نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت : طبق اعلام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه اجباری سلامت برای همه مردم ارائه شده است. اما سوال بیشتر مردم این است که حق بیمه اجباری سلامت چقدر و نحوه ثبت نام چگونه است؟

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت
 

نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت  : طبق اعلام مدیر عامل سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه اجباری سلامت برای همه مردم ارائه شده است. اما سوال بیشتر مردم این است که حق بیمه اجباری سلامت چقدر و نحوه ثبت نام چگونه است؟


جزئیات نحوه ثبت نام و حق بیمه اجباری سلامت

به گزارش مشاور گروپ ، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت چندی پیش در گفت و گوی تلویزیونی درباره پوشش بیمه اجباری سلامت اعلام کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.به گفته وی، بر اساس اعلام مرکز آمار کشور، حدود ۱۰ درصد افراد کل کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و امیدواریم این افراد در بازه زمانی شش ماهه برای بیمه شدن مراجعه کنند تا از تسهیلات آیین نامه برخوردار شوند.

بیمه رایگان به چه افرادی تعلق می گیرد؟

بنا بر گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، اگر درآمد خانوار ۴۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار و دستمزد باشد، 100 درصد هزینه حق بیمه این خانوار ها را دولت پرداخت می کند.همچنین آن دسته از خانوار هایی که بین ۴۰ درصد تا حداقل حقوق درآمد دارند، از ۵۰ درصد یارانه دولت برای بیمه سلامت برخوردار می شوند.افراد با درآمد بیش از حداقل حقوق ، طبق مصوبه شورای عالی کار و دستمزد هم، جزو دهک های پنج و بالاتر قرار می گیرند که باید سرانه کامل حق بیمه را پرداخت کنند.

موهبتی با اشاره به آیین نامه اجرایی بند الف برنامه ششم توسعه کشور، گفت: افراد فاقد پوشش بیمه ای برای برخورداری از تسهیلات قسطی شدن حق بیمه پرداختی، باید ظرف مدت شش ماه از شروع آیین نامه اجرایی اقدام کنند.وی افزود: پرداخت پول برای حق بیمه در دفاتر پیشخوان انجام می شود و افرادی که می دانند توانایی پرداخت حق بیمه را دارند باید فرم های خود اظهاری را پر کنند. از وزارت کار تقاضا داریم اطلاعات را آنلاین در اختیار بیمه سلامت قرار دهد.بر اساس اظهارات مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، قرار بود پوشش بیمه اجباری سلامت از اول آبان ماه مصادف با هفته بیمه سلامت از طریق مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان آغاز شود.متقاضیان باید پس از ورود به سایت سازمان بیمه سلامت، با انتخاب گزینه سامانه بیمه شدگان، وارد صفحه بعد شوند و روی لینک «ثبت نام در سامانه بیمه سلامت» کلیک کنند تا مراحل نام نویسی آغاز شود. در همین حال چند تن از شهروندان اول آبان ماه امسال در تماس با خراسان اعلام کردند که برای نام نویسی بیمه سلامت به دفتر پیشخوان مراجعه کرده اند، اما متصدی دفتر از این موضوع بی اطلاع بوده و آنان موفق به نام نویسی نشده اند.

حق بیمه اجباری سلامت چقدر است؟

طبق آن چه در سایت سازمان بیمه سلامت ایران آمده است، سرانه بیمه ایرانیان (حق بیمه یک ساله) برای هر عضو خانوار پنج میلیون و 808 هزار ریال (580 هزار و 800 تومان) است که خانوار هایی که بین ۴۰ درصد تا حداقل حقوق درآمد دارند، از ۵۰ درصد یارانه دولت برای بیمه سلامت برخوردار می شوند و بقیه به مبلغ دو میلیون و 904 هزار ریال ( 290 هزار و 400 تومان) قبل از چاپ دفترچه از بیمه شده دریافت می شود.افراد با درآمد بیش از حداقل حقوق، طبق مصوبه شورای عالی کار و دستمزد هم، جزو دهک های پنج و بالاتر قرار می گیرند که باید سرانه کامل حق بیمه را پرداخت کنند.همچنین بیماران خاص با ارائه مدارک و مستندات بیماری خاص خود (دیالیز، پیوندکلیه، هموفیلی، تالاسمی، MS) به ادارات بیمه سلامت می توانند از مزایای مربوط (دریافت دفترچه رایگان) برخوردار شوند.علاوه بر هزینه حق بیمه سرانه ، مبلغ 10 هزار ریال بابت هزینه برگه های دفترچه از هر بیمه شده دریافت می شود.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام حق بیمه اجباری سلامت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی