نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه پرداخته ایم. برای آگاهی از زمان و دروس و نحوه برگزاری امتحانات با مشاور گروپ همراه باشید

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

در بین دانش آموزان هم دانش آموز عادی درس میخواند و هم دانش آموزان با نیاز های ویژه. به دلیل شرایط خاص افراد استثثنایی درس خواندن همزمان سر یک کلاس با امکانات اموزشی یکسان تقریبا امکان ناپذیر است مگر در برخی موارد خاص.

این نوع دانش اموزان مانند هر انسان دیگری علاقه و احتیاج به درس خواندن دارند. وزارت اموزش و پرورش برای دانش آموزان  دارای نیاز های وخاص مدرسه هایی را در نظر گرفته است که مخصوص این دانش اموزان باشند. دانش اموزان دارای ناتوانی در مدارس استثنایی درس می خوانند. در ادامه مطلب با نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه آشنا می شویم.

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه دوره ابتدایی

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه ابتدایی در پایه های تحصیلی اول تا پنجم به این صورت است که علاوه بر ابزار های مختلف کیفی و توصیفی در پایان سال تحصیلی آزمون های کتبی برگزار می کند.

این آزمون ها به صورت کلاسی بوده و تمامی فرایند های آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم می باشد.

نحوه طراحی سوالات و برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی پایه ششم در همه گروه های استثنایی بر عهده ستاد امتحانات آموزش و پرورش استثنایی استهانها می باشد.

نتایج آزمون های کتبی، در کنار سایر ابزار های ارزشیابی کیفی – توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری در خصوص ارتقا دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می شود.

پایه تحصیلی

در نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

دروس آزمون نحوه ارزشیابی تحصیلی
پایه اول ابتدایی درس فارسی و ریاضی ابزار های کیفی و توصیفی و آزمون پایان ترم به صورت کلاسی توسط معلم می باشد
پایه دوم ابتدایی
پایه سوم ابتدایی
پایه چهارم درس فارسی، ریاضی و علوم
پایه پنجم
پایه ششم همه دروس بر عهده ستاد امتحانات آموزش و پروش استان است.

امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه متوسطه اول پیش حرفه ای

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه متوسطه اول پیش حرفه ای نوبت دوم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به این صورت است که مدارس امتحانات را به صورت معمولی از دانش آموزان استثنایی می گیرد ولی اداره آموزش و پرورش استثنایی استانها می توانند یک یا دو درس را به صورت هماهنگ استانی برگزار کنند.

نحوه برگزاری امتحانات کاردانش متوسطه دوم دانش آموزان استثنایی

نحوه برگزاری امتحانات کاردانش متوسطه دوم دانش اموزان استثنایی را در زیر توضیح داده ایم. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در مدارس به سه روش برگزار می شود:

ارزشیابی از آموخته های دانش اموزان در هر درس به سه صورت ورودی، تکوینی و پایانی و با اهداف مشخص شده می باشد.

نحوه برگزاری امتحانات کاردانش متوسطه دوم دانش آموزان استثنایی

1- ارزشیابی ورودین(آغازین) اگاهی از توانایی ها و آمادگی های قبلی دانش اموزان برای شروع مناسب فرایند یاددهی – یادگیری و جبران نارسایی ها و کاستی های احتمالی دانش آموز در آغاز سال تحصیلی توسط معلمان انجام می پذیرد.

2- ارزشیابی تکوینی: (مستمر) به منظور تقویت اعتماد به نفس، تثبیت اموخته های دانش آموزان، آگاهی معلم از نقاط قوت و ضعف درسی و نحوه عملکرد دانش آموز در فرایند یاددهی- یادگیری و پرورش روحیه تلاش، پرسشگری، فعالیت های گروهی و غیره انجام میگیرد.

3- ارزشیابی پایانی یا تراکمی: برای اطمینان از میزان تحقق هدف های آموزشی و پرورشی و حصول اطمینان لازم برای احراز شرایط قبولی در هر درس انجام میگیرد.

بر اساس این سه نوع ارزشیابی هر دانش آموز با توجه به شرایط خودش باید طبق آیین نامه اموزشی وزارت اموزش و پروش امتحانات خود را برگزار کند. برای اطلاع از شرایط برگزاری روی لینک زیر بزنید.

امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه متوسطه اول

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه متوسطه اول طبق بخشنامه شماره 140/460 مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي برگزار می شود. برای دیدن نحوه برگزاری امتحانات در مقطع دوره اول متوسطه فایل زیر را دانلود کنید.

 امتحانات دانش آموزان استثنایی متوسطه دوم

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی متوسطه دوم (شاخه فنی حرفه ای، نظری و کاردانش) طبق بخشنامه شماره 140/460 مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي برگزار می شود. برای دیدن نحوه برگزاری امتحانات در مقطع دوره دوم متوسطه فایل زیر را دانلود کنید.

زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و مقطع کاردانش را ستاد امتحانات اداره آموزش و پرورش استثنایی استانها تعیین می کنند. و زمان برگزاری امتحانات مقاطع دیگر را مدارس استثنایی تعیین می کنند.

شرایط برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی

شرایط برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی نوبت دوم سال تحصیلی 1400 – 11401 در همه مقاطع تحصیلی در تمام  پایه ها در مدارس روزانه و مراکز شبانه روزی فقط به صورت حضوری انجام می پذیرد.

در این مقاله درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه توضیح دادیم اگر دراین باره سوای داشتید و در باره آیین نامه ها سوال داشتید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

❓امتحانات دانش آموزان استثنایی در چه تاریخی برگزار می شود؟

✔️ زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه در تمام مقاطع تحصیلی در متن مقاله آمده است.

❓امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه در چه شرایطی برگزار می شود؟

✔️ دانش آموزان استثنایی باید به صورت حضوری امتحانات نویت دوم 1400 – 1401 را بدهند

❓نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه در مقطع ابتدایی به چه صورت است؟

✔️ دانش آموزان استثنایی در مقاطع ابتدایی در برخی از دروس به صورت نمره کلاسی و آزمون پایان ترم برگزار می شود جزییات بیشتر در متن مقاله وجود دارد.

❓امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه کار دانش دوره دوم متوسطه چگونه برگزار می شود؟

✔️ لینک دانلود آیین نامه نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه کاردانش متوسطه دوم در متن مقاله هست.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان با نیاز های ویژه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی