نحوه اعتراض به نتایج آزمون معماران تجربی نظام مهندسی سال 97 – 98

نتایج آزمون معماران تجربی

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج آزمون معماران تجربی نظام مهندسی سال 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی سعی دارد به‌صورت کامل به مبحث نحوه اعتراض به نتایج آزمون معماران تجربی نظام مهندسی سال 97 – 98 بپردازد. شما می توانید تمامی نکات مربوط به آزمون های حرفه مهندسی را در سایت مشاور گروپ مشاهده نمایید. درصورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید. با ما همراه باشید.

نتایج آزمون معماران تجربی

نتایج آزمون معماران تجربی:

وزارت راه و شهرسازي تمام تلاش خود را مصروف داشته تا آزمون‌ها با همکاري شركت خدمات آموزش سازمان سنجش و دانشگاه‌های معتبر كشور و افراد حقيقي و حقوقي باتجربه و شاغل در حرفه مهندسي ساختمان و آشنا به مقررات ملي ساختمان با استانداردهاي موردنیاز برگزار شود. در این زمينه توجه به نکات زیر ضروري است:

الف) سؤالات كليه رشته‌های آزمون‌های ورود به حرفه در کمیته‌های تخصصي هر رشته متشکل از خبره‌ترین و برجسته‌ترین اساتيد علمي و حرفه‌ای و از دانشگاه‌های معتبر و مطرح كشور و با مشاركت گروه‌های تخصصي سازمان‌های نظام‌مهندسی، طراحي و تدوین می‌گردد و چندین بار کنترل‌های لازم بر روي آن‌ها انجام می‌شود.

ب) پس از برگزاري آزمون‌ها و به جهت شفاف‌سازی و احترام به حقوق داوطلبين، فرصت اظهارنظر در خصوص كليه سؤالات فراهم می‌گردد و خوشبختانه در این چندساله همگان توانسته‌اند نظرات خویش را در خصوص كيفيت سؤالات و ایرادات احتمالي ابراز نمایند و این از افتخارات دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان است كه همه‌کاره‌ای خود را در معرض عموم گذاشته است تا ارزیابي آن با دقت بيشتري به‌صورت پذیرد.

پس از جمع‌آوری نظرات مربوط به كيفيت سؤالات و باوجودی که هنوز نتایج منتشرنشده، کمیته‌های تخصصي هر رشته با دقت در خصوص اظهارنظرهاي واصله بررسی‌های لازم را معمول و اعلام نظر می‌کنند. در این مرحله چنانچه این كميته نظراتي در خصوص حذف و یا دوگزینه‌ای و یا چندگزینه‌ای كردن سؤالات داشته باشند به جهت مساعدت با داوطلبين و بدون ارجاع به كميته تجدیدنظر مستقيماً جهت اعمال در پاسخنامه ابلاغ می‌شود. لکن چنانچه در خصوص سؤالاتی كه از طرف شرکت‌کنندگان موردایراد واقع هستند، كميته تخصصي ایرادات واصله را نپذیرفته باشد.

ایرادات و اعتراضات واصله به کمیته‌های تجدیدنظر و نهایي هر رشته احاله می‌شود تا در آنجا مجدداً بررسي شود. بدیهي است رأی این کمیته‌ها نهایي و غيرقابل تغيير بوده و عيناً جهت اعمال در پاسخنامه‌ها ابلاغ خواهد شد. کمیته‌های تجدیدنظر نيز مركب از برجسته‌ترین اساتيد حرفه‌ای و علمي كشور و مشهور در رشته مربوطه هستند و آراء آنان غیرقابل‌اعتراض مجدد توسط داوطلبين خواهد بود.

ج) پس‌ازآن و با توجه به كليد تهیه‌شده، شركت خدمات آموزش سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به تصحيح پاسخنامه‌ها و انتشار نتایج اقدام لازم را معمول خواهد داشت. در این مرحله نيز داوطلبان حق‌دارند به نحوه تصحيح پاسخنامه و یا شمارش پاسخ‌ها و موارد مشابه اعتراض كنند. این اعتراضات همگي رسيدگي می‌شود و در صورت هرگونه تغيير، نتایج آن بر روی پاسخنامه‌های داوطلبان اعمال خواهد شد.

د) داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند كه در همه آزمون‌های حرفه‌ای ممکن است سلیقه‌ها و یا راه‌های حل مسئله گوناگون باشد. اما در آزمون‌های ورود به حرفه كه توسط وزارت راه و شهرسازي اخذ می‌شود ملاك اصلي مقررات ملّي ساختمان و آیین‌نامه‌ها و قوانين موجود بالادستي است و نظرات و روش‌های حل مسائل مهندسي تألیف و چاپ‌شده در سایر كتب اساتيد خارجي و یا داخلي لزوماً مورد استناد نخواهد بود.

مطالب تکمیلی آزمون نظام مهندسی

برای دریافت مشاوره های حرفه ای می توانید با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار نتایج آزمون معماران تجربی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به نتایج آزمون معماران تجربی نظام مهندسی سال 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی