همه چیز در مورد کنکور زبان | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

همه چیز در مورد کنکور زبان | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

جهت مشاوره در زمینه همه چیز در مورد کنکور زبان | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه ریزی کنکور زبان : شاخه های مختلف رشته زبان در ایران در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا می باشند و این رشته ها شامل زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، تربیت دبیر زبان انگلیسی و همچنین زبان های فرانسوی، روسی، آلمانی، ترکی و … می باشند.

همه چیز در مورد کنکور زبان | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

برنامه ریزی کنکور زبان  »  کنکور زبان تحت عنوان کنکور منحصرا زبان برگزار می شود، این رشته یک رشته شناور است و داوطلبان علاوه بر ثبت نام در کنکور زبان می توانند در یک رشته اصلی (تجربی، ریاضی، انسانی و یا رشته شناور هنر) نیز شرکت کنند. برنامه ریزی کنکور زبان  »  ثبت نام کنکور زبان همزمان با ثبت نام کنکور سراسری برای رشته های اصلی صورت می گیرد. برخی از داوطلبان کنکور صرفا در این کنکور ثبت نام می کنند تا شانس خود را امتحان کنند و انرژی خود را در جهت آمادگی برای آزمون سراسری در رشته های اصلی میگذارند.

برنامه ریزی کنکور زبان  »   اما برخی دیگر از داوطلبان به دلیل علاقه به ادامه تحصیل در این رشته از ابتدا خود را برای قبولی در آزمون زبان آماده می کنند که این داوطلبان بایستی برای گرفتن نتیجه بهتر در برنامه ریزی روزانه خود زمان بیشتری را صرف خواندن زبان تخصصی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند نمایند تا نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرند.برنامه ریزی کنکور زبان /

سر فصل ها

دانش آموز یا داوطلب کنکوری که قصد دارد در کنکور گروه زبان های خارجی شرکت کند چه نکاتی را باید بداند؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »  کنکور گروه زبان های خارجی را با عنوان های  کنکور منحصرا زبان و یا کنکور زبان نیز معرفی می کنند و همه این اصطلاحات یک معنی را می دهد. سازمان سنجش به این کنکور، کنکور گروه زبان های خارجی می گوید و ما نیز در طول این متن، با همین نام از این کنکور یاد می کنیم.برنامه ریزی کنکور زبان  /

ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان کنکور گروه زبان های خارجی در انتخاب رشته به چه صورت است؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »  براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 1000  کنکورسراسری گروه زبان بین سال های 91 تا 95 می توان 4 رشته دانشگاهی زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان این کنکور معرفی نمود.برنامه ریزی کنکور زبان .
 زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی،رشته های دانشگاه فرهنگیان

ترتیب علاقه دانش آموزان و داوطلبان گروه زبان های خارجی در انتخاب شهر و دانشگاه چگونه است؟

 براساس انتخاب رشته رتبه های 1 تا 1000  کنکورسراسری رشته زبان بین سال های 91 تا 95 می توان 3 شهر زیر را به عنوان پرطرفدارترین شهرهای تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان این کنکورمعرفی نمود.
 تهران، مشهد، اصفهان
مسلم است که بر اساس جدول فوق، می توان گفت رتبه های برتر کنکور گروه زبان های خارجی به دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اصفهان و فردوسی مشهد بیشترین توجه و علاقه را نشان می دهند.

برای کسی که مدرک زبان بگیرد چه آینده شغلی وجود دارد و در کجاها می تواند کار کند؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »  اگر فردی مدرک زبان انگلیسی داشته باشد برای استخدام در بانک، شرکت های بازرگانی، وزارت امور خارجه، دارالترجمه ها، چاپخانه های بزرگ و معروف، استاد دانشگاه، دبیری مدرسه و آموزشگاه های تدریس زبان می تواند اقدام کند همچنین او با ترجمه کتاب و چاپ و یا تاسیس آموزشگاه یا کسب نمایندگی یک آموزشگاه معروف در شهر خودش نیز می تواند شغل برای خویش ایجاد کند. برای کسی که مدرک زبان های دیگر به جز انگلیسی را بگیرد می تواند در وزارت امور خارجه، دارالترجمه، چاپخانه های معروف، تدریس در دانشگاه و آموزشگاه های زبان و یا  ترجمه و چاپ کتاب یا تاسیس آموزشگاه و نمایندگی آموزشگاه در شهر محل زندگی اش می تواند صاحب شغل مناسب شود.برنامه ریزی کنکور زبان  /
مشاور گروپ

کنکور زبان خارجی چند ساعت است و چقدر طول می کشد؟ 

برنامه ریزی کنکور زبان  »  داوطلبان کنکور چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور، با مراجعه به سایت سنجش، کارت ورود به جلسه را می گیرند. روی این کارت، عکس، نام و نام خانوادگی خود و پدرتان و همچنین معدل وارد شده به سازمان سنجش و آدرس محلی که در آنجا آزمون کنکور می دهید را مشخص کرده اند.
 برنامه ریزی کنکور زبان  »  اگر اطلاعات شما غلط داشته باشد همان لحظه می توانید از طریق سایت سنجش آن مشکل را حل کنید و اگر این ایراد از آن طریق رفع نشد، در هر شهری، باجه هایی به اسم باجه های رفع نقص، مستقر می شود که آدرس این باجه ها در سایت سنجش اعلام می شود.
با مراجعه به این باجه ها نیز می توانید ایرادات و اشتباهات کارت ورود به جلسه خود را در صورت لزوم برطرف کنید.  کنکور رشته زبان خارجی از ساعت 3 عصر (ساعت 15) شروع می شود و درب های  محل های برگزاری آزمون از ساعت 14:30دقیقه بسته می شود. زمان کل پاسخ گویی180دقیقه معادل 3 ساعت و می باشد. برنامه ریزی کنکور زبان /
برنامه ریزی کنکور زبان  »  که تعداد کل سوالات در کنکور زبان برابر با 170 است. در روز کنکور دو دفترچه در اختیار داوطلبان کنکور زبان قرار می دهند. دفترچه اول که به دفترچه عمومی معروف است را در سمت چپ صندلی می چینند، این دفترچه در داخل پاکت پلاستیکی قرار دارد و عکس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، معدل دیپلم و تمام اطلاعاتی که به سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور داده اید بر روی دفترچه سوالات و برگه پاسخ نامه شما وجود دارد. 
برنامه ریزی کنکور زبان  »  مدت زمان پاسخ دادن به دفترچه عمومی 75 دقیقه و تعداد سوالات آن دفترچه 100 سوال می باشد که 25 سوال از ادبیات و 25 سوال از عربی و 25 سوال از دین و زندگی و 25 سوال از زبان انگلیسی می باشد. داوطلبان رشته زبان خارجی 75 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند و بعد از گذشت این مدت زمان، دفترچه اول را از بین داوطلبان کنکور جمع آوری می کنند و سپس دفترچه های دوم را که در درون پاکت پلاستیکی و همراه با اطلاعات فردی شماست، در سمت چپ صندلی ها، می چینند. به دفترچه دوم،  دفترچه اختصاصی می گویند و شامل 70 سوال تخصصی به زبان انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی می باشد.
برنامه ریزی کنکور زبان  »    اینکه زبان این دفترچه چیست و چطور تعیین می شود بستگی به زیرگروه های زبان های خارجی دارد که در ادامه توضیح می دهیم. فرصت پاسخ دهی به دفترچه تخصصی 105 دقیقه می باشد.
برنامه ریزی کنکور زبان  »  دقت کنید دفترچه های عمومی بعد از پایان وقتش جمع آوری می شود و اینطور نیست که بخواهید بعد از آن هم به سوالات عمومی پاسخ دهید پس از نظر زمان بندی بایستی طوری به تسلط روی مباحث و تست ها برسید که در همان 1 ساعت و 15 دقیقه ای که برای دفترچه عمومی وقت دارید بتوانید به تمام سوالات پاسخ دهید.برنامه ریزی کنکور زبان /
مشاور گروپ

تیپ بندی داوطلبان کنکور گروه زبان های خارجی به چه صورتی می باشد؟ افرادی که در این کنکور شرکت می کنند چه انگیزه ای دارند؟ 

برنامه ریزی کنکور زبان  »   داوطلبان شرکت کننده در این کنکور را می توان به دو دسته تقسیم نمود؛ دسته اول شامل دانش آموزان و داوطلبان کنکوری می شود که کنکور اصلی آن ها یکی از کنکورهای ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی و یا هنر است و می خواهند در کنار کنکور اصلی خود در کنکور گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند و دسته دوم، شامل افرادی می شود که فقط و فقط روی کنکور زبان انگلیسی تمرکز کرده اند و هدفشان ورود به یکی از رشته های زبان در دانشگاه می باشد.برنامه ریزی کنکور زبان/

آیا این طرز تفکر درست است که همه علاوه بر کنکور اصلی خود در کنکور گروه زبان های خارجی نیز شرکت کنند؟ 

برنامه ریزی کنکور زبان  »     پاسخ این سوال منفی است؛زیرا اگر کسی می خواهد کنکور زبان انگلیسی را به عنوان کنکور دوم شرکت کند لازم است به این موارد توجه کند. نکته اول: می بایست روی زبان انگلیسی تسلط داشته باشد به طوری که مطمین باشد درصد خوبی را در سوالات تخصصی زبان انگلیسی خواهد زد، اینطور نباشد که بخواهد در کنار درس های کنکور اصلی خودش به فکر یادگرفتن زبان برای کنکور گروه زبان های خارجی  نیز باشد زیرا اگر بخواهد با دید هر دو کنکور را شرکت کند قطعا فشار زیادی را تحمل می کند و ممکن است روی نتیجه کنکور اصلی خودش نیز اثر منفی بگذارد و در نهایت پشیمان شود که در دو کنکور ثبت نام کرده است.
برنامه ریزی کنکور زبان  »   بنابراین آن دانش آموزان و داوطلبانی که می خواهند در کنار کنکور اصلی خودشان در کنکور گروه زبان های خارجی  نیز شرکت کنند لازم است حتما در درس زبان انگلیسی قوی باشند و دیگر نیازی به وقت گذاشتن چند ساعته در طول روز نداشته باشند و بیشتر تمرکزشان روی کنکور اصلی خودشان باشد. نکته دوم که حائز اهمیت است در خصوص زمان برگزاری کنکورگروه زبان های خارجی  می باشد که عصر روز جمعه می باشد.
  برنامه ریزی کنکور زبان  »  صبح آن روز کنکور تجربی و روز قبلش سه کنکور ریاضی فیزیک، علوم انسانی و هنر برگزار شده است. برای افرادی که کنکور اصلی آن ها ریاضی فیزیک، علوم انسانی و هنر می باشد، شرکت درگروه زبان های خارجی  سخت نیست زیرا یک روز با این آزمون فاصله دارند و خستگی شرکت در آزمون گروه زبان را ندارند اما برای آن دسته از افرادی که کنکور اصلی آن ها رشته تجربی است بایستی این نکته را هم در نظر بگیرند که عصر همان روزی که کنکور تجربی را می دهند بایستی در کنکور گروه زبان های خارجی  شرکت کنند لذا در صورت تمایل به شرکت در این کنکور حتما از نظر برنامه ریزی تحصیلی، تمریناتی برای اجرای دو آزمون در صبح و بعداز ظهر در طول روزهای قبل از کنکور داشته باشند تا به این شرایط عادت کنند. برنامه ریزی کنکور زبان /

زیرگروه های گروه زبان های خارجی شامل چه رشته هایی است؟ ضریب درس ها در هرکدام از این رشته ها به چه صورت است؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »  رشته های دانشگاهی گروه زبان های خارجی را با توجه به نوع درس های دانشگاهی این رشته ها در 4 زیر گروه تقسیم بندی نموده اند که در این زیر گروه ها، اهمیت و ضریب درس های کنکور تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هر دانش آموز یا داوطلب کنکور بر اساس رشته دانشگاهی مورد علاقه خودش متوجه اهمیت و ضریب هر درس می شود. این 4 زیر گروه به شرح جدول های زیر می باشد:
زیرگروه 1 گروه زبان های خارجی:
برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی عمومی با ضریب 2 و درس زبان تخصصی انگلیسی با ضریب 4 می باشد.
آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، كاردانی آموزش زبان انگلیسی، كاردانی مترجمی زبان انگلیسی
توضیح: دانش آموزان یا داوطلبانی که می خواهند در یکی از رشته های جدول فوق در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، دقت کنند که در درس زبان خارجی عمومی که در دفترچه عمومی مثل همه کنکورهای دیگر وجود دارد می توانند نوع سوالات را به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی یا ایتالیایی انتخاب کنند اما درس زبان تخصصی آن ها فقط و فقط به زبان انگلیسی مطرح می شود.
زیرگروه 2 گروه زبان های خارجی:
 برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان آلمانی با ضریب 2 و درس زبان تخصصی آلمانی با ضریب 4 می باشد.
 زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی.
توضیح: دانش آموزان یا داوطلبانی که می خواهند در یکی از رشته های جدول فوق در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، دقت کنند که تمام سوالات زبان خارجی چه در دفترچه عمومی و چه در دفترچه تخصصی به زبان آلمانی است.
مشاور گروپ
زیرگروه 3 گروه زبان های خارجی: 
برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی فرانسه با ضریب 2 و درس زبان تخصصی فرانسه با ضریب 4 می باشد.
 زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه.
توضیح: دانش آموزان یا داوطلبانی که می خواهند در یکی از رشته های جدول فوق در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، دقت کنند که تمام سوالات زبان خارجی چه در دفترچه عمومی و چه در دفترچه تخصصی به زبان فرانسه است.

زیرگروه 4 گروه زبان های خارجی:

 برای تمام رشته های جدول زیر، درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، درس زبان عربی با ضریب 2، درس دین و زندگی با ضریب 3، درس زبان خارجی فرانسه با ضریب 2 می باشد
زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات تركی استانبولی، زبان و ادبیات ژاپنی. 
توضیح: 
دانش آموزان یا داوطلبانی که می خواهند در یکی از رشته های جدول فوق در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند، دقت کنند که در درس زبان خارجی عمومی که در دفترچه عمومی مثل همه کنکورهای دیگر وجود دارد می توانند نوع سوالات را به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی یا ایتالیایی انتخاب کنند و برای قبولی در این رشته ها، درس زبان تخصصی ضریب صفر دارد.

اگر کسی فقط درس های عمومی را بخواند در کنکور منحصرا زبان نتیجه می گیرد؟ 

برنامه ریزی کنکور زبان  »   پاسخ به این سوال بستگی به رشته و دانشگاهی دارد که آن دانش آموز می خواهد قبول شود. با توجه به جدول زیرگروه های رشته های زبان، اگر قصد انتخاب در یکی از رشته های زیرگروه 1 را داشته باشد و بخواهد فقط درس های عمومی را بخواند آنگاه نمی تواند به دانشگاه های دولتی برسد و فقط می تواند به فکر دانشگاه پیام نور، آزاد و موسسات غیر انتفاعی برای ادامه تحصیل باشد از طرفی اگر هدفش برای رشته های زیرگروه 2 و 3 است با توجه به اینکه این رشته ها در دانشگاه های محدودی ارایه می شوند شانس قبولی فقط با خواندن درس های عمومی و بدون خواندن درس تخصصی در رشته های زیرگروه 2 و 3  وجود ندارد و اگر هدفش برای رشته های زیرگروه 4 باشد می تواند با خواندن درس های عمومی به نتیجه دلخواه خود برسد زیرا درس زبان تخصصی در این زیر گروه ضریب صفر دارد.برنامه ریزی کنکور زبان / »
مشاور گروپ

درصدهای لازم برای قبولی در رشته زبان انگلیسی و گرایش های آن چقدر باید باشد؟

تعیین درصدها برای هر رشته به عوامل زیر بستگی دارد:
1. سوابق تحصیلی سال سوم و پیش دانشگاهی که تاثیر سوابق سال سوم برای افرادی است که دیپلم خود را در سال تحصیلی 84 و بعد از آن گرفته اند و تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای افرادی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال تحصیلی 90 و بعد از آن گرفته باشند می باشد.
2. سهمیه مناطق که شامل سه منطقه است. اگر منطقه شهر خود را نمی دانید می توانید روی عبارت داخل گیومه کلیک کنید و در قسمت پرسش و پاسخ نام شهر خود را وارد کنید و از منطقه خود آگاه شوید.«پرسیدن سوال در خصوص منطقه تحصیلی»
3. شهر و نوع دانشگاهی را که به عنوان هدف انتخاب می کنید تاثیر مستقیمی روی درصدهای شما برای قبولی در رشته مورد نظرتان دارد. 
4. درصدهای هر کنکور با درصدهای کنکور دیگر متفاوت است. سطح سختی و آسانی سوالات در کنکورهای سال های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد و این گونه نیست که هر سال درصدهای یکسان دیده شود گاه درصدهای یک درس پایین می رود و گاه بالا می رود برای همین است که نمی شود به طور دقیق در مورد درصدها صحبت کرد و لذا همه چیز فقط حدود را مشخص می کند.
برنامه ریزی کنکور زبان  »   اگر بخواهید در یکی از رشته های زبان انگلیسی و گرایش های آن در دانشگاه سطح بالا و محبوب بخوانید لازم است میانگین عمومی هایتان 65 و درصد زبان تخصصی تان نیز 65 باشد. اگر می خواهید در رشته زبان فرانسه و گرایش های آن در یک دانشگاه برتر درس بخوانید لازم است که میانگین عمومی تان 45 و درصد زبا تخصصی فرانسه تان 70 باشد و اگر قصد دارید در رشته زبان آلمانی و گرایش های آن درس بخوانید کافی است تا درصدهای عمومی 55 و درصد تخصصی زبان آلمانی تان 70 باشد. در ضمن اگر می خواهید در یکی از زبان های ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات تركی استانبولی، زبان و ادبیات ژاپنی در یک دانشگاه خوب تحصیل کنید فقط کافی است درصد عمومی تان 60 درصد باشد. برنامه ریزی کنکور زبان/
برنامه ریزی کنکور زبان  »   دقت کنید که به علت نزدیک بودن درصدهای هر سه منطقه به طور میانگین از هر سه منطقه این درصدها اعلام شده است. تاکید می کنم این درصدها به صورت تخمین است و برای روشن شدن حدود تلاشی است که برای هر رشته و دست یابی به بهترین دانشگاه هر رشته در اختیار شما قرار گرفته است است.برنامه ریزی کنکور زبان /

آیا نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی روی تاثیر نمرات نهایی در کنکور زبان اثر دارد؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »   با توجه به آخرین قانون سازمان سنجش، تاثیر نمرات نهایی سال سوم دبیرستان هر چهاررشته رشته ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دارای تاثیر برابر هستند اما نوع مدرک پیش دانشگاهی باعث تفاوت در میزان اثر گذاری نمرات نهایی پیش دانشگاهی در کنکور زبان می شود.
برنامه ریزی کنکور زبان  »   جدول زیر میزان اثر گذاری نمرات نهایی سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی را برای رشته های مختلف تعیین می کند. در ضمن افرادی که در هنرستان یا کاردانش درس خوانده اند تاثیر معدل دیپلم در کنکور ندارند و همه نتیجه آن ها در روز کنکور مشخص می شود و اگر این افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی باشند فقط اثر همان مشخص می شود و اگر مدرک کاردانی یا فوق دیپلم دارند پس تاثیر نمرات پیش دانشگاهی را نیز نخواهند داشت.
برنامه ریزی کنکور زبان  »    یادآور می شوم برای ثبت نام درکنکور یا بایستی مدرک پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و یا هنر را بگیرید یا حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهید بگیرید یا اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید به جای آن لازم است مدرک کاردانی (فوق دیپلم) داشته باشید یا حداکثر تا 31 شهریور همان سالی که کنکور می دهید آن را اخذ کنید. جدول زیر بر اساس آخرین قانون سازمان سنجش است. طبق آخرین قانون میزان تاثیر نمرات نهایی سال سوم 25 درصد و نهایی پیش دانشگاهی 5 درصد در کنکور می باشد.برنامه ریزی کنکور زبان/
مشاور گروپ
تاثیر امتحان نهایی دیپلم ریاضی فیزیک در کنکور زبان تاثیر امتحان نهایی دیپلم علوم  تجربی در کنکور زبان تاثیر امتحان نهایی دیپلم علوم  انسانی در کنکور زبان تاثیر امتحان نهایی دیپلم علوم و معارف اسلامی در کنکور زبان
در زیرگروه 1 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 1 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 1 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 1 میزان تاثیر 11.96
در زیرگروه 2 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 2 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 2 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 2 میزان تاثیر 11.96
در زیرگروه 3 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 3 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 3 میزان تاثیر 11.96 در زیرگروه 3 میزان تاثیر 11.96
در زیرگروه 4 میزان تاثیر  25  در زیرگروه 4 میزان تاثیر  25  در زیرگروه 4 میزان تاثیر  25  در زیرگروه 4 میزان تاثیر  25 
نوع مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی  تاثیر در زیرگروه های کنکور گروه زبان های خارجی
تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک در کنکور زبان تاثیر آن در تمام زیر گروه ها برابر و به میزان 3.89 می باشد
تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم تجربی در کنکور زبان تاثیر آن در تمام زیر گروه ها برابر و به میزان 3.89 می باشد
تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم انسانی در کنکور زبان تاثیر آن در تمام زیر گروه ها برابر و به میزان 5 می باشد
تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در کنکور زبان  تاثیر آن در تمام زیر گروه ها برابر و به میزان 3.33 می باشد
تاثیر امتحان نهایی پیش دانشگاهی هنر در کنکور زبان  تاثیر آن در تمام زیر گروه ها برابر و به میزان 3.89 می باشد

برای قبول شدن در رشته های زبان دانشگاه فرهنگیان چه رتبه ای باید داشته باشیم؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »    از آنجا که علاقه دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده در کنکور گروه زبان های خارجی به دانشگاه فرهنگیان بیشتر شده است و مشاهده می شود گاه رتبه های دو رقمی نیز این دانشگاه را انتخاب می کنند لذا نمی توان رتبه و درصد خاصی را برای این دانشگاه تعیین نمود و بایستی تا می توانید رتبه بهتری کسب کنید که جزء دعوت شدگان به مصاحبه قرار بگیرید.
مشاور گروپ

چه دانشگاه های دولتی رشته های زبان را دارند؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »   جدول زیر نام شهرهای ارایه دهنده  انواه رشته های زبان های خارجی را بر اساس دفترچه انتخاب رشته سال 1396 در اختیار شما می گذارد. دقت کنید چون شهر تهران دارای چند دانشگاه است برای آنکه مشخص شود کدام دانشگاه ارایه دهنده چه رشته ای است نام دانشگاه در جدول زیر قرار گرفته است و در بقیه شهرها، دانشگاه دولتی همان شهر است و لذا نام دانشگاه آن شهر ذکر نشده است.برنامه ریزی کنکور زبان  /
 نام رشته دانشگاهی گروه زبان های خارجی شهرهای ارایه دهنده این رشته  به صورت دولتی
 رشته زبان انگلیسی و گرایش های آن  اراک- ارومیه- اصفهان-ایلام- همدان- بیرجند- قزوین- تبریز-تهران- جهرم- سبزوار- بوشهر- کرمانشاه- زابل-زنجان- کازرون- سمنان- زاهدان- شهرکرد- کرمان- اهواز- شیراز- شاهرود- مشهد- قم- کاشان- کردستان- گرگان- گنبد- رشت- خرم آباد- پلدختر- بابلسر- مراغه- ملایر- نیشابور- ایرانشهر- رفسنجان- بندرعباس- یاسوج- یزد- دانشگاه بروجرد که پذیرش آن بر اساس سوابق تحصیلی است
 رشته زبان فرانسه و گرایش های آن  اصفهان- همدان- تبریز- دانشگاه تهران- سبزوار- دانشگاه شهید بهشتی تهران- اهواز- شیراز- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- مشهد- دانشگاه الزهرا تهران (ویژه خواهران می باشد)
رشته زبان آلمانی و گرایش های آن  اصفهان- دانشگاه تهران- دانشگاه شهید بهشتی تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
رشته زبان روسی دانشگاه الزهرا تهران (ویژه خواهران می باشد)- دانشگاه تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- مشهد- دانشگاه علامه طباطبایی تهران- رشت- بابلسر- دانشگاه گنبد که پذیرش آن بر اسا سوابق تحصیلی است- دانشگاه بروجرد که پذیرش آن بر اساس سوابق تحصیلی است
رشته زبان ایتالیایی دانشگاه تهران
رشته زبان چینی اصفهان- دانشگاه تهران- دانشگاه شهید بهشتی- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
رشته زبان ژاپنی دانشگاه تهران
رشته زبان ترکی استانبولی  ارومیه- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
رشته زبان اسپانیایی دانشگاه تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران
رشته زبان ارمنی  دانشگاه اصفهان که پذیرش آن از طریق سوابق تحصیلی است
رشته زبان اردو دانشگاه تهران که پذیرش آن از طریق سوابق تحصیلی است

نام درس هایی که در کنکور زبان می آید چیست؟

برنامه ریزی کنکور زبان  »    درس هایی که در کنکور زبان می آیند شامل دو قسمت درس های عمومی و درس تخصصی می شود. برای درس های عمومی کتاب های زیر مورد سوال قرار می گیرد. این نکته را دقت کنید که کتاب های عمومی شما بایستی مطابق با کتاب های عمومی رشته تجربی یا ریاضی باشد زیرا سوالاتی که در کنکور عمومی می آید بر اساس اطلاعات موجود کتاب های عمومی رشته تجربی یا ریاضی است.
سال اول دبیرستان  سال دوم دبیرستان  سال سوم دبیرستان  سال پیش دانشگاهی
ادبیات سوال مستقیم دارد  ادبیات و زبان فارسی سوال مستقیم دارد  ادبیات سوال مستقیم دارد 
 قواعد عربی پیش نیاز است عربی سوال مستقیم دارد  عربی سوال مستقیم دارد  عربی سوال مستقیم دارد 
دین و زندگی سوال مستقیم دارد  دین و زندگی سوال مستقیم دارد  دین و زندگی سوال مستقیم دارد
لغت زبان انگلیسی پیش نیاز است  زبان سوال مستقیم دارد  زبان سوال مستقیم دارد زبان سوال مستقیم دارد
مشاور گروپ
مشاور گروپ
4.3/5 - (15 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه همه چیز در مورد کنکور زبان | برنامه ریزی تضمینی جهت قبولی در رشته های پولساز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. melodi

    سلام من سالل دوم دبیرستانم میخواستم بدونم برای کنکور زبان چند درصد از سوالات عمومی و تخصصی رو پاسخ بدیم که فرهنگیان زبان قبول شم

    پاسخ
    1. پاسخ مشاور گروپ

      سلام تراز8500به بالا

      پاسخ
  2. Hossein

    سلام…
    من یه سوالی داشتم…خواستم بدونم میتونم برای انتخاب رشته زبان در دانشگاه و ادامه تحصیل تنها در کنکور زبان شرکت کنم و در کنکور رشته‌ی اصلی دبیرستان شرکت نکنم!؟

    پاسخ
  3. آبتین

    سلام خسته نباشید برای ورود به دانشگاه فرهنگیان برای دبیری زبان انگلیسی باید روی دروس عربی فارسی و دینی هم تمرکز کرد یا همون زبان تخصصی رو درصد بالا بزنیم اوکیه؟!

    پاسخ
  4. Aylar

    ببخشید حتما باید ۱۸ سال داشته باشید تا کنکور زبان بدید؟

    پاسخ
  5. Zahra

    سلام وقتتون بخیر
    من الان سال دوم دبیرستان هستم و از الان تا زمان کنکور حدودا دو سال وقت دارم
    میخواستم بدونم روزی چقدر باید وقت بذارم و بخونم و کتاب هایی که می‌خوام بخونم از کدوم منبع باشن بهتره؟

    پاسخ
  6. Y.A

    سلام
    من امسال انتخاب رشته دارم(نهم به دهم) و قصد دارم فقط در کنکور زبان شرکت کنم و تمام تمرکزم رو برای کنکور زبان بزارم
    معدلم هم تا به حال بالا بوده و همه رشته های نظری رو مطمئنن توی انتخاب رشته میتونم انتخاب کنم
    به نظرتون کدوم رشته رو انتخاب کنم که بتونم وقتم رو برای زبان بزارم؟

    پاسخ
  7. Reihane

    سلام من امسال دیپلم حسابداری فنی میگیرم و میخام کنکور زبان بدم.میتونم بدم یا نه؟ ممنون میشم پاسخگو باشید🙏🏻💜

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403