نا امیدی پس از عدم قبولی در رشته مورد علاقه

قبول نشدن در رشته مورد علاقه

جهت مشاوره در زمینه نا امیدی پس از عدم قبولی در رشته مورد علاقه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قبول نشدن در رشته مورد علاقه : طی روزهای آتی، اسامی پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آزمون سراسری سال 97 اعلام می‌شود، بدون شک، تعداد قابل توجهی از داوطلبان در رشته محل ایده‌آلشان پذیرفته نمی‌شوند و همچنین داوطلبانی که انتخاب محدودی داشته و فقط رشته‌های ایده‌آلشان را انتخاب کرده‌اند، احتمال دارد که اصلاً در هیچ رشته محلی پذیرفته نشوند.

قبول نشدن در رشته مورد علاقه

 قبول نشدن در رشته مورد علاقه :  این دسته از دوستان باید مواظب باشند که دچار ناامیدی نشوند؛ زیرا قرار نیست که ما در زندگی فقط به خوشی‌ها تکیه کنیم و انتظار داشته باشیم که همه چیز مطابق میلمان پیش برود. اگر امروز در رشتۀ مورد علاقۀ‌مان پذیرفته نشدیم، این به معنای پایان همه چیز و باختن در زندگی نیست، بلکه به این معناست که ما در این برهه از زمان، به بخشی از اهداف یا آرزوهایمان دست نیافته‌ایم؛ پس به جای آنکه بگویید “من کم آورده‌ام” و خود را در امواج ناامیدی غرق کنید، راه‌های غلبه بر ناامیدی را فرا بگیرید و خود را از بن بست یاس نجات دهید.

قبول نشدن در رشته مورد علاقه :  در زمان حال زندگی کنید

 قبول نشدن در رشته مورد علاقه :  به جای آنکه دایماً به “ای کاش‌ها”بپردازید و افسوس بخورید یا در رؤیای آینده باشید، در زمان حال و موقعیت کنونی‌تان تمرکز کنید. طی این هفته هر روز به مدت دو ساعت سعی کنید که فقط روی حال تمرکز کنید و در این دو ساعت، هر وقت به چیزی غیر از زمان حال فکر کردید، روی یک برگ کاغذ ضرب در بگذارید. آن‌گاه افکارتان را به هر آنچه که در زمان حال انجام می‌دهید، معطوف کنید. اگر به این نکته فکر می‌کنید که چطور به دوستان و آشنایانتان بگویید که در رشتۀ مورد نظرتان پذیرفته نشدید، روی کاغذ ضرب در بزنید.

اگر به این موضوع فکر می‌کنید که اقوامتان دربارۀ شما چه فکر خواهند کرد، روی کاغذ ضرب در بزنید اگر به این نکته فکر می‌کنید که ای کاش سال گذشته کمتر کوتاهی می‌کردید و با جدیت بیشتری درس می‌خواندید، روی کاغذ ضرب در بزنید، و حتی اگر به این موضوع فکر می‌کنید که پس از پایان دو ساعت، چه کاری باید انجام دهید، باز هم روی کاغذ ضرب در بزنید؛ چون شما حق دارید که فقط در زمان حال باقی بمانید ( تنها زمانی که متعلق به شماست و می‌توانید از آن با فعال بودن و تلاش کردن، بهره ببرید).

قبول نشدن در رشته مورد علاقه :   حال لازم است که سعی خود را به کار برید تا هر روز تعداد ضرب درهایی که روی کاغذ می‌زنید، کاهش یابد. در پایان هفته باید در این زمینه پیشرفت داشته باشید؛ اما چرا باید از زمان حال بهره کافی برد؟ زیرا واقعیت غیر قابل انکار این است که هیچ چیز در زندگی جاودانه نیست؛ پس بهترین راه این است که به هر آنچه در زمان حال اتفاق می‌افتد، واکنش نشان دهید، و نه به گذشته فکر کنید و نه غرق آینده‌ای نامعلوم شوید؛ البته این بدان معنا نیست که نباید برای آینده برنامه‌ریزی داشت، بلکه نباید خود را برای حوادث پیش آمده نگران کنید و زجر دهید؛ در واقع لازم است که برای آینده خود به صورت منطقی برنامه‌ریزی کنید، اما از زمان حال نیز لذت ببرید.

از خود سؤال کنید “چه کاری در این شرایط جواب می‌دهد؟”

حتی زمانی که احساس می‌کنید هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید، به دقت فکر کنید. مطمیناً یک راه پیدا می‌کنید که به شما در این زمینه کمک کند. حال چگونه می‌توانید آن را به کار بندید؟ با مطرح کردن این سؤال، خودتان را از دایره منفی‌گرایی‌هایی نظیر “واقعاً ناامید کننده” است، نجات داده‌اید و می‌توانید روی نکات مثبت تمرکز کنید. به این طریق، راهی را پیدا کرده‌اید که شما را به نتیجه می‌رساند و راهی را به شما نشان می‌دهد که بتوانید از ناامیدی‌ها نجات پیدا کنید.قبول نشدن در رشته مورد علاقه /
برای مثال، دربارۀ رشته محلی که پذیرفته شدید، بیشتر مطالعه کنید. سراغ استادان و فارغ‌التحصیلان موفق رشته مورد نظر بروید و نقاط اشتراک روحی و شخصیتی خود را با رشته مورد نظر بیابید. گاهی اوقات، شهری که در آن پذیرفته شده‌اید، دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که می‌توانید از آن امکانات بهره ببرید و به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابید.
اگر در هیچ رشته‌ای پذیرفته نشدید و هدف شما شرکت در آزمون سراسری سال آینده است، با در نظر گرفتن اهداف کوچکتر، در به دست آوردن هدف اصلی‌تان کوشا باشید. هر پیروزی کوچکی را که در جهت هدف نهایی‌تان است، به روشی منطقی و پرمعنا جشن بگیرید؛ چرا که در نظر گرفتن اهداف کوچک به عنوان پله‌هایی برای رسیدن به هدف غایی، علاوه بر ایجاد حس تنوع، احساس پیروزی را در شما تشدید می‌کند.

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

بگذارید مشکلات و موانع، اراده‌تان را تقویت کند

 قبول نشدن در رشته مورد علاقه :  به مشکلات به عنوان دری گشوده در جهت رسیدن به خواسته‌هایتان و هر آنچه که باید به خودتان ثابت کنید، بنگرید. از مواجه شدن با مشکلات خوشحال باشید؛ زیرا بدون آنها چگونه به کمال خواهیم رسید؟
هنگامی که احساس می‌کنید که مشکلاتتان مثل یک درِ چرخان است و مدام رو نشان می‌دهد، از افراد موفقی مثل “توماس ادیسون” الهام بگیرید ؛ افرادی که نامشان همیشه زنده است و با تمام مشکلاتی که داشتند، هرگز تسلیم نشدند. هرگاه از مشکلات سایر افراد آگاه شوید که با تلاش و کوشش و در گذر زمان بر آنها غلبه کرده‌اند، دیدِ بازی نسبت به مشکلات خود خواهید داشت و آنها را مواردی جزیی و رفع شدنی می‌پندارید.

“هیاهو” را کنار بگذارید و ساده سازی را رواج دهید

قبول نشدن در رشته مورد علاقه :   زمانی که برای حل مشکلی در حال تلاش هستید، ممکن است آن قدر درگیر یافتن راه حل شوید که ناخواسته کارهای جانبی بسیار زیادی را به آن اضافه کنید و با خودتان هم تصور کنید که ممکن است این موارد به شما کمک کنند. اگر نگاهی به سایت‌های اینترنتی انداخته باشید، پر است از تبلیغاتی نظیر “ما ورود شما را به دانشگاه آسان می‌کنیم”، “موفقیت شما در دستان ماست” و … این قبیل موارد، تنها به عنوان هیاهو حساب می‌شوند، و باید بدانید که حتی خواندن آنها هم ممکن است وقت شما را تلف کند. این طور آگهی‌ها فقط وقت شما را تلف کرده و پول‌هایتان را به تاراج می‌برند. آنها هیچ اهمیتی به موفقیت یا شکست شما نمی‌دهند.
البته بیشتر افراد، زمانی که از روند کند کار خود خسته می‌شوند، معمولاً به چنین مواردی روی می‌آورند و به تبلیغاتی نظیر “این همان چیزی است که شما نیاز دارید” و “ما همه چیز را برای شما آسان کرده‌ایم” توجه می‌کنند. اگر آینده نگر باشید، می‌توانید به خوبی پیش‌بینی کنید که اگر یک سال خودتان تلاش کنید، آن وقت، فراتر از تمام این پیشنهادهای گوناگون و فریبنده، منفعت بیشتری عایدتان خواهد شد.
ببینید چه چیزی در زندگی‌تان اولویت دارد، ابتدا همان را انجام دهید. هر کاری که وقت و هزینه شما را تلف می‌کند و هیچ حاصلی برایتان در بر ندارد، باید از برنامه زندگی‌تان حذف شود.قبول نشدن در رشته مورد علاقه /

بیشتر افراد، زمانی که از روند کند کار خود خسته می‌شوند، به تبلیغاتی نظیر “این همان چیزی است که شما نیاز دارید” و “ما همه چیز را برای شما آسان کرده‌ایم” توجه می‌کنند، اما اگر یک سال خودتان تلاش کنید، آن وقت، فراتر از تمام این پیشنهادهای گوناگون و فریبنده، منفعت بیشتری عایدتان خواهد شد
دربارۀ رشته محلی که پذیرفته شدید، بیشتر مطالعه کنید. سراغ استادان و فارغ‌التحصیلان موفق رشته مورد نظر بروید و نقاط اشتراک روحی و شخصیتی خود را با رشته مورد نظر بیابید. گاهی اوقات، شهری که در آن پذیرفته شده‌اید، دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که می‌توانید از آن امکانات بهره ببرید و به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابید.

مهندس علیزاده -کارشناسی نرم افزار باهنر کرمان

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نا امیدی پس از عدم قبولی در رشته مورد علاقه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403