فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نمونه فرم شماره 7 هدایت تحصیلی نهم به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان و والدین در این مقاله قرار داده شده است. عملکرد تحصیلی و اولویت های انتخاب رشته دانش آموزان به ترتیب در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی ارائه داده شده است. دلیل ارائه نمون برگ شماره ۷ صرفا بر اساس عملکرد تحصیلی دانش آموز در سه سال متوسطه می باشد. بنابراین نمون برگ شماره ۷ ملاک ثبت نام دانش اموز می باشد.

در سال های گذشته دانش آموزان برای انتخاب رشته و تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم باید به سایت همگام مراجعه می کردند. براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه تحصیلی نهم در سال تحصیلی 1401 – 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا انجام می شود. دانش آموزان برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی به سایت همگام مراجعه نکنند. در سال تحصلیی 1401 ، انتخاب رشته دانش آموزان در پادا ، به نشانی pada.medu.ir انجام می شود.

فرم شماره 7 هدایت تحصیلی نهم

فرم شماره 7 هدایت تحصیلی نهم ،  فرم اصلی ” ثبت نام ” است که شامل عملکرد تحصیلی و اولویت های ثبت نامی دانش آموزان می باشد.
نمونه فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

باکس مشخص شده در عکس بالا نشان دهنده تراز عملکرد تحصیلی دانش آموز است که در قالب صد امتیازی محاسبه شده است و شامل نمرات  سال هفتم – هشتم و نهم با ضرایب مربوطه و در مقایسه با دیگر دانش آموزان است.

  • اما فرمول چگونگی محاسبه و تاثیر ضرایب درسها به مشاوران و مدیران اطلاع‌رسانی نشده است و هیچ اطلاعی در دست نیست و طبق نرم افزار آموزش و پرورش محاسبه شده است.

یادآور می شود که این امتیاز همان بند اول فرم شماره 6 هدایت تحصیلی است فقط در فرم 6 از 35 امتیاز نوشته شده است و در این فرم به صد امتیاز تبدیل شده است.

یعنی اگر در فرم شماره 6 هدایت تحصیلی امتیاز شما 5 از 35 بود در این فرم تقریبا 15 از 100 ثبت شده است و با یک محاسبه ساده ریاضی تبدیل شده است و ربطی به جمع صدامتیاز فرم  هدایت تحصیلی شماره 6 _ انتهای فرم _ ندارد.


دانلود نمونه فرم شماره 7 هدایت تحصیلیاین ردیف که در تصویر بالا از نمونه فرم شماره 7 هدایت تحصیلی مشخص شده اولویت ثبت نام طبق امتیاز سطر بالا و نیاز هر منطقه آموزش و پرورش است که به صورت اولویت الف، ب و ج مشخص شده است.

1588677335 64با یک مثال راحت‌ تر توضیح خواهم داد:

فرض کنید یک منطقه آموزش و پرورش 10 هزار نفر سال نهمی دارد و منطقه با توجه به کلاس و مدارس، ظرفیت 2 هزار نفر رشته تجربی دارد به همین خاطر منطقه آموزش و پرورش از امتیاز بالا – یعنی از صد – دو هزار نفر انتخاب و اولویت ” الف” می دهد و ممکن است با توجه به رقابت زیاد در رشته تجربی در معدل 19 تعداد دو هزار نفر تکمیل شود و در فرم به معدلهای زیر 19 امتیاز الف ندهد.

  • و مرحله بعد آموزش و پرورش حدس میزند ممکن است از این 2 هزار نفر صد نفر ثبت نام نکند به همین خاطر به صد نفر بعد اولویت ” ب” می دهد. بقیه نفرات که جزء این دوهزار و صد نفر نیستند اولویت ” ج ” می دهند.

اولویت های فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

اولویت های فرم شماره 7 هدایت تحصیلی شامل چه مواردی می باشد؟

  • اولویت ها ترتیب ثبت نام در مدارس دولتی است.

اولویت “الف” را یک هفته فرصت می دهند که ثبت نام کنند، اگر ظرفیت وجود داشت اولویت “ب” را ثبت نام می کنند و اگر باز ظرفیت داشت که معمولا ظرفیت ندارند نوبت به اولویت “ج” می رسد.

و این روش برای هر رشته لحاظ می شود و ممکن است با امتیاز 80 اولویت “ب” و با امتیاز 60 ” الف” باشید چون بستگی به رقابت و متقاضی رشته ها دارد و معمولا رشته های فنی و کاردانش بیشتر نفرات ” الف” هستند چون ظرفیت وجود دارد.

  •  یادآوری می شود کسانی که در قسمت اولویت هاشور زده شده است به معنای عدم کسب رشته است.

مشخص شدن ” نمره ” و “درس” برای تعیین رشته مجدد

با توجه به دستورالعمل هدایت تحصیلی یکی از راهکارهای بدست آوردن رشته های هاشوری شرکت در امتحان یا امتحانات تعیین رشته مجدد است و دانش آموز درسی را که نمره حداقل( کف نمره ) را بدست نیاورده است را مجدد امتحان می دهد.

اما با توجه به اینکه نمره حد نصاب ، ترکیبی از نمره کتبی سال هفتم، هشتم و نهم است و نمرات دانش آموزان در سال هفتم و هشتم متفاوت است در نتیجه نمره سال نهم هر دانش آموز برای کسب رشته مورد علاقه متفاوت است که توسط مشاور یا مدیر مدرسه محاسبه و در فرم تعیین رشته مجدد نوشته خواهد شد.

  • برای سهولت در محاسبه نمره و درس تعیین رشته با توجه به ضرایب متفاوت ( هفتم ضریب 1، هشتم ضریب 1 و نهم ضربب 3)، دانش آموز باید حداقل نمره زیر را بدست بیاورد:

دقت شود که فقط نمره کتبی ترم دوم محاسبه شود.

1588677335 64ورود به رشته ریاضی

” جمع نمرات کتبی هر 3 سال با احتساب ضریب”

  • درس ریاضی 70
  • درس علوم  65

1588677335 64ورود به رشته علوم تجربی

  • درس ریاضی 65
  • درس علوم 70

1588677335 64ورود به رشته علوم انسانی

  • درس زبان و ادبیات فارسی 70
  • درس مطالعات اجتماعی 65
  • درس عربی 60

1588677335 64ورود به فنی حرفه ای( صنعت و هنر)

  • درس ریاضی و علوم 50
  • درس فناوری و هنر 60

1588677335 64ورود به فنی و حرفه ای (خدمات)

  • درس ریاضی 50
  • درس فناوری و هنر 60

1588677335 64ورود به فنی و حرفه ای( کشاورزی)

  • درس علوم 50
  • درس فناوری و هنر 60

مشاور مدرسه (در صورت حضور نداشتن..مدیر مدرسه) با بررسی کارنامه هر 3 سال ” درس” یا دروس تعیین رشته مجدد را شناسایی و مشخص می کند.

یکی از سوالات پرتکرار و متداول هدایت تحصیلی پایه نهم این است که، دانش ­آموزان دارای شرایط “الف” در نمون برگ ۷ چگونه برای ثبت نام اقدام نمایند؟ کسب شرایط الف یعنی حق اولویت آنها برای ثبت نام در رشته دلخواه خود قطعی است و می تواند ثبت نام خود را در رشته و مدرسه دلخواه در موعد مقرر انجام دهد.

دریافت فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

نحوه دریافت فرم شماره 7 هدایت تحصیلی  چگونه است؟ نمون‌ برگ‌ های هدایت تحصیلی نهم ، پس از ثبت نمرات دانش‌ آموزان در سیدا (درگاه پادا) ، (2 هفته بعد از آخرین امتحان) و پس از صدور کارنامه و رفع اعتراضات، ظرف مدت 3 روز در تیرماه صادر خواهد شد.

صدور نمون‌ برگ هدایت تحصیلی نهمی ها ، به صورت منطقه‌ ای انجام می‌ شود و هر منطقه ای که نمرات دانش‌ آموزان را ارسال کند نمون‌برگ صادر خواهد شد. مشاهده و پرینت نمون‌ برگ شماره 6 و 7 (اولویت انتخاب رشته دانش‌ آموز پایه نهم ) توسط مدیر در مدرسه مبدا (متوسطه اول) و مقصد (متوسطه دوم) امکان پذیر است.

نکته بسیار مهمی که در اینجا حائز اهمیت است آن است که نمون برگ های 6 و 7 با ارزیابی دانش آموزان در سطح منطقه صادر می شود و هر منطقه‌ ای که نمرات دانش آموزان را ارسال کند حداکثر ظرف 48 ساعت نمونه برگ های 6 و 7 دانش آموزان صادر می‌شود.

نکات مهم فرم های شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی

دانش آموزان لازم است به نکات مهم فرم های شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی که در ادامه بیان شده است، توجه داشته باشند:

  1. فرم شماره 6 هدایت تحصیلی توصیه نامه است و هیچ الزامی برای دانش آموز ایجاد نمی کند، در فرم هدایت تحصیلی شماره 6 دانش آموز با خودش مقایسه میشود و اطلاعات این فرم هدایت تحصیلی به خودشناسی بهتر دانش آموز کمک می‌کند.
  2. فرم شماره 7 هدایت تحصیلی ملاک ثبت نام در پایه دهم می باشد و بر اساس عملکرد تحصیلی سه ساله دانش آموز و ظرفیت های منطقه تنظیم شده است و در این نمون برگ دانش آموز با دیگر دانش آموزان منطقه مقایسه می شود.
  3. در فرم شماره 6 هدایت تحصیلی عملکرد تحصیلی از 35 امتیاز محاسبه شده است اما در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی عملکرد تحصیلی از 100 امتیاز محاسبه می شود.
  4. اولویت‌های فرم شماره 6 هدایت تحصیلی پیشنهاد بررسی‌های مشاوره ای است و اولویت های فرم شماره 7 هدایت تحصیلی اولویت ثبت نام است که بر مبنای ظرفیت های منطقه و مقایسه دانش آموز با دانش آموزان منطقه تنظیم شده است.
  5. اولویت‌ های هاشور خورده در نمون برگ ها به معنی عدم کسب حد نصاب دروس تخصصی مربوط در آن زمینه یا رشته تحصیلی می باشد (کف حدنصاب میانگین سه ساله دروس تخصصی)
  • اگر در ملاک های فرم شماره 6 هدایت تحصیلی امتیازی ثبت نشده است، قابلیت اصلاح وجود ندارد اما هیچ حقی از دانش آموز ضایع نمی شود چون این نمون برگ توصیه نامه است و ثبت نام بر اساس فرم شماره 7 هدایت تحصیلی که عملکرد تحصیلی دانش آموز است، انجام می گردد.
  • ممکن است دانش آموزی به علت عدم کسب حد نصاب لازم در دروس تخصصی هر رشته در همه اولویت های ثبت نام هاشور خورده باشد، برای چنین دانش آموزانی در کمیته هدایت تحصیلی تصمیم گرفته می شود که در کدام رشته کاردانش ثبت نام کنند.
  • تمام دانش آموزان دارای اولویت‌های الف تا ب در صورت دارا بودن شرایط خاص مدارس غیردولتی می توانند بدون هیچ محدودیت زمانی نسبت به ثبت نام در زمینه و رشته مورد نظر خود اقدام نمایند.
  • ثبت نام دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد با رعایت کف نمره لازم تابع شرایط خاص خود می باشد.
  • ثبت نام دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تابع رعایت محدوده جغرافیایی شیوه نامه ثبت نام نبوده و دانش آموزان می توانند در صورت تمایل در هر یک از مناطق و نواحی مورد علاقه خود، اقدام به ثبت نام نمایند.
  • درج گزینه اولویتی الف، به معنای احراز شرایط مطلوب برای انتخاب آن زمینه و رشته است و از آنجا که در اولویت اول ثبت نام قرار دارد، لازم است دانش آموزان ظرف مدت زمان لازم نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  • دانش آموزانی که در یکی از زمینه های کاردانش و فنی حرفه ای اولویت اورده باشند هنرستان مقصد میتواند ثبت نام در زمینه های دیگری که اولویت نیاورده جابجا نموده و ثبت نام نمایند.

سوالات متداول هدایت تحصیلی پایه نهم

✔️هدایت تحصیلی در کدام مقطع انجام می شود؟

هنگام تحصیلی در دو مرحله اتفاق می‌افتد که یکی در پایه نهم تحصیلی و دیگری در پایه دوازدهم انجام می‌شود.

✔️هدایت تحصیلی به چه صورت انجام می شود؟

در هدایت تحصیلی دانش آموزش پایه نهم، آزمون توانایی ۱۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را دارد. یکی دیگر از آیتم‌های هدایت تحصیلی، آزمون رغبت است که طی یک پرسشنامه علمی به صورت آنلاین از دانش آموز گرفته شده و رغبت آنان سنجیده می‌شود.

✔️میزان تاثیر نمرات دانش آموزان در هدایت تحصیلی چقدر است؟

نمرات دانش آموزان در هدایت تحصیلی تأثیرگذاری ۳۵ درصدی دارد. فرم نظرخواهی مدیران و دبیران شامل ۱۰ امتیاز، نظر والدین دارای پنج امتیاز، همچنین مشاوره ۱۰ امتیاز دارد که مشاور نظر خود را بر اساس نظر والدین، دانش آموز، مدیران و دبیران، آزمون رغبت و توانایی ارائه می‌کند که مجموع اینها ۶۵ درصد می‌شود و ۳۵ درصد هم عملکرد تحصیلی تراز شده دانش آموزان خواهد بود.

3.9/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه فرم شماره 7 هدایت تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Nazi

    سلام من کلاس هفتم نوبت دوم ریاضی ۱۶و علوم ۱۴
    اگه نوبت دوم هستم علوم ۱۹ و ریاضی حداقل ۱۰. نهم ریاضی ۱۷ و علوم ۲۰ باشه
    تجربی میارم ؟
    و گروه الف؟
    میانگین سه سال علوم ۱۸و چهار صدم
    و ریاضی ۱۵و ۴ صدم و بدون ضریب علوم ۵۳ و ریاضی ۴۵
    معدل کل هفتم ۱۷و نیم و هشتم ۱۸ و نهم ۱۹

    لطفاً جواب بدین ممنون

    پاسخ
  2. Nazi

    سلام من کلاس هفتم نوبت دوم ریاضی ۱۶و علوم ۱۴
    اگه نوبت دوم هستم علوم ۱۹ و ریاضی حداقل ۱۰. نهم ریاضی ۱۷ و علوم ۲۰ باشه
    تجربی میارم ؟
    و گروه الف؟
    میانگین سه سال علوم ۱۸و چهار صدم
    و ریاضی ۱۵و ۴ صدم
    منطقه ۲ هستم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی