سهمیه بسیج فعال در کنکور

سهمیه بسیج فعال

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بسیج فعال در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخته ایم. لازم به ذکر است، سهمیه بسیج در دفترچه انتخاب رشته سال های گذشته مشاهده نشد. پیش  بینی می شود، سهمیه بسیج در انتخاب رشته سال ۱۴۰۲ نیز وجود نداشته باشد. آخرین اخبار مربوط به سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

سهمیه بسیج فعال

سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آزاد تاثیر دارد. داوطلبان دانشگاه ازاد در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند از سهمیه بسیج در انتخاب رشته کنکور استفاده نمایند. در سال های اخیر، سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه ازاد حذف شده بود. پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ نیز سهمیه بسیج تاثیری در انتخاب رشته داوطلبان نداشته باشد.

آخرین اخبار در رابطه با تاثیر سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲  از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری چگونه اعمال می شود؟

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیجی های فعال می توانند شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد نسبت به داوطلبی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد افزایش دهند.در رشته محل های مقطع کارشناسی کافیست 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را برای استفاده از سهمیه بسیج کسب نمایید.

متقاضیان برای استفاده از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، لازم است پس از اعلام نتایج اولیه به منظور دریافت کد 12 رقمی به نزدیک ترین مرکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراجعه نمایند. پس از درج کد 12 رقمی در فرم انتخاب رشته در صورت دارا بودن تمامی شرایط، سهمیه بسیج در انتخاب رشته شما اعمال خواهد شد.

شرایط استفاده از سهمیه بسیجیان فعال

شرایط استفاده از سهمیه بسیجیان فعال در ادامه بیان شده است. داوطلبان کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال، می توانند کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیجیان فعال را دریافت کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود نمایند.

شرایط استفاده از سهمیه بسیج :

🔻 برای استفاده از سهمیه بسیج داوطلبان باید، حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد.

🔻 برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید.

🔻 برای استفاده از سهمیه بسیج ، باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج حداقل ۱ سال سابقه فعالیت باید باشد و بقیه آن را می‌توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

🔻 برای استفاده از سهمیه بسیج در رشته محل‌ های مقطع کارشناسی باید 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل‌ های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنید.

چه کسانی می توانند از سهمیه بسیج فعال استفاده کنند؟

برای استفاده از سهمیه بسیج فعال داوطلبان باید، حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد.

ملاک امتیاز‌ ها برای استفاده از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد:

➕ به ازای هر ماه عضویت عادی ۱ امتیاز

➕ به ازای هر ماه عضویت فعال ۲/۵ امتیاز

➕ به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه ۳/۵ امتیاز

➕ به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه ۴ امتیاز

توجه داشته باشید:

  1. برای استفاده از سهمیه بسیج حتما باید عضو فعال باشید و امتیازتان به 100 رسیده باشد بنابراین رسیدن امتیاز به ۱۰۰ به تنهایی نمی تواند موجب بهره مندی از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد گردد .
  2. سابقه عضویت فعال باید حداقل یک سال باشد.

تاثیر سهمیه بسیج فعال

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور چگونه است؟

تاثیر سهمیه بسیج در کنکور یا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به این صورت است که اگر یک داوطلب حداقل 12 ماه سابقه عضویت بسیج فعال داشته باشه و حداقل 100 امتیاز بسیجی داشته باشد، در صورتی که 95 درصد تراز آخرین داوطلبی که بدون سهمیه بسیج قبول شده است را برای رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی کسب نمایند، می تواند از سهمیه مذکور برای قبولی در دانشگاه آزاد استفاده نماید.

برای رشته های غیر از شاخه پزشکی نیز، باید 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب نمایید.

کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال

داوطلبان به منظور استفاده از سهمیه بسیج، باید کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال را دریافت نمایند و در فرم انتخاب رشته آزاد درج نمایند. زمان اقدام برای استفاده از سهمیه بسیج بعد از اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری است. سهمیه بسیج در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعمال می گردد به این ترتیب که داوطلب باید به نزدیک ترین مرکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رجوع کند و کد ۱۲ رقمی را از مراکز ذیربط دریافت نماید سپس در زمان انتخاب رشته با وارد کردن کد ۱۲ رقمی در فیلد انتخاب رشته از این سهمیه بهره مند خواهد شد.

 سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آزاد

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با حذف سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آزاد پرداخته ایم.

پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال 98، شاهد حذف سهمیه بسیج از این دفترچه شدیم؛ بنابراین در انتخاب رشته کنکور 1402 سهمیه بسیج وجود ندارد.

این موضوع باعث انتقادات بسیاری از سوی بسیجیان فعال شد؛ که در نهایت یکی از مسئولان دانشگاه آزاد ، در پاسخ به این سوال که حذف سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله؛ سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه ازاد حذف شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که علت این حذف سهمیه چیست؟ گفت: حذف سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 به بعد بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش صورت گرفته است. در امسال نیز سهمیه بسیج در دفترچه دانشگاه آزاد مشاهده نشد.

آخرین اخبار مربوط به سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

حداقل نمره لازم برای استفاده از سهمیه بسبج چیست؟

برای استفاده از سهمیه بسیج در رشته محل های مقطع کارشناسی، باید 90 درصد تراز آخرین فرد قبولی و در رشته محل های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی، باید 95 درصد تراز آخرین فرد قبولی را کسب نمایید.

شرایط استفاده از سهمیه بسیج چیست؟

شرایط استفاده از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

آیا سهمیه بسیج در کنکور سراسری 1400 تاثیر دارد؟

آخرین اخبار مربوط به سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد در این مقاله شرح داده شده است.

3.3/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه بسیج فعال در کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ا.ر

    دانشگاه رفتن با سهمیه بدرد نمیخوره ،از مغزتون استفاده کنید تا هر کسی در جای درست خودش قرار بگیره

    پاسخ
  2. کسی

    لعنت خدا بر کسانی که بدون لیاقت و با استفاده از سهمیه ها وارد دانشگاه ها میشوند

    پاسخ
  3. عليرضا

    سلام خسته نباشيد ببخشيد من تراز كنكورم٧٠٠٠هزاره بعد اگه بسيجي فعال داشته باشم و بخام پرستاري و تراز اخرين نفر قبولي ٧٥٠٠ باشه چقد ب تراز من اضاف ميشه؟

    پاسخ
  4. یازهرا

    من سه سال دوران مدرسه بسیح عادی ویک سال فعال بودم و هم چنین 4سال در دانشگاه عادی بودم.
    الان دوباره کنکور دادم آیا میتونم از سهمیه بسیجی برای پزشکی استفاده کنم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی