نحوه ی صحیح مطالعه دروس کنکور 98

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی صحیح مطالعه دروس کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه ی صحیح مطالعه دروس : شيوه صحيح مطالعه ، چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد.براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تا براي مرور مطالب،دوباره كتاب را نخوانده و در زماني كوتاه از روي يادداشتهاي خود مطالب را مرور كرد …

نحوه ی صحیح مطالعه دروس

شیوه و نحوه ی صحیح مطالعه دروس کنکور 98

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.
2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .
3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.
4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

نحوه ی صحیح مطالعه دروس :  براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تا براي مرور مطالب،دوباره كتاب رانخوانده و در زماني كوتاه از روي يادداشتهاي خود مطالب را مرور كرد .
يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است.نحوه ی صحیح مطالعه دروس

شرايط مطالعه

((بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه ))
نحوه ی صحیح مطالعه دروس :  شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر با بازدهي بالاتر داشت و در واقع اين شرايط به شما مي آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد و با دانستن آنها مي توانيد با آگاهي بيشتري درس خواندن را آغاز كنيد و مطالعه اي فعالتر داشته باشيد :

1- آغاز درست :براي موفقيت در مطالعه ،بايد درست آغازكنيد.
2- برنامه ريزي : يكي از عوامل اصلي موفقيت ، داشتن برنامه منظم است .
3- نظم و ترتيب: اساس هر سازماني به نظم آن بستگي دارد .
4-حفظ آرامش: آرامش ضمير ناخود آگاه را پويا و فعال ميكند.
5- استفاده صحيح از وقت :بنيامين فرانكلين، ((آيا زندگي را دوست داريد؟ پس وقت را تلف نكنيد زيرا زندگي از وقت تشكيل شده است .))
6- سلامتي و تندرستي: عقل سالم در بدن سالم است .
7- تغذيه مناسب: تغذيه صحيح نقش مهمي در سلامتي دارد.
8 – ورزش : ورزش كليد عمر طولاني است .
9-خواب كافي: خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند.
10 –درك مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقي مي ماند ، يعني مطالب است .

نحوه ی صحیح مطالعه دروس

روش مطالعه زبان انگلیسی 

نحوه ی صحیح مطالعه دروس :  یادگیری زبان فرایندی طولانی مدت است و داوطلب باید از مدت ها قبل، آمادگی خود را در این درس بالا ببرد، اما مطالعه این بخش می تواند تا حدودی، داوطلبان را برای موفقیت در آزمون در این مدت باقی مانده کمک کند.

تعداد سؤالات کنکور در این درس ۲۵ سؤال یعنی ۱۰۰ تقسیم بر ۲۵ = ۴ است؛
پس پاسخگویی به هر سؤال ۴ درصد شما را جلو می‌اندازد.

بیشتر بخوانید :

روش مطالعه زبان انگلیسی

100 زدن زبان انگلیسی در کنکور سراسری

به طور کلی برای یادگیری زبان، به منظور آمادگی در کنکور باید به این نکات توجه کنیم:
 

☑️ ۱- سعی کنیم واژه را در جمله معنی کنیم؛ آن‌قدر که برایمان در ترجمه‌ آن جمله، سؤالی پیش نیاید؛ به عبارتی ترجمه‌ لغت به لغت نشده تا مفهوم کلی از جمله گرفته شود؛ به طوری که بتوانیم رابطه‌ بین جمله و گزینه را درک کنیم.

☑️ ۲- بخشی از جمله را که برایمان مهم به نظر می‌رسد یادداشت کنیم.

☑️ ۳- قواعد هر درس را با یک مثال بنویسیم و آن را نمونه‌ای برای جملات دیگر بدانیم. موارد خاص در بخش گرامر را نیز در محل دیگری یادداشت کرده و در صورت لزوم به آن رجوع می‌کنیم.

☑️ ۴- انتخاب درست کتب کمک ‌آموزشی، بسیار مهم است.

☑️ ۵- بخش reading هر درس را باید چندین بار خواند و ارتباط اجزای جمله را با یکدیگر شناخت و ترجمه ساده‌ای از هر جمله را در ذهن داشت.

☑️ ۶- مرور و بازگشت به متونی که مشکل هستند یا قواعدی که فراموش می‌شوند و یا لغاتی که معانی مجازی دارند، بسیار ضروری است.

☑️ ۷- دو بخش گرامر و لغت، بسیار راحت هستند و با دقت می‌توان از عهده‌ آنها برآمد؛ اما برای بخش clozepassage و reading comprehension باید برنامه‌ای خاص اتخاذ کرد.

بخش گرامر تقریباً ۱۰۰ ‌در‌صد از مطالب کتاب است و در بخش لغت، می‌توان بیش از ۸۰ ‌درصد آن را در چارچوب کتاب جست و جو نمود و شاید ۲۰ درصد آن خارج از درس ‌باشد که داوطلبان با میزان مهارتی که در امر ترجمه‌ متون دارند، هر یک به نحوی با آن رو‌برو می‌شوند.
لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر، بیشترین تاکید روی لغت و درک مطلب است؛ پس داشتن دایره لغات وسیع، ضروری ترین توصیه ما به شماست؛ به همین دلیل، یادگیری روزانه ۱۵ تا ۳۰ لغت را در برنامه مطالعاتی خود جای دهید؛ بدین ترتیب تا زمان کنکور، شما لغت‌های زیادی را فرا گرفته‌اید. توصیه می‌شود که برای انجام این کار حتماً از جعبه «لایتنر» استفاده کنید.

☑️ ۸- در خصوص درک مطلب، باید مطالبی را در راستای متون کتاب فراهم کنیم و سعی کنیم که منظور نویسنده را در هر پاراگراف بفهمیم. معمولاً جمله‌ اول هر پاراگراف، نظر اصلی نویسنده است. به طور کلی، وقتی یک مطلب را می‌خوانید، ابتدا سعی کنید بدانید که متن به چه صورت نوشته شده است؛ یعنی موضوعی را که می‌خوانید، علمی، تاریخی، اجتماعی، تربیتی و یا مثلاً آموزشی است یا اینکه داستانی را که می‌خوانید، توصیفی است یا تشریحی یا اینکه نوشته، شباهتی به متون قبلی دارد یا نه. گاهی اوقات یک واژه‌ کلیدی تقریباً کل مطلب را به ما می‌گوید. در ابتدا که متن‌خوانی می‌کنید، سعی کنید معنی کلی جمله را بفهمید و تلاش نکنید که حتماً معنی همه‌ واژه‌ها را بدانید یا لغت‌ها را ترجمه کنید. بدانید که سؤالات چهار‌ جوابی درک مطلب، تماماً در متن وجود دارد و شما با ارتباط دادن صحیح معنی بخشی از جمله‌ متن با گزینه‌های مربوط، می‌توانید به گزینه‌ درست برسید.

☑️ ۹- بهتر است که در ابتدا با متون ساده و کوتاه و بدون توجه به سؤالات آن شروع کنید و فقط سعی کنید تا حدودی مفهوم داستان را درک کنید. بعد از مدتی می‌توانید به سؤالات مربوط به متن نیز رجوع کنید.

☑️ ۱۰- در مورد passage cloze باید گفت که ابتدا بدون توجه به گزینه‌های داده شده، متن را بخوانید تا مفهوم کلی مطلب را بگیرید و بعد با توجه به گزینه‌های داده شده و لغاتی که در اطراف محل نقطه‌چین است، سعی کنید با در نظر گرفتن پیکره‌ معنایی واژه‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

☑️ ۱۱- چه در متون درک مطلب و چه در متون cloze، بعد از بررسی جواب درست، بار دیگر به متون رجوع کنید و سعی کنید که ارتباط صحیح و منطقی بین جواب و جمله‌ مربوط در متن را بیابید.

☑️۱۲- در مجموع به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید در کنکور و در درس زبان موفق شوید، حتماً باید مهارت متن‌خوانی و توانایی ترجمه‌ جمله را تقویت کنید و کسب این مهارت فقط با کار مستمر و رجوع به متون متعدد در کسب یک شیوه‌ ممتاز و ایده‌آل برای رو‌برو شدن با هر متنی، امکان‌پذیر است.

روش مطالعه ی زبان عربی 

نحوه ی صحیح مطالعه دروس : درس عربی، پایین‌ترین نمره را در میان دروس عمومی دارد. تنها در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و تا حدی علوم تجربی رقابت در این درس جدی‌تر و حتی شدید‌تر از درس ادبیات است. نکته‌ جالب در مورد درس عربی آن است که این درس هر چند نسبت به درس‌های ادبیات و معارف ضریب کمتری دارد، اما به علت ضعف عمومی داوطلبان، هر نمره آن به مقدار بیشتری نمره‌ تراز شما را افزایش می‌دهد.

وضعیت رقابت در درس عربی به گونه‌ای است که نمره‌ پایین آن تا ۳/۳۳ درصد مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند، اما نمره بالاتر از ۷۵ درصد بشدت در افزایش تراز و رتبه عمومی داوطلبان مؤثر است.

در درس عربی نزدیک به ۸۰ درصد پرسش ها از قواعد و دستور زبان عربی مطرح می‌شود و بقیه از ترجمه لغات و متون عربی و…. است. به بخش لغت آموزی در این درس توجه داشته باشید.
با لغت آموزی خوب در این درس، در زمان می توانید صرفه جویی کنید و همچنین این عمل دقت شما را در قسمت های دیگر عربی افزایش خواهد داد.نحوه ی صحیح مطالعه دروس

بیشتر بخوانید :

روش مطالعه حرفه ای عربی کنکور

100 زدن عربی کنکور سراسری

برای یک پاسخ‌دهی موفق به سؤالات این درس در کنکور به مطالب زیر توجه کنید:

☑️ ۱- درس عربی را پیوسته بخوانید؛ یعنی هرگاه شروع به مطالعه نمودید تا زمان کنکور این مطالعه را ادامه دهید؛

☑️ ۲- از کتاب عربی به هیچ عنوان غافل نشوید؛ پس به متن درس مراجعه نموده و قواعدی را که فرا گرفته اید در متن اجرا نمایید؛

☑️ ۳- ابتدا باید قواعد هر درس را از روی کتاب و جزوه مدرسه بخوانید؛

☑️ ۴- تمرین‌های هر درس را بدون نگاه کردن به پاسخ‌ها حل ‌کنید و تک تک آنها را در طول حل کردن معنی ‌کنید؛

☑️ ۵- بعد از یادگیری قواعد، متن آن درس را خط به خط بخوانید و جملات را تجزیه و تحلیل و معنی کنید؛

☑️ ۶- از قواعد درس عربی خلاصه برداری کنید تا در موقع لزوم نیازبه رجوع مکرر به کتاب نداشته باشید و علاوه بر آن بتوانید آنها را براحتی مرورکنید؛

☑️ ۷- با توجه به اهمیتی که در سال های اخیر به ترجمه و درک مطلب در این درس داده شده است، تک تک تمرین های درس را ضمن حل کردن معنی کنید؛

☑️ ۸- ترجمه و درک مطالب هم چون انگلیسی به ارتقای توانایی شما در پاسخگویی به تست ها کمک شایان توجهی می کند و جعبه یادگیری «لایتنر» در این درس، کمک بسیار خوبی به منظور فراگیری در این زمینه است؛

☑️ ۹- سعی کنید معنی کلمات را در جمله یاد بگیرید تا بهتر در ذهن بماند و به رموز ترجمه که در کارگاه ترجمه وجود دارد توجه کنید؛

☑️ ۱۰- از لغات و اصطلاحات مشکل فیش برداری کنید و آنها را به دفعاتمرور کنید؛

☑️ ۱۱- در این درس به اعرابکلمات (منصوب، مرفوع، مجرور و مجزوم) دقت ویژه‌ای داشتهباشید؛

☑️ ۱۲- بررسی تست‌های فراوان در این درس به یادگیری و به یادسپاریشما کمک فراوانی می‌کند. در این زمینه می توانید از تست‌های آزمون سراسری و دانشگاهآزاد استفاده کنید؛ بخصوص از پرسش‌هایی که در سال‌های اخیر مطرح شده اند. سعی کنید که در هنگام تست‌زنی یا در هنگام بررسی تست‌ها، چهار گزینه را (حتی گزینه‌های غلط را) با بیان دلیل اشتباهات آنها مورد بررسی قرار دهید. با انجام این کار، شما عملاً چهار تست را حل کرده‌اید نه یک تست؛

☑️ ۱۳- تست های عربی را به صورت ترکیبی بزنید، نه به صورت طبقه بندی شده؛ به عنوان مثال، وقتی شما در حال زدن تست مجرورات هستید، مسلما ً ناخودآگاه گزینه‌ای را که کسره دارد انتخاب می‌کنید و متوجه نمی شوید که آن درس را خوب یاد گرفته‌اید یا نه؛

☑️ ۱۴- در زمان حل تست، تک تک گزینه‌ها و سؤالات را معنی کنید؛ حتی اگر آن تست، ربطی به ترجمه نداشته و فقط قواعد را در نظر داشته باشد؛

☑️ ۱۵- به بودجه بندی سؤالات کنکور در این درس توجه کنید.

سوال : چطور درس بخونم و از چی شروع کنم

کلافم لطفا کمکم کنید ؟

 پاسخ مشاور:

دانش اموز عزیز لطفا به این نکات توجه کن

  نحوه صحیح مطالعه و تست زدن

بچه ها مهمترین عوامل موفقیت شما

 برنامه ریزی صحیح

 استفاده از منابع کمک آموزشی خوب

 شرکت در آزمون آزمایشی مناسب

و… مهم تر از همه

 مطالعه صحیح و اصولی می باشد

 

بررسی نکات مهم در نحوه مطالعه 

  ۱- برای مطالعه و افزایش زمان مطالعه، از درس‌های مورد علاقه تان شروع کنید تا با انرژی بیشتری مطالعه را ادامه دهید.

 ۲- برای افزایش کیفیت مطالعه سعی کنید یک درس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید. زمان پیشنهادی برای مطالعه‌ی هر درس اختصاصی ۲ الی ۲ ساعت و نیم و برای درس عمومی ۱ الی ۱ ساعت و نیم است.

 ۳- برای مطالعه‌ی درس‌های سخت و مشابه را در یک روز مطالعه نکنید. سعی کنید بعد از هر درس سنگین یک درس آسان را انتخاب کرده و مطالعه کنید تا مطالب را خوب بخاطر بسپارید.

 ۴- برای هر یک ساعت مطالعه، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

 ۵- برای تسلط بر هر مبحث درس اختصاصی بلافاصله بعد از مطالعه‌ی آن و برای هر درس عمومی، ۲۴ ساعت بعد از مطالعه، تست بزنید.

 ۶-یادداشت‌برداری و نکته‌برداری هر مطلب و مرور آخر شب هم در برنامه خود بگنجانید.

هدف که داشته باشی راهت رو از کوچیکترین روزنه ها پیدا میکنی.

وقتي کسی جلوی ما خمیازه میکشد، ما هم اين كار را تكرار میكنيم.
مسبب این حالت سلولهای عصبی آینه‌ای مغز است که وظیفه شان تقلید ناآگاهانه رفتار و کردار دیگرانست
مراقب همنشينان خود باشیم.

مشاور گروپ

همیشه شنیده ایم که افرادی با تلاش زیاد و مطالعه زیاد نتوانسته اند به اهداف خود برسند… همیشه شنیده ایم که دوستی بسیار درس خواند و در آخر نتوانست به اهدافش برسد… همه این مسائل به خاطر این است که تلاش و کوشش باید در مسیر صحیح باشد تا به موفقیت ختم شود.

مشاور برای این است که شما در مسیر تلاش خود به بن بست نرسید. مشاور هست تا شما مسیر را با انگیزه تر طی کنید… و تیم مشاوره  مشاور گروپ هست تا شما حس خوب همراهی یک دانشجوی پزشکی را در تمام مسیر کنکورتان حس کنید .
تفاوت مشاور گروپ با سایرین… :
تفاوت ما با بقیه رزومه درخشان ما در ارائه خدمات تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکوری است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه ی صحیح مطالعه دروس کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403