امتحانات خرداد 1400

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ | تمامی مقاطع

جهت مشاوره در زمینه امتحانات خرداد 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از سوالات متداولی که در شرایط کنونی کشور برای دانش آموزان ممکن است پیش آید، آن است که، نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ چگونه است؟ آیا امتحانات خرداد ۱۴۰۰ حضوری است؟ امتحانات خرداد ۱۴۰۰ چگونه برگزار می شود؟ برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان خرداد

با رفتن مدارس به فاز تعطیلی از اوایل اسفندماه سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، روش‌های آموزش تغییر کرد و از آن زمان سناریوهای مختلفی برای برگزاری امتحانات و ارزشیابی‌های دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی مطرح شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با توجه به شروع فصل امتحانات و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان در این ایام، تصریح کرد: حفظ سلامت دانش آموزان در برگزاری این امتحانات، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مطابق ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزار خواهد شد.

دانلود برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰

(آخرین آپدیت 18 خرداد 1400)

نمره آزمون دانش آموزانی که در جلسه امتحان موبایل به همراه داشته باشند، صفر منظور می شود

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش :

مجازات دانش آموزانی که در جلسه امتحان موبایل به همراه داشته باشند حتی اگر مورد استفاده قرار ندهند به گونه ای است که نمره درسی که درحال امتحان هستند، صفر منظور می شود و اگر از آن برای انتشار تصاویر سؤالات یا استفاده از پاسخ هایی که ارسال شده استفاده کنند، نمره کلیه دروس صفر و متخلف از امتحانات نوبت بعدی محروم می شود.

دانش آموزان عزیز باید مراقب باشند تا به هیچ وجه فریب این گونه تبلیغات غلط را نخورند و گرفتار مجازات های قانونی نگردند زیرا اسامی دانش آموزانی که با این کانال ها همکاری و ارتباط برقرار می نمایند در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد و برخورد لازم و قانونی با آن ها انجام خواهد شد.

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰

امتحانات نهایی خرداد 1400، پایه نهم و دوازدهم در زمان مقرر به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سوالات امتحانات نهایی بر اساس بودجه بندی شرایط قرمز در همه شهرها و با توجه به آموزش های مجازی طراحی خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند بر اساس تلاش خود نمرات خوبی کسب نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ ، روز پنجشنبه مورخ 1400/02/23 اعلام شده است. دانش آموزان پایه دوازدهم برای شرکت در امتحانات خرداد 1400 باید در زمان اعلام شده به سایت پادا مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه خود را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند.

ساعت برگزاری امتحانات پایه نهم خرداد 1400

زمان امتحانات پایه نهم به 8 تا 10 صبح تغییر یابد.

براساس این دستورالعمل، ساعت برگزاری «امتحانات پایه نهم» در تمام مدارس، می تواند به 8 تا 10 تغییر کند و در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات در زمان مذکور، با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سؤالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی، مدارس نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سؤالات» اقدام کنند.

در راستای هماهنگی بیشتر و به منظور آسودگی خاطر، مقتضی است مدیران مدارس، آدرس محل برگزاری «امتحانات پایه نهم» را در اختیار مدیر عامل برق منطقه خود  قرار دهند.

آخرین اخبار نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400

با توجه به شیوع کرونا و همچنین برگزاری انتخابات، با شرایط ویژه‌ای روبه رو هستیم با توجه به عضویت بسیاری از فرهنگیان در حوزه‌های برگزار کننده انتخابات و استفاده از مدارس به عنوان حوزه‌های رأی گیری، امتحانات باید به گونه‌ای برگزار شود که با انتخابات تداخل پیدا نکند. بنابراین امتحانات حضوری از 27 اردیبهشت ماه آغاز و در 24 خرداد ماه پایان می‌یابد. البته اگر شیوع کرونا در ایام مذکور شدت یابد، آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود.

سلامت دانش‌آموزان همواره در اولویت است بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل می‌کنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد. البته همه این موارد در حد پیش بینی است و تا کنون هیچ تصمیمی در این باره  اتخاذ نشده است، تأکید می‌کنم؛  ضروری است که ما امتحانات را قبل از کنکور سراسری برگزار کنیم تا بتوانیم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری را به سازمان سنجش ارسال کنیم.در پایه نهم نیز به وسطه تأثیر در فرآیند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تا کنون هیچ تغییری در زمان برگزاری امتحانات ایجاد نشده است، بررسی این موضوع در جلسه هم در دستور کار نیست. بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این امتحانات سر موعد مقرر برگزار شود.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی پایه نهم و دوازدهم چگونه است؟

با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت خاص دانش آموزان استثنایی و همچنین رفع نگرانی والدین این دانش آموزان، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم دوره اول متوسطه استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرداد ماه به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود.

بر همین اساس به معلم اختیار داده می‌شود با استفاده از آزمون های آنلاین در سامانه های بومی مورد تایید شورای مدرسه و سایر شیوه های ارزشیابی نظیر کارپوشه، آزمون شفاهی، آزمون عملکردی و تکالیف کلاسی نمره پایانی نوبت دوم این دانش آموزان را تعیین نماید.

آزمون های نهایی دانش آموزان استثنایی پایه دوازدهم مانند سایر دانش آموزان عادی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار امتحانات نهایی خرداد 1400

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: با توجه به اینکه امتحانات پایه های نهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است، صرف نظر از زمان به صورت حضوری برگزار می‌شوند اما امتحانات سایر پایه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.
🔹زمان امتحان کمتر از ۲ ساعت است و از فضای باز مدرسه می‌‌توان استفاده کرد و از نظر خطر بیماری خیلی مشکلی وجود ندارد.
🔹البته نتیجه نهایی این تصمیم در جلسه ستاد ملی که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، مشخص و اعلام خواهد شد.
🔹به طور کلی شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری از قبل ابلاغ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نحوه برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان

ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش ستاد امتحانات هر استان اختیار دارد تا در مناطقی که طی طول سال تحصیلی شرایط یکسان داشته باشند طراحی سوال استانی داشته باشد، اما اگر شرایط شهرستان‌ های مختلف با هم تفاوت داشته باشند، این امکان وجود دارد تا با تفویض اختیار به شهرستان‌ها، سوالات در سطح شهرستانی طراحی شود.

اگر مدرسه کم جمعیت باشد در همان چند کلاس مدرسه آزمون برگزار می‌شود، اما اگر مدرسه‌ ای پرجمعیت باشد برای کاهش تجمع در حوزه امتحانی باید مدیر مدرسه طبق برنامه‌ ریزی دانش آموزان را به گروه صبح و بعد از ظهر دسته بندی کند.

دانش آموزان پایه دوازدهم حوزه بندی شدند و امسال برای افزایش فاصله اجتماعی و کاهش تجمع حدود ٣ هزار حوزه امتحانی یعنی حدود ۶۵ درصد به تعداد حوزه‌ها اضافه شده است.

مبنای طراحی سوالات هم وضعیت قرمز است به این صورت که بخش‌هایی از کتاب با توجه به شرایط موجود حذف شده است و از این بخش‌های حذفی سوالی در امتحان طراحی نمی‌شود.

زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان

بر اساس مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات صورت حضوری برگزار می‌شود، بنابراین براساس رنگ‌بندی مناطق می‌توان گفت در مناطق آبی، امتحانات به صورت حضوری و در سایر مناطقی که امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد در همه پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

افزایش حوزه های امتحان نهایی خرداد 1400

به دلیل اهمیت فراوانی که نمرات دو پایه “نهم” و “دوازدهم” در آینده و سرنوشت دانش آموزان دارد ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری امتحانات در این دو پایه به صورت حضوری گرفته است،درخواست ما از خانواده ها نیز این است در این خصوص همکاری لازم را هم با دانش اموزان و هم با معلمان و مدیران مدارس داشته باشند.

سوالات امتحانات نهایی بر اساس بودجه بندی شرایط قرمز در همه شهرها و با توجه به آموزش های مجازی طراحی خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند بر اساس تلاش خود نمرات خوبی کسب نمایند.

حذفیات امتحانات نهایی ۱۴۰۰

برگزاری امتحانات نهم و دوزادهم به صورت حضوری

با توجه به تأثیر نتایج امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در سرنوشت دانش‌آموزان و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایه‌های مذکور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود تا ارزشیابی دقیق‌تری از آموخته‌های دانش آموزان به عمل آید.

انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم و ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور بعد از پایه دوازدهم، که صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد را از دلایل حضوری بودن امتحانات دو پایه تحصیلی مذکور بر شمرد و تصریح کرد: سؤالات امتحانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی طرح و به صورت مدرسه‌ای اجرا می‌شود. همه عوامل برگزار کننده امتحانات نیز از کادر خود مدرسه انتخاب می‌شوند.

نحوه حضور دانش آموزان سر جلسه امتحان

نحوه حضور دانش آموزان سر جلسه امتحان نهایی (دانش آموزان نهم و دوازدهم) به صورت زیر است:

برای برگزاری این امتحانات و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دانش آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر می‌شوند. تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوریکه دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می‌گیرند. مراقبین بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می‌کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند. گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه‌های اجرا به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

نظافت حوزه ها پس از هر امتحان

نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت، انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می‌شود. مواد شوینده و ضد عفونی کننده در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است. همچنین سایر اقدامات بهداشتی براساس پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اجرای کامل این پروتکل‌ها در تمامی حوزه‌های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی

طراحی سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می‌شود و دانش آموزان پایه دوازدهم در حوزه‌های برگزاری برای امتحان حضور می‌یابند. سوالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه به صورت مجزا طراحی می‌شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌ دهند.

دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی دوازدهم

شیوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰

شیوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، جلسه معاون آموزش متوسطه بامعاونین آموزش متوسطه استانها روز دوشنبه ۲۳ فروردین به صورت مجازی برگزار شد. دراین جلسه که رئیس مرکز سنجش حضور مجازی داشت به روند برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پرداخت.

وی افزود: امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ ، فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم براساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی به صورت حضوری وبرای سایر پایه ها ودروس غیر فنی وپایه فنی مسولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه باتصمیمات شورای مدرسه است.

وی گفت: امتحانات داوطلبان آزاد،جهشی ،ایثارگران ،بزرگسالان به صورت حضوری است.

خسرو ساکی درپایان درخصوص امتحانات دروس شایستگی های فنی واستانداردهای مهارت ،شاخه های تحصیلی فنی حرفه ای وکاردانش به صورت حضوری است و طراحی سوال براساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ چگونه است؟ رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی بعد از اظهارنظر ستاد کرونا از روند شیوع پاندمی در خردادماه اعلام خواهد شد.

خسرو ساکی در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی با شیوع موج جدید پاندمی کرونا و تغییر رنگ شهرها و مناطق مختلف کشور اظهار کرد: «طی ساعات اخیر مکاتبه‌ای با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم که از آنها تقاضا کردیم پیش بینی خود را از روند شیوع کرونا در خردادماه به ما اعلام کنند.»

وی افزود: «با توجه به اینکه پیش بینی وضع اوج یا افول پاندمی در تخصص وزارت بهداشت و ستاد ملی کروناست، پس از دریافت پاسخ مقامات مسئول، درباره برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی تصمیم گیری خواهد شد.»

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: «تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 طی یکی دو هفته آینده به انجام خواهد رسید و نتیجه به مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ می‌شود.»

آیا امتحانات خرداد 1400 حضوری است؟

برگزاری امتحانات دانش ‌آموزان در ایام کرونا برای تمامی پایه ها غیرحضوری خواهد بود. اما امتحانات دانش آموزان نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت معدل در این پایه، به صورت حضوری خواهد بود. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش، نحوه برگزاری امتحانات خرداد ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال ۱۴۰۰ را به شرح زیر اعلام کرد:

برای امتحانات نیمسال دوم و پایان سال شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای را تصویب کرد و اخیرا هم اعلام شد که به موجب آن برگزاری آزمون‌ های خرداد پایه نهم و دوازدهم به طور حضوری خواهد بود.

اگر آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد.

خرداد آینده تمام آزمون ‌های دوره بزرگسالان، جهش تحصیلی و تغییر رشته هم به طور حضوری خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ، تصمیم بر این است که امتحانات پایان ترم سال ۱۴۰۰ مدارس به صورت حضوری برگزار شود! مگر اینکه ستاد مبارزه با کرونا اجازه ندهد.

دفتر سلامت آموزش و پرورش هم اعلام کرد: در شهر‌های نارنجی و قرمز به هیچ‌وجه بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌شود.

در شهر‌های با وضعیت زرد و آبی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها آن هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس می‌توانند به صورت اختیاری در آموزش حضوری شرکت کنند.

مطابق تصمیم گرفته شده و با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان و کنکور داوطلبان آزمون سراسری با رعایت شیوه‌نامه ‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پایه دوازدهم

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پایه دوزادهم  چگونه است؟ قطعا با توجه به اهمیت و تاثیر امتحانات نهایی در آزمون کنکور سراسری، امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری بصورت حضوری و کشوری برگزار خواهد شد.

طی روزهای جاری برنامه پیشنهادی امتحانات نهایی پایه های دوازدهم نظری در بعضی از کانالهای تلگرامی قرار داده شده است. قابل ذکر است که این برنامه هنوز تایید رسمی نشده است. در این برنامه غیر رسمی،بازه برگزاری امتحانات مذکور از مورخه 29 اردیبهشت لغایت 24 خرداد درنظر گرفته شده است.

از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی در مناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است و دانش آموزان می‌توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به مقاله زیر مراجعه نمایند.

بارم بندی امتحانات ۱۴۰۰ | تمامی مقاطع

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پایه نهم

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پایه نهم چگونه است؟ با توجه به تاثیر گذاری نمرات پایه نهم در تعیین رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان و تاثیر نمرات و معدل پایه نهم در آزمونها و پذیرش مدارس خاص، به احتمال زیاد همانند سال گذشته و سنوات قبل،امتحانات پایانی نوبت دوم پایه نهم نیز بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
همچنین نوع برگزاری امتحانات پایه نهم بصورت هماهنگ استانی،شهرستانی و یا مدرسه ای، تابع تصمیمات وزارتی و استانی خواهد بود.

برگزاری امتحانات خرداد 1400

حوه و بازه برگزاری امتحانات سایر پایه ها نیز تابع محدودیتهای خاص کرونایی و تصمیمات ستاد کرونا و تصمیمات وزارتی،استانی و مراجع ذیصلاح خواهد بود. لذا شایسته است فعلا منتظر ابلاغ دستورالعملهای رسمی مراجع ذیصلاح باشیم. امیدواریم در شرایط و برهه فعلی، تصمیمی منطقی اتخاذ شود تا ضمن رفع دغدغه های دانش آموزان،اولیا و معلمین محترم و حفظ ملاحظات بهداشتی و آرامش روانی،کمترین آسیب متوجه سیستم آموزشی گردد.

در پایه اول و دوم آموزش ابتدایی، ارزشیابی دروس براساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده، مطابق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انجام می‌گیرد. در «درس فارسی» آزمون عملکردی، در مناطق آبی به صورت حضوری، و در مناطق زرد و نارنجی و قرمز، به شکل غیرحضوری و با نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

در پایه ششم ارزشیابی بر اساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده و مطابق «اهداف برنامه درسی مصوب»، به اضافه برگزاری آزمون‌های عملی کلاسی در «دروس فارسی»، «ریاضی» و «علوم»؛ در مناطق آبی، حضوری و در مناطق زرد، نارنجی و قرمز، به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در مناطق زرد، نارنجی و قرمز به معلم اختیار داده شده تحت نظارت مدیر مدرسه از طریق آزمون‌های آنلاین و سایر شیوه‌های ارزشیابی مثل پوشه کار آزمون‌های کتاب باز، عملکردی، شفاهی و برخط و برون خط، امتحانات برگزار شود.

نکات لازم برای حضور در جلسه امتحانات نهایی 1400

نکات لازم برای حضور در جلسه امتحانات نهایی 1400 به صورت زیر است:

1-حضور حداقل 45 دقیقه قبل از شروع آزمون در محل حوزه برای انجام غربالگری و کنترل فردی

2-تشکیل صف جهت کنترل فردی و ورود به حوزه با اعلام رییس حوزه و رعایت فاصله دومتری از دیگران

3-پرهیز از هرگونه دست دادن،صحبت مستقیم و تماس با سایر شرکت کنندگان

4-تجمع نکردن در محل حوزه و محوطه بیرونی و مسیرهای تردد قبل،حین و پس از اتمام آزمون

5-نصب کارت ورود به جلسه قبل از کنترل فردی و ورود به سالن توسط خود داوطلب در سمت چپ سینه.

6-بهمراه نداشتن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف،کوله پشتی،جزوه،کتاب،تلفن همراه و سایر اقلام

7-بهمراه داشتن ماسک و دستکش و درصورت امکان ژل ضدعفونی کننده شخصی

8-رعایت کامل مسایل بهداشتی درصورت استفاده ضروری از سرویسهای بهداشتی حوزه امتحانی

9-بهمراه داشتن بطری آب آشامیدنی شخصی درصورت نیاز

10-دست نزدن به پاسخبرگها و صندلی دیگران و ننشستن بر روی صندلی دیگران پس از ورود به سالن و استقرار فقط بر روی صندلی خود

20- کلیه دانش آموزان موظفند درصورت ابتلا به کرونا،موارد را حداقل یکروز قبل از شروع آزمون به اطلاع مسئولین مدارس و مسئولین حوزه های اجرا برسانند تا تصمیم گیریهای لازم اتخاذ شود.

برگزاری امتحانات پایه ‌های نهم و دوازدهم

برگزاری امتحانات پایه ‌های نهم و دوازدهم حضوری شد..

زمان برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰

وزیر آموزش و پرورش: امتحانات بعد عید فطر آغاز می شود و به جز پایه‌های نهم و دوازدهم همه امتحانات غیرحضوری خواهد بود.

چرا امتحانات نهم و دوازدهم باید حضوری برگزار شود؟

چرا امتحانات نهم و دوازدهم باید حضوری برگزار شود؟

حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش:

آزمون این دوپایه تعیین کننده است و در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان اثرگذار است.اگر این آزمون‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند و سوال‌ها و روش‌ها یکسان نباشد، ممکن است در حق برخی‌ها اجحاف شود.

برگزاری آزمون مجدد برای غایبان امتحانات حضوری

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش: از غایبان موجه امتحانات حضوری پایه نهم دو هفته بعد از آخرین امتحان و پایه دوازدهم در شهریور دوباره آزمون گرفته می‌شود.


سامانه پادا به عنوان سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان راه اندازی شده است که دانش آموزان با نام کاربری و رمز خود وارد این سامانه خواهند شد. سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی pada.medu.ir درحال حاضر فعال بوده و امکان مشاهده و دریافت کارنامه دانش آموزان وجود دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه امتحانات خرداد 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی