شرایط لیسانس به پزشکی 1402 | شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

شرایط لیسانس به پزشکی

جهت مشاوره در زمینه شرایط لیسانس به پزشکی 1402 | شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط لیسانس به پزشکی 1402 را به همراه جزییات ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی در سال 1402 – 1403، نحوه ثبت نام ، مدارک مورد نیاز ، منابع آزمون لیسانس به پزشکی ، زمان دریافت کارت و نتایج آزمون را در ادامه این مطلب در مرکز مشاور گروپ دنبال فرمایید .

شرایط لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای متقاضیان شرکت در این آزمون موضوع اصلی این مقاله است. توجه داشته باشید که کلیه دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی، مجاز به ثبت‌نام آزمون لیسانس به پزشکی هستند. البته مطابق طرح جدید لیسانس به پزشکی با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز می توانند برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند.

صرفا متولدین 1 دی ماه سال 76 به بعد، مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 اعلامی از سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بدین شرح خواهد بود.

  1.  واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران
  2.  فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.
  3. حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است (صرفاً متولدین اول دی 76 و بعد از آن) توجه داشته باشید که مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اضافه می گردد.
  4. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از نظر نظام وظیفه (در مورد آقایان)
  5. دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت و ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی را ندارند.

  6.  دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول که در ادامه ارائه می گردد.

    نام مدرک زبان حداقل نمره مورد نیاز
    MHLE 50
    MSRT 50
    MCHE 50
    TOEFL IBT 60
    TOEFL PBT 480
    IELTS 5
    MELAB 70
    TOLIMO 480
  7.   معدل کل دیپلم 18 و بالاتر باشد. (در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف مورد قبول است)

  8. معدل مقطع کارشناسی 16 و بالاتر باشد.
  9. قبولی در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • تبصره 1 : مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می­ شود.
  • تبصره 2 : کسانی که خدمت نظام وظیفه آن ها حداکثر تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ (زمان ثبت نام پس از قبولی) به اتمام می­رسد می­توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند. در صورتی که پذیرفته شدگان در آزمون تا زمان ثبت نام کارت پایان خدمت دریافت نکرده باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد مکاتبه با سازمان نظام وظیفه و اخذ مجوز یا مهلت و خسارات احتمالی که از این ناحیه به داوطلب وارد می­شود ندارد.
  • تبصره 3 : در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.
  • تبصره 4 : دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند 7 و 8  شرایط ورود به دوره معاف هستند. در ادامه شرایط لیسانس به پزشکی برای استعداد درخشان ارائه می گردد.

** دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان عبارتند از :

الف)  برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

ج ) برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه .

ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام شده است.

ح) برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.

تبصره: دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفاً با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می­گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را کسب کنند. ( کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی لیسانس به پزشکی الزامی است)

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی 1402

شرایط آزمون لیسانس به پزشکی 1402 دارای موارد خاصی مانند شرط سنی و شرط معدلی می باشد. شرط سنی آزمون کارشناسی به پزشکی حداکثر 25 سال می باشد که برای داوطلبانی که طرح نیروی انسانی خود را مانند رشته های پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی گذرانده باشند مدت گذرانده شده در طرح به حداکثر سن آنها اضافه می شود. برای مثال اگر داوطلبی دو سال طرح نیروی انسانی خود را سپری کرده باشد تا سن 27 سال می تواند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نماید.

شرط سنی دارای هیچ تبصره ای نمی باشد و راهی برای کسانی که دارای شرط سنی مورد قبول نباشند وجود ندارد. همچنین آقایان بایستی کارت پایان خدمت خود یا معافیت خدمت خود را داشته باشند و در صورتی که خدمت سربازی را رفته باشند تعداد ماههایی را که در خدمت سربازی بوده اند نیز به حداکثر سن آنها اضافه می شود.

شرط معدل آزمون لیسانس به پزشکی معدل حداقل 18 برای معدل کل دیپلم (تا پایان سال سوم منظور است و معدل پیش دانشگاهی محاسبه نمی شود) و معدل حداقل 16 برای معدل کل لیسانس می باشد. کسانی که معدل کل دیپلم و یا لیسانس آنها کمتر از حداقل نمره مورد قبول باشد می توانند از طریق ارائه یکی از مدارک زیر در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت نمایند و از معدل آنها چشم پوشی خواهد شد.

  • رتبه های برتر آزمون سراسری
  • رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی
  • دارا بودن عنوان پژوهشگر برگزیده از سوی دانشکده خود
  • مالکیت ثبت اختراع

پذیرش پزشکی از لیسانس

شرایط طرح جدید لیسانس به پزشکی

مطابق با شرایط طرح جدید لیسانس به پزشکی کلیه دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز می توانند برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند. در سال های گذشته فقط فارغ التحصیلان می توانستند با ثبت نام در این آزمون شانس ورود به دانشگاه علوم پزشکی را کسب کنند.

همچنین بر اساس ماده هشت مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت از سال ۱۴۰۲ به بعد حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در هر سال، از بین فارغ‌ التحصیلان مقطع کارشناسی و طی آزمون لیسانس به پزشکی پذیرش می‌ شود.

ضمنا براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می­توانند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.(مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد)

شرایط سهمیه ایثارگران در ازمون لیسانس به پزشکی

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر شرایط سهمیه ایثارگران در ازمون لیسانس به پزشکی منتشر نشده است. با توجه به اینکه این آزمون بسیار ظرفیت محدود و شرایط پذیرش خاصی دارد، تا به حال شرایط ویژه ای برای ایثارگران و شاهد تعیین نشده است.

در صورت تخصیص سهمیه، این مقاله به روز رسانی و شرایط لیسانس به پزشکی جدید به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام لیسانس به پزشکی  

مراحل ثبت نام لیسانس به پزشکی یا کارشناسی به پزشکی توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود. این آزمون با هدف ارائه فرصتی مجدد برای دانشجویانی که قبلا به هر دلیلی شانس حضور در رشته پزشکی را از دست داده اند، طراحی شده است تا اینکه دانشجویان کوشا بتوانند بار دیگر از فرصت حضور در رشته پزشکی بهره مند شوند.

آزمون کارشناسی به پزشکی فقط و فقط توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و امسال دانشگاه شهید بهشتی نیز با برگزاری آزمون اقدام به پذیرش داوطلبان خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر پذیرش رشته دندانپزشکی و یا داروسازی از مقطع لیسانس وجود ندارد و فقط آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می شود.

در صورت تغییر شرایط و امکان ثبت نام آزمون لیسانس به داروسازی این مقاله به روز رسانی و اطلاعات جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمای تصویری ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی کلیک کنید

زمان ثبت نام لیسانس به پزشكی 1402 – 1403

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند توجه داشته باشند طبق اطلاعیه منتشر شده زمان ثبت نام لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 از روز پنجشنبه 1 دی 1401 لغایت 10 بهمن سال جاری ادامه خواهد داشت. همچنین زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی از طریق این مقاله به اطلاع خواهد رسید. تا انتها با ما همراه باشید!

بنابراین اگر جز کسانی هستید که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی را دارند در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت دانشگاه تهران به آدرس زیر می توانید نسبت به ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهید.

یکی از بهترین راهنمایان داوطلبان کنکوری در زمان مطالعه دروس ؛ اطلاع از درصد ها و رتبه های لازم برای قبولی در رشته مورد نظر است این موضوع می تواند به نوعی میزان ساعت مطالعه داوطلب و هدف گذاری وی را در آزمون های آزمایشی مشخص نماید تا داوطلب بداند به هر درس بایستی چه میزان وقت برای مطالعه آن بگذارد برای اطلاع از میزان تخصیص زمان به هر درس می توانید با مشاوران مرکز مشاور گروپ  تماس بگیرید …

مشاور گروپ

تمدید مهلت آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

با تمدید مهلت آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 ، علاقه مندان واجد شرایط تا تاریخ 10 بهمن ماه 1401 فرصت دارند، نام نویسی خود را انجام دهند. فرآیند ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجام می پذیرد.

***صرفا متولدین 1 دی ماه سال 76 به بعد، مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.

دانشگاه های پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس

۶ دانشگاه برتر که قرار است طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس را اجرا کنند، معرفی شدند. این پذیرش در مدت ۵ سال به تدریج ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه ها را تامین می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر، از سال ۹۸ موضوع تغییر نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شد و موضوع در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید و برای اجرا به سال ۹۹ موکول شد.
بر اساس این طرح لیسانس‌های مرتبط اعلام می‌شوند و پذیرش به صورت آزمون دانشگاهی است و آزمون درون دانشگاهی و با استانداردها و نظارت وزارت بهداشت برگزار می‌شود. مقرر شده بود این کار ابتدا با ۵ دانشگاه علوم پزشکی آغاز شود و به تدریج توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر که از امسال طرح پذیرش پزشکی از لیسانس را آغاز می‌کنند دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، مشهد، کرمان، اصفهان هستند.
قنبری یادآور شد: دانشگاه‌ها این پذیرش را با میزان ۵ درصد ظرفیتی که هر سال از سوی شورای گسترش دانشگاه‌ها به آنها داده می‌شود آغاز می‌کنند و بعد از ۵ سال این میزان ظرفیت به ۲۰ درصد دانشجوی ورودی می‌رسد.
وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در سند برآورد نیروی انسانی وزارت بهداشت تعیین شده است و تمامی دانشگاه‌ها در تعیین ظرفیت خود از این سند تبعیت می‌کنند.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در وزارت بهداشت در این زمینه بحث‌های زیادی صورت گرفته است و در اولین گام ۵ دانشگاه علوم پزشکی به غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران که پیش از این کار را انجام می‌داد اعلام آمادگی کردند.

مشاور گروپ

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی متعاقبا از طریق همین مقاله اعلام می گردد. داوطلبان آزمون کارشناسی به پزشکی سال 1402 – 1403 می توانند چند روز مانده به شروع آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. برای دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان بایستی به وبسایت معاونت آموزشی علوم پزشکی تهران مراجعه نمایند.

تاریخ برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

تاریخ برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی توسط معاونت آموزشی علوم پزشکی تهران به پذیرفته شدگان آزمون کتبی اعلام می گردد. بدین ترتیب داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان قبولی مرحله اول اعلام شود باید در زمان مقرر در مصاحبه شرکت نمایند.

مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

مدارک زبان مورد نیاز برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی برای ثبت نام در آزمون کارشناسی به پزشکی مدارک زبان زیر با حداقل نمره ذکر شده مورد نیاز می باشد. داوطلبان آزمون کارشناسی به پزشکی به این نکته توجه داشته باشند که بدون مدرک زبان نیز می توانند در آزمون کارشناسی به پزشکی ثبت نام نمایند ولی بعد از آزمون تا زمان مصاحبه حتما مدرک زبان را بایستی به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحویل دهند.

تعداد سوالات با توجه به ضرایب هر درس در آزمون لیسانس به پزشکی 1402

نام درس تعداد سوال
فیزیولوژی 19
آناتومی 17
بافت شناسی و جنین شناسی 9
ایمنی شناسی 10
ژنتیک 10
بیوشیمی 8
باکتری و ویروس و انگل و قارچ 12
شیمی آلی 4
شیمی عمومی 4
فیزیک پزشکی 7
روانشناسی 25
جامعه شناسی
تفکر نقاد 25

نوع مدرک دیپلم مجاز برای شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی

متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی به این نکته توجه داشته باشند که فقط کسانی که دیپلم خود را در یکی از رشته های علوم تجربی و یا علوم ریاضی و فنی گرفته باشند حق شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را خواهند داشت و دارندگان دیپلم انسانی نمی توانند در آزمون کارشناسی به پزشکی شرکت نمایند.

 با توجه به شرایط آزمون لیسانس به پزشکی برای دارندگان مدال های طلای المپیاد دانش آموزی و یا دانشجویی، باید به این نکته اشاره کرد که این افراد صرفا از شرط معدل برای آزمون معاف می شوند ولی بایستی آزمون کتبی را همانند سایر نفرات پشت سر بگذارند.

متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی می توانند برای اطلاع از آخرین تغییرات منابع آزمون کارشناسی به پزشکی و نحوه برنامه ریزی و مشاوره برای این آزمون و همچنین تهیه جزوات آزمون لیسانس به پزشکی با مرکز مشاور گروپ  تماس بگیرند و با نفرات قبول شده در آزمون لیسانس به پزشکی صحبت کنند.

مشاور گروپ

منابع آزمون لیسانس به پزشکی

در خصوص منابع آزمون لیسانس به پزشکی با توجه به تغییرات اخیر آزمون باید داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی به این نکته توجه داشته باشند که سطح سوالات در دروسی که مانند دروس علوم پایه در سال های گذشته بوده است.

این سوالات مشابه همان آزمون علوم پایه بوده و داوطلبان می توانند برای دروس علوم پایه همان منابع علوم پایه را که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه شده است را مطالعه نمایند.

همچنین برای سایر دروس نیز معاونت علوم پزشکی تهران کتابهایی را برای مطالعه معرفی نموده است که در ادامه منابع آزمون لیسانس به پزشکی بطور مفصل توضیح داده شده است. داوطلبان برای معرفی بهترین منابع با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرند و بهترین منابع آزمون را جویا شوند.

منابع آزمون لیسانس به پزشکی در فهرست زیر ارائه شده است. با مطالعه دقیق منابع و مواد آزمون یک گام خود را به موفقیت نزدیکتر می کنید.

  • فیزیولوژی(ضریب ۳)
  • میکروب شناسی شامل باکتری شناسی ویروس شناسی و انگل شناسی پزشکی(ضریب ۳)
  • آناتومی(ضریب ۳)
  • بیوشیمی(ضریب ۲)
  • بافت شناسی و جنین شناسی(ضریب ۲)
  • ایمونولوژی (ضریب ۲)
  • زبان عمومی(ضریب۲)
  • ژنتیک (ضریب ۱)
  • روانشناسی (ضریب ۱)
  • تغذیه (ضریب ۱)
  • فیزیک پزشکی (ضریب ۱)
  • دروس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت و تنظیم خانواده (ضریب ۱)
  • دروس اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها و آمار مقدماتی (ضریب ۱)

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی و ظرفیت پذیرش لیسانس به پزشکی

ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی بسیار محدود می باشد و با توجه به شرایطی که برای این آزمون قرار داده شده است، تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نیز بسیار پایین می باشد. برای مثال در آزمون لیسانس به پزشکی سال 1397 حدودا تعداد 250 نفر در این آزمون شرکت کردند که از میان این افراد دو برابر ظرفیت پذیرش یعنی 20 نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت هم از میان این 20 نفر، 10 نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شدند.

ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی در سال های مختلف متفاوت بوده و امکان افزایش این ظرفیت در سال های آینده نیز وجود دارد.

آیا لیسانس به دندانپزشکی و یا لیسانس به پزشکی دانشگاه آزاد وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چیزی تحت عنوان آزمون لیسانس به دندانپزشکی و یا لیسانس به پزشکی دانشگاه آزاد وجود نداشته و آزمون لیسانس به پزشکی فقط و فقط توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و پذیرش آن در دوره های روزانه بوده و شهریه ندارد. لازم به ذکر است، دانشگاه شهید بهشتی نیز به تازگی اقدام به جذب متقاضیان می کند.

لیسانس به داروسازی چطور؟ منابع لیسانس به داروسازی و شرایط لیسانس به داروسازی وجود دارد؟

همانند نکته قبل چیزی تحت عنوان لیسانس به داروسازی نیز وجود ندارد و فقط به فقط آزمون کنکور سراسری تنها راه ورود به رشته داروسازی می باشد.

مشاور گروپ

 

توجه فرمایید : آزمون پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی به دکتری پزشکی به مدت ۱۰ سال است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک شیوه خاص پذیرش برگزار می شود و فارغ التحصیلان کارشناسی می توانند برای ورود به پزشکی تلاش کنند. امسال دانشگاه شهید بهشتی نیز، با برگزاری آزمون اقدام به جذب متقاضیان خواهد کرد.

شیوه برگزاری آزمون ورودی لیسانس به پزشکی

شیوه برگزاری آزمون ورودی لیسانس به پزشکی به شرح زیر است:

آزمون ورودی از دو آزمون کتبی (آزمون شبه MCAT در سطح کاربردی و با سنجش مفاهیم حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و اصول لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی) و مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی تشکیل می شود.

  آزمون کتبی هم حد نصابی و هم رقابتی است. از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آورده اند حداکثر تا دو برابر تعداد پذیرش، از بالاترین نمرات برای ورود به مرحله مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی دعوت می شوند. حداقل حد نصاب آزمون کتبی ۵۰ درصد کل نمره است. در مرحله مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی نیز داوطلب باید حداقل ۵۰ درصد نمره را کسب کند تا وارد رقابت و ارزیابی نهایی شود.

مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی شامل بررسی توانایی های فراشناختی و تفکر انتقادی است که با استفاده از ابزارهایی نظیر مصاحبه ساختارمند و پرسشنامه های استاندارد و غیره انجام می گیرد. جزئیات محتوا و شیوه برگزای آزمون پس از تصویب در شورای آموزشی دانشگاه ۶ ماه قبل از آزمون به اطلاع داوطلبان می رسد. پذیرش نهایی حداکثر به تعداد نصف پذیرفته شدگان آزمون کتبی است.

پذیرفته شدگان نهایی به دوره پزشکی عمومی وارد می شوند و واحدهای گذرانده شده در مقطع قبلی، مطابق آیین نامه های مربوطه بررسی و در صورت پذیرفته شدن، افراد از گذراندن آنها معاف می شوند. دانشجوی پذیرفته شده از مقطع کارشناسی در سایر موارد تابع برنامه آموزشی و آیین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی پزشکی مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است.

 

مشاور گروپ

 

مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی

مرکز مشاور گروپ امکان مشاوره آزمون لیسانس به پزشکی ، انتخاب رشته و تاثیر سهمیه ها ، آیین نامه تطبیق واحد و معادل سازی و … را در تیم با تجربه و متخصص مشاوران خود فراهم آورده است لذا داوطلبان عزیز می توانند جهت رفع هر گونه اشکال با شماره زیر تماس بگیرند و از خدمات تخصصی مجموعه مشاور گروپ استفاده نمایند .

 


ما در این مقاله مشاور گروپ شرایط لیسانس به پزشکی را باهم بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از اینکه آیا واجد شرایط لیسانس به پزشکی هستید یا خیر می توانید با ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت نمایید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

سوالات متداول

✔️شرایط لیسانس به پزشکی چیست؟

✔️شرایط لیسانس به پزشکی به صورت جامع در این مقاله ارائه شده است. برای اطلاع از شرایط سنی، شرایط و مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام و همچنین شرایط عمومی و اختصاصی به مقاله مراجعه نمایید.

✔️شرایط سنی لیسانس به پزشکی چیست؟

✔️مطابق با شرایط لیسانس به پزشکی داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید حداکثر 25 سال داشته باشند. اما تبصره هایی برای این شرایط اعمال شده که می توانید با مطالعه این مقاله مشاور گروپ از آن ها اطلاع بیابید.

✔️زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی چه تاریخی آغاز می گردد؟

✔️افراد واجد شرایط لیسانس به پزشکی می توانند از اول دی 1401 برای نام نویسی اقدام کنند. برای اطلاع از آخرین مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی به مقاله مراجعه نمایید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط لیسانس به پزشکی 1402 | شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سجاد

    تعداد زیادی داوطلب با استعداد و با انگیزه وجود داره ولی متاسفانه محدودیت سن و لزوم مدرک زبان مانع پیشرفت و اقدام شده واسشون.🤦🤦

    پاسخ

    پاسخ
  2. Arezoo

    سلام وقت بخیر، ببخشید کسی که سنش به ۲۵ نرسیده اما ارشد قبول شده و ترم ۱ ارشد هست میتواند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنه یا خیر؟ واگر میتواند در چه مرحله ای باید از ارشد انصراف بدهد، بعد از مصاحبه پزشکی یا قبل از آن؟

    پاسخ
  3. سمیه

    سلام .معدل لیسانس من ۱۵.۸۰ هست آیا شرط معدل خیلی مهم است و راهی برای جبران این ۲۰ صدم‌نیس؟من دانشگاه فردوسی مشهد بودم و ضریب داره دانشگاه و با ضریب یکسان سازی ۱۶.۵۰ میشه.راهی نیس واقعا؟ من عاشق پزشکی ام.

    پاسخ
  4. F...

    چرا میتونن

    پاسخ
  5. مهسان

    سلام. جزوات کامل لیسانس به پزشکی رو یک ماه پیش از جهاد دانشگاهی خریدم و جزوات کامل و سالم هست بخاطر این میفروشم که از خوندن پزشکی صرف نظر کردم. قیمت توافقی
    شماره تماس: ۰۹۲۰۳۱۷۹۸۹۶

    پاسخ
  6. فاطمه

    سلام کسانی ک لیسانس یرستاری ازاد دارند نمیتونن تو ازمون پرستاری به پزشکی ثبت نام کنن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی