میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،

جهت مشاوره در زمینه میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان بیش از ۵۸۰ نفر ظرفیت برای داوطلبان مناطق سیل زده در کشور اختصاص یافته است که این داوطلبان می توانند رشته های مختلف را در دانشگاه های استان و همجوار انتخاب کنند .

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان :  پس از وقوع بلایای طبیعی و عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ تصمیم گرفته شد که به داوطلبان مناطق سیل زده سهمیه در کنکور ۹۸ اختصاص یابد . بر این اساس ۵۷۸ نفر ظرفیت در رشته های مختلف در ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی ، ریاضی و فنی ، علوم انسانی ، هنر و زبان های خارجی اختصاص یافت .


میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان :

در گروه علوم تجربی ۱۶۰ نفر ، در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۵۱ نفر ، در گروه علوم انسانی ۱۲۸ نفر ، در گروه هنر ۲۲ نفر و در گروه زبان های خارجی ۱۷ نفر ظرفیت اختصاص یافته است . همچنین برای زلزله زدگان کرمانشاه نیز ۱۷۷ نفر ظرفیت تخصیص یافت .



میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان :

سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده کنکور سراسری در مناطق درگیر بلایای طبیعی بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی مصوبه جلسه ۸۱۷ تاریخ ۷ خرداد ۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ماده واحده تکمیل و تعمیم شمول ماده واحده جلسه ۷۳۹ تاریخ ۲۸ آبان ۹۲ شورا مبنی بر اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری در مناطق درگیر بلایای طبیعی و مصوبه جلسه ۱۹ تاریخ ۵ مرداد ۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو اختصاص می یابد .

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،  بر اساس این مصوبه ، حداکثر ۵ درصـد مجموع ظرفیت دوره روزانه دانشگاه های واقع در این استان ها به صورت مازاد بر ظرفیت در رشته های موردنیاز و پیشنهادی استانداری ها پس از تائید شورای سنجش و پذیرش دانشجو به داوطلبانی که شهر یا بخش « محل اقامت » یا « محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه » یا « محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر دوره متوسطه » و یا « محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر دوره متوسطه » دریکی از شهرها یا بخش های درگیر بلایای طبیعی باشد، اختصاص داده می شود .

این داوطلبان می توانند کدرشته های اختصاصی این شهرستان ها را از بخش های مربوط در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ انتخاب کنند .

الف) سـهمیه اختصاصی به داوطلبان مناطق سـیل زده اسـتان های خراسان شمالی ، خوزستان ، گلستان و لرستان :

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،داوطلبان کلیه بخش های مندرج در جدول زیر که طبق اعلام وزارت کشــور جزو بخش های آسـیب دیده جانی و مالی ناشــی از سیل هستند ، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در قسمت سهمیه داوطلبان کنکور سراسری در مناطق درگیر بلایای طبیعی ، می توانند کدرشته محل های مخصوص سهمیه سیل استان خود را در قسمت مربوط از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، انتخاب کنند .

جدول سهمیه های سیل زدگان در گروه علوم تجربی کنکور ۹۸

1566015652 1

1566015673 2

1566015692 3

جدول سهمیه های سیل زدگان در گروه علوم ریاضی و فنی کنکور ۹۸

1566016076 4

1566016095 5

1566016111 6

1566016129 7

جدول سهمیه های سیل زدگان در گروه علوم انسانی کنکور ۹۸

1566016401 1

1566016418 2

جدول سهمیه های سیل زدگان در گروه های هنر و زبان های خارجی کنکور ۹۸

1566017292 5

ب) سهمیه اختصاصی به داوطلبان مناطق زلزله زده کرمانشاه

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،داوطلبان کلیه بخش های شهرستان های اسلام آباد غرب ، پاوه ، ثلاث باباجانی ، جوانرود ، دالاهو ، روانســر ، سرپل ذهاب ، قصر شیرین و گیلانغرب و همچنین بخش های کوزران و ماهیدشت از شهرستان کرمانشاه که طبق اعلام وزارت کشور جزو بخش های آسیب دیده جانی و مالی ناشی از زلزله کرمانشاه هستند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در قسمت سهمیه داوطلبان آزمون سراسری در مناطق درگیر بلایای طبیعی می توانند کدرشته محل های مخصوص ســهمیه داوطلبان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در کنکور ۹۸ را انتخاب کنند .

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،مدت تخصیص این سهمیه از ابتدای اعمال سهمیه، به مدت سه سال و حداکثر تا آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ قابل اجرا است .
سهمیه زلزله زدگان مخصوص داوطلبان بومی مناطق زلزله زده شهرستان های اسلام آباد غرب، پاو ه، ثلاث باباجانی ، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و همچنین بخش های کوزران و ماهیدشت شهرستان کرمانشاه از استان کرمانشاه است .

1566017680 زلزله

1566017701 8

برای اختصاص سهمیه ها شهر و یا بخش محل اقامت در صورتی ملاک عمل قرار می گیرد که داوطلب مستقلا یا به همراه خانواده در زمان وقوع بلایای طبیعی در آن شهرستان یا بخش اقامت داشته و این موضوع مورد تأیید فرمانداری ذیربط قرار گیرد .

داوطلبانی که شرایط استفاده از این آیین نامه را دارند

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،و در زمان وقوع بلایای طبیعی ، آسیب جانی و مالی دیده اند ، باید قبل از انتخاب رشــته گواهی مربوط ( درج شده در دفترچه انتخاب رشته ) را از فرمانداری محل رخداد حادثه دریافت و در زمان انتخاب رشته، گزینه مربوط به استفاده از این سهمیه را انتخاب کنند .

داوطلبانی که با این سهمیه در دانشگاه پذیرفته می شوند ، باید در زمان قبولی گواهی دریافتی فوق را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند و اگر فاقد گواهی مورد تائید فرمانداری باشند ، قبولی آن ها لغو می شود و اجازه شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت .

این ظرفیت در دانشگاه های واقع در مناطق آسـیب دیده همان استان اختصاص می یابد و در صورت نبود رشـته در آن استان، در دانشگاه های واقع در استان های هم جوار اختصاص داده می شود . اولویت با دانشگاه های واقع در شهر منطقه آسیب دیده ، سپس دانشگاه های واقع در استان مربوطه است .

این سهمیه زمانی اختصاص خواهد یافت که بلایای طبیعی موجب خسارت های جانی و مالی ً شود به طوری که این خسارت ها عملا موجب وقفه و خلل در تحصیل دانش آموزان شده باشد .

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،پذیرش در این کدرشته محل ها مستلزم کسب حدنصاب ۸۰ درصد گزینش آزاد و در رشته های پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی کسب حدنصاب ۸۵ درصد گزینش آزاد خواهد بود . میزان تعهد خدمت پذیرفته شدگان با استفاده از این سهمیه ، دو برابر مدت تحصیل است که در زمان ثبت نام باید تعهد خود را به استانداری مربوطه اعلام و یک نسخه از آن در پرونده دانشجو درج شود .

هرگونه تغییر رشته یا انتقال برای پذیرفته شدگان با استفاده از این سهمیه ممنوع است .

میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان ،مدت اعتبار سهمیه برای هر منطقه درگیر بلایای طبیعی ، حداکثر ۳ سال است . در سال اول وقوع بلایای طبیعی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور اقدام می شود . برای تخصیص سهمیه در سال دوم و یا سال سوم از زمان شروع اختصاص سهمیه برای آن منطقه، در صورت تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اقدام خواهد شد .

جدول مناطق آسیب دیده از سیل از تاریخ ۳۱ تیر ۹۷ تا ۳۱ خرداد ۹۸ طبق اعلام وزارت کشور در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۸ درج شده است .

منبع : مهر

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه میزان سهمیه قبولی کنکور 98 مناطق سیل زده به تفکیک استان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ناشناس

    سلام.بخشید منطقه کیاکلا که سیل اومد چقدر سهمیه داره تو کنکور؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403