخص خواهد شد.

برای اطلاع از میزان دقیق شهریه مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر، با شماره 9099071613 تماس گرفته و از شهریه و نحوه ثبت نام هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر، آگاه شوید

 

آینده شغلی مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر

آینده شغلی مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر، بسیار گسترده بوده و فارغ‌التحصیلان آن از طرق مختلفی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

هنرجویان هنرستان هوانوردی مروارید کویر آسمان می‌توانند پس از پایان دوره، یکی از راه‌های زیر را ادامه دهند:

  • بدون کنکور وارد دانشگاه علمی کاربردی در یکی از رشته‌های خلبانی، مهندسی اویونیک، مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی تکنولوژی هواپیما، خدمات فرودگاهی، مهمانداری، دیسپچری فرودگاه و پهباد شوند.
  • بعد از شرکت در دوره‌های تکمیلی، وارد ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی شوند.
  • در کارگاه‌های فنی و بخش خصوصی شاغل شوند.
  • پس از گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش خدمات فرودگاهی و فروش بار و بلیط، در آژانس‌های هواپیمایی مشغول به کار شوند.
  • طبق اعلام سایت هنرستان هوانوردی دانش پرواز شیراز، هنرجویان بعد از فارغ التحصیلی پس از اخذ مجوز از هواپیمایی کشوری، می‌توانند شخصا آژانس هواپیمایی تاسیس کنند.

البته علاوه بر مسیرهای گفته‌شده برای آینده شغلی مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر، راه‌های دیگری هم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این هنرستان وجود دارد که عمومیت نداشته و تعداد آن‌ها محدود است.

شغلی هنرستان هوانوردی

دوره های خلبانی

دوره‌های خلبانی در ایران، معمولا به دو بخش تفریحی و تجاری تقسیم‌بندی می‌شوند که در این عنوان، مراحل دستیابی به گواهینامه هرکدام را توضیح خواهیم داد. هنرجویان مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر در صورتی که تمایل داشته باشند که در یکی از زمینه‌های دوره خلبانی شرکت کنند، می‌توانند از مشورت کارشناسان مشاورگروپ برای تعیین اینکه کدام دوره برای آن‌ها بهتر است، استفاده کنند.
دوره خلبانی هواپیماهای فوق سبک (ULL)
بعضی دوست دارند بعنوان یک خلبان شخصی و تفریحی شروع به یادگیری پرواز کنند که برای آنها، دوره ULL را پیشنهاد می‌کنیم.

دوره ای در حدود ۶۰ ساعت کلاس زمینی که شامل آیرودینامیک و اصول پرواز، هواشناسی، موتور، بدنه و … می‌باشد و حدودا دارای ۴۵ تا ۵۰ ساعت پرواز با یک هواپیمای کوچک دو نفره است. این گواهینامه در اروپا و امریکا رواج داشته و در ایران نیز، چند سالی است که امکان دسترسی به آن وجود دارد.

دوره خلبانی بازرگانی (PPL / CPL / IR)

نوع دیگر دوره‌های خلبانی، دوره خلبانی بازرگانی است که در سه مرحله برگزار شده و در پایان، موفق به کسب گواهینامه‌های زیر خواهید بود:

  • گواهینامه خلبانی هواپیمای شخصی PPL
  • گواهینامه خلبانی هواپیمای بازرگانی CPL
  • گواهینامه پرواز با آلات دقیق یا دستگاه IR

داشتن این گواهینامه‌ها برای اینکه بتوانید در شرکت‌ها و خطوط  هواپیمایی مشغول به کار شوید، لازم است. در این دوره، شما پس از ثبت نام در باشگاه‌های هوانوردی و یا مدارس خلبانی، به معاینات چک آپ پزشکی توسط پزشک متخصص هوایی و دریافت صلاحیت پزشکی جهت پرواز، زیر نظر پزشک مربوطه و مورد تاَیید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی خواهید شد.

  1. دوره خلبانی شخصی (PPL) در ایران و کشور فیلیپین شامل ۳۹۰ ساعت کلاس زمینی و حدود ۴۰ ساعت پرواز است. دانشجوی این دوره علاوه بر گذراندن دوره کلاس‌های زمینی، شروع به پرواز نیز خواهد کرد.
  2. پس از قبولی در آزمونی حساس و کسب گواهینامه PPL، دانشجو یک ماه فرصت دارد تا با همان ساعت پروازهایی که در دفترچه مخصوص به خود دانشجو (Log-Book) ثبت شده است، جهت صلاحیت پزشکی به سازمان مربوطه معرفی و تاییدیه صلاحیت‌های پزشکی بگیرد. در صورت اخذ تاییدیه پزشک مورد اعتماد سازمان هواپیمایی کشوری، او را به کلاس‌های زمینی CPL معرفی می‌کنند.
    این دوره دارای ۳۳۰ ساعت کلاس زمینی و ۱۱۰ ساعت پرواز است که بیشتر به آموزش ناوبرى و پرواز می‌پردازد. دانشجو در این دوره به فرودگاه‌هاى زیادى پرواز خواهد كرد و پس از قبولی و دریافت گواهینامه، وارد مرحله سوم خواهد شد.
  3. مرحله سوم، همان آموزش پرواز به وسیله آلات دقیق IR می‌باشد و پس از قبولی در آن، یک خلبان کامل شده و می‌توانید در شركت‌هاى هواپیمایى مشغول به كار شوید.

آدرس مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر

آدرس مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر، در ناحیه چهار قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه 15، پلاک 5، هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر بوده و سایر مسیرهای ارتباط با این هنرستان، به شرح زیر می‌باشند:

مسیرهای ارتباطی هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر
شماره تلفن هنرستان هوانوردی مروارید کویر آسمان کد پستی مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر شهر مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر آدرس هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر
32902520 یا 37746661 (پیش‌شماره: 025) 1452698703 شهر قم ناحیه چهار قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه 15، پلاک 5، هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر

اولیای گرامی و دانش‌آموزان متقاضی ثبت نام مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر ناحیه چهار قم، می‌توانند جهت مشاوره و انجام امور ثبت‌ نام به صورت حضوری با مراجعه به نشانی مدرسه پرواز پسرانه مروارید آسمان کویر، نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و یا با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر در کجا قرار دارد؟

آدرس هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر، در منطقه 4 قم است.

چگونه می‌توانم بعد از فارغ‌التحصیلی از هنرستان هوانوردی مروارید آسمان کویر، خلبان شوم؟

دوره‌های آموزش خلبانی برای فارغ‌التحصیلان مدرسه پرواز مروارید آسمان کویر در این مقاله توضیح داده شده است.

ثبت نام مدرسه پرواز قم چگونه است؟

برای ثبت نام در مدرسه هوانوردی مروارید آسمان کویر، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هنرستان پسرانه مروارید آسمان کویر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رحمانی

    سلام وقتتون به خیر آیا هنرستان هوانوردی در قم فعال است

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی