هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی 1401

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 - 99

جهت مشاوره در زمینه هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 1400 : با توجه به گسترش جوامع صنعتی و مشکلات این جوامع از جمله فقر حرکتی، اختلالات سیستم اسکلتی- عضلانی، اختلالات قلبی- عروقی و ریوی و افزایش جمعیت سالمند، اهمیت خدمات فیزیوتراپی در سال های بعد بیش از پیش خواهد بود. بنابراین پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در داخل و خارج از کشور، پیش روی فیزیوتراپیست ها باشد.


هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 - 99

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99

وضعیت استخدام فیزیوتراپیست در برخی کشورهای جهان

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99  :   آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام فیزیوتراپیست ها بین سال های۲۰۱۰  تا ۲۰۲۰ ، رشد۳۹  درصدی خواهد داشت . در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴  درصد می باشد.

استرالیا – در بازه زمانی۵  سال گذشته میزان استخدام در این شغل رشد۲۰.۲  درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی می شود.

درآمد فیزیوتراپیست

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99  :    آمار دقیقی از میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور در دسترس نمی باشد و با توجه به محل کار و میزان تخصص و تبحر، درآمد فیزیوتراپیست ارقام متفاوتی خواهد بود. به عنوان مثال آنهایی که به صورت مستقل و شخصی فعالیت کرده و فیزیوتراپیست هایی توانمند نیز هستند، درآمد بسیار بیشتری نسبت به فیزیوتراپیست های استخدام شده در بخش دولتی دارند.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از آینده شغلی مناسب این افراد، می توان به این نتیجه رسید اگر یک فیزیوتراپیست، دانش به روز، مهارت و توانمندی بالا و پشتکار لازم را داشته باشد، به موفقیت و درآمد بالایی دست خواهد یافت.

درآمد فیزیوتراپیست در برخی از کشورهای جهان

آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل۷۶.۳۱۰  دلار (برای همه مشاغل۳۳.۸۴۰  دلار) در سال ۲۰۱۰  و مطابق با آخرین آمارهای سال ۲۰۱۳، حدود ۸۴.۰۰۰ دلار بوده است.

استرالیا – متوسط درآمد سالانه فیزیوتراپیست ها۶۰.۰۰۰  دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان – متوسط درآمد سالانه فیزیو تراپیست های بخش بهداشت و درمان بین۳۲.۰۰۰  تا۴۲.۰۰۰  دلار، افراد متخصص تا ۵۲.۰۰۰  دلار و مدیران و افراد ارشد حدود۶۱.۰۰۰  دلار می باشد.

وضعیت شغل و استخدام فیزیوتراپیست

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99  :   استخدام فیزیوتراپیست می تواند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز توانبخشی و فدراسیون های ورزشی همچنین در بهزیستی و هلال احمر انجام شود. لازم به توضیح است، این شغل جزو پردرآمدترین مشاغل مرتبط با ورزش در جهان اعلام شده است. البته استخدام فیزیوتراپیست تنها راه شاغل شدن در این عرصه نیست بلکه فیزیوتراپیست می تواند با کسب سابقه کار لازم (۶ سال سابقه کار برای فعالیت در مراکز استان ها و ۳ سال سابقه کار برای فعالیت در شهرستان ها) به طور مستقل، مطب شخصی داشته باشد. با کسب تجربه بیشتر نیز می تواند مرکز فیزیوتراپی تاسیس کند.

افراد زیر می توانند مجوز تاسیس کلینیک فیزیوتراپی بگیرند:

کارشناسی فیزیوتراپی

ارشد فیزیوتراپی

phd فیزیوتراپی

متخصصین طب فیزیک و توان بخشی

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99  :   کسانی که دانشجو مقطع کارشناسی یا ارشد یا پی اچ دی هستند نمیتوانند مجوز دریافت کنند و ابتدا باید فارغ التحصیل شوند

برای تاسیس کلینیک فیزیوتراپی شرط جمیعت یا فاصله فعلا وجود ندارد

قبلا برای تاسیس کلینیک در شهرهای منطقه یک 2 سال سابقه کار نیاز بود که در حال حاضر این قانون نیز برداشته شده است.

هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در سال 98 – 99  :   برای گرفتن مجوز تاسیس ابتدا نیاز است محل کلینیک معرفی شود.متراژ بنا باید مناسب باشد و همچنین کلینیک به دو قسمت الکتروتراپی و تمرین درمانی تقسیم شده باشد.کلینیک باید در طبقه اول باشد و اگر نیست حتما باید آسانسور داشته باشد.همچنین اگر ورودی کلینیک پله دارد باید رمپ نیز داشته باشد.مسئول فنی باید اتاق مجزا باشد.این ها شرایطی است که برای گرفتن مجوز باید رعایت شوند.

همچنین برای گرفتن مجوز ابتدا باید تجهیزات ضروری خریداری شوند.خرید دستگاه هایی مانند اولتراسوند یا اینترفرنشیال یا استیمولاتور ضروری است اما مثلا خرید لیزر برای گرفتن مجوز ضروری نیست.به طور کلی تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای گرفتن مجوز را میتوان با قیمتی بین 60 الی 80 میلیون خریداری کرد.به عبارت دیگر 60 الی 80 میلیون(به جز هزینه های مکان کلینیک)برای تاسیس کلینیک فیزیوتراپی کافی است.

اما برای کسب درآمد بیشتر میتوان کلینیک را مجهزتر کرد.به طور کلی میتوان با هزینه ای حدود 150 میلیون(به جز هزینه های ساختمانی)کلینیک نسبتا مجهزی را تاسیس کرد.البته دستگاه های بسیار گران تری نیز وجود دارد(حتی 800 میلیونی)اما معدود کلینیک هایی در ایران از آن ها بهره می برند.

به هر شخص فقط یک مجوز تاسیس داده می شود

4/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه هزینه راه اندازی و تاسیس کلینیک فیزیوتراپی 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403