نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان | نحوه اعمال مدرک دوم فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی به بررسی موضوع نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان | نحوه اعمال مدرک دوم فرهنگیان پرداخته ایم.

فرهنگیان پس از استخدام می توانستند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند اما اخذ مدرک تحصیلی بالاتر تغییری در پرداخت حقوق آنان نداشت.  اعمال مدرک دوم فرهنگیان  عنوان موضوعی است که مدت هاست بر سر زبان ها است  و یک بار هم شورای نگهبان ایرداتی درباره آن گرفته بود و اعلام کرده بود که این موضوع مغایر با اصل 75 قانون اساسی است. اصل 75 قانون اساسی مربوط به طرح هایی است که می تواند بار مالی برای دولت ایجاد کند. اما این مشکل حل شده است که در ادامه جزئیات بیشتر آن را می خوانید.

مدرک دوم فرهنگیان

سرانجام اعمال مدرک دوم فرهنگیان به کجا رسید؟

احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

براساس قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش صرفا اعمال مدرک دوم مورد توجه قرار گرفته و به واژه دوم تاکید شده است.

همچنین طبق آنچه در این قانون آمده است همه افراد فرهنگی مشمول آن نخواهند بود و صرفا برای آن دسته از فرهنگیانی که در مدرسه هستند این موضوع اعمال می‌شود.

در بودجه ۱۴۰۰ موضوع اعمال مدرک فرهنگیان مورد توجه قرار گرفته است و در ردیف بودجه مبلغی به آن اختصاص داده شد.

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش مکلف است ، نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند. بار مالی این تبصره در متن اعتبار پیش‌بینی شده در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه تامین می‌شود و قابل اجرا است. اعمال مدرک دوم فرهنگیان افراد ذی نفع در سنوات بعد منوط به پیش‌بینی اعتبار در بودجه‌های سنواتی است.

حاجی بابایی بیان کرد: مقرر شد در قانون بودجه سال 99 مبلغ 50 میلیارد تومان بابت اجرای مدارک تحصیلی فرهنگیان پیش بینی شده است و مصوبه امروز پس از تصویب در صحن مجلس جهت تعیین و تکلیف نهایی برای شورای نگهبان ارسال می شود.

اعمال مدرک دوم فرهنگیان چیست ؟

مدرک دوم فرهنگیان چیست ؟

الهیار ترکمن اضافه کرد: پیشنهاد کردیم با توجه به اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای استخدام در تمام دستگاه‌ها لیسانس است، مدرک تحصیلی اول برای آموزش و پرورش را لیسانس در نظر بگیرند یعنی اگر معلمی مدرک فوق دیپلم داشته و لیسانس گرفته و پس از آن فوق لیسانس گرفته است، مدرک فوق لیسانس محاسبه شود.

شرایط اعمال مدرک دوم فرهنگیان

قانون الزام آموزش و پرورش به اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان بر اساس نکات زیر قابل اجراست :

✅ رعایت احراز شرایط پست های سازمانی در رابطه با اعمال مدرک، موضوع بخشنامه ۱۱/۷۱۰ – ۹۴۰۶۱۷ (مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی یا مدرک فعلی و قبلی) الزامی می باشد.

✅ بخشنامه اعمال مدرک دوم صرفا نیروهای آموزشی را شامل میشود.

✅ کادر اداری (حتی مشمولین بخشنامه ۲۳۰) مشمول بخشنامه اعمال مدرک دوم نمی گردند.

✅ تاریخ اجرای بخشنامه ۹۹۱۱۰۱ می باشد، لذا تمامی مدارکی که طی سنوات قبل اخذ شده اند از تاریخ مذکور اعمال خواهند شد.

✅ همکارانی که با رعایت مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی، قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر قابل اعمال در حکم را دارند پس از قبولی در دانشگاه، میتوانند جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل چه برای نیمسال اول و چه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و به بعد، به کارگزینی مراجعه فرمایند.

✅ فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان (ورودی سال ۹۱ و به بعد )که با مدرک لیسانس استخدام قطعی شده اند، می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را در حکم خود دریافت نمایند.

✅ همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کاردانی را ارائه نموده اند، مدرک لیسانس آخرین مدرک قابل اعمال برایشان خواهد بود.

✅ همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کارشناسی پیوسته را ارائه نموده اند، می توانند تا مقطع کارشناشی ارشد ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را نیز در حکم خود دریافت نمایند.

اعمال مدرک دوم فرهنگیان

نحوه اعمال مدرک دوم فرهنگیان به صورت زیر است:

✅ همکاران فارغ التحصیل از تربیت معلم(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک فوق دیپلم استخدام قطعی شده اند، مدرکشان حداکثر تا کارشناسی ارشد قابل اعمال می باشد.

✅ همکاران فارغ التحصیل متعهدین دبیری(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده اند میتوانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از اعمال مدرک را در حکمشان دریافت نمایند.

✅  همکاران خدماتی که با مدرک سیکل استخدام شده باشند و بعد از آن مدرک دیپلم را ارائه دهند، چون حداقل مدرک برای تغییر رسته و رشته شغلی، لیسانس می باشد، نمی توان مدرک فوق دیپلم را برایش اعمال کرد پس مدرک دیپلم آخرین مدرکشان خواهد بود.

✅ همکاران خدماتی اگر بعد از مدرک سیکل و دیپلم، لیسانس پیوسته را ارائه نمایند، در صورت تغییر رشته شغلی مدرک لیسانس قابل اعمال خواهد بود.

نحوه اعمال مدرک دوم

وزیر آموزش‌وپرورش با قدردانی از زحمات مدیران مدارس و معلمان در دوران کرونا گفت: مسئولیت مدیران مدارس و معلمان در نظام تعلیم و تربیت همیشه خطیر و سنگین بوده است و امروز باوجود شیوع کرونا این مسئولیت بسیار سنگین‌تر و پیچیده‌تر شده است و از همه‌کسانی که در این شرایط سخت تلاش می‌کنند، قدردانی کرده و برای آن‌ها آرزوی توفیق می‌کنم.

وزیر آموزش ‌و پرورش شیوع بیماری کرونا را دلیل ایجاد بزرگ‌ترین آزمون تاریخی در آرمان مدرسه محوری دانست و عنوان کرد: در کرونا دو نکته وجود دارد، اول اینکه هر کس در این سال می‌تواند توانمندی‌های خود را بسنجد و خود را مورد محک بزند و دوم اینکه کرونا توانسته است فرصتی  برای یادگیری  همه ما فراهم آورد تا بتوانیم ظرفیت خود را در تعلیم و تربیت بالا ببریم.

وی با اشاره به اعمال مدرک دوم فرهنگیان و پیگیری مسکن فرهنگیان و لایحه رتبه بندی در هیأت وزیران با جدیت بیشتر گفت: وظیفه‌ داریم که شرایط کار را برای شما تسهیل کنیم و در این خصوص تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری را از نظر کاری و ارائه خدمات رفاهی داشته باشیم.


**به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش، با توجه به طرح شکایت برخی از همکاران فرهنگی در خصوص پرداخت مطالبات کمک‌ هزینه مهدکودک به کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش، از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، بخشنامه پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک برای کارمندان زن دستگاه‌های اجرایی فاقد مهدکودک دولتی به ادارات کل استان ابلاغ شد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان ، نحوه اعمال مدرک دوم فرهنگیان می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس بگیرید.


5/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پروین

    با درود من با فوق لیسانس استخدام آ.پ شدم و الان دکتری گرفتم آیا مدت زمان مشخصی از بدو استخدام باید بگذره تا مدرک تحصیلیم اعمال بشه؟

    پاسخ
  2. مهدی

    سلام وقت، بخیر بنده در مقطع فوق دیپلم استخدام رسمی آموزش و پرورش شدم و در زمان استخدام مدرک کارشناسی مرتبط را داشتم و الان مدرک ارشد مرتبط را اخذ نمودم آیا امکان اعمال مدرک ارشد مستقیما میباشد.؟

    پاسخ
  3. ضرغام ویس کرمی

    سلام به مسوولین دلسوز،بنده ی حقیر بامدرک دیپلم درسال 1378 به استخدام خدماتی گمارده شدم وبعد ازدو سال باهمان مدرک دیپلم درپست انبار مشغول شدم ودرسال 1397 مدرک فوق دیپلم را درپست انبارداری اعمال کردم وچون دارای تجربه کافی درامورمالی واعتماد مسوولین به بنده حقیر احراز شد بنده راباحفظ کار انبارداری بامدرک فوق دیپلم رشته آموزش ابتدائی بعنوان کارشناس امین اموال منصوب کردند وچون اکنون مدت دوسال است دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدائی میباشم آیا تورابه خدا راه وچاره ئی هست تامدرک لیسانسم اعمال شود ،مرا راهنمائی کنید ،ضمنا نامبرده دارای 26سال سابقه کاری در آموزش وپرورش دارم .سپاسگزارم

    پاسخ
  4. رضا ....

    سلام من مدرک لیسانسم مشاوره است الان ارشد مشاوره خانواده گرفتم ولی مسول کارگزینی شهرستان خرمشهر قبول نمی کند اعمال کند استان خوزستان مسول مالی ،مزایا وترفیعات پذیرفت اعمال شود اما کارگزینی شهرستان خرمشهر خیر فقط دلیل نپذیرفتن کارگزینی خرمشهر می گوید باید مدرک مشاوره خالی باشد هرچه می گویم الان مشاوره خالی ندار یم قبول نمی کند چکار کنم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  5. رضا

    سلام. بنده با مدرک امور تربیتی از طریق آزمون تربیت معلم جذب آ پ شدم و مدرک اولم کارشناسی ادبیات فارسی اعمال شده و ارشدم را ادبیات گرفتم ولی می گن که قابل اعمال نیست !!! میشه راهنمایی بفرمایید ؟!
    چطور میتونم از حق خود دفاع کنم …

    پاسخ
  6. ستار فرزانه دارابی

    سلام میشه درخدمات هم مدرک کارشناسی اعمال کرد ؟

    پاسخ
  7. طاهره

    سلام

    با لیسانس حسابداری استخدام پیمانی در پست آموزگاری شدم.

    الان ارشد حسابداری مرتبط با رشته لیسانس گرفتم .آیا مدرک ارشد برایم اعمال می شود؟

    پاسخ
  8. طاهرا

    سلام

    من با لیسانس حسابداری استخدام پیمانی در پست آموزگاری شدم.

    الان ارشد حسابداری گرفتم .آیا مدرک ارشد برایم اعمال می شود؟

    پاسخ
  9. معصومه ترابی

    با سلام بنده با مدرک تربیت بدنی پیمانی رسمی و اموزگار در مقطع ابتدایی مشغول تدریس هستم ،چند روز پیش که مدرک لیسانس تربیت بدنی رو برای اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان ارائه کردم اعلام کردند مورد قبول نیست و نمیتوانند اعمال کنند در صورتی که رشته بنده در هر دو مقطع تربیت بدنی می باشد لطفا راهنمایی بفرمائید؟

    پاسخ
  10. اسماعیل بزرگی زاده

    سلام اینجانب جانباز هستم درپست معاون اجرایی مدرسه مشغول به کار هستم ومدرک کاردانی ام روابط عمومی است ومدرک کارشناسی ام روابط عمومی است ودر صورتی مدرک دوم حساب می شود چطور باید حساب شود که اعمال مدرک بشوم که مدرک کارشناسی برایم اعمال بشود

    پاسخ
  11. آشنا

    سلام من رشتم آموزش ابتدایی هست و معلم ابنداییم و لیسانسشو دارم میخاستم ببینم که اگه من ارشد روانشناسی رو ادامه بدم که غیر مرتبط محسوب میشه مدرک برام اعمال میشه و از مزایا برخوردار میشم؟؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی