نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه متقاضیان معافیت پزشکی می‌توانند پس از مطالعه آئین نامه اجرایی معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی و فهرست بیماری های ضمیمه آئین نامه مذکور پس از تهیه مدارک زیر با  مراجعه  به  نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود اقدام نمایند. نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور را در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

سردار ابراهیم کریمی در پاسخ به سوال: نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور چگونه خواهد بود، اینگونه اظهار کرد: آن دسته از مشمولانی که در خارج از کشور هستند، باید به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود مراجعه کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: پس از تکمیل مدارک مورد نیاز جهت تشكیل پرونده معافیت پزشكی ، که در ادامه ی مقاله ملاحظه خواهید کرد. از طریق کنسولگری، پرونده فرد مشمول به نمایندگی دو شهر مونیخ در آلمان و دبی در امارات ارسال خواهد شد.

رسیدگی‌های مربوطه در نمایندگی مونیخ یا دبی انجام می‌شود و در مرحله بعد فرد را به یکی از نمایندگی‌ها فراخوان می‌کنند تا پیگیری‌ها انجام شود.

در نهایت پرونده فرد مشمول برای رسیدگی به تهران ارسال خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت تشكیل پرونده معافیت پزشكی

  1.  اصل مدارك پزشكی مربوط به سوابق بیماری و همچنین گزارش وضعیت فعلی بیمار كه به یكی از زبانهای فارسی و یا انگلیسی و به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در كشور محل اقامت مشمول رسیده باشد بهمراه یك سری كامل کپی از آنها (در صورتیكه مدارک مورد نیاز جهت تشكیل پرونده معافیت پزشكی و سوابق پزشكی مشمول مربوط به ایران باشد باید قبل از هرگونه اقدامی آنها را به تایید سازمان نظام پزشكی ایران برساند)
  2.  اصل و کپی گذرنامه معتبر ایرانی (۲ سری)
  3.  اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (۲سری)
  4.  اصل و کپی پشت و روی كارت ملی (۲سری)
  5. تعداد ۶ قطعه عكس 4*3 پشت نویسی شده
  6.  اصل و کپی مدارك اقامتی مشمول  (۲سری)
  7. اصل و کپی آخرین مدرك تحصیلی مشمول (۲سری)
  8.  فرم مربوط به درخواست معافیت پزشكی
  9. تنظیم وکالت نامه توسط مشمول از طریق سامانه تاک برای پیگیری پرونده در وزارت امور خارجه و سازمان نظام وظیفه (پدر و مادر نیاز به وکالت نامه ندارند)

متقاضیان توجه داشته باشند که مدارک مورد نیاز جهت تشكیل پرونده معافیت پزشكی پس از ارائه ابتدا توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت تایید و توسط آن نمایندگی به یکی از مراکز معاینه پزشکی مشمولان مقیم خارج از کشور مستقر در شهرهای مونیخ (آلمان) – دبی (امارات عربی متحده) – پکن (چین) ارسال خواهد شد. مرکز پزشکی مربوطه اسناد پزشکی را جهت بررسی اولیه به پزشکان معتمد ارسال خواهد کرد تا پزشک مربوطه نظریه خود را راجع به بیماری متقاضی در چهارچوب مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا (آیین نامه  معاینه و معافیت پزشکی) به مرکز  پزشکی مورد نظر اعلام نماید.

چنانچه بیماری مشمول در چهارچوب مقررات نظام وظیفه تشخیص داده شود، تاریخی برای حضور متقاضی در مرکز پزشکی مربوطه تعیین خواهد گردید. مشمول موظف است در تاریخ مشخص شده جهت معاینات لازم در محل حضور یابد.

در نهایت مدارک مورد نیاز جهت تشكیل پرونده معافیت پزشكی پس از نظریه نهایی پزشک و تایید توسط مرکز پزشکی از طریق اداره امور ایرانیان وزارت امور خارجه (واقع در ساختمان شماره 3) توسط پدر،مادر و یا وکیل متقاضی به سازمان وظیفه عمومی ناجا (واقع در تهران – میدان سپاه)جهت بررسی و صدور کارت معافیت ارسال خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند جواب کلیه پرسش‌های خود درخصوص موارد مرتبط با نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور و دیگر نکات مرتبط با معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را، همه روزه حتی تعطیلی های رسمی  از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ از طریق شماره تماس 9099071613 دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی