نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 

جهت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  : نتایج اولیه کنکور سراسری 98 احتمالا همانند سال های گذشته در دهه دوم مرداد ماه اعلام شود .

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98, نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری,انتخاب رشته کنکور سراسری 98,انتخاب رشته کنکور سراسری,زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98,نحوه انتخاب رشته کنکور 98,نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

tasvirezendegi ir 1493

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان هستند می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98 نسبت به تکمیل فرم خود با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ اقدام نمایند .

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، داوطلبان پس از ورود به سایت مذکور با انتخاب گزینه ” سراسری ” از قسمت راست صفحه و کلیک روی لینک ” انتخاب رشته ” می توانند با درج اطلاعات : شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی اقدام به تکمیل فرم اینترنتی خود نمایند . انتخاب رشته کنکور سراسری 98 به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان می بایست در ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ را دانلود نموده و پس از مطالعه شرایط انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل اقدام نمایند .

در حال حاضر لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 98 فعال نشده است راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور 98 به محض فعال شدن در این قسمت ارائه می شود .

انتخاب رشته کنکور سراسری 98

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، با وجود اینکه آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده ، انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برخلاف مرحله ثبت نام به صورت جداگانه توسط سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.arg صورت می گیرد .

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، طبق اطلاعیه سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور سراسری 98 نیمه دوم مرداد ماه منتشر می گردد که پس از آن داوطلبان در یک بازه زمانی مشخص، می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 98 مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، سازمان سنجش، چند روز قبل از آغاز بازه زمانی انتخاب رشته، اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی، دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم انسانی، دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی ریاضی و دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی می نماید که نکته مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری 98، مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد، چرا که علاوه بر درج کدرشته محل های گروه آزمایشی پنج گانه، اطلاعات مهم دیگری نیز در اختبار داوطلبان قرار می گیرد.

متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری 98 می بایست پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۸ به صورت جداگانه و در مهلت مقرر با توجه به رتبه و تراز  مندرج در کارنامه اولیه کنکور سراسری 98 ، اقدام به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 نمایند .

لازم به ذکر است که هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از بین رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی ثبت نامی خود در زمان انتخاب رشته کنکور ۹۸ می باشد .

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ،  زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در سال گذشته از تاریخ 15 الی 20 مرداد ماه 97 بوده است که از این رو پشبینی می شود انتخاب رشته کنکور ۹۸ در نیمه دوم مرداد ماه صورت گیرد . متقاضیانی که در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 98 اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نموده اند پس از پایان این بازه زمانی باید منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98 باشند .

 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ نیز می توانند پاسخگوی شما در کلیه مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 98 باشند ، همچنین مشاوران مرکز مشاور گروپ آماده اند تا از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هوشمند مشاور گروپ داوطلبان را در انتخاب رشته صحیح یاری کنند . 

9099071613

تماس بدون کدگیری و فقط از تلفن ثابت

   در ادامه این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه های آزمایشی پنج گانه کنکور سراسری 98 ، به مهمترین اطلاعات مندرج در دفترچه نیز خواهیم پرداخت.


دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کنکور سراسری 98  ، اطلاعات مهم مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 که مطالعه آن جزو اقدامات لازم قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری 98 می باشد، عبارتنداز :

  • زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 98
  • نشانی سایت و نحوه انتخاب رشته کنکور 98
  • سهمیه های موثر در کنکور سراسری 98
  • میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98
  • تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 98
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه ها و موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • و …

 

شرایط پذیرش دانشجو

یکی از نکات مهمی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 به آن پرداخته شده است، شرایط پذیرش دانشجو می باشد، طبق این بند :

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته می باشند، که در آزمون سراسری 98 شرکت کرده و طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند. البته لازم به ذکر است، در رشته هایی که پذیرش در آن ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد، حضور در جلسه آزمون و یا مجاز شدن به انتخاب رشته، الزامی نمی باشد.
داوطلبان می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری بوده و داوطلبان آقا هیچ منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند.
داوطلبان نظام قدیم می بایست دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و داوطلبان نظام جدید می بایست دارای مدرک دوازدهم باشند.
داوطلبانی که دارای دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش هستند، می بایست دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) باشند.

تذکر : داوطلبی که دارای یکی از شرایط مذکور نباشد، حتی در صورت انتخاب رشته و قرار گرفتن در ردیف پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری 98، قبولی وی «کان لم یکن» تلقی شده و دانشگاه ها و موسسات عالی پذیرفته شده، از ثبت نام وی ممانعت خواهند کرد.

راهنمای حرفه ای و رایگان انتخاب رشته سراسری 98


ابتدا از خود بپرسیم سپس انتخاب کنیم

معیارهای تقریباً مشابهی توسط کارشناسان و مشاوران آموزشی در مورد انتخاب رشته مطرح شده است، اما به تجربه توصیه می‌کنم در این مورد کار را از پایان شروع کنید.

از خود بپرسیم: هدفمان از انتخاب رشته و رفتن به دانشگاه چیست؟
اگر هدف مدرک گرفتن، موقعیت اجتماعی یا موضوعاتی مشابه است که شما فقط با ورود به دانشگاه به هدف خود می‌رسید، برای انتخاب رشته کار دشواری در پیش ندارید؛ اما اگر مهم‌ترین هدف شما از ادامه‌ تحصیل، کسب شغلی خوب از لحاظ موقعیت اجتماعی و درآمدی است، برای این‌که انتخاب رشته‌ درستی داشته باشید و دو یا چند سال دیگر پشیمان نشوید، به این سؤال‌ها پاسخ دهید:
1) شغل خوب از نگاه شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ نظر پدر و مادر، افراد آگاه و مورد اعتماد شما چیست؟
2) آیا با کسانی که امروز در این شغل فعالیت دارند گفت‌وگو کرده‌اید؟ با چند نفر؟ محاسن و معایب آن را بنویسید تا بتوانید جمع‌بندی دقیقی داشته باشید.

اگر شغل مد نظر خود را شناختید، به این سؤال‌ها پاسخ دهید:
3) برای دست‌یابی به این شغل در چه رشته‌ای باید تحصیل کنید؟
4) آیا درس‌های اصلی این رشته را می‌شناسید؟ آیا علاقه و توانایی موفقیت در این درس‌ها را دارید؟
5) آیا برای شما فرقی دارد که این رشته را در کدام دانشگاه یا دانشگاه‌ها بخوانید؟
6) برای رسیدن به هدف (رشته/ دانشگاه یا دانشگاه‌ها) چه رتبه‌ای لازم است؟
آیا با رتبه‌ای که کسب کرده‌اید می‌توانید شانس قبولی داشته باشید یا باید تلاش بیش‌تر و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید؟

انتخاب رشته، انتخاب آینده
بهترین ترتیب اولویت‌بندی برای انتخاب رشته، چینش بر اساس علایق شخصی فرد می‌باشد به‌گونه‌ای که هیچ اولویت پایینی به اولویت‌های بالاتر ترجیح داده نشود.

انتخاب هیجانی یا عقلانی
بیش از رتبه و تراز به علایق و انگیزه‌های خود فکر کنید؛ اما باید این را هم بدانید که داشتن علاقه و انگیزه به چه میزان می‌تواند معیار انتخاب رشته و حتی انتخاب محل تحصیل باشد. شما از انتخاب‌های ناشی از رفتارهای احساسی و هیجانی سودی نخواهید برد؛ بنابراین باید معیارهای مهم در انتخاب رشته را بشناسید.

به موارد زیر توجه کنید:

علاقه و انگیزه: هر کس به‌خوبی می‌داند به چه رشته‌ای علاقه دارد و بیش از هر رشته‌ای نسبت به کدام رشته هیجان خاصی دارد و از تلاش در آن زمینه خسته نمی‌شود. بار احساسی و هیجانی علاقه بیش‌تر از هر معیار دیگری است؛ پس در این مورد محتاطانه رفتار کنید.

شرایط و فرصت‌های شغلی: هدف از تحصیل و میزان حساسیت در انتخاب رشته، درنهایت وارد شدن به بازار کار و شروع فعالیت حرفه‌‌ای است. در کنار علاقه و انگیزه باید امکانات و شرایط شغلی پیرامون خود را بسنجید و پیش‌بینی کنید.

آشنایی کامل با جزئیات رشته‌ انتخابی: در سال‌های گذشته بسیاری از دانش‌‌آموزان برتر قبل از انتخاب رشته به همراه پدر و مادر خود به دانشگاه مورد نظر رفته‌اند و با دانشجویان رشته‌ی مورد نظرشان گفت‌وگو کرده‌اند. کار آن‌ها به یک سفر علمی شبیه است. گاهی نظرشان تغییر کرده و گاهی با اعتماد و اطمینان بیش‌تری رشته‌ی مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند. شما نیز باید از درس‌هایی که در دانشگاه می‌خوانید اطلاع کافی داشته باشید. نیاز جامعه را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال بدانید در رشته‌ی تجربی به جز رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی چه رشته‌های پرمخاطب دیگری وجود دارند که مورد نیاز جامعه هستند. در انتخاب رشته باید مدیریت خوبی داشته باشید تا در میانه‌ی راه از انتخاب خود پشیمان نشوید. از خودتان رفتار عقلانی نشان دهید، نه رفتار هیجانی و احساسی؛ زیرا انتخاب رشته آغاز راه است، نه پایان آن.

 
نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری 98

•تمامی متقاضبان، در هر یک از گروه های آزمایشی که شرکت کرده اند می توانند 150 کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.
•رشته های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته مربوط به هرگروه آزمایشی، انتخاب کنید.
•بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته ، رشته های انتخابی خود را براساس علاقه در برگه ای یادداشت کنید.
•پس از اطمینان از رشته های انتخابی خود آن ها را وارد سامانه اصلی سازمان سنجش کنید.
•اولین انتخاب رشته شما نشان دهنده علاقه شما می باشد پس در رعایت ترتیب رشته ها دقت لازم را داشته باشید.
•چنانچه پس از ثبت نام نیاز به تغییر رشته و یا اولویت داشته باشید می توانید تا پایان مهلت ثبت نام حداکثر 5 رشته انتخابی خود را ویرایش کنید.
•اگر در کنکور سراسری غایب بوده اید یا از ابتدا در کنکور ثبت نام نکرده باشید تا پایان مهلت انتخاب رشته می توانید از فهرست رشته های بدون آزمون ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) انتخاب رشته کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

انتخاب رشته منطقي

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98   ،  بهترین ساختار انتخاب رشته آن است که 25% انتخاب‌های اول خود را برای رشته و شهرهای ایده آل و مورد علاقه‌تان در نظر بگیرید، صرف‌نظر از آنکه شانس قبولی شما در آن‌ها چقدر باشد.(انتخاب رويايي و خوش بينانه)

حدود 50-55% انتخاب‌های میانی را به رشته و شهرهایی که به رتبه شما نزدیک‌ترند(واقع بينانه) و 20-25% انتخاب‌های پایینی را برای رشته و شهرهایی که در واقع کف قابل قبولتان می‌باشد اختصاص دهید.(بدبينانه) این کف قابل قبول، شامل پایین‌ترین رشته و محل‌هایی‌اند که قبول شدن در آن‌ها را به سربازی رفتن و یا کنکور دادن در سال بعد ترجیح می‌دهید.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98   ،  دقت داشته باشید که رتبه کشوری و یا رتبه کل در سهمیه، عملاً تأثیری در انتخاب رشته ندارد و صرفاً جهت اطلاع وضعیت داوطلب نسبت به کل داوطلبان ارائه می‌شود. آنچه اهمیت زیادی برای انتخاب رشته دارد رتبه‌های ارائه شده برای هر زیرگروه است.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی