نحوه مطالعه شیمی برای کنکور 98 از زبان دانشجوی پزشکی اصفهان

photo5875206977221667301

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه شیمی برای کنکور 98 از زبان دانشجوی پزشکی اصفهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه مطالعه شیمی : در کنکور سراسری هر تست ارزش یکسانی دارد و به این صورت نیست که بر حسب درجه سختی سوالات، امتیار پاسخ دهی به آن ها نیز تفاوت داشته باشد. اما در کنکور سراسری بعضی از مباحث مهم هر درس بیشتر مورد توجه طراحان محترم قرار می گیرد و به نوعی هر ساله مانور بیشتری برای طراحی تست از آن مباحث می دهند.

مطالعه شیمی

نحوه مطالعه شیمی کنکور 98

 نحوه مطالعه شیمی : گروه مشاورین مشاور گروپ به دنبال آن هستند تا بتواند در این زمینه اطلاعات مفیدی به شما بدهند تا بتوانید با تمرین و تکرار بیشتر بر روی مباحث مهم و پرتکرار شیمی کنکور 98 نتایج بهتری کسب کنید.

به عنوان مثال ضریب درس شیمی در زیر گروه یک تجربی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و اکثر پیراپزشکی ها برابر 9 ولی ضریب همین درس در زیر گروه 2 تجربی برای رشته ای مثل داروسازی 12 است و تقریبا به اندازه زیست شناسی در قبولی داروسازی اهمیت داره . همچنین برای قبولی رشته های زیر گروه دو ریاضی مثل مهندسی نفت ، درس شیمی هم مثل فیزیک 9 داره .نحوه مطالعه شیمی/

 نحوه مطالعه شیمی : درجه سختی سوالات شیمی در کنکور سال های اخیر سیر صعودی داشته . طبق آمار منتشر شده از طرف سازمان سنجش ، در کنکور 95 تجربی ، 77 درصد داوطلبان و در کنکور 95 ریاضی ؛ 80 درصد داوطلبان شیمی را صفر زدند و فقط حدود 1 درصد از کل داوطلبان کنکور تونستن شیمی رو بالای 50 درصد درست جواب بدن . در کنکور تجربی 96 هم میانگین درصد پاسخگویی داوطلبان در درس شیمی فقط 7 درصد بود .

اهمیت ساعات مطالعه بالا در کنار داشتن روش درست مطالعه شیمی کنکور

نحوه مطالعه شیمی : کمیت در کنار کیفیت اهمیت ویژه ای داره و مکمل هم هستند . حتی اگر نحوه مطالعه شیمی کنکور رو درست اجرا کنید اما ساعت مطالعه این درس پایین باشه فایده ای نداره . قبلا هم گفتیم ساعت مطالعه هر درس برای کنکور باید متناسب باید متناسب با ضریب اون درس باشه و تعادل ساعت مطالعه اختصاصی و عمومی به صورت تقریبی 70 درصد به 30 درصد باید رعایت بشه . سعی کنید حداقل 20 درصد از کل ساع مطالعه هفتگی مخصوص شیمی باشه که البته این درصد باید بین مطالعه تستی و تشریحی تقسیم بشه . اگر کسی در درس شیمی نسبت به سایر دروس ضعیف تر باشه میتونه بیشتر از 20 درصد هم براش وقت بگذاره .نحوه مطالعه شیمی/

نحوه مطالعه مطالب حفظی شمی کنکور 98

نحوه مطالعه شیمی کنکور برای همه مباحث شیمی عین هم نیست . از درس شیمی در کنکور تجربی و ریاضی 35 تست طرح میشه که این تست ها رو به سه دسته میتونیم تقسیم کنیم :

1- حفظی 2- مفهومی -3 مسئله . در کنکور سال های اخیر سوالات مفهومی و مسائل محاسباتی شیمی اهمیت بیشتری پیدا کردن.

نظریه ها ، رنگ بعضی مواد ، خواص عناصر و مواد خاص و … جنبه حفظی دارند . برای جواب دادن به سوالات حفظی راهی نیست جز حفظ کردن و مرور حفظیات در فاصله های زمانی مناسب .
برای مباحث حفظی شیمی هم مثل مباحث حفظی سایر درس ها باید زمان مناسب تست زدن رو رعایت کنید و همه تست ها رو بلافاصله بعد از مطالعه مبحث کار نکنید .نحوه مطالعه شیمی/

نحوه مطالعه شیمی : نکته بسیار مهم درباره نحوه مطالعه شیمی کنکور 98 و ترتیب جواب دادن به سوالات شیمی آزمون های آزمایشی این است که اول باید به سوالات حفظی که مسئله حل کردنی نیستند و نیاز به محاسبات ندارند جواب بدین . کنار سوالات وقت گیر و سوالاتی که اصلا بلد نیستید از علامت ضربدر و منها استفاده کنید . به طور متوسط برای تست شیمی کنکور یک دقیقه وقت دارید که باید دور اول تست هایی که سریعتر میتونید جواب بدید رو شناسایی کنید و سعی کنید زیر یک دقیقه به این تیپ تست ها جواب بدید و وقت ذخیره شده رو در زمان های نقصانی به تست های محاساباتی و مسئله ای شیمی اختصاص بدید .

برای مطالب حفظی شیمی حتما خلاصه نویسی کنید .خلاصه نویسی برای مرور و یادآوری سریع مطالب مخصوصا در دوران جمعبندی خیلی به شما کمک میکنه .

بعضی انتشارات هم برای مباحث حفظی شیمی کتاب جداگانه ای چاپ کردن . از این کتابچه های کوچک میتونید در اوقات مرده ، زنگ تفریح ، حین رفت و آمد بین خونه و مدرسه داخل ماشین و … استفاده کنید .

نحوه مطالعه شیمی : با وجود همه این توضیحات ، روش مطالعه شیمی ریزه کاری های خاصی هم داره که برای هر فرد با شرایط خاص اون فرد میتونه متفاوت باشه . علاو بر این باید بلد باشید چطور از کتاب تست شیمی و دیگر منابع کنکوری شیمی درست استفاده کنید که نتیجه عکس نده . در این زمینه حتما با مشاور تحصیلی خودتون هم مشورت کنید چون مشاور شما بیش از هر کس از جزئیات کار شما ، میزان تسلط بر مباحث مختلف شیمی و شرایط خاص شما خبر داره . در صورتی که نیاز به مشاور کنکور و برنامه ریزی دارید می توانید از طریق راه ارتباطی زیر با موسسه مشاور گروپ تماس بگیرید .

سید آرش حیدری -پزشکی اصفهان

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته


3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه شیمی برای کنکور 98 از زبان دانشجوی پزشکی اصفهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی