همه چیز در مورد کنکور هنر | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

همه چیز در مورد کنکور هنر

جهت مشاوره در زمینه همه چیز در مورد کنکور هنر | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی کنکور هنر 1402  : رشته‌های هنر و زبان تنها رشته‌هایی هستند که دانش‌آموزان همه‌ی گروه‌ها با هر مدرک سال چهارم یا پیش‌دانشگاهی اعم از ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند در کنکور آن‌ها شرکت کنند. در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید …

کارنامه قبولی های هنر 1400


برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »  همه ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان ریاضی و تجربی به خاطر علاقه‌ی خود به این رشته در این کنکور شرکت می‌کنند. خواه در کنار رشته‌ی اصلی خود و خواه به صورت تغییر رشته به این رشته.

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   برخلاف تصور عده‌ی زیادی از افراد، کسانی که شرکت در کنکور هنر را انتخاب می‌کنند، کار دشواری را پیش رو خواهند داشت که علاقه به هنر، این راه هر چند دشوار را برایشان تسهیل خواهد کرد.

در کنکور هنر دروس عمومی مانند رشته‌های تجربی و ریاضی است و دروس اختصاصی شامل 7 درس می‌باشد.

  1. درک عمومی هنر
  2. درک عمومی ریاضی و فیزیک
  3. ترسیم فنی
  4. خلاقیت تصویری و تجسمی
  5. خلاقیت نمایشی
  6. خلاقیت موسیقی
  7. خواص مواد

سر فصل ها

یک داوطلب کنکور هنر چه چیزهایی را برای موفقیت در کنکور باید بداند؟

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   کنکورهنر، یک کنکور تخصصی و بسیار بسیار جذاب و دلنشین است. کسانی که کنکور هنر می دهند عاشق و دلباخته ی این رشته هستند به همین خاطر، با دست پر و اطلاعات بالایی وارد این کنکور می شوند.دانستن اطلاعات زیر می تواند راهگشای دقیق تری برای علاقمندان کنکور هنر باشد.

ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان هنر در انتخاب رشته به چه صورت است؟

 براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 100 کنکورسراسری رشته هنر بین سال های 91 تا 95 می توان 5 رشته دانشگاهی زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور هنر معرفی نمود.
 بازیگری- ارتباط تصویری- طراحی صنعتی- سینما- عکاسی

ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان هنر در انتخاب شهر و دانشگاه به جز دانشگاه تهران چگونه است؟ 

براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 200  کنکورسراسری رشته هنر بین سال های 91 تا 95 می توان 4 دانشگاه زیر به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان این کنکورمعرفی نمود.
 دانشگاه  تهران- دانشگاه هنر تهران- دانشگاه الزهرای تهران (مخصوص خواهران)- دانشگاه هنر اصفهان

فرق دانشگاه تهران و دانشگاه هنر تهران چیست؟

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   دانشگاه تهران، همان دانشگاه معروف و پر سابقه است که دارای رشته های مختلف از جمله رشته های «ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، عکاسی، مجسمه سازی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و  نوازندگی موسیقی جهانی» می باشد. دانشگاه دیگری در شهر تهران به نام دانشگاه هنر وجود دارد که مدرک جداگانه ای می دهد و خودش دانشگاه مستقلی است و دارای رشته های هنری « ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری، سینما، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، عکاسی و فرش» می باشد. همچنین این دانشگاه، پردیسی در شهر کرج نیز دارد که در پردیس کرج نیز رشته های «آهنگسازی،  نوازندگی موسیقی ایرانی و  نوازندگی موسیقی جهانی » می باشد. هردو دانشگاه، از پرطرفدارترین دانشگاه های ایران هستند.

رشته های زیر مجموعه کنکور هنر چیست؟

جدول زیر، لیست تمام رشته های هنر را مشخص معرفی  کند.
 آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری، باستان شناسی، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، چاپ، سینما، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، فرش، کارگردانی تلویزیون، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، مرمت آثار تاریخی، مرمت بناهای تاریخی، موزه، موسیقی نظامی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی، هنر اسلامی، هنرهای صناعی، انیمیشن، باستان شناسی، حفاظت و مرمت آثار تاریخی، گرافیک، هنر سفالگری، هنرهای تجسمی

کدام رشته های هنر آزمون عملی دارند؟ آزمون عملی این رشته ها یعنی چه و یک داوطلب کنکور هنر چگونه باید در آزمون عملی رشته های هنری شرکت کند؟

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   طبق آخرین قانون سازمان سنجش رشته های «آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کاردانی هنرهای تجسمی، کتابت و نگارگری، مجسمه ساز ی ، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی» دارای آزمون عملی است.
اگر قصد دارید در یکی از رشته های نامبرده در دانشگاه ادامه تحصیل بدهید ابتدا در کنکور هنر ثبت نام می کنید، سپس در کنکور شرکت می کنید. برنامه ریزی کنکور هنر 1402   /
نکته مهم: شرکت کردن در کنکور هنر برای آنکه بتوانید وارد آزمون عملی این رشته ها بشوید لازم است. دقت کنید در دفترچه ثبت نام کنکور اطلاعیه ای برای آزمون عملی هنر منتشر می شود و تاریخ ثبت نام در آزمون عملی را مشخص می کند. یادتان باشد در تاریخ های ذکر شده در آن اطلاعیه ذکر شده است برای ثبت نام در آزمون عملی به سایت سنجش مراجعه کنید.برنامه ریزی کنکور هنر 1402  /
 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »  برخی از داوطبان، از آزمون عملی جا می مانند لذا به داوطلبان کنکور هنر توصیه می کنم علاوه بر اینکه دفترچه ثبت نام در کنکور را به دقت بخوانند همچنین به طور مرتب سایت سازمان سنجش را چک کنند زیرا اطلاعیه های مربوط به کنکور هنر بسیار مهم و ظریف است. برای ورود به «قسمت اطلاعیه های سایت سازمان سنجش» روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید. یادآور می شوم، طبق قانون اعلام شده از سوی سازمان سنجش، آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نمی‌باشد.

در آزمون عملی رشته های هنر چه سوالاتی می پرسند و آزمون چگونه برگزار می شود؟

در آزمون عملی رشته های تحصیلی نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی چه وسایلی را باید با خودمان ببریم؟
پرینت کارت آزمون طراحی، شناسنامه عکس دار یا کارت ملی، تخته شاسی به ابعاد A3 ، مدادهای (رنگی سیاه – طراحی و اتود) پررنگ و نرم، پاک کن و تراش، خط کش، گونیای کوچک، پرگار وگیره های کاغذی.
در آزمون عملی رشته های تحصیلی نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس و طراحی صنعتی چه وسایلی را نبریم؟
1.  به طراحی های مقدماتی و اتودهای اولیه داوطلبان توجه میشود، لذا الزامی است آنها را پاک نکنند. داوطلبان از الصاق کردن هرگونه کاغذ،کاغذپوستی و غیره به کار عملی خود و همچنین همراه داشتن هرگونه کاغذ و مقوا و استفاده از وسایلی نظیر ماژیک، لاکهای الکلی و تینری، روان نویس، راپید، رنگهای پودری و مایع، خودنویس، گراف، آبرنگ، رنگ گواش، مرکب و سایر وسایل مشابه خودداری فرمایند و استفاده از هرگونه وسایل اضافی به جز وسایل مورد نیاز ممنوع می باشد.
2. هیچ یک از داوطلبان اجازه ی آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر، نت بوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری و غیره (به جز موارد خواسته شده فوق) را ندارند.
3. استفاده از هرگونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون و در حین انجام پروژه، قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.
در آزمون عملی رشته های تحصیلی رشته تحصیلی کتابت و نگارگری چه وسایلی را باید با خودمان ببریم؟
پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل شناسنامه و یا کارت ملی، خودکار، مداد و پاککن نرم، تخته شاسی به ابعاد A3 ، مدادهای طراحی B2 ، B4 و B6

در آزمون عملی رشته های تحصیلی کتابت و نگارگری چه وسایلی را نبریم؟

 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »  از الصاق کردن هرگونه کاغذ، کاغذ پوستی و غیره به کار عملی خودداری نمایند. ضمناً با توجه به اینکه به طرحهای مقدماتی و اتودهای اولیه آنها توجه می شود، لازم است داوطلبان آنها را پاک نکنند. هیچ یک از داوطلبان اجازه ی آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه، پیجر، نت بوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری و غیره (به جز موارد خواسته شده فوق) را ندارند.
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   استفاده از هرگونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون، و همچنین در حین انجام پروژه،  قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد. هرگونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   در آزمون عملی رشته های تحصیلی رشته های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی چه وسایلی را باید با خودمان ببریم؟
1. پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل شناسنامه و یا کارت ملی، مداد مشکی و خودکار آبی معمولی برای همه رشته های ذکر شده بایستی همراه داوطلبان باشد.
2. داوطلبان آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی لازم است رزومه ی کامل مکتوب و نمونه فعالیتهای هنری را در جلسه آزمون همراه داشته باشند.
3. داوطلبان رشته مجسمه سازی ضروری است تخته شاسی بزرگ، کاغذ مناسب طراحی، مداد، پاک کن و تراش به همراه داشته باشند.
4. داوطلبان رشته عکاسی از عکسهای شاخص خود، چند نمونه پرینت در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.
5. در رشته موسیقی ایرانی مفاد آزمون در 2 بخش می باشد: بخش اول:- سرایش (خواندن ملودی درگام های ماژور، خواندن ملودی مینور یا مد ایرانی، وزن خوانی ترکیبی و ساده)-شنوایی (یک صدایی ملودی تنال، دوصدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)) بخش دوم:-اجرای یکی از سازهای موسیقی سنتی ایرانی (تار، سه تار، سنتور، نی، کمانچه، قانون، رباب، عود، قیچک)- اجرای یک ردیف (از ردیف های معتبر موسیقی ایرانی)- دو آواز به انتخاب داوطلب و اجرای سه گوشه به پرسش داوران – قطعه نوازی (اجرای دو قطعه تخصصی ساز به انتخاب داوطلب و اجرای یک قطعه به پرسش داوران) می باشد.
6.  در رشته موسیقی جهانی مفاد آزمون در 2 بخش می باشد: بخش اول:-سرایش (خواندن ملودی در گام های ماژور و مینور، وزن خوانی ترکیبی و ساده)- شنوایی (یک صدایی ملودی تنال، دوصدایی(تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)). بخش دوم:- اجرای یکی از سازهای موجود در ارکسترهای سمفونیک (به استثنای سازهای ضربی)- اجرای سه قطعه کامل از دوره های باروک، کلاسیک و رومانتیک- همراهی پیانو برای داوطلبان غیر از پیانو و گیتار الزامی است.- دشیفراژ (برای سازهای پیانو و گیتار اجرای یک قطعه ناشناخته الزامی است) می باشد.
7. در رشته آهنگسازی مفاد آزمون در 3 بخش می باشد. بخش اول: هارمونی به صورت کتبی شامل یک سوال باس شماره گذاری شده – سازشناسی ایرانی و جهانی به صورت کتبی 15 سوال ( 5 سوال سازشناسی ایرانی و 10 سوال سازشناسی جهانی)، بخش دوم: – سرایش (خواندن ملودی درگامهای ماژور و مینور، وزن خوانی ترکیبی و ساده) – شنوایی (یک صدایی ملودی تنال، دوصدایی (تشخیص فواصل ملودیک و هارمونیک)) بخش سوم:پیانو (دوره های باروک، کلاسیک و رمانتیک) می باشد.
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   در آزمون عملی رشته های تحصیلی رشته های تحصیلی ادبیات نمایشی، مجسمه سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی چه وسایلی را نبریم؟
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »  هیچ یک از داوطلبان اجازه ی آوردن وسایل اضافی اعم از کتاب، جزوه، تلفن همراه، پیجر، نت بوک و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری و غیره (به جز موارد خواسته شده فوق) را ندارند. استفاده از هرگونه کتاب طراحی، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه در جلسه آزمون، و همچنین در حین انجام پروژه،  قدم زدن، سرکشی بر روی کار دیگران، هر نوع پرسش و پاسخ و کمک به دیگران مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد. هرگونه کولاژ کردن، چسباندن و نصب کردن مصالح متفرقه بر روی پروژه عملی یا تشریحی ممنوع است.

کنکور هنر چند ساعت است و چقدر طول می کشد؟

 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   داوطلبان کنکور چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور، با مراجعه به سایت سنجش، کارت ورود به جلسه را می گیرند. روی این کارت، عکس، نام و نام خانوادگی خود و پدرتان و همچنین معدل وارد شده به سازمان سنجش و آدرس محلی که در آنجا آزمون کنکور می دهید را مشخص کرده اند. اگر اطلاعات شما غلط داشته باشد همان لحظه می توانید از طریق سایت سنجش آن مشکل را حل کنید و اگر این ایراد از آن طریق رفع نشد، در هر شهری، باجه هایی به اسم باجه های رفع نقص، مستقر می شود که آدرس این باجه ها در سایت سنجش اعلام می شود. برنامه ریزی کنکور هنر 1402/
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   با مراجعه به این باجه ها نیز می توانید ایرادات و اشتباهات کارت ورود به جلسه خود را در صورت لزوم برطرف کنید.  کنکور رشته هنر  از ساعت 3 عصر (ساعت 15) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت 14:30دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی240 دقیقه معادل 4 ساعت می باشد که تعداد کل سوالات در کنکور هنر برابر با 260 است.
در روز کنکور دو دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور هنر قرار می دهند. دفترچه اول که به دفترچه عمومی معروف است را در سمت چپ صندلی می چینند، این دفترچه در داخل پاکت پلاستیکی قرار دارد و عکس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، معدل دیپلم و تمام اطلاعاتی که به سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور داده اید بر روی دفترچه سوالات و برگه پاسخ نامه شما وجود دارد. 
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »  مدت زمان پاسخ دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سوالات آن دفترچه 100 سوال می باشد که 25 سوال از ادبیات و 25 سوال از عربی و 25 سوال از دین و زندگی و 25 سوال از زبان انگلیسی می باشد. بعد از گذشت این مدت زمان، دفترچه اول را از بین داوطلبان کنکور جمع آوری می کنند و سپس دفترچه های دوم را که در درون پاکت پلاستیکی و همراه با اطلاعات فردی شماست، در سمت چپ صندلی ها، می چینند. به دفترچه دوم،  دفترچه اختصاصی می گویند و شامل 160 سوال تخصصی بوه که از این تعداد 30 سوال از «درک عمومی هنر»، 30 سوال از «درک عمومی ریاضی و فیزیک»، 20 سوال از «ترسیم فنی»، 20 سوال از «خلاقیت تصویری و تجسمی»، 20 سوال از «خلاقیت نمایشی»، 20 سوال از «خلاقیت موسیقی»، 20 سوال از «خواص مواد» می باشد.برنامه ریزی کنکور هنر 1402 /  
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »    دقت کنید دفترچه های عمومی بعد از پایان وقتش جمع آوری می شود و اینطور نیست که بخواهید بعد از آن هم به سوالات عمومی پاسخ دهید پس از نظر زمان بندی بایستی طوری به تسلط روی مباحث و تست ها برسید که در همان 1 ساعت و 15 دقیقه ای که برای دفترچه عمومی وقت دارید بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید.

تیپ بندی داوطلبان کنکور هنر به چه صورتی می باشد؟ افرادی که در این کنکور شرکت می کنند چه انگیزه ای دارند؟ 

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   داوطلبان شرکت کننده در این کنکور را می توان به دو دسته تقسیم نمود؛ دسته اول شامل دانش آموزان و داوطلبان کنکوری می شود که کنکور اصلی آن ها یکی از کنکورهای ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی و یا زبان خارجی است و می خواهند در کنار کنکور اصلی خود در کنکور هنر نیز شرکت کنند و دسته دوم، شامل افرادی می شود که فقط  روی کنکو  هنرتمرکز کرده اند.

آیا این طرز تفکر درست است که همه علاوه بر کنکور اصلی خود در کنکور گروه هنر نیز شرکت کنند؟ 

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   پاسخ این سوال منفی است؛ زیرا اولا می بایست در رشته هنر تسلطی از نظر هنری مخصوصا برای رشته هایی که آزمون عملی دارند، داشته باشد تا بتواند در این رشته هم در کنکور و هم در دانشگاه موفق عمل نماید. افرادی که با دروس هنر برای کنکور آشنایی نداشته باشند و بخواهند در کنار کنکور اصلی خود مقداری هم درس های مربوط به هنر را بخوانند قطعا فشار کاری بالایی را تحمل می کنند و اگر اینطور برنامه ریزی کنند که درس های تخصصی هنر را نخوانند و فقط بر روی درس های عمومی تسلط داشته باشند آنگاه نمی توانند انتظار رتبه های خوب و تحصیل در دانشگاه های برتر را داشته باشند. نکته دوم که حائز اهمیت، در خصوص زمان کنکور گروه هنر است  که عصر روز پنج شنبه برگزار می شود.
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   صبح آن روز کنکور رشته های ریاضی فیزیک و علوم انسانی و همچنین روز بعدش دو کنکور علوم تجربی و زبان خارجی برگزار می شود. بنابراین دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی فیزیک اگر قصد شرکت در کنکور هنر را دارند می بایست شرایط جسمی خود را به گونه ای توسط برنامه ریزی شان عادت دهند که بتوانند در یک روز از پس دو آزمون برآمده و احساس خستگی نکنند. در ضمن دانش آموزان و داوطلبان رشته تجربی نیز به این نکته دقت کنند که اگر قرار باشد در کنکور هنر شرکت کنند، فرادی آن روز کنکور اصلی خودشان برگزار می شود و این خستگی یا فشار روحی نبایستی روی کنکور اصلی شان اثر بگذارد و این نکته لازم است حتما در برنامه ریزی و روش درس خواندن هایشان، تمرین و تکرار شود.برنامه ریزی کنکور هنر 1402  /

زیرگروه های گروه هنر شامل چه رشته هایی است؟ ضریب درس ها در هرکدام از این رشته ها به چه صورت است؟

برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   رشته های دانشگاهی هنر، با توجه به نوع و اهمیت درس های دانشگاهی، به 5 زیر گروه تقسیم می شوند که در این زیر گروه ها، اهمیت و ضریب درس های کنکور تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هر دانش آموز یا داوطلب کنکور بر اساس رشته دانشگاهی مورد علاقه خودش متوجه اهمیت و ضریب هر درس می شود.
زیرگروه 1 گروه هنر: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2، درس درک عمومی هنر  با ضریب 4، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک  با ضریب 1، درس ترسیم فنی  با ضریب 1 ، درس خلاقیت تصویری و تجسمی  با ضریب 4، درس خلاقیت نمایشی  با ضریب 1، درس خلاقیت موسیقی  با ضریب1 و درس خواص مواد  با ضریب 1 می باشد.برنامه ریزی کنکور هنر 1402/
 آموزش ارتباط تصویری، ارتباط تصویری، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی لباس، عکاسی، فرش، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی، کاردانی عکاسی خبری، کاردانی فرش دستباف، کاردانی گرافیک، کاردانی گرافیک رایانه، کاردانی هنر سفالگری، کاردانی هنرهای تجسمی ، کاردانی هنرهای سنتی

زیرگروه 2 گروه هنر: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2، درس درک عمومی هنر  با ضریب 3، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک  با ضریب 3، درس ترسیم فنی  با ضریب 2 ، درس خلاقیت تصویری و تجسمی  با ضریب 4، درس خلاقیت نمایشی  با ضریب 1، درس خلاقیت موسیقی  با ضریب1 و درس خواص مواد  با ضریب 1 می باشد.

 باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت بناهای تاریخی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، هنر اسلامی، کاردانی باستان شناسی، کاردانی طراحی صنعتی.

زیرگروه 3 گروه هنر: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2، درس درک عمومی هنر  با ضریب 3، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک  با ضریب 1، درس ترسیم فنی  با ضریب 2 ، درس خلاقیت تصویری و تجسمی  با ضریب 2، درس خلاقیت نمایشی  با ضریب 1، درس خلاقیت موسیقی  با ضریب1 و درس خواص مواد  با ضریب 1 می باشد.

مرمت آثار تاریخی، موزه، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی موزه

زیرگروه 4 گروه هنر: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2، درس درک عمومی هنر  با ضریب 3، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک  با ضریب 1، درس ترسیم فنی  با ضریب 1 ، درس خلاقیت تصویری و تجسمی  با ضریب 2، درس خلاقیت نمایشی  با ضریب 4، درس خلاقیت موسیقی  با ضریب1 و درس خواص مواد  با ضریب 1 می باشد.

 ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، کارگردانی تلویزیون، نمایش عروسکی. کاردانی انیمیشن، کاردانی هنرهای نمایشی.

زیرگروه 5 گروه هنر: برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2، درس درک عمومی هنر  با ضریب 3، درس درک عمومی ریاضی و فیزیک  با ضریب 1، درس ترسیم فنی  با ضریب 1 ، درس خلاقیت تصویری و تجسمی  با ضریب 1، درس خلاقیت نمایشی  با ضریب 1، درس خلاقیت موسیقی  با ضریب4 و درس خواص مواد  با ضریب 1 می باشد.

 آهنگسازی، موسیقی نظامی،  نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی.
درصدهای لازم برای قبولی در سه رشته پرطرفدار،بازیگری، سینما و طراحی صنعتی در دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر تهران، چقدر باید باشد؟
تعیین درصدها برای هر رشته به عوامل زیر بستگی دارد:
1. سوابق تحصیلی سال سوم و پیش دانشگاهی که تاثیر سوابق سال سوم برای افرادی است که دیپلم خود را در سال تحصیلی 84 و بعد از آن گرفته اند و تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال تحصیلی 90 و بعد از آن گرفته باشند می باشد.
2. سهمیه مناطق که شامل سه منطقه است. اگر منطقه شهر خود را نمی دانید می توانید روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید و در قسمت پرسش و پاسخ نام شهر خود را وارد کنید و از منطقه خود آگاه شوید.«پرسیدن سوال در خصوص منطقه تحصیلی»
3. شهر و نوع دانشگاهی را که به عنوان هدف انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی روی درصدهای شما برای قبولی در رشته مورد نظرتان دارد. 
4. درصدهای هر کنکور با درصدهای کنکور دیگر متفاوت است. سطح سختی و آسانی سوالات در کنکورهای سال های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد و این گونه نیست که هر سال درصدهای یکسان دیده شود گاه درصدهای یک درس پایین می رود و گاه بالا می رود برای همین است که نمی شود به طور دقیق در مورد درصدها صحبت کرد و لذا همه چیز فقط حدود را مشخص می کند.
با این حال، با در نظر گرفتن متوسط وضعیت داوطلبان جدول زیر درصدهایی به عنوان معیاری برای قبولی در سه رشته بازیگری، سینما و طراحی صنعتی در دانشگاه تهران را مشخص می نماید.
 منطقه تحصیلی دبیرستان درصد های لازم برای قبولی در رشته بازیگری  درصد های لازم برای قبولی در رشته ارتباط تصویری درصد های لازم برای قبولی در رشته طراحی صنعتی
منطقه 1  میانگین عمومی ها : 60 درصد
میانگین تخصصی ها : 45 درصد
میانگین عمومی ها : 55 درصد
میانگین تخصصی ها : 45 درصد
 
میانگین عمومی ها : 50 درصد
میانگین تخصصی ها : 55 درصد
 
منطقه 2   میانگین عمومی ها : 45 درصد
میانگین تخصصی ها : 45 درصد
میانگین عمومی ها : 60 درصد
میانگین تخصصی ها : 45 درصد
  
میانگین عمومی ها : 45 درصد
میانگین تخصصی ها : 50 درصد
 
منطقه 3  میانگین عمومی ها : 40 درصد
میانگین تخصصی ها : 45 درصد
 
میانگین عمومی ها : 40 درصد
میانگین تخصصی ها : 40 درصد
   
میانگین عمومی ها : 50 درصد
میانگین تخصصی ها : 40 درصد
 
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »    طبق جدول فوق، اگر یک داوطلب کنکور هنر به طور میانگین بتواند در درس های عمومی 55 و در درس های تخصصی 50 درصد بزند تقریبا می تواند هر رشته ای را در هر دانشگاهی قبول شود.
آیا نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی روی میزان تاثیر نمرات نهایی در کنکور هنر تاثیر دارد؟ با توجه به قانون سازمان سنجش، تاثیر نمرات نهایی سال سوم دبیرستان رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی به شرح زیر است. دقت کنید افرادی که دیپلم هنرستان دارند تاثیر نمرات سال سوم برای کنکور را ندارند. میزان تاثیر نمرات نهایی سال سوم دبیرستان در کنکور طبق آخرین قانون برابر با 25 درصد است.برنامه ریزی کنکور هنر 1402 /
 تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک در کنکور هنر  تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم تجربی در کنکور هنر  تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم انسانی در کنکور هنر   تاثیر نمرات نهایی سوم دبیرستان رشته علوم و معارف اسلامی در کنکور هنر 
 در زیر گروه 1 میزان تاثیر 7  در زیر گروه 1 میزان تاثیر 7  در زیر گروه 1 میزان تاثیر 5.5  در زیر گروه 1 میزان تاثیر 5.5
 در زیر گروه 2 میزان تاثیر 8.93  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 8.93  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 4.91  در زیر گروه 2 میزان تاثیر 4.91
 در زیر گروه 3 میزان تاثیر 7.95  در زیر گروه 3 میزان تاثیر 7.95  در زیر گروه 3 میزان تاثیر 6.25 در زیر گروه 3 میزان تاثیر 6.25
 در زیر گروه 4 میزان تاثیر 7  در زیر گروه 4 میزان تاثیر 7  در زیر گروه 4 میزان تاثیر 5.5  در زیر گروه 4 میزان تاثیر 5.5 
 در زیر گروه 5 میزان تاثیر 7.45  در زیر گروه 5 میزان تاثیر 7.45  در زیر گروه 5 میزان تاثیر 5.85  در زیر گروه 5 میزان تاثیر 5.85
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   همچنین مدرک پیش دانشگاهی رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی به شرح زیر در کنکور هنر اثر می گذارد.
 نوع مدرک پیش دانشگاهی  میزان تاثیر نمرات نهایی پیش دانشگاهی در زیر گروه های هنر 
  تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک در کنکور هنر  تاثیر در زیرگروه ا برابر با 2.27 و در زیر گروه 2 برابر 3.2 و در زیرهای دیگر برابر با 2.63 می باشد
 تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم تجربی در کنکور هنر  تاثیر در زیرگروه ا برابر با 2.27 و در زیر گروه 2 برابر 3.2 و در زیرهای دیگر برابر با 2.63 می باشد
 تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم انسانی در کنکور هنر  تاثیر در زیرگروه ا برابر با 2.14 و  در زیرهای دیگر برابر با 2.5 می باشد
 تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در کنکور هنر  تاثیر در زیرگروه ا برابر با 1.43 و  در زیرهای دیگر برابر با 1.67 می باشد
 تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی هنر در کنکور هنر  در تمام زیر گروه ها برابر با 5 است
 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   دقت شود نمرات نهایی پیش دانشگاهی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری که تاریخ گرفتن مدرک پیش دانشگاهی آن ها از سال 90 و بعد از آن باشد دارای تاثیر در کنکور می باشد.
میزان این تاثیر در حال حاضر برابر با 5 درصد است. همچنین افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند و قصد شرکت در کنکور هنر را دارند برای آنکه بتوانند در کنکور ثبت نام کنند دو راه دارند؛ اول آنکه در یکی از رشته های  ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی یا هنر مدرک پیش دانشگاهی خود را حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهند دریافت کنند یا آنکه به جای آن می بایست مدرک فوق دیپلم خود را حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهند کسب کنند در غیرت اینصورت حق ثبت نام در کنکور را ندارند.برنامه ریزی کنکور هنر 1402 /

چه درس هایی که در کنکور هنر می آید چیست؟

 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   درس هایی که در کنکور هنر می آیند شامل دو قسمت درس های عمومی و درس تخصصی می شود. برای درس های عمومی کتاب های زیر مورد سوال قرار می گیرد. این نکته را دقت کنید که کتاب های عمومی شما بایستی مطابق با کتاب های عمومی رشته تجربی یا ریاضی باشد زیرا سوالاتی که در کنکور عمومی می آید بر اساس اطلاعات موجود کتاب های عمومی رشته تجربی یا ریاضی است.برنامه ریزی کنکور هنر 1402 /
 سال اول دبیرستان سال دوم دبیرستان  سال سوم دبیرستان  سال پیش دانشگاهی
   ادبیات دوم سوال مستقیم دارد  ادبیات سوم سوال مستقیم دارد  ادبیات پیش سوال مستقیم دارد
 قواعد عربی پیش نیاز است   عربی دوم سوال مستقیم دارد  عربی سوم سوال مستقیم دارد  عربی پیش سوال مستقیم دارد
   دین و زندگی دوم سوال مستقیم دارد  دین و زندگی سوم سوال مستقیم دارد  دین و زندگی پیش سوال مستقیم دارد
 لغات زبان انگلیسی پیش نیاز است   زبان انگلیسی دوم سوال مستقیم دارد  زبان انگلیسی سوم سوال مستقیم دارد  زبان انگلیسی پیش سوال مستقیم دارد
برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   سازمان سنجش برای معرفی درس های رشته هنر چنین می نویسید: «بخشی از سؤال های تخصصی گروه آزمایشی هنر از کتاب های : کارگاه هنر 1، کارگاه هنر2، سیر هنر در تاریخ1، سیر هنر در تاریخ2، انسان فضا طراحی، آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران،  مبانی هنرهای تجسمی، طراحی1، طراحی2، آشنایی با بناهای تاریخی، خط درگرافیک، ترسیم فنی و نقشه کشی، کارگاه نقاشی، عکاسی1، طراحی اندام و لباس، کارگاه طراحی نقوش سنتی، حجم سازی1، آشنایی با صنایع دستی ایران می باشد.»برنامه ریزی کنکور هنر 1402 
 برنامه ریزی کنکور هنر 1402   »   اما همانطور که سازمان سنجش بیان می کند بخشی از سوال ها بر اساس متن این کتاب هاست و حتما سوالات خارج از کتاب نیز مطرح می شود. معمولا منابع معرفی شده کنکور هنر بسیار زیاد و متنوع است. اولا دقت کنید با همین کتاب های نام برده شده فوق می تواند به 35 تا 45 درصد سوالات تخصصی کنکور پاسخ داد اما اگر به فکر دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر تهران هستید و می خواهید خوش بدرخشید حتما لازم است که منابع بیشتری نیز مطالعه کنید اما متاسفانه کتاب های زیادی برای کنکور هنر معرفی می شود به طوری که برای داوطلبان علاقمند، ایجاد سردرگمی و خستگی فکری کرده است. به همین منظور فهرست کتاب های غیر درسی که برای کسب درصد بالاتر به آن نیاز دارید را به شما معرفی می کنیم و دلیل اهمیت کتاب های زیر این است که مطالب را به خوبی پوشش داده اند، منبع نوشته شدن کتاب های درسی هنرستان هستند و سوالات کنکور زیادی از آن ها مطرح شده است.برنامه ریزی کنکور هنر 1402  /
1. کتاب هنر در گذر زمان از هلن گاردنر از انتشارات نگاه2. کتاب رسم فنی عمومی از احمد متقی‌ پور از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی 3. کتاب رسم فنی، نقشه های تمرینی از حسین جمالی  از انتشارات سیمای دانش  4. کتاب مبانی طراحی از استیون پن تاک به ترجمه محمد تقی فرامرزی از انتشارات لاهیتا 5. کتاب شیوه طراحی 1و 2 از محسن وزیری مقدم  از انتشارات سروش 6. کتاب مبادی سواد بصری از داندیس به ترجمه مسعود سپهر از انتشارات سروش 7. کتاب درک فیلم از الن کیسبی‌یر به ترجمه‌ی بهمن طاهری  از انتشارات نشر چشمه 8. کتاب شناخت سینما از لوئیس جانتی به ترجمه ایرج کریمی از انتشارات نشر شیدا 9. کتاب مکتب‌های ادبی 1و2 از رضا سیدحسینی از انتشارات نگاه 10. کتاب هنر سینما از دیوید بوردول ترجمه فتاح محمدی از انتشارات نشر مرکز 11. کتاب تئوری موسیقی از مصطفی کمال‌پورتراب از انتشارات نشر چشمه 12. کتاب سازشناسی از پرویز منصوری از انتشارات زوار 13. کتاب خلاقیت موسیقی کیوان جعفری و رضا کبیری نژاد از راه اندیشه 14. کتاب خلاقیت موسیقی افسانه نسل شریف از انتشارات راه اندیشه 15. کتاب مصالح ساختمان از احمد حامی انتشارات دانشگاه تهران 16. نقاشی ایران از دیرباز تا امروز از روئین پاکباز از انتشارات نارستان 17. هنر ایران از دبلیو فریه به ترجمه پرویز مرزبان از انتشارات فرزان روز

4.3/5 - (23 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه همه چیز در مورد کنکور هنر | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. T

    سلام خسته نباشید من سال آخر رشته تجربی هستم
    چجور باید کنکور هنر بدم چون شرط معدل هست و هیچ آزمونی ندادم…

    پاسخ
  2. رنگین کمان

    سلام
    عاقا توروخدا یکی کمک کنه من سال دوازدهم تجربی ام
    دوس دارم کنکور هنر بدم ولی نمی دونم کتاب کمک آموزشی جامع چی بخرم بخونم
    فرش دوس دارم بخونم یا نقاشی فرق نداره قبول بشم فقط 🥺
    تو رو خدا یکی کمک کنه

    پاسخ
  3. بهار

    سلام‌ من رشته فتوگرافیک هستم برای رفتن به دانشگاه فرهنگیان برای ارتباط تصویری باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنید ؟

    پاسخ
  4. آسا

    سلام خسته نباشید .. من هنرجوی یازدهم طراحی دوخت فنی حرفه ای هستم .‌ بخاطر یه سری از مشکلات شخصی امسال نتونستم درس بخونن به احتنال زیاد شهریوری میشم شاید تجدید .. معدل سال قبلم ۱۸ و نیم شد، اینکه یه سال تجدید شم یا شهریوری بشم توی کنکور هنر تاثیر زیادی داره؟
    هدفم دانشگاه دولتی تهران رشته طراحی دوخته

    پاسخ
  5. Mr3011

    سلام من دانش آموز رشته تولید محتوا هستیم بعد تموم کردن دوره دوم‌ متوسطه و گرفتن دیپلم میتونم واسه کنکور هنر امتحان بدم؟

    پاسخ
  6. آلیس

    سلام خسته نباشید.
    رشته ی من انسانی هست بعد دادن کنکور انسانی میتونم سال بعدش در کنکور رشته هنر شرکت کنم؟

    پاسخ
  7. ب

    سلام یه سوال داشتم…
    برای داوطلبای کنکور هنر که فرهنگیان رو میخان،دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی نداره؟و منظور از آموزش ارتباط تصویری کدوم مقطعه؟

    پاسخ
  8. Sh

    سلام خسته نباشید من فوق دیپلم گرافیک از داشنگاه فنی و حرفهای الزهرا شیراز دارم میخواستم بدونم میتونم کنکور کاردانی رشته نقاشی شرکت کنم

    پاسخ
  9. Marzieh

    سلام من سال دوم رشته نرم افزار فنی حرفه ای هستم میتونم تو کنکور هنر شرکت کنم

    پاسخ
  10. مبینا

    سلام خسته نباشید
    از رشته گرافیک میتونم کنکور هنر بدم؟

    پاسخ
    1. user2

      برای ثبت نام در کنکور سراسری هنر، باید دیپلم رشته های نظری داشته باشید.

      پاسخ
  11. Mahruz

    سلام من دانش آموز سال سوم تجربیم ولی تصمیم گرفتم کنکور هنر بدم و میشه گفت حدود پنج ماه وقت دارم بخونم…
    من نمیتونم همه دروس تخصصی هنرو بخونم پس نمیتونم همشونو بزنم ولی میخوام ارتباط تصویری بخونم، دانشگاه تبریز.. ولی مطالبتونو که خوندم یجورایی موج منفی بهم وارد شد:(
    نوشتین منطقه ۳همه دروسو حداقل باید۴٠درصد بزنه برای ارتباط تصویری خب ولی من همشونو نمیونم بزنم، الان چیکار باید بکنم؟ بیشتر واسه عمومیا وقت بزارم یا تخصصیا؟

    پاسخ
  12. اتاناز

    سلام من رشته معماری داخلی فنی حرفه ای هستممتونم کنکور سراسری هنر بدم؟

    پاسخ
  13. Mobin

    سلام خسته نباشید … من دانش اموز تجربی بودم و امسال هم کنکور تجربی دادم اما موفق نشدم …چون علاقه نداشتم راستش من ب هنر علاقه مندم اما هنوز نمیدونم چ رشته ای دقیقا… دلم میخواد کنکور هنر بدم اما خیلی دودلم چونکه من هیچی از هنر نخوندم و دبیرستان رفتم و رشتم تجربی بوده واقعا نمیدونم میتونم وارد این رشته بشم بدون هیج تجربه ای و بدون اینکه هنرستان درس بخونم؟!…. میترسم وارد هنر بشم ولی نتونم از پسش بر بیام .. خواهشا بهم کمک کنید من واقعا بدجور تو دوراهی گیر کردم …از طرفی علاقم ب هنر ک هچی دربارش نمیدونم …. از طرفیم رشته ای ک بهش علاقه ندارم اما درسشو خوندم و تجربه بیشتری توش دارم

    پاسخ
  14. شهاب

    سلام مدت زمان کنکور عملی رشته نقاشی روز جمعه چند ساعته ؟؟

    پاسخ
  15. علی

    سلام
    میشه در مورد آزمون عملی هنر توضیح بدید.
    اجباریه یا اختیاری؟
    برای همه رشته هاش یکسانه؟
    آزمون بازیگری،عکاسی،آهنگسازی چیه؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  16. Aram

    سلام
    دانشگاه تهران رشته گریم برای کاردانی نداره؟

    پاسخ
  17. Hamid

    سلام من دانش اموز سال دهم رشته مکانیک فنی حرفه ای هستم . میخواستم ببینم من ک نظام جدید حساب میشم برا دو سال دیگه که کنکور دارم میتونم کنکور هنر شرکت کنم ؟

    پاسخ
    1. علی شوشتری

      آره عزیزم میتونی

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی