نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 1403 را دارند باید در بازه زمانی مقرر، با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، به نشانی اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله می توانید شرایط عمومی و اختصاصی و قوانین مربوط نظام وظیفه را نیز مشاهده نمایید. با ما همراه باشید.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 726 مورخ 1399/05/25 دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیرروزانه کارشناسی ارشدناپیوسته ( به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی ارشد در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

قوانین و مقررات و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد 1403 

دانشجویان دوره روزانه در حال تحصیل در مقاطع دكتری و كارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 كه حق شركت در آزمون سال 1403 را ندارند)، در صورت تمایل به ثبت نام و شركت در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، میبایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.

در صورتی كه دانشجویان دوره روزانه شاغل به تحصیل (ورودی های سال 98 و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 شركت نموده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود. لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشجویان شاغل به تحصیل، تا پایان تاریخ ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد می باشد.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403

بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403، ثبت نام داوطلبان از تاریخ 16 آذر ماه آغاز شده و تا تاریخ 23 آذر ماه 1399 ادامه خواهد داشت. داوطلبان به منظور شرکت در آزمون بایستی به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند، مهلت و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد تا پایان تاریخ ثبت نام ازمون ارشد یعنی روز یکشنبه مورخ 23 آذر ماه 1399 می باشد.

طبق برنامه زمانی پیش بینی شده کنکور کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد ماه 1403 برگزار می گردد. داوطلبان لازم است برای شرکت در آزمون برای پرینت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد بیان شد. دانشجویان انصرافی در صورت دارا بودن شرایط فوق و شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در ادامه این مقاله می توانند در آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 ثبت نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است، پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 كه حق شركت در آزمون سال 1403 را ندارند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

شرایط عمومی داوطلبان

  1.  اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی .
  2.  انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات .
  3. نداشتن خصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران .
  4.  نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و گروه های ضد انقلابی .
  5.  عدم احراز فساد اخلاقی .
  6.  عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال .

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد:

  • داشتن مدرک كارشناسی (لیسانس) یا كارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دكترای حرفه ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرک مذكور مورد تایید باشد.
  • دانشجویان روزانه در حال تحصیل در مقاطع دكتری و كارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 كه حق شركت در آزمون سال 1403 را ندارند)، در صورت تمایل به شرکت در آزمون ارشد 1403، در صورت داشتن سایر شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، می توانند تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ،از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی باید تعهدات خود را گذرانده و منعی برای ثبت نام و شركت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. 
  • داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قید و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسی پیوسته یا ناپیوسته كه از تاریخ 86/06/31 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی كه معـدل آنـان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی كه دولت در صورت نیاز تعیین می كند به خدمت اشتغال ورزند.

قوانین و مقررات وظیفه عمومی

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشدناپیوسته ( به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 ثبت نام و شرکت نمایند. مقررات وطیفه عمومی و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناشی ارشد در ادامه مقاله بیان شده است:

  • دانشجویان انصرافی دانشگاه ها در صورتی كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه، انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یكسال سپری نشده باشد، مضافا مشروط به اینكه از تاریخ 1390/08/22 به بعد از امتیاز یكبار انصراف، استفاده نكرده باشند.
  • دارا بودن كارت پایان خدمت هوشمند.
  • دارا بودن كارت معافیت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ایثارگران و موارد خاص).
  • دانشجویان سال آخر مقطع كارشناسی كه تا تاریخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند.
  • فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع كارشناسی ارشد، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.
  • كاركنان متعهد خدمت در سازمان ها و یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
  • مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشكی، كفالت و یا …) در مدت اعتبار آن. 

نحوه ثبت نام و شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. ثبت نام و نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد 1403 به شرح زیر می باشد. لازم است داوطلبان منحصرا به روش زیر فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند:

  1. مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی sanjesh.org برای خرید كارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (دفترچه شماره 1).
  2. تهیه فایل عكس اسكن شده.
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد.
  4. پرداخت هزینه ثبت نام (مبلغ 900/000 (نهصدهزار) ریال ) به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد 1400 چه زمانی برگزار می شود؟

طبق برنامه زمانی پیش بینی شده کنکور کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد ماه 1400 برگزار می گردد.

 نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد چگونه است؟

شرایط و نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از طریق چه سایتی می باشد؟

داوطلبان برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد باید در بازه زمانی 16 الی 23 آذر ماه 1399 به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. imanghaemmaghami

    سلام…من دانشجوی ترم ۴ دانشگاه روزانه مقطع ارشد هستم…درترم ۳ چند واحد برام باقی مونده ودراین صورت نتوانستم در ترم ۴ پایان نامه رو انتخاب کنم…وباید دروس نظری ترم پیش گذرانده شود تا بتوانم پایان نامه رو بگیرم…با این توصیف بدلیل عدم انتخاب واحد در ترم ۴ دانشگاه برام انصرافی زده…آیا راهی وجود دارد که امکان بازگشت برای تحصیل وجودداشته باشد .؟ممنون کمکم کنین

    پاسخ
  2. Amir1994

    سلام.من ورودی ۹۹ روزانه ارشدم قصد انصراف و شرکت کنکور ۱۴۰۱ دارم چون ۱۴۰۰ محرومم .آیا ۱۴۰۱ برای روزانه مجازم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی