نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی | روش درس خواندن نفر اول کنکور تجربی 97

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی | روش درس خواندن نفر اول کنکور تجربی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی از زبان نفر اول کنکور تجربی 97 : در این مقاله، روش درس خواندن رتبه برتر کنکور تجربی امیررضا براتی رتبه 1 کشور تجربی کنکور 97 را می خوانیم … در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید …



نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی

روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی ، درس ادبیات : ادبیات را به صورت موضوعی مطالعه می‌کردم؛ یعنی شش مبحث اصلی ادبیات شامل: قرابت مفهومی، زبان فارسی، آرایه‌ها، لغات، تاریخ ادبیات و املا را به صورت تفکیک شده می‌خواندم و تست می‌زدم؛ البته مباحثی مثل لغت و تاریخ ادبیات را بسیار مرور می‌کردم تا در خاطرم بماند؛ برای مثال، شاید بعضی از لغات را ۱۰ یا ۱۲ بار خوانده باشم. برای مابقی مباحث نیز بیشتر تست می‌زدم تا مطالعه کنم؛ چون معتقدم که با تست زدن، قلق سوال دست داوطلب می‌آید .در کل به طور میانگین روزی یک ساعت برای مطالعه ادبیات وقت می‌گذاشتم.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی :  عربی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  »   تلاش میکردم تا از روی کتاب درسی مطالب را یاد بگیرم و بعد با توجه به آموخته‌هایم و تکنیک‌های تست زنی، تست بزنم؛ برای مثال، خیلی وقت‌ها در سؤال‌های ترجمه، بررسی کل سؤال لازم نیست و با ترجمه فعل و توجه به نوع ضمیر به کار رفته یا جمع و مفرد بودن کلمه، می‌توان به پاسخ صحیح رسید.

به نظر من اگر قواعد و اصول عربی را یاد بگیری، فراموش نخواهی کرد. برای همین، وقت کمتری به این درس اختصاص می‌دادم و در هفته به طور میانگین چهار ساعت برای درس عربی وقت می‌گذاشتم.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : معارف اسلامی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : فراگیری معارف اسلامی نیاز به تکرار بسیار دارد. باید به آیه‌های قرآنی که در کتاب درسی آمده است، مسلط بود و آنها را حفظ کرد. به همین دلیل، مطالعۀ آن، زمان بر است و باید مطالب را بارها مطالعه نمود تا به درصد مطلوبی دست یافت.خود من حجم زیادی از مطالعه دروس عمومی‌ام را به مطالعه معارف اسلامی اختصاص می‌دادم؛ شاید به این دلیل که در این درس، مطالعه کتاب درسی، مهم‌تر از تست‌زنی است.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  زبان خارجی


نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  زبان انگلیسی‌ام چندان خوب نبود و در آزمون‌های آزمایشی جزو درصدهای پایینم بود، اما با مطالعه و تکرار، توانستم ضعفم را رفع کنم. برای توانمند شدن در این درس، متن کتاب درسی را روزنامه‌وار می‌خواندم تا بفهمم که موضوع آن چیست و شمای کلی درس دستم بیاید. از کتاب‌های کمک آموزشی نیز برای مسلط شدن بر قواعد و فراگیری نحوه تست‌زنی در این درس استفاده می‌کردم؛ مثلاً برای تسلط بر درک مطلب، که در کنکور هشت سوال از آن می‌آید، متن‌های درک مطلب زیادی را مطالعه می‌کردم تا بتوانم هر درک مطلبی را با وجود کلمات جدید و ناشناخته پاسخگو باشم. به داوطلبان پیشنهاد می‌دهم برای اینکه معنی لغات را فراموش نکنند، معنی آنها را در قالب جمله فرابگیرند. برای این درس نیز حدوداً چهار ساعت در هفته وقت می‌گذاشتم.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  زمین‌شناسی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : درس زمین‌شناسی در زیرگروه یک علوم تجربی ضریب ندارد. برای همین وقت کمی را به آن اختصاص می‌دادم؛ درواقع فقط هفته‌ای یک ساعت یا حتی کمتر از آن برای این درس تست می‌زدم.

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : ریاضی و فیزیک

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  : دروس ریاضی و فیزیک برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است . من سعی کردم که اول این دروس را سر کلاس و با مطالعه درس نامه کتاب یاد بگیرم و سپس با تست و تمرین زیاد به آنها مسلط شوم؛ البته در هر دو درس، وقت زیادی برای مطالعه نمی‌گذاشتم و بیشتر تست می‌زدم. من به طور ذاتی در هر دو درس توانمند بودم؛ با این همه، برای هر یک به طور متوسط هفته‌ای شش یا هفت ساعت وقت می‌گذاشتم.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  زیست‌شناسی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : کتاب زیست‌شناسی را باید بسیار مطالعه کرد و به متن آن کاملاً مسلط شد. در ضمن تست هم باید زیاد حل کرد. خود من برای این درس، تست زیادی از انتشارات مختلف می‌زدم و برای تست زدن هم نگاهم به تست‌های دشوار بود و به این فکر نمی‌کردم که شبیه این سوال تا حالا در آزمون سراسری داده نشده است؛ چون شاید طراحان آزمون سراسری امسال، سوال متفاوتی می‌دادند که همین طور نیز شد و سوال‌های زیست‌شناسی امسال، در مقایسه با سال‌های گذشته، تا حدودی متفاوت بود.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/


نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  در کل بیشترین ساعت مطالعه من به درس زیست‌شناسی تعلق داشت. برای روزهای تعطیل حداقل سه ساعت زیست‌شناسی می‌خواندم و در کل به طور میانگین هفته‌ای ۲۰ساعت به مطالعه زیست‌شناسی اختصاص می دادم.

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  شیمی

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : تلاش می‌کردم به خود کتاب درسی کاملاً مسلط شوم تا بتوانم به سوال‌هایی که به حفظیات شیمی مربوط می‌شود پاسخ بدهم. برای بخش محاسبات نیز زیاد تمرین کردم و با تمرین زیاد، محاسباتم قوی شد. بعضی از سوال‌های این درس نیز نه حفظی است نه محاسباتی، و برای پاسخ به این سوال‌ها باید مفاهیم دروس شیمی را کاملاً فهمید و دانست که هدف از طرح این مطلب در کتاب درسی چیست و چه فایده‌ای دارد؛ برای مثال، من سعی می‌کردم که یک واکنش شیمیایی را در ذهنم تجسم کنم:

اینکه فرضاً وقتی یک مولکول با مولکول دیگر برخورد می‌کند چه اتفاقی می‌افتد. به یاری این تحلیل، راحت‌تر از پس سؤال‌های شیمی بر می‌آمدم. برای شیمی نیز بعد از زیست‌شناسی، بیش از سایر درس‌ها وقت می‌گذاشتم. حدوداً ۱۰ ساعت در هفته درس می‌خواندم.


البته باید بگویم که ساعت‌های ذکر شده برای زمانی بود که تعطیل بودیم و مدرسه نداشتیم، اما در دوران مدرسه، به غیر از روزهای تعطیل، شش یا هفت ساعت مطالعه می‌کردم.

نحوه مطالعه دروس از زبان رتبه یک رشته تجربی سال ۹۷

تابستان قبل از سال چهارم

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : تابستان مدرسه نمی‌رفتم و با برنامه آزمون‌های آزمایشی مطالعه می‌کردم. مباحث مورد مطالعه‌ام نیز دروس پایه بود؛ یعنی سعی می‌کردم که نقاط ضعفم را در دروس سال دوم و سوم ترمیم کنم و روزانه بین هفت تا هشت ساعت مطالعه می‌کردم.

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : تعطیلات نوروز

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : می‌دانستم که اگر از این ایام خوب استفاده کنم و برنامه مطالعاتی دقیقی داشته باشم، میتوانم از خیلی از داوطلبان که در این ایام مطالعه نمی‌کنند، جلو بزنم و خودم را بالا بکشم. برای همین طبق برنامه آزمون‌های آزمایشی درس می‌خواندم و به جمع‌بندی دروس پایه و مطالعه مباحث نیمسال اول سال چهارم می‌پرداختم. لازم است بگویم که برخلاف عده‌ای که می‌گویند باید اسفندماه تمام درس‌ها را خواند و به پایان رساند، من اواسط اردیبهشت به طور کامل درس‌هایم تمام شد و به جمع‌بندی جامع درس‌ها رسیدم.نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی/

یک روز قبل از کنکور

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  : صبح قبل از کنکور، حدود یک یا دو ساعت معارف اسلامی خواندم و روی مباحثی که کمتر مطالعه کرده بودم، تمرکز کردم. بعد مباحث مشترک سوال‌های کنکور ریاضی را حل کردم و غروب هم همراه خانواده بیرون رفتم و در نهایت به خانه برگشتم و به موقع خوابیدم.

ماشین حساب

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  : مسایل را ذهنی یا با کاغذ حل می‌کردم و اصلاً از ماشین حساب استفاده نمی‌کردم؛ چون در جلسه آزمون نمی‌شود از ماشین حساب استفاده نمود.

اضطراب

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : مواردی که رتبه‌ام در آزمون‌های آزمایشی خوب نمی‌شد و نتیجه مورد نظرم را نمی‌گرفتم، گاه نگران می‌شدم، اما می‌دانستم که اگر این نگرانی ادامه داشته باشد، مطالعه‌ام مختل خواهد شد و وضعیت بدتری پیدا خواهم کرد. به همین منظور، برای خودم استنتاج می‌کردم که اگر قرار باشد استرس داشته باشم، آزمون بعدی‌ام بدتر می‌شود؛ پس بهتر است که به جای نگرانی، به فکر رفع مشکل و جبران آن باشم.

رقابت

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : رقابت خاصی با کسی نداشتم؛ البته با یکی از همکلاسی‌هایم که رتبه ۱۴ کشوری شده است، دوست بودم و با هم نکات درسی را مرور می‌کردیم و اگر یکی از ما به نکته درسی جدیدی پی می‌برد، آن نکته را به دیگری می‌گفت. در واقع هر دوی ما سعی می‌کردیم که به یاری هم، بهتر از قبلمان بشویم و همین امر در موفقیت هر دوی ما نقش داشت؛ اما رقابت خاصی با یکدیگر نداشتیم.

مشاور

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : از مشاور استفاده نمی‌کردم و خودم برنامه‌ریزی درسی‌ام را انجام می‌دادم. اگر هم ضعفی داشتم به کمک کتاب‌های کمک آموزشی آن را رفع می‌کردم.

نحوه مطالعه دروس از زبان رتبه یک رشته تجربی سال ۹۷

خانواده

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : خانواده، هم از نظر تامین منابع مطالعاتی و امکانات مورد نیاز و هم آماده کردن محیط روانی مناسب، برای من نقش بسزایی داشتند؛ زمانی که اعتماد به نفسم کم می‌شد یا نگران می‌شدم، به من روحیه می‌دادند. در خانه حتی برادر کوچکترم مراعات حال مرا هنگام تماشاکردن تلویزیون می‌کرد. والدینم نیز در دید و بازدید از اقوام، به شرایط من توجه داشتند و امسال مهمانی رفتن و مهمان آمدن به منزل ما، بسیار کم شده بود.

نیایش

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : بسیاری از اوقات، پس از نماز یا هر در فرصت دیگری، با خدا حرف می‌زدم و از او برای اینکه یاورم است و در رسیدن به هدفم کمکم می‌کند، تشکر می‌کردم. زمانی هم که نتیجه‌ام بد میشد، با پروردگار حرف می‌زدم و به او می‌گفتم که فقط تو میتوانی کمکم کنی . در کل معتقدم که نیایش در آرامش فرد خیلی مؤثر است؛ اینکه بدانی کسی هست که بسیار قدرتمند است و حواسش به تو هست، و اگر تلاش کنی و به او توکل کنی، کمکت خواهد کرد.

تغذیه

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : برای صبحانه چیزی پر انرژی مثل کره و مربا می‌خوردم تا انرژی مورد نیازم را در طول روز تامین کند. برای ناهار هم سعی می‌کردم که غذای سنگین نخورم تا دچار خواب آلودگی نشوم و شب‌ها هم غذای سبک می‌خوردم تا خواب راحتی داشته باشم و تقریباً هیچ وقت سراغ فست فودها نمی‌رفتم.
خواب

امیررضا براتی: در شبانه روز هفت یا هشت ساعت می‌خوابیدم؛ البته سعی کردم که زمان خوابم را کمتر کنم، اما دیدم که وقتی کمتر می‌خوابم، اذیت می‌شوم؛ پس سعی کردم که از وقت بیداری‌ام به خوبی بهره ببرم.

احساس خستگی

 نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی : هر زمان که درس می‌خواندم، اما به نتیجه مورد نظرم نمی‌رسیدم، احساس خستگی می‌کردم؛ اما چون هدف بزرگی داشتم، خستگی را کنار می‌گذاشتم. من معتقدم که برای موفقیت و رسیدن به هدف، باید مسیر سختی را طی کرد، و هر چه هدف بزرگتر باشد، مسیر رسیدن به موفقیت سخت‌تر است.

تلفن همراه

امیررضا براتی: گوشی نداشتم، اما گاهی سراغ کامپیوتر می‌رفتم و به اینترنت هم سری می‌زدم.

تفریح

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  : در این یک سال تفریح خاصی نداشتم. گاهی تلویزیون نگاه می‌کردم و، همان طور که قبلاً اشاره کردم، بعضیی از اوقات نیز به اینترنت سر می‌زدم؛ ولی در کل کمتر پیش می‌آمد که وقتم به بطالت هدر برود، و اگر هم زمانی وقتم صرف مطالعه نمی‌شد، بیش از یک یا دو ساعت طول نمی‌کشید.

نحوه مطالعه دروس از زبان رتبه یک رشته تجربی سال ۹۷

درصدهای آزمون سراسری

امیررضا براتی: ادبیات: ۹۴/۷ درصد، عربی: ۱۰۰ درصد، معارف: ۸۴ درصد، زبان خارجی: ۸۹/۴ درصد، زمین شناسی: ۲۰ درصد، ریاضی: ۹۶/۷ درصد، زیست‌شناسی: ۹۴/۷ درصد، فیزیک ۱۰۰ درصد، شیمی۹۲/۲درصد.

سخن آخر

نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی    به نظر من، موفقیت دانش‌آموزان شهرستان‌های کوچک در گروه آزمایشی علوم تجربی، بیانگر آن است که امکانات، نقش کمی در موفقیت داوطلبان دارد و مهم‌ترین امر، تلاش یک داوطلب است. به همین خاطر، اگر دانش‌آموزی مصمم باشد تا به هدف خود برسد، نیازی به امکانات عجیب و غریب مثل معلم پروازی و … نیست.


نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی  :  هر داوطلبی باید هدفش را به دقت مشخص کند و مطابق آن تلاش کند؛ زیرا بدون شک، تلاش و برنامه‌ریزی دارنده رتبه یک با ۱۰۰ متفاوت است؛ البته اگر فردی ساعی و مصمم باشد، می‌تواند در گذر زمان، هدفش را متعالی‌تر کند. خود من اوایل می‌خواستم که در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول شوم، اما در طی سال چهارم، وقتی دیدم که در آزمون‌های آزمایشی رتبه‌های خوبی کسب می‌کنم، تصمیم گرفتم که رتبه تک رقمی بیاورم و در نهایت به خودم گفتم که چرا برای رتبه یک درس نخوانم. و برای کسب رتبه یک تلاش کردم.


و بالاخره اینکه داوطلبان هیچ وقت ناامید نشوند؛ چون ناامیدی گناه بزرگی است و به شکست منجر خواهد شد.


4.5/5 - (54 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور تجربی | روش درس خواندن نفر اول کنکور تجربی 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    دمت گرم پسر گل کاشتی.

    پاسخ
  2. رضا

    عالی بود دمتون گرم

    پاسخ
  3. Leito

    عالی بود

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی