مهاجرت با رشته موسیقی | اپلای موسیقی

مهاجرت با رشته موسیقی

جهت مشاوره در زمینه مهاجرت با رشته موسیقی | اپلای موسیقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، قصد بررسی مهاجرت با رشته موسیقی را داریم.

با وجود این که موسیقی ایران یکی از سه موسیقی برتر جهان است، اما به علت عدم وجود تحصیلات پایه آکادمیک و دوره دکتری در مقطع تکمیلات تحصیلی در آن، برای تحصیل در این رشته در گرایش نوازندگی موسیقی جهانی، آموزش‌های موجود در ایران ناکافی به نظر رسیده و علاقمندان به موسیقی تلاش می‌کنند تا تحصیلات حرفه‌ای خود را در کشورهایی که از آموزش‌های اساسی و تخصصی موسیقی را ارائه می‌دهند، ادامه دهند.

به همین علت در این مقاله قصد داریم مهاجرت با رشته موسیقی | اپلای موسیقی و هر آن چه برای آن نیاز است، را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اپلای موسیقی

علت مهاجرت با رشته موسیقی

اگرچه موسیقی کلاسیک ایرانی یکی از برترین موسیقی‎‌ها در سطح جهان است، ولی نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب، و مهم‌تر از آن کمبود دانشگاه‌ها و گرایش‌های کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و عدم وجود مقطع دکتری آن در ایران، باعث شده که بسیاری از علاقمندان موسیقی به مهاجرت از طریق موسیقی به کشورهای دیگر فکر کنند و به جای آزمون‌دادن کنکور موسیقی در ایران، تحصیلات تکمیلی خود را در آن کشورها ادامه دهند.

در این مقاله قصد داریم شرایط پذیرش در کشورهای خارجی، بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت با رشته موسیقی و جزئیات آن را تشریح کنیم.

پذیرش در رشته موسیقی

در این بخش قصد داریم شرایط مهاجرت با رشته موسیقی و پذیرش در رشته موسیقی در کشورهای خارجی را بررسی کنیم. برای شروع شما ابتدا باید با سختی‌های مهاجرت آشنا باشید. زندگی به دور از خانواده و داشتن کار نیمه وقت در کنار تحصیل اگر چه از دور نشانه خوبی از بلوغ و بزرگ‌شدن است، ولی حل چالش‌های زندگی بدون کمک خانواده و تجمیع خستگی کار و تحصیل همزمان بسیار طاقت‌فرساست. علاوه بر این زندگی در کشورهایی که دچار مسائل نژادی هستند، چالش‌های دیگری را نیز همراه خود دارد.

  • مدرک زبان

اولین قدم برای شروع اخذ پذیرش و مهاجرت با رشته موسیقی در کشورهای دیگر، اقدام برای گرفتن مدارک تافل و آیلتس برای کشورهای انگلیسی زبان (بسته به اینکه چه کشور و دانشگاهی را انتخاب می‌کنید، یکی از این مدارک یا هردوی آن‌ها موردنیاز است)، DELE برای کشورهای اسپانیایی زبان، DELF یا DALF برای کشورهای فرانسوی زبان و DSH، TestDaF، OSD یا telc برای کشورهای آلمانی زبان اقدام کرد.

  • نوشتن رزومه و انگیزه‌نامه

برای مهاجرت با رشته موسیقی حتی اگر سابقه کاری هم ندارید، از نوشتن رزومه و انگیزه‌نامه غافل نشوید. در رزومه علاوه بر سوابق شغلی و تحصیلی، تمام دوره‌ها، کارآموزی‌ها، تلاش‌ها برای یادگیری مهارت‌های جدید، فعالیت‌های اجتماعی داوطلبانه، انگیزه‌ها و اهداف خود را بنویسید و مخاطب خود را مجاب کنید که روحیه پویا و فعالی داشته و برای پیشرفت آماده‌اید. در قسمت بعد، نکاتی که برای نوشتن یک رزومه کامل موردنیاز است را توضیح خواهیم داد.

  • گرفتن توصیه‌نامه

برای افزایش شانس موفقیت خود در پذیرش در رشته موسیقی از سمت استاد و دانشگاه موردنظر، حتما از دو استاد خود در مقطع قبلی توصیه نامه بگیرید. داشتن یک توصیه‌نامه خوب از یک عضو هیئت علمی، به رزومه شما اعتبار بیشتری داده و مخاطبان جدید را قانع می‌کند که برای کارکردن با شما فکر کنند و به این ترتیب شانس پذیرش شما بالا می‌رود.

  • تهیه مدارک

در پروسه مهاجرت با رشته موسیقی، با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد، لیستی از مدارک موردنیاز در آن را تهیه کرده و نسبت به آماده‌سازی آن‌ها اقدام کنید. همچنین اگر مشغول به تحصیل در یک دانشگاه دولتی بوده‌اید، نسبت به آزادسازی مدرک خود از سامانه سجاد اقدام کنید.

توصیه می‌شود در این مرحله اطلاعات مهم پذیرش مانند تاریخ ارسال مدارک، ددلاین اپلای و … را ذخیره کرده و به آن‌ها توجه کنید.

  • ایمیل زدن

در این مرحله با ارسال ایمیل به استاد یا دانشگاه موردنظر خود، او را با توجه به حوزه رشته خود و علاقمندیتان برای کار در گرایش تخصصی او قانع کنید که به ایمیل شما جواب بدهد. ایمیل شما باید شامل سه قسمت موضوع، محتوا و ضمیمه رزومه یا CV باشد و سعی کنید که هرگز از ایمیل‌های پیش‌نویس استفاده نکنید.

در نظر داشته باشید که ایمیل‌زدن را تا جایی دنبال کنید که پاسخی دریافت کنید و فکر نکنید که ایمیل‌زدن به یک استاد کار را تمام خواهد کرد، دانشجویانی بوده‌اند که پس از چند ده و چند صد ایمیل بالاخره موفق به دریافت تاییدیه از سمت استاد / موسسه مقصد شده‌اند.

  •  پرکردن اپلکیشن مراکز آموزشی

اگر در مرحله قبلی یعنی ایمیل‌زدن به اساتید / دانشگاه‌ها موفق شدید و پاسخ امیدوارکننده‌ای دریافت کردید، باید شروع به تکمیل اپلیکیشن آن مرکز آموزشی بکنید. پرکردن اپلیکیشن مراکز آموزشی در مراکز مختلف حالات مختلفی داشته و عموما شامل اقداماتی مانند واردکردن اطلاعات شخصی، وارد کردن مقاطع تحصیلی قبلی و آپلود ریز نمرات، ریپورت کردن نمرات زبان و جی آر ای، اپلود کردن سی وی و اس او پی، وارد کردن اطلاعات ریکامندرها و پرداخت اپ فی در مرحله ی آخر و سپس سابمیت کردن آن است.

  • اخذ پذیرش

بعد از گذشتن تقریبا دو ماه از ارسال اپلیکیشن فرم‌ها، نتایح آن اعلام می‌شود.

در پروسه مهاجرت با رشته موسیقی بعد از حدود دو ماه از ارسال اپلیکیشن فرم­ ها، نتایج پذیرش به افراد اعلام می­ شود که در صورت گرفتن پذیرش، هر فرد با توجه به معیارهای خود و نتایجی که از مراکز آموزشی دیگر می­ گیرد، آن را قبول یا رد می­ کند.

  • درخواست ویزا

بعد از گرفتن نتایج پذیرش مهاجرت با رشته موسیقی، در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاهی که در آن قبول شده‌اید را دارید، به سرعت نسبت به اخذ ویزا اقدام کرده و درخواست ویزای خود را سابمیت کنید.

اپلای با موسیقی

نحوه پذیرش در رشته موسیقی

در این بخش قصد داریم نحوه پذیرش در رشته موسیقی را تشریح کنیم. پذیرش مقطع دکتری در کشورهای اروپایی معمولا به صورت پروژه و استادمحور بوده و اگر قصد باید برای همکاری در حوزه تخصص یا پژوهش استاد مورد نظر خود درخواست دهید و مستقیما وارد کار پژوهشی خواهید شد، در حالی که در کشورهای آمریکایی معمولا به این صورت است که دو سال دروس پایه را آموزش دیده و بعد برای پایان‌نامه خود موضوع انتخاب می‌کنید. برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، سه روش وجود دارد: سلف فاند، فاند و فول فاند (درمورد فاند در عنوان “بورسیه تحصیلی رشته موسیقی” توضیح خواهیم داد).

  • سلف فاند

در این روش تمامی هزینه‌های تحصیل، زندگی و سفر به عهده خود دانشجو بوده و مستقیما بعد از گرفتن پذیرش می‌تواند نسبت به سفر به آن کشور اقدام کند.

  • فاند

فاند برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور و مهاجرت با رشته موسیقی را دارند، فرصتی است که در آن دانشگاه هزینه‌های تحصیل شما را متقبل شده و فقط باید به فکر هزینه سفر و زندگی خود در آن کشور باشید. این نوع از کمک هزینه تحصیلی معمولا به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داده می‌شود.

  • فول فاند

فول فاند، بهترنی حالتی است که می‌تواند برای یک دانشجو در مهاجرت با رشته موسیقی رخ دهد و به همین خاطر، رقابت سختی برای گرفتن آن وجود دارد. در این عنوان هزینه زندگی، تحصیل و گاها حتی حقوقی هم به دانشجو تعلق خواهد گرفت و بعضا دیده شده که هزینه رفت و برگشت از کشور مبدا به مقصد نیز پرداخت می‌‌شود. گرفتن فول فاند برای مقطع کارشناسی ارشد به دلیل رقابت بزرگی که در آن وجود دارد بسیار شدید بوده و در کل موقعیت‌های فول فاند کمتری هم نسبت به مقطع دکتری در آن وجود دارد. در عوض در دوره دکتری به علت پایین بودن تقاضا نسبت به کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)، شانس بیشتری برای گرفتن فول فاند خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای مدرک کارشناسی ارشد مشاغل بیشتری نسبت به مدرک دکتری وجود دارد، ولی حقوقی که در عوض کار با مدرک دکتری دیافت می‌کنید، بیشتر است.

اپلای موسیقی

نمونه رزومه برای اپلای

نوشتن رزومه آن قدر مهم است که می‌تواند به راحتی فردی را که سال‌های سال کار تخصصی کرده است را از پذیرش محروم کرده و فرد دیگری را که با اصول نوشتن آن آشناست، موفق کند و چون معمولا تنها مدرک جامعی است که از شما دریافت می‌شود، پذیرش شما بستگی شدیدی به آن دارد.

در نوشتن سوابق کاری و تحصیلی خود برای مهاجرت با رشته موسیقی ابتدا باید دقت کنید که مرکز مقصد از شما Resume می‌خواهد یا CV، رزومه معمولا به صورت خلاصه‌ای از اطلاعات شخصی، سوابق کاری، سوابق تحصیلی، دوره‌ها، مهارت‌ها و افتخارات شماست و CV شرح کوتاهی برای هر یک از این موارد خواهد داشت. طول رزومه بین 2 تا 3 صفحه و طول CV بین 2 تا 4 صفحه است. در رزومه حتی الامکان باید از نوشتن جمله پرهیز کرد ولی در CV شرح کوچکی بر فعالیت‌های پژوهشی نوشته می‌شود. برای حرفه‌ایتر به نظررسیدن رزومه نکاتی وجود دارد که چند مورد از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  1. زمان‌بندی را در نوشتن رزومه یا CV رعایت کنید. به این صورت که از جدیدترین مقطع تحصیلی / موقعیت کاری خود شروع کرده و به آخرین آن‌ها برسید.
  2. تا جایی که ممکن است، در رزومه گپ و توقف تحصیلی نداشته باشید و سعی کنید آن‌ها را با مواردی چون کارکردن (اگر در آن بازه مشغول به کار بوده‌اید) یا تلاش برای کسب یک مهارت جدید، توجیه کنید.
  3. فونت رزومه برای نوشته‌های ایرانی B Nazanin یا B Roya و برای رزوم‌های خارجی Times New Romans، Arial یا Calibri و به اندازه 10 تا 12 باشد.
  4. مطمئن باشید که مخاطب بعد از خواندن رزومه به روشنی متوجه شود که چه راهی را شروع کرده‌اید، در کجای راه قرار دارید و هدفتان برای آینده چیست.
  5. صفحه دانشگاه و استاد راهنمای خود را هایپر لینک کنید تا به راحتی با یک کلیک بتوانند از سابقه استاد شما و جایگاه دانشگاهتان باخبر شوند.
  6. معدل خود را از 20 بنویسید. مثلا 17 از 20.
  7. اگر در مهاجرت با رشته موسیقی برای دانشگاه‎‌های اروپا رزومه می‌نویسید، باید بدانید که رزومه‌های اروپایی معمولا رنگی و فاقد عکس بوده و اگر متقاضی گرفتن پدیرش برای آمریکا هستید، رزومه سیاه و سفید و بدون عکس بنویسید.
  8. نوشتن رزومه قالب ثابتی ندارد. ولی سعی کنید دسته‌بندی و ساختار آن را به نحوی چیدمان کنید که مخاطب دچار سردرگمی نشده و به مطالب به راحتی و با رعایت اولویت دست یابد. اگر می‌دانید که امکان نوشتن رزومه در ساختار خوبی را ندارید، از فرم‌های پیش‌نویس موجود در سایت‌ها استفاده کنید.
  9. رزومه شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، مقالات، جوایز و افتخارات، حوزه علاقمندی یا حوزه‌ های مورد علاقه در پژوهش، سوابق کاری، توانمندی‌ها یا مهارت‌ها و علایق شماست و دقت کنید که هیچ عنوانی جا نیفتد.
  10. حتما از مهارت‌های کسب‌شده و دوره‌های داوطلبانه خود بنویسید. پذیرندگان به افراد کوشا و فعال علاقمندند.

تصاویر زیر، نمونه‌هایی از رزومه‌های قابل قبول هستند که داوطلبان مهاجرت با رشته موسیقی می‌توانند از آن‌ها الگوبرداری کنند.

نمونه رزومه مشاورگروپ

بورسیه تحصیلی رشته موسیقی

بورسیه یا فاند، به معنی کمک صندوق و سرمایه‌ای برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانشجویان ورودی به بعضی دانشگاه‌های جهان است که هر دانشجو بسته به مقطع و شرایط خد، می‌تواند متقاضی یکی از انواع آن باشد که به صورت کلی سه حالت از نظر وجودداشتن یا نداشتن این کمک هزینه که از سمت دولت، دانشگاه و یا موسسات تحصیلی داده می‌شود، وجود دارد (سلف فاند، فاند، فول فاند). این کمک هزینه برای کمک به داوطلبانی که قصد مهاجرت با رشته موسیقی را دارند نیز داده شده و سالانه هزاران فاند تحصیلی در جهان ارائه می‌شود که تعدادی از آن‌ها در کشور آمریکا به شرح زیر است:

  • فاند تحصیلی دانشجویان ممتاز

این نوع فاند برای دانش‌آموزان ممتاز است که در صورتی که در طی تحصیل خود نمرات بالایی کسب کنند، تحصیل 4 ساله آن‌ها در مقطع کارشناسی به همراه کمک هزینه خواهد بود.

  • فاند تحصیلی به خاطر کارهای داوطلبانه اجتماعی

این نوع کمک هزینه برای دانش‌آموزانی است که در زمان تحصیل خود در کارهای داوطلبانه اجتماعی شرکت کرده‌اند.

  • فاند ورزشی

دانش‌آموزان علاقمند و متبحر در یک رشته ورزشی مثل شنا، فوتبال، بسکتبال و …  می‌توانند واجد شرایط برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی باشند.

  • فاند تحصیلی اعجوبه‌ها

متقاضیانی با توانایی خاض و عجیب، می‌توانند با اثبات توانمندی خود از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

  • فاند تحصیلی از طریق سوابق شخصی

گاهی با توجه به عوامل مختلفی چون جنسیت، علاقمندی، متبحر در یک رشته و …، شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی برای بعضی افراد فراهم می‌شود.

  • فاند به علت نیاز مالی

به بعضی افراد کم بضاعت در ایالات متحده تسهیلاتی اعطا می‌شود که می‌توانند به واسطه آن از تحصیل رایگان و یا تحصیل با خدمات ویژه برخوردار شوند.

  • فاند به واسطه سابقه کاری خانواده

شرایط خاصی وجود دارد که بعضی دانش‌آموزان به علت سوابق خانواده خود مشمول دریافت کمک هزینه تحصیلی می‌شوند. مثلا فرزندان کارکنان بعضی از شرکت‌ها برای ادامه تحصیل در شرایط خاصی واجد دریافت فاند تحصیلی می‌شوند.

فاندهای تحصیلی در آمریکا و کانادا بهترین شرایط را برای داوطلبان مهاجرت با رشته موسیقی دارا می‌باشند.

بورسیه رشته های موسیقی

حال که با انواع فاند تا حدود زیادی آشنا شدید، نوبت به نحوه دریافت و مدارک لازم برای دریافت آن می‌رسد. در این عنوان قصد داریم مدارک لازم برای بورسیه رشته های موسیقی برای متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی را عنوان کنیم.

  • فرم درخواست فاند و تکمیل آن از دانشگاه یا موسسه تحصیلی مقصد
  • کپی پاسپورت یا یک کارت شناسایی دیگر (معتبر باشد)
  • کپی مدارک تحصیلی
  • کپی از نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان تافل و آیلتس برای کشورهای انگلیسی زبان (بسته به اینکه چه کشور و دانشگاهی را انتخاب می‌کنید، یکی از این مدارک یا هردوی آن‌ها موردنیاز است)، DELE برای کشورهای اسپانیایی زبان، DELF یا DALF برای کشورهای فرانسوی زبان و DSH، TestDaF، OSD یا telc برای کشورهای آلمانی زبان
  • رزومه یا CV و انگیزه‌نامه
  • مقاله و نمونه کار
  • گاهی گزارش پزشکی و اطلاعات مالی خانواده داوطلبان مهاجرت با رشته موسیقی هم موردنیاز است.

اپلای با رشته موسیقی

ادامه تحصیل رشته موسیقی در کانادا

دو راه مهم برای دریافت اقامت برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا عبارت است از:

  • اکسپرس اینتری (برنامه ورود سریع)

دولت کانادا شرایطی را فراهم کرده است که کسانی که تحصیلات عالیه و مدرک زبان دارند، با استفاده از روش اکسپرس اینتری بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. حداقل امتیاز موردنیاز برای گرفتن اقامت از این روش در حال حاضر بین 463 تا 475 امتیاز است.

اکسپرس اینتری کانادا به سه روش برنامه فدرال نیروی کار متخصص (Federal Skilled Worker Class)، برنامه فدرال نیروی کار فنی (Federal Skilled Trades Class) و برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) انجام شده و در آن در چند مرحله، افراد امتیازبندی شده و در لیست مجوز اقامت از سمت دولت کانادا قرار می‌گیرند و متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی شانس این را دارند که از این فرصت استفاده کنند.

  • برنامه خوداشتغالی

در این برنامه دولت کانادا طرحی تدوین کرده که در آن در برخی از رشته‌ها اگر صاحب مدرک و سابقه کار باشید، می‌توانید اقامت کانادا را دریافت کنید که رشته موسیقی نیز در میان این رشته‌ها قرار داشته و متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه وسترن، دانشگاه واترلو، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کلگری و دانشگاه دالهوزی.

شهریه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به طور میانگین بین 20 تا 30 هزار دلار بوده و به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای گرفتن پذیرش در آن‌ها نیاز است.

ویزگی جالب دانشگاه‌های کانادا این است که در آن بعضی از رشته‌های دیگری که با موسیقی در ارتباط هستند مثل آموزش موسیقی، تحقیقات تاریخی موسیقی، فناوری موسیقی و بازاریابی موسیقی نیز به کسانی که به مهجرت با رشته موسیقی پرداخته‌اند، تدریس می‌شوند. دانشجویان موسیقی در کانادا در مقطع کارشناسی بیتشر با مسائلی چون تاریخچه موسیقی، تئوری‌های موسیقی، آشنایی با انواع سازهای مختلف، آواز و اجراهای گروهی و در دوره کارشناسی ارشد و دکتری با دروس عملی سروکار دارند. در دوران تحصلیات تکمیلی سمینارها و تحقیقات عملی بسیاری انجام گرفته و دانشجویان باید یک زمینه تخصصی را برای فعالیت خود در این دوره انتخاب کنند.

فضای کاری برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به علت برگزاری سمینارها و کنسرت‌های متعدد و وجود گروه‌های موسیقی بسیار مساعد بوده و پرتکرارترین مشاغل برای فارغ‌التحصیلان آن، موسیقی درمانی، معلم موسیقی، تکنسین‌ موسیقی و نوازندگی حرفه‌ای است و میانگین حقوق یک نوازنده در آن به طور میانگین 40 هزار دلار کانادا است.

تحصیل موسیقی در ایتالیا

موسیقی در کشور ایتالیا برای متقاضیان رشته موسیقی در گرایش‌های جمله موسیقی- قوم شناسی ethnomusicology، موسیقی شناسی تاریخی، تئوری موسیقی، تحلیل موسیقی، ترکیب موسیقی، منتقد موسیقی ارائه شده و فارغ التحصیل موسیقی در ایتالیا می‌تواند در مشاغل مختلفی به عنوان موسیقی دان، نوازنده ماهر، مدرس موسیقی، آهنگساز موسیقی، موسیقی درمانی، تکنسین صدا، تهیه کننده رادیویی، دستیار پخش رادیو، مهندس پخش، نماینده آثار هنری، مدیر هنری مشغول به کار شوند.

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا برای متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی عبارتند از:

  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی و دانشگاهی، آخرین مدارک تحصیلی و مدارک هویتی
  • رزومه یا CV  (بسته به نوع دانشگاه)
  • توصیه نامه
  • فرم درخواست تکمیل‌شده و امضاشده پذیرش تحصیلی
  • انگیزه‌نامه
  • نمونه کارهای قبلی در صورت درخواست دانشگاه
  • مدرک زبان معتبر ایتالیایی یا انگلیسی
  • عکس رنگی سایز پاسپورت (2 قطعه) و کپی پاسپورت
  • رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی
  • نامه تمکن مالی 3 ماهه بانکی

ویزای ایتالیا از نوع شینگن D بوده و اگر قصد مهاجرت با رشته موسیقی را دارید، 3 تا 6 ماه پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه موردنظر خود فرصت دارید تا با مراجعه به سفارت ایتالیا، نسبت به درخواست ویزا اقدام کنید. برای ورود به سفارت ایتالیا باید از قبل وارد سایت این سفارتخانه در ایران شده و قرار ملاقات تعیین کنید.

مطرح‌ترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا برای داوطلبان متقاضی مهاجرت با رشته موسیقی عبارتند از:

  • دانشگاه تورین ایتالیا

این دانشگاه که مساحت آن تقریبا به اندازه پرند و پردیس تهران است، سالانه 79 هزار دانشجو پذیرش کرده و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به آموزش دانشجویان رشته موسیقی می‎‌پردازد.

  • دانشگاه موسیقی میلان ایتالیا
  • دانشگاه هنر فلورانس (FUA)

این آکادمی که به صورت همزمان به آموزش موسیقی، هنر و زبان ایتالیایی می‌پردازد، شامل رشته‌هایی چون کارگردانی اپرا، اپرا لیبرتی، تکنیک های ووکال و آوازخوانی خوانندگان، موسیقی آوازی قرون وسطی، دوره رنسانس و باروک، تفسیر متون اشعار، طرز بیان خوانندگی و همراهی پیانو است.

فاندهای تحصیلی در ایتالیا شامل پوشش شهریه دانشگاه، کلاس‌های آموزشی رایگان زبان، بیمه دانشجویی، ارائه رایگان خوابگاه و … بوده و بودجه آن از سمت دولت، دانشگاه‌ها و یا مراکز خصوصی برای متقاضیان رشته موسیقی تامین می‌شود.

تحصیل موسیقی در آمریکا

در آمریکا آموزش در مقاطع کارشناسی (B.M)، کارشناسی ارشد (M.M) و دکتری (D.M) انجام شده و دانشجویانی که داوطلب مهاجرت با رشته موسیقی هستند، می‌توانند در یکی از رشته‌های تحلیل موسیقی، تئوری موسیقی، ترکیب موسیقی، منتقد موسیقی، موسیقی شناسی تاریخی و …، به تحصیل بپردازند. نمرات آزمون آیلتس برای ورود به دوره کارشناسی 6، برای ورود به دوره کارشناسی ارشد 6.5 و برای ورود به دوره دکتری در این کشور 7 است و دانشجویان پس از ارائه درخواست پذیرش و شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه با کالج موردنظر خود، به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌پردازند.

از آن جایی که اخذ ویزا برای ایرانیان در آمریکا بسیار دشوار بوده و شرط قبولی در اکثر دانشگاه‌های این کشور مصاحبه حضوری است، بسیاری از افراد ایرانی متقاضی مهاجرت با رشته موسیقی در ایران موفق به اخذ پذیرش در رشته موسیقی در دانشگاه‌های این کشور نمی‌شوند.

دانشگاه جوئیلیارد، دانشگاه موسیقی برکلی، دانشگاه موسیقی یال، دانشگاه موسیقی ثورنتون کالیفرنیای جنوبی، موسسه موسیقی کورتیس، مدرسه موسیقی ژاکوب در دانشگاه ایندیانا و دانشگاه موسیقی مانس، از مطرح‌ترین مراکز آموزش موسیقی در این کشور هستند.

تحصیل موسیقی در فرانسه

برای تحصیل در فرانسه شرایط ویژه‌ای وجود دارد و آن هم این است که تحصیل در مراکز دولتی رایگان است. در واقغ اگر شما تسلط خود را به زبان فرانسوی تا سطح B2 برای مقطع کارشناسی (لیسانس) و C1 در مقاطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و دکتری (معادل نمره 5 آزمون آیلتس) ثابت کرده و به حداقل یک ساز به صورت اصولی مسلط بوده و دارای مهارت‌های پایه باشید، تحصیل شما رایگان خواهد بود. د رغیر این صورت باید در مراکز خصوصی به ادامه تحصیل بپردازید.

مهم‌ترین گرایش‌های رشته موسیقی در کشور فرانسه عبارتند از: آهنگسازی، نوازندگی، تولید موسیقی، تکنولوژی و مهندسی صدا که برای تحصیل در آن‌ها باید حداقل یک ساز را به صورت اصولی و آکادمیک بلد باشید.

برترین دانشگاه‌های فرانسه برای تحصیل برای متقاضیان مهاجرت با رشته موسیقی عبارتند از:

  • University Of Lille
  • University Of Paris
  • Montpellier University
  • University Of Strasbourg
  • University Of Bordeaux

سوالات متداول مهاجرت با رشته موسیقی

✔️شرایط مهاجرت با رشته موسیقی به چه صورت است؟

✔️شرایط مهاجرت با رشته موسیقی به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است.

✔️تحصیل موسیقی در فرانسه در چه گرایش‌هایی امکان‌پذیر است؟

✔️مهم‌ترین گرایش‌های رشته موسیقی در کشور فرانسه عبارتند از: آهنگسازی، نوازندگی، تولید موسیقی، تکنولوژی و مهندسی صدا که برای تحصیل در آن‌ها باید حداقل یک ساز را به صورت اصولی و آکادمیک بلد باشید.

✔️بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل موسیقی در جهان کدامند؟

✔️دانشگاه جوئیلیارد، دانشگاه موسیقی برکلی، دانشگاه موسیقی یال، دانشگاه موسیقی ثورنتون کالیفرنیای جنوبی، موسسه موسیقی کورتیس، مدرسه موسیقی ژاکوب در دانشگاه ایندیانا و دانشگاه موسیقی مانس، از مطرح‌ترین مراکز آموزش موسیقی در جهان هستند.

4/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مهاجرت با رشته موسیقی | اپلای موسیقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ...

    سلام وقتتون بخیر
    مهاجرت برای مقطع لیسانس برای موسیقی شامل کدوم موارد میشه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی