نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم

نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم

جهت مشاوره در زمینه نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم


نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه پرداز نیمسال دوم


نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم ،  معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: شهریه متغیر و بخشی از شهریه ثابت دانشجویان پردیسی و شهریه پرداز در نیمسال دوم نیم بها شد.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از مهر، ابوالفضل واحدی در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به تسهیلات آموزشی این دانشگاه برای دانشجویان دکتری اظهار کرد: برای دانشجویان دوره دکتری که آماده گذراندن امتحان جامع کتبی هستند، با توجه به لزوم برگزاری امتحان به صورت حضوری به میزان تأخیر در زمان برگزاری این امتحان به سنوات مجاز آنها اضافه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره مصوبات جدید دانشگاه در خصوص دانشجویان شهریه‌پرداز توضیح داد و گفت: برای دانشجویان پردیسی و نوبت دوم و دانشجویان مشمول پرداخت شهریه اضافه سنوات برای دروسی که در نیمسال جاری امتحان می‌دهند، شهریه متغیر و بخشی از شهریه ثابت به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

وی افزود: همچنین در صورت حذف دروس این دانشجویان، معادل شهریه متغیر دروس حذف شده، دانشجو بستانکار شده و از پرداخت شهریه مصوب در نیمسال آتی کسر می‌شود. از سوی دیگر نیز متناسب با سنوات تحصیلی اضافه شده به دانشجویان، به سنوات مشمول آموزش رایگان آنها اضافه خواهد شد.

واحدی همچنین درباره شیوه برگزاری سمینارها و دفاعیه‌ها توضیح داد و گفت: دفاع از پایان‌نامه ارشد می‌تواند به صورت حضوری فقط با حضور اساتید راهنما، مشاور و اساتید ممتحن یا به صورت غیرحضوری باشد. همچنین دانشجویان می‌توانند از پیشنهاد رساله خود به صورت حضوری و غیرحضوری نیز دفاع کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه با توجه به مکانیزه شدن فرآیند صدور مجوز آزمون جامع دکتری، امتحان جامع شفاهی به صورت حضوری و غیرحضوری قابل اجراست، خاطرنشان کرد: امتحان کتبی جامع پس از عادی شدن شرایط موکول می‌شود.

وی در ادامه درباره دفاع نهایی رساله دکتری توضیح داد و گفت: در صورت طی شدن تمام مراحل و مقدمات مورد نیاز برای دفاع، دانشجو می‌تواند از رساله خود به صورت حضوری یا ترکیبی (اتصال ممتحنین بیرونی از طریق ابزارهای الکترونیکی) دفاع کند. در صورت وجود مشکل سنوات، امکان برگزاری غیرحضوری نیز وجود دارد.

واحدی اضافه کرد: دانشجویان ارشد می‌توانند برای دفاع از سمینار خود با هماهنگی استاد مربوطه، سمینار را به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار کنند.

ابوالفضل واحدی در نشست خبری که امروز به صورت مجازی با حضور خبرنگاران برگزار شد، درباره مصوبات و ضوابط جدید نیم سال دوم توضیح داد و گفت: با توجه به شرایط ویژه نیم سال دوم بر اثر شیوع کرونا این نیم سال با مشکلات و محدودیت‌هایی برای برخی دانشجویان همراه بوده است به همین دلیل شورای آموزشی دانشگاه با هدف ارائه تسهیلات و پشتیبانی‌های لازم و همچنین کاهش دغدغه‌های آنها ضوابط خاصی را به تصویب رسانده است.

وی در تشریح مصوبات آموزشی نیم سال دوم برای دانشجویان کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: بر این اساس دانشجو می‌تواند در این نیم سال تا دو درس نظری را از طریق سیستم گلستان و با تأیید دانشکده در تقویم آموزشی دانشگاه حذف اضطراری کنند. همچنین در صورتی که امکان ارائه برخی از دروس نظری و عملی در بازه زمانی این نیم سال (ولو با افزایش چند هفته‌ای آن) میسر نشود این دو روز از سبد درسی دانشجویان توسط سامانه حذف می‌شود.

واحدی افزود: در صورتی که دانشجو درسی را در این نیم سال امتحان داده و نمره قبولی نیاورده، نمره این درس از کارنامه دانشجو حذف آئین نامه‌ای خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از بلااثر شدن مشروطی دانشجویان با شروط خاص خبر داد و گفت: اگر مدل دانشجو در دروس گذرانده شده کمتر از حد نصاب معین (۱۲ در مقطع کارشناسی و ۱۴ در ارشد) باشد و مشروط شود با نظر کمیسیون موارد خاص دانشگاه این مشروطی بلااثر در نظر گرفته خواهد شد.

واحدی با بیان این مطلب که اگر دانشجویی علیرغم تمهیدات در نظر گرفته شده امکان ادامه تحصیل در این نیم سال را نداشته باشند آموزش دانشکده می‌تواند درخواست حذف نیمسال را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد. به منظور مساعدت برای دانشجویان کارشناسی تعداد دروس برای معرفی به استاد به ۴ درس (با سقف ۱۲ واحد) افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجوی کارشناسی که در نیم سال اول کارآموزی اخذ کرده تا پایان تابستان فرصت دارد تا کارآموزی خود را به اتمام رسانده و نمره آن را در نیم فصل دوم ثبت کند. همچنین برای دانشجویانی که در این نیم سال فارغ التحصیل می‌شوند تأخیر در فرآیند دانش آموختگی و تسویه، در صورت شرایط خاص موجه خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در ادامه تاکید کرد: سایر مواردی که مصادیق آنها عنوان نشد در کمیته‌های مختلف دانشگاه بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

واحدی در ادامه به ضوابط مصوب مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوره پژوهشی و دانشجویان کارشناسی که پروژه می‌گذرانند اشاره کرد و گفت: برای دانشجویان کارشناسی که تا پایان اسفند ماه فرصت داشتند تا از پروژه نهایی خود دفاع کنند علاوه بر امکان دفاع حضوری همراه با تدابیر بهداشتی، این زمان تا ۱۵ خرداد تمدید شد.

وی ادامه داد: برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی مهر ۹۶ با توجه به فراهم شدن امکان دفاع غیرحضوری و همچنین دفاع حضوری اگر تا تاریخ ۱۵ خرداد نتوانند دفاع کنند نمره آنها در نیم سال اول ثبت شده و با احتساب ۵ نیم سال فارغ التحصیل خواهند شد.

واحدی افزود: همچنین دانشجویان ارشد ورودی مهر ۹۷ اگر برای پایان نامه نیاز به عملیات آزمایشگاهی و حضور در آزمایشگاه تحقیقاتی باشند در صورت تأیید آن توسط استاد راهنما و دانشکده در کمیته منتخب دانشگاه بررسی می‌شود و این کمیته بعد از بررسی مستندات می تواند متناسب با تأخیر پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا به سنوات دانشجو اضافه کند.

سوالی در مورد این مطلب داری ؟ همین الان میتونی با شماره های زیر و برترین کارشناسان تماس بگیری


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نیم بها شدن شهریه دانشجویان شهریه ای نیمسال دوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امین

    سلام من دانشجو پزشکی شهریه پرداز زنجان ورودی بهمن ۱۴۰۰ هستم ولی نمیتونم شهریه رو بدم و قصد انصراف دارم ۵۰ میلیون چک دادم میخوام بدونم راهی هست که اون ۵۰ میلیونو ازم نگیرن؟ شهریه یک ترم رو هم دادم ۱۲ میلیون اونو بهم پس میدن؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403